Początek lipca, to w naturalny sposób czas podsumowań pierwszego półrocza. A to wygląda dobrze dla Alfy Romeo na rodzimym, włoskim rynku. W czerwcu Alfa Romeo zdobyła tam 2,2% udziału rynkowego, co jest najlepszym wynikiem od trzech lat, i podwoiła swój udział w rynku w pierwszej połowie bieżącego roku w porównaniu z tym samym okresem roku minionego.
Niekwestionowaną królową marki we Włoszech (ale nie tylko tam) jest Tonale: w czerwcu, z około 2.300 rejestracjami, jest najlepiej sprzedającym się samochodem w segmencie C-SUV w Italii! Z kolei sprzedaż Stelvio rośnie z miesiąca na miesiąc, osiągając w czerwcu prawie 11% udziału w segmencie D-SUV. Nowe Giulia i Stelvio Quadrifoglio uzupełniają gamę Alfy Romeo i są gotowe do osiągnięcia kolejnych celów w drugiej połowie roku.
Alfa Romeo zamyka nadzwyczajne pierwsze półrocze dwoma rekordami: w czerwcu osiąga udział w rynku na poziomie 2,2%, co nie zdarzyło się od ponad trzech lat, a rejestracje w pierwszych sześciu miesiącach roku podwoiły się w porównaniu z tym samym okresem w 2022 roku Wszystko to potwierdza prymat Alfy Romeo, marki premium, która z roku na rok rozwija się bardzo dynamicznie.
Bohaterem minionego miesiąca był model Tonale, wielokrotnie nagradzany samochód, który świętował swoje pierwsze urodziny jako lider segmentu C-SUV z około 2.300 rejestracjami i udziałem rynkowym na poziomie ponad 7%. Do jego sukcesu przyczyniła się topowa wersja 280-konnej hybrydy typu plug-in Q4, która na nowo definiuje paradygmat Efficient Sportiness i już jest jednym z preferowanych modeli hybrydowych typu plug-in klasy premium we Włoszech.
Znakomite były również wyniki sprzedaży modelu Stelvio, które w czerwcu osiągnęły prawie 11% udziału w segmencie D-SUV, notując jednocześnie stały wzrost w całym pierwszym półroczu. Od nowej i ekskluzywnej Giulii i Stelvio Quadrifoglio oczekuje się wspaniałych wyników, doskonałej syntezy wyrafinowania technicznego i technologii, które uzupełniają gamę pełną włoskiego stylu, innowacji technologicznych i sportowego charakteru Alfy Romeo.
Raffaele Russo, dyrektor zarządzający Alfa Romeo we Włoszech, powiedział: „To są wyniki, które nie pozostawiają miejsca na interpretację, Alfa Romeo to historia sukcesu i jestem naprawdę zaszczycony, że mogę być jej częścią. Nie zapominajmy, że za tym sukcesem stoi pasja, oddanie marce i codzienna obsesja na punkcie wyniku, i to na dużą skalę, nie tylko zespołu Alfa Romeo, ale także właścicieli, dealerów i pracowników naszych salonów. Jak i wszystkich ludzi, którzy pracują w naszych włoskich zakładach”.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Stellantis
Najnowsze komentarze