Alfa Romeo Giulia w plebiscycie magazynu AUTO BILD zdobyła nie tylko nagrodę za design. Ten piękny samochód został doceniony także w kategorii Najlepszy samochód importowany z napędem na cztery koła w cenie powyżej 50.000 euro.
Wersje modeli Alfa Romeo Giulia VELOCE, Alfa Romeo Giulia Ti i Alfa Romeo Giulia ESTREMA są standardowo wyposażone w napęd na cztery koła Alfa™ Q4. Elektronicznie sterowany napęd na cztery koła Alfa™ Q4 opcjonalnie łączony jest z turbodoładowanym silnikiem benzynowym (206 kW/280 KM) lub turbodieslem (154 kW/210 KM).
Czytelnicy AUTO BILD ALLRAD lubią również sportowe sedany: wybrali Alfę Romeo Giulię jako jednego ze zwycięzców konkursu „AUTO BILD ALLRAD Samochód Roku 2022”. Wersja modelowa Alfy Romeo Giulii wyposażona w wydajny napęd na cztery koła Alfa™ Q4, zwyciężyła w rankingu aut importowych w kategorii „Samochody z napędem na wszystkie koła o wartości powyżej 50.000 euro”.
„Uznanie za Samochód 4WD roku w swojej kategorii jest z pewnością trochę zaskakującym wyróżnieniem dla Alfy Romeo Giulia. Właśnie dlatego jesteśmy szczególnie dumni z tego werdyktu czytelników AUTO BILD ALLRAD. Pokazuje to entuzjazm niemieckich fanów motoryzacji dla idealnego połączenia włoskiego designu oraz sportowego i bezpiecznego prowadzenia, dzięki któremu Alfa Romeo Giulia wyróżnia się spośród masy pojazdów w tej kategorii” – skomentował Niccolo Biagioli, Country Director Alfa Romeo.
W konkursie „AUTO BILD ALLRAD Samochód Roku 2022” pojazdy z napędem na cztery koła, które są regularnie dostępne w Niemczech, były oceniane w dziewięciu kategoriach przez czytelników uważanego za największy w Europie magazynu dla miłośników aut z napędem na wszystkie koła. Modele marek krajowych i importowanych były oceniane oddzielnie.
System napędu na cztery koła Alfa™ Q4 w Alfie Romeo Giulii skutecznie rozdziela moment obrotowy silnika między przednią i tylną oś, w zależności od warunków jazdy i poziomu przyczepności każdej opony. W normalnych warunkach moc silnika jest przekazywana w całości na tylną oś za pośrednictwem wału Kardana z włókna węglowego, co zmniejsza jego masę i zużycie. Dopiero gdy tylne koła zaczynają się ślizgać, w ułamkach sekundy następuje przekazanie do 60 procent momentu obrotowego na przednią oś.
Ta strategia zapewnia doskonałe osiągi, niezrównaną przyjemność z jazdy, szybkie i kontrolowane reakcje pojazdu oraz wysoki poziom bezpieczeństwa we wszystkich sytuacjach. Napęd na wszystkie koła można połączyć z samoblokującym mechanicznym mechanizmem różnicowym Alfa™ Q2, który skutecznie przeciwdziała buksowaniu tylnego koła, na przykład podczas przyspieszania na drogach o zmieniających się warunkach przyczepności.
Dla wersji modelu Alfa Romeo Giulia wyposażonej w napęd na cztery koła Alfa™ Q4 dostępne są dwa silniki: 2-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 206 kW (280 KM) oraz turbodiesel o mocy 154 kW (210 KM) z 2.2 litra pojemność skokowej.
Fani napędu na cztery koła mogą również wybierać spośród standardowych wersji wyposażenia VELOCE i Ti oraz specjalnego modelu ESTREMA, który kładzie szczególny nacisk na równowagę stylistyczną i doskonałą dynamikę jazdy. Alfa Romeo Giulia ESTREMA oferuje w standardzie między innymi aktywne zawieszenie Alfa™ Active Suspension, elektroniczną kontrolę zawieszenia (Alfa™ Chassis Domain Control) oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Alfa™ Q2. Połączone systemy automatycznie dostosowują się do warunków drogowych i wybranego trybu kontroli dynamiki jazdy Alfa™ D.N.A. w. Wraz z 19-calowymi kołami konfiguracja ta dodatkowo zwiększa wydajność napędu na cztery koła Alfa™ Q4.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Stellantis
Najnowsze komentarze