czwartek, 26 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy DS - testy i opinie

Test: DS 7 Crossback E-Tense 4×4 300 KM. Pierwsza jazda najmocniejszym SUV-em DS

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2020-05-15
w DS - testy i opinie, Testy
Czas czytania 6 minut
253 5
6
DS 7 Crossback E-Tense
314
UDOSTĘPNIEŃ
738
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie

Test: DS 4 E-Tense 225 (PHEV) – luksusowy samochód kompaktowy, kwintesencja francuskości. Audi, BMW i Mercedes mają się czego obawiać.

Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM: spalanie, miejsce na tylnych siedzeniach, bagażnik

Miłośnicy marki DS Automobiles na ten model czekali najbardziej. DS 7 Crossback E-Tense z napędem hybrydowym plug-in jest najmocniejszą wersją francuskiego SUV-a, co stanowi obietnicę przyjemnych osiągów i ograniczenia zużycia paliwa w jednym. Czy warto było czekać? Sprawdziliśmy podczas pierwszej jazdy. Model testowaliśmy dzięki uprzejmości salonu DS Store w Krakowie.

Gdyby postawić obok siebie wersję spalinową i hybrydową i zaproponować zabawę: znajdź 5 szczegółów, którymi różnią się te dwa pojazdy, uczestnicy mieliby nie lada problem. Pod względem wizualnym DS 7 Crossback E-Tense nie różni się praktycznie niczym od wersji z silnikiem benzynowym czy dieslem. Wprawne oko dostrzeże znaczek „E” na masce, napis E-Tense na tylnej klapie oraz dodatkową klapkę po lewej stronie pojazdu, która kryje gniazdo do ładowania akumulatora. Różnią się czy nie, model cały czas wygląda świeżo i oryginalnie na tle wielu konkurentów.

DS 7 Crossback E-Tense nie zawiedzie nas materiałami wykończenia wnętrza. Samochód testowy w inspiracji Rivoli wykończony czarną i białą pikowaną skórą, to prawdziwy SUV z wyższej półki. Materiały są miękkie, przyjemne w dotyku i elegancko ze sobą skomponowane a na liście wyposażenia nie powinno niczego zabraknąć. Jest tu sporo dodatkowych opcji. Operacja elektryfikacji poskutkowała dodaniem niebieskich i zielonych kontrolek informujących o zasięgu, zużyciu energii elektrycznej i jej odzyskiwaniu oraz dodatkowych funkcji na zegarach.

Komfort, cisza i przyspieszenie godne hot-hatcha

Hybrydowy napęd DS 7 Crossback przekonuje do siebie już od pierwszych chwil spędzonych za kierownicą, zwłaszcza w dużym mieście. Samochód przyjemnie przyspiesza, do tego dochodzi kompletna cisza panująca w kabinie. Bez odgłosu silnika i bez wibracji, które mogłyby zakłócić komfort jazdy francuskim SUV-em. Delikatny ruch prawą stopą sprawi, że samochód spokojnie, bez żadnych szarpnięć ruszy z miejsca. Mocniejszy nacisk wyzwoli z pojazdu całe pokłady energii. DS 7 Crossback E-Tense jest naprawdę szybki. Katalogowo rozpędzi się do pierwszej setki w 5,9 sekundy, czyli tylko o 0,1 sekundy wolniej niż Renault Megane R.S. Maksymalna prędkość wynosi do 235 km/h. Rozpędzonego SUV-a musimy jeszcze zatrzymać. Po pierwszym naciśnięciu hamulca możemy czuć lekkie zaskoczenie. Pedał sprawia wrażenie ciężkiego i funkcjonuje w specyficzny, ospały sposób, który wymaga od kierowcy wyczucia.

Według danych WLTP DS 7 Crossback przejedzie 58 km na jednym ładowaniu, ale po zajęciu miejsca za kierownicą wyświetlacz akumulatora o pojemności 13,2 kWh informował o zasięgu 29 km, na  prawie pełnej baterii. Pojazdem pokonaliśmy 110 km w bardzo różnych warunkach. Było miasto, trasa i autostrada, korzystaliśmy naprzemiennie ze wszystkich pięciu trybów (Electric, Komfort, Hybrid, Sport oraz 4WD), najwięcej z elektrycznego i moim zdaniem najbardziej optymalnego – hybrydowego. Udało nam się nawet zjechać na chwilę z asfaltu na polną drogę.

Jaki werdykt? Marka DS stawia na komfort i to się czuje w fotelu hybrydowego SUV-a. Zawieszenie DS 7 Crossback E-Tense świetnie tłumi kamienie i nierówności pod kołami a gdy wyjedziemy na asfalt, przyspieszenie wywoła uśmiech na naszej twarzy. Kącik ust opadnie nam o kilka mm, gdy spojrzymy na szybko uciekające kilometry elektrycznego zasięgu, ale jeśli chcemy jeździć dynamicznie, musimy się z tym liczyć. Akumulator regeneruje się nieznacznie podczas hamowania. Co ciekawe, nawet jeśli wyświetlacz pokazuje 0 km zasięgu, uda nam się wykrzesać odrobinę energii dla tylnych kół w trybie 4×4, choć będzie to tylko chwilowe. Aby napełnić baterię w 100%, musimy poświęcić 2 godziny przy gniazdku, jeśli korzystamy ładowarki o mocy 7,4 kWh.DS 7 Crossback E-Tense

Producent deklaruje spalanie na poziomie 1,3 – 1,6 l/100 km, co jest możliwe do osiągnięcia, gdy mamy pełny akumulator. Po wyczerpaniu baterii, nie liczmy na zbliżenie się do tego poziomu. Nasz test zakończył się po 110 km z rezultatem 5,9 l/100 km. Gdy model trafi do nas na dłuższy test na pewno przejedziemy więcej, co będzie bardziej miarodajne.

Do napędu DS 7 Crossback E-Tense służą trzy jednostki. Pierwsza z nich to motor benzynowy 1.6 PureTech o mocy 200 KM, który jest wspierany przez dwa silniki elektryczne. Łączna moc wynosi 300 KM. Hybryda DS Automobiles dysponuje łącznym maksymalnym momentem obrotowym 520 Nm.

Czy warto wybrać DS 7 Crossback? Jeśli stawiamy na hybrydę wyłącznie dla oszczędności paliwa, nie jest to zła, aczkolwiek nie do końca najlepsza opcja. Jeśli jednak zależy nam na osiągach, komfortowej jeździe i cichej pracy silnika elektrycznego w mieście, francuski SUV powinien spełnić nasze oczekiwania. DS 7 Crossback cieszy oczy, dostarcza sporo komfortu i przestrzeni wewnątrz, także w bagażniku.

Ile kosztuje DS 7 Crossback E-Tense 4×4?

Cena startowa wynosi 227.000 zł za wersję So Chic, ale do testu otrzymaliśmy drugi poziom wyposażenia Grand Chic, który kosztuje w polskich salonach 248 tys. zł. Egzemplarz posiada bogate wyposażenie dodatkowe wyszczególnione poniżej i aktualnie jest objęty rabatem w wysokości 40 tys. zł.

DS 7 Crossback E-Tense 4×4 – wyposażenie dodatkowe:

  • ADML + AUTOMATYCZNIE PODNOSZONA POKRYWA BAGAŻNIKA: 2.000 zł
  • ALUMINIOWE NAKŁADKI PEDAŁÓW: 300 zł
  • DS CONNECTED PILOT + DS DRIVER ATTENTION MONITORING (DAA4): 3.300 zł
  • DS CONNECTEDCAM: 1.700 zł
  • DS CONNECTNAVI 3D ON-LINE, NAC B4 DAB: 800 zł
  • DS NIGHT VISION: 6.500 zł
  • FOTELE PRZEDNIE PODGRZEWANE, WENTYLOWANE, Z MASAŻEM: 5.300 zł
  • HIFI FOCAL ELECTRA: 5.000 zł
  • KLIMATYZACJA AUTOMATYCZNA DWU-STREFOWA Z DODATKOWYM NAWIEWEM NA 2 RZĄD SIEDZEŃ: 1.000 zł
  • LAKIER PERŁOWY: 4.000 zł
  • LUSTERKA SKŁADANE ELEKTRYCZNIE + SYSTEM KONTROLI MARTWEGO POLA SAM: 600 zł
  • PRZESZKLONY DACH PANORAMICZNY: 5.000 zł
  • TRÓJKĄT OSTRZEGAWCZY: 400 zł

Cena samochodu po rabacie brutto: 243.900 zł

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

DS Active Scan Suspension - zawieszenie DS Automobiles w 21 wiekuDS 7 Crossback E-Tense
1 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: 7 CrossbackDS AutomobilesDS Store Kraków
Udostepnij181Tweet55Udostepnij15
Poprzedni

Dacia Logan 2021 z napędem hybrydowym. Jaki los czeka wersję MCV?

Następny

Renault Espace, Megane i Talisman po lifcie – kiedy w salonach?

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny
Renault Espace

Renault Espace, Megane i Talisman po lifcie - kiedy w salonach?

To już w zasadzie przesądzone – będą mocne ograniczenia gamy Renault

Peugeot 308 - wizualizacja

Nowy Peugeot 308 będzie najładniejszym kompaktem na rynku?

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
6 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Tomasz O - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • adam - Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dikej - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Grzech - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Norbert - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Tomasz O - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Anonimowo - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?
  • mare - Jak jeździć taniej? Ile gazu pali Renault Clio 1.0 TCe 100 KM z fabryczną instalacją LPG? Test na autostradzie i w mieście
  • Marcin ( ten co go kasują) - Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Zeną - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Salon samochodowy w Paryżu 1930: Citroën sensacją z zaskakującego powodu
  • Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dacia wprowadzi hybrydowy napęd w modelu Jogger. I tylko w nim, przynajmniej na razie
  • Renault wprowadza usługę samochodu na abonament dla firm czyli Mobilize. Ruszają pierwsze testy dla korporacji taksówek
  • Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid
  • UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
6
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.