W dniu dzisiejszym kierowcy mieli do pokonania sześć odcinków specjalnych. Pierwszy z nich liczył niespełna 20 kilometrów i padł łupem Sebastiena Loeba. Daniel Sordo stracił do kolego z zespołu tylko 1,1 sekundy i zajął drugie miejsce. Jean-Marie Couq wypracował szósty czas odcinka, zaś Manfred Stohl był 12. Tuż za Austriakiem uplasował się Frédéric Romeyer, a Philippe Roux był 17. Luca Betti wywalczył 19. lokatę, tuż przed Martinem Prokopem.
Drugiego z dzisiejszych OSów nie wygrał żaden z Citroënów! Przyzwyczailiśmy się do tego, że któraś z C4ek finiszuje z najlepszym czasem, ale dziś Loeb i Sordo otrzymali zalecenie utrzymania prowadzenia, a nie jechania na złamanie karku. Przewaga nad resztą stawki była już na tyle wyraźna, że wystarczy ją utrzymywać, a zwycięstwo będzie w kieszeni Citroëna. Dlatego też Dani Sordo uzyskał czwarty czas (tracąc 7,3 sekundy do zwycięskiego Atkinsona), zaś Loeb był dopiero ósmy (ze stratą 15,2 sekundy). Lepszy od Sebastiena okazał się Jean-Marie Couq, który zaliczył piąty czas. Manfred Stohl był czternasty, tuż przed Romeyerem i Prokopem, Philippe Roux wykazał się 18. lokatą, a Luca Betti w Clio był 19.
Sebastien pokazał, że nie śpi i zaliczył drugi czas OS11, trzeciego dzisiaj. Stohl przestał się uskarżać na kłopoty z hamulcami i wypracował 9. pozycję wyprzedzając o oczko Daniego Sordo. Couq był tym razem dopiero 13., ale nie stracił dziesiątej pozycji w klasyfikacji generalnej. Romeyer przyjechał 16., Roux 19., Prokop 20., a Betti 21.
Rozwaga wzięła górę nad chęcią zwyciężania również na OS12. Loeb był czwarty, a Sordo szósty. Manfred Stohl zamknął pierwszą dziesiątkę, ale awans do niej w klasyfikacji generalnej jest już mało prawdopodobny – Austriak był po OS12 na 11. pozycji. Jean-Marie Couq zakończył ten odcinek na 12. miejscu. Romeyer był tym razem 17., a Roux 18. Luca Betti zamknął drugą dziesiątkę, a trzecią otworzył Martin Prokop.
Przedostatni dzisiejszy OS13 wygrał Chris Atkinson. Dani Sordo stracił do niego tylko 2,1 sekundy. Loeb był szósty, ale i tak pokonał Grönholma o 5,6 sekundy. Jean-Marie Couq był dziewiąty, o dwa oczka wyżej, niż Manfred Stohl. Frédéric Romeyer zaliczył 14. czas, a Philippe Roux zamknął drugą dwudziestkę. Lepszy okazał się Martin Prokop – wywalczył 18. pozycję. Luca Betti otworzył trzecią dziesiątkę.
Ostatni dzisiejszy odcinek przyniósł czwarte miejsce Loebowi. Manfred Stohl powoli się odnalazł i zajął 7. miejsce. Daniel Sordo stracił parę sekund i przyjechał na miejscu 9. Drugą dziesiątkę otworzył Couq. I choć wydawało się to niemożliwe – obaj ze Stohlem awansowali w klasyfikacji generalnej! Romeyer ponownie był 14. Philippe Roux pochwalić się mógł 17. czasem, a Martin Prokop upodobał sobie najwyraźniej pozycję 19. Luca Betti był dopiero 22.
Po czternastu OSach 75. Rajdu Monte Carlo lokaty kierowców jadących samochodami francuskimi (pierwsza dwudziestka) przedstawiają się następująco:
1. Sebastien Loeb, Citroën C4 WRC, 3:08:36,2
2. Daniel Sordo, Citroën C4 WRC, +0:00:31,1
9. Jean-Marie Couq, Peugeot 307 WRC, +0:05:55,2
10. Manfred Stohl, Citroën Xsara WRC, +0:06:35,7
14. Frédéric Romeyer, Peugeot 206 WRC, +0:13:32,2
17. Philippe Roux, Peugeot 307 WRC, +0:22:12,5
19. Martin Prokop, Citroën C2, +0:24:27,1
20. Luca Betti, Renault Clio, +0:26:41,2
W stosunku do końcówki dnia wczorajszego wzrosła nieco przewaga Loeba nad Danielem Sordo, ale i nad Marcusem Grönholmem. Couq i Stohl poprawili swoje lokaty w generalce i dzięki temu mamy już cztery samochody francuskie w pierwszej dziesiątce – dwa na początku i dwa na końcu. Kolejne cztery francuskie auta są w drugiej dziesiątce, z czego Philippe Roux poprawił o oczko swoje wczorajsze osiągnięcie.
Przed nami już tylko jeden OS, jutrzejsza poranna rundka po Monaco – próba równoległa parami. Loeb będzie w niej walczył z Danielem Sordo, a Couq ze Stohlem. Wygląda więc na to, że debiutujące na rajdowych trasach Citroëny C4 WRC zdobędą dwa pierwsze miejsca w pierwszej z tegorocznych eliminacji Rajdowych Mistrzostw Świata – jubileuszowym 75. Rajdzie Monte Carlo!
KG
Najnowsze komentarze