W drugim kwartale bieżącego roku bramy rosyjskiej fabryki PCMA Rus, będącej zakładem należącym do spółki joint venture zawartej przez PSA Peugeot Citroën oraz Mitsubishi Motors, będą opuszczać kompaktowe sedany oparte o model C4.
Rok 2013 jest bardzo ważnym okresem dla Citroëna w Rosji. Firma wchodzi w kolejny etap rozwoju, nie tylko wprowadzając kompaktowego sedana do produkcji w Kałudze, ale też zwiększając zdolności produkcyjne fabryki. Miesięcznie bramy zakładu opuszczać ma 2-2,5 tysiąca tych samochodów, zaś początkowe zdolności produkcyjne całej fabryki wynoszące 45.000 aut rocznie wzrosnąć mają do 125.000 samochodów.
W Kałudze produkowane są różne samochody pod trzema markami: Citroën, Peugeot i Mitsubishi. Do francuskiego partnera należy 70% udziałów w tej spółce. Fabryka uruchomiła produkcję w kwietniu 2010 roku, a dotychczasowe nakłady poniesione na inwestycje sięgnęły 470 milionów euro.
Rynek rosyjski rozwija się naprawdę nieźle, a dla Citroëna i Peugeota jest bardzo perspektywiczny. Tylko w ubiegłym roku Citroën zwiększył sprzedaż w Federacji Rosyjskiej o 18,1% (w stosunku do roku 2011) zwiększając jednocześnie udział w tamtejszym rynku o 0,1 punktu procentowego. 10% sprzedaży przypadło na nowo wprowadzone tam modele gamy DS, głównie na DS4. Citroën liczy na dalsze przyrosty sprzedaży w roku bieżącym.
Citroen
KG
Najnowsze komentarze