Carlos Tavares, szef koncernu Stellantis, dostrzega coraz więcej zagrożeń związanych z elektromobilnością. Ma też wątpliwości wobec wodoru.
Podczas wystąpienia na Forum Mobilności 2024. Tavares powiedział, że samochody elektryczne nie są w stanie uspokoić wszystkich potrzeb:
„W zróżnicowanym świecie konieczne jest uznanie, że obecne pojazdy elektryczne mogą nie zaspokajać potrzeb każdego społeczeństwa” – stwierdził Tavares. Zwrócił też uwagę na poważne wyzwania związane z akumulatorami do pojazdów elektrycznych, podkreślając konieczność przełomu w dziedzinie ich budowy.
Zobacz: Testy nowych i używanych samochodów. pomiary, spalanie, opinie
„Potrzebujemy znaczącego przełomu w składzie akumulatorów, aby rozwiązać problemy związane z wagą i materiałami” – wyjaśnił Tavares. „Umieszczenie dodatkowego ciężaru w samochodzie nie da się zrównoważyć.”
Tavares sceptycznie wyraził się również co do wodorujako realnej alternatywy dla paliw kopalnych ze względu na jego bardzo wysoki koszt. Zasugerował, że w dającej się przewidzieć przyszłości wodór może się upowszechnić, ale raczej dla dużych firm niż dla klientów indywidualnych.
„Obawiam się, że na razie przystępność cenowa będzie główną przeszkodą dla wodoru” – powiedział. „W najbliższej przyszłości będzie to rozwiązanie dla flot dużych korporacji, ale z pewnością nie dla zwykłych klientów”.
Zobacz: Wiadomości motoryzacyjne. Codziennie, aktualne, ciekawe
Nasz komentarz: Carlos Tavares, szef koncernu Stellantis, jest mało konsekwentny. Z jednej strony zapowiada dążenie do pełnego wdrożenia produkcji aut elektrycznych, z drugiej zaś wyraża wątpliwości co do przyszłości takich napędów. Inwestuje w napędy wodorowe a potem je krytykuje. Kupuje udziały w producencie aut elektrycznych w Chinach by za chwilę krytykować takie rozwiązania. Nie ma w tym spójności. Co więcej, jeśli mówi o wodorze tylko dla dużych klientów, to dlaczego pomija wątek rosnących kosztów dla klientów końcowych – przecież duże korporacje przerzucą koszty wodoru dalej. To oznacza drożyznę. Myślenie Tavaresa jest tutaj wyjątkowo płytkie, pomijając wpływ na całość rynku.
Najnowsze komentarze