poniedziałek, 23 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Renault - testy i opinie

Test: Renault Master Furgon 2.3 dCi Quickshift – z rampą załadunkową. Opinie, spalanie, wady

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2022-04-25
w Renault - testy i opinie, Testy
Czas czytania 9 minut
185 10
0
167
UDOSTĘPNIEŃ
556
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie

Test: DS 4 E-Tense 225 (PHEV) – luksusowy samochód kompaktowy, kwintesencja francuskości. Audi, BMW i Mercedes mają się czego obawiać.

Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM: spalanie, miejsce na tylnych siedzeniach, bagażnik

Do naszej redakcji trafił samochód, który jest numerem jeden wśród auto dostawczych w Polsce. Renault Master w wersji furgon z rampą załadunkową, wyposażony w skrzynię biegów Quickshift przejechał z nami tysiąc kilometrów po Polsce.

Dynamiczny, mocny a zarazem oszczędny silnik, pozwalający na bezproblemowe osiągnięcie prędkości autostradowej a nawet wiele więcej, automatyczna skrzynia biegów, duża autonomia i trzy miejsca w kabinie oraz mnóstwo przestrzeni na towar – tak wygląda najnowsza odsłona Renault Mastera. Otrzymaliśmy go do testu w wersji z rampą załadunkową, która okazuje się być bardzo praktycznym rozwiązaniem, pozwalającym uniknąć noszenia ciężkich paczek i ładunków – można je np. wwozić wózkiem.

Auto miało powiększony zbiornik paliwa – 105 litrów. To dawało zasięg 1000 kilometrów w trasie.

Zobacz: Skonfiguruj swojego Mastera

Renault Master w wersji furgon zaczyna się w cenniku Renault od 108.000 zł netto. Za te pieniądze otrzymany pięciometrowego Mastera L1H1 (długość i wysokość standardowa) z dopuszczalną masą całkowitą 2800 kg. Pod maską będzie miał 110-konnego diesla dCi. Nasza wersja była z drugiego krańca konfiguratora, L3H2 z dużo mocniejszym napędem. Długość ponad sześć metrów, wysokość 2,4 m. Są i większe Mastery – dla tych, którzy potrzebują czegoś naprawdę dużego, L4H3 ma 6,8 m długości i 2,8 m wysokości.

Masywna przednia część samochodu pokazuje wyraźnie, że mamy do czynienia z Masterem. Potężny grill, duże światła, wszystko jest solidne i spore. Może za wyjątkiem kół, które mają 16″ i wyglądają na trochę niepasujące do reszty. Są wizualnie nieco za małe w stosunku do nadwozia.

Zobacz: Renault Master na wodór

Pod maską znalazł się silnik 2.3 litra o mocy 180 KM ze skrzynią Quickshift. To inaczej skrzynia zautomatyzowana, w której sprzęgłem steruje komputer. Z punktu widzenia kierowcy działa to jak pełen automat – wybieramy tylko jazdę do przodu lub do tyłu a resztą steruje automatyka i robi to wyjątkowo sprawnie oraz płynnie, bez żadnych szarpnięć. Jeśli samochód jedzie z pełnym obciążeniem, można skorzystać z trybu Kg włączanego przyciskiem na desce rozdzielczej, wtedy auto dłużej utrzymuje biegi, aby umożliwić przyspieszenie nawet przy pełnym obciążeniu. Plusem skrzyni Quickshift jest niska waga automatyki, tylko kilka kilogramów więcej w stosunku do manuala.

Zobacz: Renault Master H2 Tech

Sterowanie skrzynią jest proste, intuicyjne i nie wymaga w zasadzie żadnego przyzwyczajenia. Przyzwyczaić się jednak trzeba do długości samochodu. To jest jednak ponad sześć metrów, a więc trzeba uważać przy zakrętach i wyjeżdżaniu zza innych aut, wyprzedzaniu oraz cofaniu. No i nie jest to niestety najwygodniejszy pojazd do miasta, trzeba już planować parkowanie i szukać miejsca dłużej.

Pozycja za kierownicą wygodna, siedzi się wysoko, widoczność, także dzięki dużym rozbudowanym lusterkom jest znakomita. Dostęp do wszystkich przełączników bezproblemowy. Na wyposażeniu naszej wersji znajdował się również tempomat, okazał się bardzo przydatny na trasie.

Zobacz: Renault Master lider aut dostawczych w Polsce

Tysiąc kilometrów Masterem w weekend pokazało, że jest to auto wygodne, dynamiczne i oszczędne. Przejechaliśmy to na jednym baku, w momencie oddawania samochodu do parku prasowego zasięg wynosił jeszcze około stu kilometrów. Spalanie, według wskazań komputera, wyniosło 10,2 litra na 100 km. Trasa testowa obejmowała autostradę (400 km), trasy szybkiego ruchu (300 km) a pozostała część przypadała na miasta. Podobało mi się zawieszenie, które nie jest twarde a raczej nastawione na amortyzację nierówności. Kilka godzin na fotelu kierowcy nie męczy. To duże plusy.

Ale są też minusy. Renault Master jest typowym autem dostawczym. Nie znajdziemy tu więc przesadnie dobrego wyciszenia, nie ma dobrego systemu audio. Za dopłatą tysiąc złotych możeny zamówić zestaw Media Nav, a więc proste radio, które ma też nawigację i bluetooth. Szerokopasmowe głośniki zamontowano w drzwiach – grają i to w zasadzie wszstko co można o nich powiedzieć. Jakości HI FI nie ma co się spodziewać.

W kabinie znajdziemy trzy miejsca. Fotel kierowcy można regulować – zarówno pochylenie oparcia jak i wysokość. Fotel dla dwóch pasażerów to coś w rodzaju ławki, ale już bez regulacji. Miejsca w kabinie jest dużo, schowków mnóstwo – do pracy miejsce dobre. To co doskwiera to jednak słabsze niż w osobówkach wyciszenie, które daje się we znaki szczególnie przy dynamicznej jeździe i wykorzystywaniu możliwości silnika. Przy spokojnej jednostajnej jeździe hałas jest akceptowalny.

Chwilę uwagi chcę poświęcić rampie załadunkowej: jej obsługa jest banalna, otwiera i zamyka się lekko (mimo słusznej wagi i możliwości dużego obciążenia), obsługa jest prosta. Dla niektórych pewnym minusem może być niskiej jakości wkładka do zamka, która nie gwarantuje dobrego zabezpieczenia zawartości przestrzeni ładunkowej. Do wnętrza można się też dostać przez odsuwane boczne drzwi, tutaj zamek sterowany jest centralnie z pilota.

Możliwości wyposażenia wnętrza przestrzeni ładunkowej jest sporo – wszystko to wybiera się przy konfiguracji samochodu. Różne typy podłogi, mocowania do ładunku – do wyboru do koloru.

Wróćmy jeszcze na chwilę do kabiny. Master w wersji dostawczej nie ma rzecz jasna lusterka wstecznego. Zamiast tego można mieć kamerę, która jest cały czas włączona i pokazuje obraz za samochodem. Jakość jest akceptowalna, chociaż obraz ma nieco zimny odcień. Kamera wyłącza się jednak podczas cofania. Czyżby po to, aby zmusić kierowcę do patrzenia w lusterka? Przy jeździe do tyłu pomagają czujniki parkowania – są czułe i precyzyjne, co ułatwia manewrowanie dużym samochodem.

Zobacz: Nowe samochody Renault

 

Co jeszcze można powiedzieć o Masterze? Tysiąc kilometrów za kierownicą pozwala mi zrozumieć jego popularność: wygodne auto dostawcze, dynamiczny i oszczędny diesel pod maską, wygoda. Kilkaset kilogramów ładunku nie zrobiło na nim żadnego wrażenia, wnoszenie i wynoszenie, dzięki rampie, było bardzo wygodne.

Specyfikacja samochodu i wyposażenie:

Wersja: Furgon FWD Pack Clim L3H2 2.3dCi 180 BVR Dopuszczalna Masa Całkowita : 3,5t

Elementy wyposażenia seryjnego wersji Pack Clim :

▪ ABS , ESP+ASR
▪ Poduszka powietrzna kierowcy
▪ Klimatyzacja
▪ Radioodtwarzacz CD MP3 z Bluetooth USB
▪ Komfortowy fotel kierowcy z regulacją lędźwiową
▪ Kanapa 2-osobowa typu „biuro” z obrotowym stolikiem
▪ Zdalnie sterowany centralny zamek
▪ Elektrycznie sterowane szyby i lusterka wsteczne
▪ Drzwi boczne prawe odsuwane
▪ Regulacja wysokości kierownicy
▪ Stała ścianka działowa z oknem
▪ Tylne drzwi nieprzeszklone otwierane pod kątem 180 stopni ▪ Ściana lewa środkowa nieprzeszklona
Elementy wyposażenia opcjonalnego :
▪ Pakiet Control 2 (regulator-ogranicznik prędkości, czujnik cofania,
światła przeciwmgłowe)
▪ System multimedialny Media Nav Evolution z DAB ▪ Aktywny system hamowania awaryjnego (AEBS)
▪ Zbiornik paliwa 105 l.
▪ Lusterko Wide-View mirror
▪ Kamera Rear View Assist
▪ Zawieszenie pneumatyczne
▪ Zamykany schowek centralny w desce rozdzielczej

Elementy wyposażenia seryjnego :
▪ W miejscu drzwi tylnych zamontowana rampa
załadowczą DHOLLANDIA DHAM.25 o parametrach: – nośność 1000 kg,
– długość 1850 mm
Elementy wyposażenia opcjonalnego :
▪ zewnętrzna płaszczyzna rampy oraz adapter tylnej
części nadwozia lakierowane w kolorze pojazdu, ▪ Pakiet wyłożenia wnętrza: podłoga z płyty
wodoodpornej, nadkola z laminatu, boczki z tworzywa sztucznego.

Dziękujemy firmie Renault Polska za udostępnienie samochodu do testu.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: MasterRenault
Udostepnij67Tweet42Udostepnij12
Poprzedni

Benzynowy silnik 2.0 HPi EW10D – jakie opinie ma ta jednostka i czy warto ją kupić?

Następny

Nowy Peugeot 408: crossover z lwem coraz bliżej. Premiera już wkrótce

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Nowy Peugeot 408: crossover z lwem coraz bliżej. Premiera już wkrótce

Jak trwałe są silniki w samochodach marki Dacia? Diesel i benzyna z dużymi przebiegami

Arval liderem ścieżki leasingowej w programie „Mój elektryk”

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Łukasz - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Yaro - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Paweł - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Darek - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • wolny człowiek - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Arek - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika
  • 308 sw 2022 - Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • 43443 - Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie
  • Tak - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie
  • Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy
  • Fabryka Stellantis w Charleville odzyskuje ciepło i ogrzewa nimi pomieszczenia oraz domy
  • Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • Ile kosztuje najtańsza Dacia z klimatyzacją? Sprawdzamy ceny popularnych modeli: Duster, Jogger i Sandero 2022
  • Kolejki w warsztatach zakładających instalacje LPG
  • Czy to nowy Citroën 2CV 2022?
  • Citroën ogłasza plany na swój pierwszy samochód elektryczny dla Indii
  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.