Citroën C3 produkowany w Brazylii otrzymał zero gwiazdek w testach prowadzonych przez Latin NCAP. Powodem tak niskiej oceny była niestabilna konstrukcja, słaba ochrona przy zderzeniu czołowym, brak bocznej ochrony głowy oraz przypomnień o pasach bezpieczeństwa.
Citroën C3 otrzymał w testach zderzeniowych zero gwiazdek. Samochód uzyskał 30,52% w kategorii Dorosły pasażer, 12,10% w kategorii Dziecko pasażer, 49,74% w kategorii Ochrona pieszych i szczególnie zagrożonych użytkowników dróg oraz 34,88% w kategorii Safety Assist. Samochód został przetestowany pod kątem zderzenia czołowego, zderzenia bocznego, ochrony pieszych i ESC. To podstawowe i jedyne wyposażenie bezpieczeństwa dostępne dla tego modelu.
Uderzenie czołowe wykazało słabą ochronę klatki piersiowej kierowcy i marginalną ochronę klatki piersiowej pasażera, prawdopodobnie z powodu braku napinaczy pasów. Struktura przestrzeni na nogi została oceniona jako niestabilne. Uderzenie w słup nie zostało przeprowadzone, ponieważ samochód nie oferował standardowej bocznej ochrony głowy, nawet opcjonalnej. Ochrona kręgosłupa szyjnego osoby dorosłej wypadła słabo.
Oznakowanie ostrzegawcze poduszki powietrznej na fotelu pasażera nie spełniało wymogów Latin NCAP, a odłączenie poduszki powietrznej na fotelu pasażera nie jest możliwe. Niektóre systemy nie przeszły oceny w ogóle. Samochód nie spełnia też przepisów dotyczących ochrony pieszych. System przypominania o zapięciu pasów na przednim siedzeniu nie spełnia wymogów Latin NCAP i nie jest dostępny po stronie pasażera oraz w tylnym rzędzie siedzeń.
„To alarmujące, jak Stellantis odrzuca podstawowe zasady bezpieczeństwo dla mieszkańców Ameryki Łacińskiej i niedopuszczalne, że ich samochody celują tak nisko w bezpieczeństwo, podczas gdy doskonale wiedzą, jak produkować niedrogie i znacznie bezpieczniejsze samochody w Europie. Stellantis niedawno stwierdził, że „po raz kolejny wzmacniamy nasze zaangażowanie w ciągłą ewolucję bezpieczeństwa naszych produktów i wprowadzamy na rynek modele o najbardziej rygorystycznych wymaganiach inżynieryjnych, jakościowych i homologacyjnych”; w związku z tym, dodając do tego słabe wyniki innych modeli koncernu, zdecydowanie zachęcamy ich do przeglądu wymagań, które są dalekie od tego, co twierdzą i na co zasługują konsumenci w regionie ” – powiedział Alejandro Furas, sekretarz generalny Latin NCAP.
„To niezrozumiałe, że firma Stellantis, która wie jak opracowywać bezpieczniejsze samochody w przystępnych cenach, zaprojektowała samochód o tak niskim poziomie bezpieczeństwa jak Citroen C3. Auto tego rodzaju nie spełnia kryteriów, które mu stawiamy. Mieszkańcy Ameryki Łacińskiej są równie bezbronni w sytuacjach zderzenia, jak mieszkańcy krajów, w których Stellantis nigdy nie odważyłby się sprzedać samochodu o tak niskim poziomie bezpieczeństwa. Jako konsumenci z Ameryki Łacińskiej zdecydowanie wzywamy Stellantis do zaprzestania produkcji pojazdów, które stanowią zagrożenie zarówno dla pasażerów, jak i innych użytkowników dróg. Oznakowanie bezpieczeństwa pojazdów, w tym ocena gwiazdkowa Latin NCAP, jest kluczowym narzędziem zapewniającym bezpieczniejszy transport w naszym regionie. Wzywamy również rządy każdego kraju do jak najszybszego wdrożenia tego narzędzia z korzyścią dla nas wszystkich i dla gospodarki”. – dodał Stephan Brodziak, przewodniczący rady Latin NCAP.
źródło: Latin NCAP
Najnowsze komentarze