Australijski magazyn Drive porównał francuski i japoński pomysł na większy samochód. Citroen C4 Grand Picasso zmierzył się w tym pojedynku z Hondą Odyssey VTi-L. Celem tego testu było sprawdzenie, jak auta radzą sobie jako samochody rodzinne. Jak konstrukcja znad Sekwany została oceniona na Antypodach w porównaniu z konkurencją z kraju kwitnącej wiśni?
Samochody użyte do porównania
Citroen C4 Grand Picasso, cena $43,990, 2.0-litrowy 4-cylindrowy turbo Diesla; 110kW/370Nm; 6 biegowa skrzynia, automatyczna; 4.5 L/100 km; FWD
vs
Honda Odyssey VTi-L, cena $47,620, 2,4 litrowy 4-cylindrowy silnik benzynowy; 129kW/225Nm; CVT; FWD.
Wartość – co otrzymujemy
Citroen
Tańszy od Hondy o $3,630, ale nie czuć tej różnicy w wyposażeniu. Cena zawiera na przykład kamerę tylną, system wspomagania parkowania, przednie i tylne czujniki, dwustrefową klimatyzację, Jukebox, bezkluczykowy system wejścia do samochodu, nawigacja, panoramiczny szklany dach w drugim rzędzie siedzeń, 17 calowe felgi aluminiowe.
Honda
Honda Odyssey jest droższa od poprzedniego modelu. W standardzie dostaniemy skórzaną tapicerkę, 7″ ekran dotykowy, bluetooth, możliwość zintegrowania ze smartfonem, sześć głośników, dwa wejścia USB, wejście HDMi, kamera parkingowa. Niestety nie ma nawigacji.
Zwycięzca kategorii: Citroen
Wewnątrz
Citroen
Oferuje lepszy styl wnętrza niż Odyssey. Wewnątrz kabiny jest poczucie przestrzeni, m.in. dzięki przedniej szybie, która zachodzi wysoko na dach. Kokpit posiada 12-calowy ekran wysokiej rozdzielczości, który wygląda bardzo elegancko. Całości dopełnia 7-calowy ekran dotykowy niżej. Dwa ostatnie siedzenia są jednak trudniej dostępne niż w Hondzie a ilość miejsca predysponuje je dla osób niskich lub dzieci.
Honda
Nowe Odyssey jest większe w każdym wymiarze, w porównaniu do poprzedniej generacji. To bardziej van. Tu ma przewagę, zwłaszcza w trzecim rzędzie siedzeń. Może być bardziej użyteczny jako prawdziwy 7 osobowy samochód.
Zwycięzca kategorii: Honda
Silnik
Citroen
Benzyna i olej napędowy to dwie różne filozofie napędu. Citroen zdecydowanie wygrywa to porównanie. Mocny już przy 2000 obrotów sprawia wrażenie żwawego i dynamicznego. Dzięki wysokiej mocy osiągalnej od niższych obrotów sprawia też wrażenie cichszego. Zużycie paliwa o wiele niższe niż Odyssey.
Honda
Dobrze znany silnik jest nieco hałaśliwy, bo jego moc czuć dopiero około 4 tysięcy obrotów. Brak tej mocy niżej oznacza, że Odyssey może sprawiać wrażenie ospałego auta. Zużycie paliwa jest przez to dużo większe niż w Citroenie i nie pomaga tu system stop&start.
Zwycięzca kategorii: Citroen
Jak się prowadzi
Citroen
Picasso bazuje na nowej modułowej platformie Citroena i to się czuje. Dzięki niżej położonemu środkowi ciężkości autem kieruje się jak osobówką. Komfort jazdy i zachowanie układu kierowniczego to wysoka półka. Poruszanie się w gęstej miejskiej zabudowie czy parkowanie na ciasnych miejscach jest łatwe.
Honda
Teraz to niestety van, więc kieruje się nim inaczej niż poprzednim modelem. Wyżej położony środek ciężkości sprawia, że chociaż komfort jazdy jest wysoki, to jednak czuć, że mamy do czynienia z dużym i ciężkim autem.
Zwycięzca kategorii: Citroen
Praktyczność
Citroen
Wnętrze Citroena można łatwo dostosować do swoich potrzeb. Niezależne fotele łatwo się składają, można je też wyjąć. Jednak trzeci rząd siedzeń, jak już pisaliśmy wyżej, oferuje nieco mniej miejsca.
Honda
Odsuwane drzwi tylne, sterowane elektrycznie, duży bagażnik i duża ilość miejsca na tylnych siedzeniach. To sprawia, że w tej kategorii Honda, jako większe auto, wypada jednak lepiej. Odsuwane drzwi przydadzą się na parkingach. Bardzo wygodne rozwiązanie.
Zwycięzca kategorii: Honda
Werdykt
Citroen
Przestronny, wygodny, praktyczny i oszczędny – nowy Picasso wygrywa prawie w każdym polu. Silnik Diesla świetnie się sprawdza i pozwala oszczędzać. Nieco mniejsze wewnątrz, ale wciąż wystarczająco przestronne dla większości rodzin i bardziej stylowe. Biorąc pod uwagę bogate dziedzictwo Odyssey to zwycięstwo jest niespodzianką, ale w pełni zasłużoną.
Honda
Większe nadwozie oznacza, że jest to wygodny samochód do przewożenia 7 osób. Jednak wysoka cena, wysokie koszty utrzymania i zachowanie podczas jazdy sprawiają, że musiał zająć drugie miejsce w tym konkursie.
Zwycięzca całego testu: Citroen
źródło: Drive Australia
opracowanie: redakcja
Najnowsze komentarze