Citroën C5 Aircross po faceliftingu w hybrydowej odsłonie z napędem o mocy 225 KM trafił w ręce duńskich dziennikarze. Zachwyca ich wysoki komfort jazdy i praktyczność wnętrza, chociaż nie obyło się bez kilku krytycznych uwag. Jednak całościowo ten komfortowy SUV zdobywa bardzo wysokie noty.
Chcesz najbardziej komfortowy samochód w klasie popularnej? Bez wątpienia będzie to Citroën. W przypadku modelu C5 Aircross widać i czuć to bardziej niż kiedykolwiek. Znakomite zawieszenie i bardzo dobre wyciszenie spodobały się także duńskim dziennikarzom. Co napisali o tym samochodzie? Poczytajcie.
Lubimy samochody, które są wierne swojemu dziedzictwo. W przypadu Citroëna C5 Aircross marka pozostaje wierna sobie. Komfort jest na szczęście nadal w centrum uwagi – pisze autor we wstępie. I dodaje, że Citroën nie udaje tego, czym nie jest. Ma być cicho, wygodnie i przyjemnie. I jest, jeszcze jak jest!
Najmocniejszą stroną C5 Aircrossa jest zawieszenie, które niemal unosi się nad jezdną. Citroën C5 Aircross jest też niezwykle przyjemny w prowadzeniu i podróżowaniu nim. Dopiero naprawdę kiepskie drogi potrafią go nieco wytrącić z równowagi, ale wtedy do akcji wchodzą fotele, zbudowane ze specjalnych pianek o różnej gęstości, które dodatkowo pochłaniają to co przedostaje się do kabiny. Układ kierowniczy pracuje lekko, także wyjątkowo przyjemnie.
Zobacz: Citroën C5 Aircross FL oczami redakcji Francuskie.pl
Hybrydowy napęd dobrze współgra z charakterem samochodu. Można pojechać szybciej i bardziej dynamicznie, ale zawieszenie nastawione na komfort zachęca raczej do zrelaksowanej jazdy i przedkłada tłumienie nierówności nad doznania sportowe. Na całe szczęście! Przełączanie z elektryka na napęd spalinowy odbywa się niezauważalnie. Auto jest na tyle dobrze wyciszone, że trudno silnik usłyszeć w środku.
Autor testu krytykuje nieco menu Citroëna, ale nie za funkcjonalność, tylko za grafikę, po której już widać wiek projektowania. Szata graficzna mogłaby zostać odświeżona. Niektóre funkcje umieszczono głębiej niż być powinny – np. zmiana temperatury wymaga dotknięcia jej na wyświetlaczu i dopiero wchodzi się do odpowiedniego menu. To mogłoby być dostępne z głównego ekranu.
Zobacz: Nowe samochody Citroën. Promocje, raty
Duński dziennikarz chwali też C5 Aircrossa za trzy niezależne fotele, regulowane wzdłuż. Bagażnik w hybrydzie ma 460 litrów pojemności, trochę miejsca zabrały bowiem baterie hybrydy.
„C5 Aircross robi dokładnie to, co powinien i czego oczekujesz. Jest to z pewnością jeden z najbardziej komfortowych w swojej klasie, a w połączeniu z praktycznością i dobrą przestrzenią, C5 Aircross szybko staje się wiernym i przyjemnym towarzyszem codziennego życia.” – pisze autor w podsumowaniu.
źródło: Bilbasen.dk
Najnowsze komentarze