W 1921 roku Citroën zaprezentował swój model Cabriolet 10HP, który został określony jako pierwsze francuskie auto łączące elegancję i wielofunkcyjność. W tamtych czasach firma była dumna z nowoczesnych rozwiązań i wysokiej jakości wykonania, co wyraźnie podkreślano w materiałach reklamowych.
Citroën 10HP był reklamowany jako pojazd, który mógł szybko przekształcić się w torpedo lub wersję zamkniętą, odpowiadając na potrzeby użytkownika – zarówno kaprys, jak i praktyczne wymagania. Był to model dla trzech osób, który dzięki przemyślanej konstrukcji i starannie dobranym materiałom wnosił nową jakość do klasy kompaktowych kabrioletów.
Kabriolet Citroën 10HP, 3-miejscowy, przekształca się w torpedo lub wersję zamkniętą tak szybko, jak rodzi się kaprys lub wymaga tego konieczność.
Citroën Cabriolet 10HP wyróżniał się luksusowym wykończeniem. Wnętrze wyposażono w głębokie i wygodne siedzenia, z których jedno (pasażera) było zamontowane na prowadnicach umożliwiających regulację. Składane miejsce na strapontin dodawało funkcjonalności, a szerokie kieszenie w drzwiach oraz drewniane wykończenie w stylu art déco podkreślały prestiż modelu. Drzwi były wyposażone w niklowane uchwyty z zamkami zapewniającymi bezpieczeństwo oraz mechanizm redukujący wibracje.
Kabriolet Citroën 10HP, 3-miejscowy: elegancki samochód o wielkim stylu, harmonijnych liniach i wyrafinowanym komforcie.
Pojazd był dostępny w eleganckich kolorach, takich jak turkus i niebieski, z czarnymi elementami wykończeniowymi. Citroën zadbał także o detale techniczne: amortyzatory tylne, niklowane elementy wykończenia, oraz nowoczesny mechanizm podnoszenia szyb. Dodatkowo, model wyposażono w mechanizm „coupe-vent” w przedniej szybie, umożliwiający niezależną regulację jej części.
Wewnątrz samochodu znajdują się dwa duże schowki: jeden za fotelem kierowcy (wymiary wewnętrzne schowka: 440 x 540 x 480 mm), drugi (wymiary wewnętrzne tylnego schowka: 920 x 160 x 380 mm) znajduje się w tylnej części nadwozia.
Pod maską znajdował się czterocylindrowy silnik o pojemności 1,452 cm³, generujący moc 20 KM przy 2100 obrotach na minutę. System smarowania pod ciśnieniem, gaźnik Solex oraz chłodzenie termosyfonowe* były jednymi z innowacyjnych rozwiązań zastosowanych w tym modelu. Samochód osiągał prędkość maksymalną 60 km/h, zużywając 7 litrów paliwa na 100 km – imponujące jak na tamte czasy.
Specyfikacja silnika
- Silnik: 4-cylindrowy monoblok 68 x 100 mm.
- Pojemność: 1 452 cm³.
- Moc efektywna: 20 HP.
- Prędkość nominalna: 2 100 obr./min.
- Głowica zdejmowana.
- Smarowanie pod ciśnieniem z regulowanym przepływem.
- Gaźnik „Solex”.
- Zapłon magnetyczny.
- Chłodzenie przez radiator, system termosyfonowy*.
- Sprzęgło tarczowe suche.
- Zmiana biegów na 2 biegi przesuwne bezpośrednio za pomocą centralnej dźwigni z przegubem kulowym, łatwym w obsłudze
- Oświetlenie i rozruch elektryczny.
W 1921 roku Citroën miał 3500 agentów na terenie Francji
Citroën podkreślał, że samochody były budowane w dużych seriach, co pozwalało na konkurencyjną cenę. Firma gwarantowała sześciomiesięczną ochronę przed wadami konstrukcyjnymi, a warunki sprzedaży były klarowne i uwzględniały prawa kupującego, co w 1921 roku było rzadkością.
* – oryginalne słownictwo z ulotki reklamowej
Najnowsze komentarze