peugeot 205 gti Wiadomości
Wiadomości

Peugeot 205 GTi: Mała bestia z lat 80., która dziś warta jest fortunę. Oto 10 powodów, dlaczego ten hot hatch to legenda

autor Tomasz Nowicki
2025-06-12
archer samolot Wiadomości
Wiadomości

Archer Aviation pozyskał 850 milionów dolarów od Stellantis, Boeinga i United Airlines

autor Tomasz Nowicki
2025-06-14
dacia duster extreme 1 Wiadomości
Wiadomości

Dacia Duster – ryzyko uszkodzenia ABS i ESP. Rusza akcja serwisowa modeli 4×4 z produkcji 2024

autor Tomasz Nowicki
2025-06-11
fabryka amunicji citroen Wiadomości
Wiadomości

110 lat temu André Citroën uruchomił w Paryżu fabrykę amunicji. „Pociski dla Francji” – przemysłowa odwaga w służbie narodu

autor Małgorzata Kozikowska
2025-06-15
peugeot vlv 02 e1749961863507 Wiadomości
Wiadomości

Peugeot VLV – francuski elektryk z czasów okupacji: jak marka z lwem oszukała Niemców

autor Tomasz Nowicki
2025-06-15
Renault Twingo Concept w Polsce
Wiadomości

Nowe Renault Twingo w Polsce. Moc praktycznych rozwiązań w niewielkim aucie

autor Małgorzata Kozikowska
2025-06-11
motor 24 25 2025 Wiadomości
Przeglad Prasy

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 24-25/2025. Citroën C3 Aircross – wady i zalety, Austral po liftingu

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-06-13

Najnowsze komentarze

  • edek - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Anonimowo - Rozczarowanie w Le Mans: ambitna strategia Peugeot nie wystarczyła, by powalczyć o czołówkę
  • Anonimowo - Nowy Citroën C3 Aircross 2025: Komfort tak kuszący, że nie oprze mu się nawet niedźwiedź
  • Barti - PILNE: Luca de Meo odchodzi z Renault! Wiemy dokąd, ogromne zaskoczenie
  • Andrzej - PILNE: Luca de Meo odchodzi z Renault! Wiemy dokąd, ogromne zaskoczenie
  • Roman - Rozczarowanie w Le Mans: ambitna strategia Peugeot nie wystarczyła, by powalczyć o czołówkę
  • Barti - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Renault Clio 1.5 dCi 95 KM 2010 – zimny zimowy test małego i oszczędnego samochodu dla rodziny. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2010-03-11
w Testy, Renault - testy i opinie
Czas czytania 7 minut
332
A A
0
clio 2010 3 Wiadomości

Renault Clio 1.5 dCi trafił do nas na testy w czasie mroźnej zimy. Samochód odbieraliśmy z parkingu Renault Polska w czasie, gdy z nieba padał gęsty śnieg. Obok auta stała Dacia Logan Stepway, górując nieco nad Clio, które mimo, iż w wersji kombi, wydawało się dużo mniejsze. Jeszcze odśnieżanie i można jechać w trasę.

Po długim postoju i a potem jeździe w warszawskich korkach długo czekaliśmy aż nagrzeje się wnętrze. Takie było pierwsze wrażenie, dotyczące temperatury. Być może też dlatego, że kilkanaście minut odśnieżania na popołudniowym mrozie solidnie przemroziło uczestników testu. Pierwsze wrażenia z jazdy – samochód jest jakby nieco twardszy od normalnej wersji, co dotyczy przede wszystkim pracy tylnego zawieszenia.

clio 2010 1 scaled Wiadomości

Warto przeczytać!

symbioz espace Wiadomości

Dwa nowe silniki E-Tech 160 i 200 KM Full Hybrid dla Renault Symbioz i Espace!

2025-06-16
luca de meo Wiadomości

PILNE: Luca de Meo odchodzi z Renault! Wiemy dokąd, ogromne zaskoczenie

2025-06-16

Czy elektrycznym Renault Mégane można dojechać z Polski do Hiszpanii? „Zwykle pokonujemy ok 5000km w ciągu 9 dni”

2025-06-15

Ile kosztuje nowy Renault Captur 2025? Nowe ceny, wersje, wyposażenie i technologie, LPG

2025-06-14

Być może nieco, wyższe auto wymaga lekkiego usztywnienia. Za to diesel pod maską Clio pracuje cicho i brardzo kulturalnie. We wnętrzu jest cicho, jedyny dźwięk jaki słychać do 3 tysięcy obrotów to nawiew.

Clio znamy już z dwóch poprzednich testów, ale i tym razem podkreślmy kilka zalet wnętrza – jest po prostu ładne, łagodne linie wpisują się w ogólnie sympatyczną sylwetkę samochodu. Przednie fotele są bardzo wygodne, szerokie, z odpowiednim podparciem dla ud. Możliwości regulacji są absolutnie wystarczające. Materiały wykończeniowe jak na tą klasę auta – wzorowe. Układ wnętrza jest raczej klasyczny z małym wyjątkiem – drzwi z przodu nie mają typowych uchwytów, a podłokietnik kończy się w 2/3 długości. Powoduje to optyczne powiększenie wnętrza, ale dla większych osób operowanie podnoszeniem szyb i ustawianiem lusterek, co zlokalizowano na podłokietniku, może być trochę niewygodne.

Jedziemy w trasę. Komfort podróżowania Clio jest stosunkowo wysoki. Wnętrze wyciszono dokładnie, szum opływającego powietrza zaczyna przeszkadzać grubo powyżej 100 km/h. Wcześniej pojawi się dźwięk silnika, który nie dokucza, ale dociera do uszu podróżujących w okoliach 110 km/h. Głośno robi się gdzieś powyżej 140 km/h, Samochód płynnie połyka nierówności. Zawieszenie nie lubi tylko krótkich poprzecznych nierówności. Być może przy większym obciążeniu auta byłoby to inaczej odczuwalne, jednak jadąc samemu bez bagażu trochę te nierówności się odczuwa. Bardzo niskie jest spalanie – przy 100 kilometrowej trasie i średniej prędkości (wg komputera) 82 km/h wynosi ono zaledwie 4,1 litra na 100 kilometrów. To wyjątkowo oszczędny samochód. Dalszy ciąg testu będzie wkrótce, a na razie przed naszym Clio mroźna noc.

clio 2010 2 scaled Wiadomości

Poranek nie zaskoczył niczym szczególnym, może poza temperaturą. Blisko -20 stopni Celsjusza to temperatura, w której posiadacze samochodów z silnikiem Diesla zaczynają się martwić o paliwo. Nasze Renault jednak dzielnie poradziło sobie z nagrzaniem świec (kilka sekund) i radośnie uruchomiło silnik, z charakterystycznym dieslowskim stukotem. Ten stukot towarzył nam przez kilka pierwszych minut pracy jednostki napędowej po czym coraz bardziej cichł. Czas ruszyć na zaśnieżone i mało uczęszczane trasy wschodniej Polski. Auto radzi sobie świetnie w zimowych warunkach, ale to na pewno zasługa niezłych zimowych opon i mocnego napędu. Jazda po okolicznych pagórkach nie sprawia żadnego problemu. Kłopoty zaczynają się w momencie, gdy drogę zagradza kopny śnieg. Tutaj sprawdził by się lepiej samochód z napędem 4×4. Jednak po kilku próbach Clio dzielnie pokonuje przeszkody i możemy wykonać sesję zdjęciową. Dzisiaj dystans na liczniku będzie dużo mniejszy niż wczorajsze kilkaset kilometrów a to przede wszystkim z powodu jazdy po drogach lokalnych.

Gdzieś z dala od wszelkich miejscowości spotykamy zaciekawionego tubylca – wdajemy się w rozmowę i okazuje się, że jego zainteresowanie samochodem nie jest bezpodstawne. Sam jest posiadaczem Clio choć znacznie starszej generacji. Wymieniamy uwagi dotyczące komfortu jazdy, prowadzenia auta, spalania a później rozstajemy się z obietnicą kontaktu przez pocztę elektroniczną. A Renault Clio jedzie dalej przez zaśnieżony krajobraz. Po południu samochód wraca na parking i tam spędzi kolejną, jeszcze bardziej mroźną noc, pod chmurką. Przez ten dzień jazdy na krótki dystansach spalanie nam wzrosło – teraz jest to 4,5 litra na 100 km, przy średniej prędkości 50 km/h. To są oczywiście dane z komputera pokładowego. Właściciela tego sympatycznego samochodu będzie jednak cieszył fakt, że auto pali naprawdę mało i wskaźnik poziomu oleju napędowego w baku rzadko zmienia swoje wskazania. Oszczędność przede wszystkim.

Dzisiejsza noc była jedną z najzimniejszych tej zimy. Temperatura spadła do -25 stopni Celsjusza. Clio z dieslem, chociaż bardzo zmarznięte, nie przejęło się tym. Silnik uruchomił się już z drugim obrotem. Dzisiaj jednak dłużej nagrzewało się wnętrze a do końca jazdy lód nie zszedł całkowicie z okien tyłu samochodu. Był obecny wyłącznie na brzegach szyb, w małych ilościach, ale jednak. Dopiero po około 20 minutach jazdy na całkiem wysokich obrotach wnętrze zrobiło się ciepłe i przytulne. Potem obowiązkowa sesja zdjęciowa, której efekty możecie obserwować. Było warto wstać o 6 rano dla tych kilku ujęć, gdy Renault tak pięknie wygląda w zimowym krajobrazie. Mgła nad Wisłą to oczywiście efekt parowania wody, która jakoś nie chce jeszcze zamarznąć, mimo mrozów. Przez to rozgrzewanie wzrosło nam także spalanie, dzisiaj średnia z bardzo wolnych jazd (większość przejazdów to 20-30 kilometrów na godzinę po zaśnieżonych polnych drogach) to 5,5 litra na 100 kilometrów. Nadal doskonały wynik.

clio 2010 4 scaled Wiadomości

Czas na trochę ogólnych wrażeń z jazdy Clio 1.5 dCi – wnętrze jest bardzo przytulne i chociaż znamy je od jakiegoś czasu, nadal robi pozytywne rażenie. Jakość materiałów wykończeniowych jest niezła. Spasowanie również bardzo dobre. Z przodu miejsca dużo nawet dla rosłych osób. Z tyłu jest nieco gorzej, ale nadal nie można narzekać. Trochę trudniej jest wysiąść, bo tylne drzwi są krótsze od tych z przodu. Z zewnątrz mamy sympatyczną sylwetkę, ze zgrabnie dopasowanym bagażnikiem. Czego chcieć więcej?

Renault Clio w wersji kombi z silnikiem 1.5 dCi to propozycja dla oszczędnej rodziny. Zmieszczą się tutaj rodzice, dwójka maluchów i sporo bagażu. Samochód świetnie porusza się w mieście, dzięki niewielkim wymiarom łatwo go zaparkować. W długiej trasie odwdzięczy się bardzo niskim zużyciem paliwa i przyjemnym zawieszeniem, które rekompensuje nieduże wymiary wnętrza. Na tle konkurencji auto jest po prostu warte zakupu. Renault Clio najnowszej generacji jest również autem niezawodnym – zajmuje doskonałą pozycję w rankingach ADAC. Samochód dawno wyrósł z chorób wieku dziecięcego. Teraz to dojrzała, godna uwagi konstrukcja. Połączenie zalet małego samochodu i dużego bagażnika powoduje, że warto go wziąć pod uwagę planując zakupy w segmencie B. A jest to wciąż najpopularniejszy segment w Polsce.

Dziękujemy firmie Renault Polska za udostępnienie samochodu do testu.

 

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

big Wiadomościclio 2010 1 Wiadomościclio 2010 3 Wiadomościclio 2010 4 Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościclio 2010 2 Wiadomości
5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: RenaultClio
Udostepnij125Tweet76Udostepnij21
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • dacia sandero wnetrze Wiadomości

    Nowa Dacia Sandero już wkrótce. Duży facelifting, zmiana silników i wyposażenia. LPG 120 KM!

    2901 udostępnienia
    Udostepnij 1160 Tweet 725
  • Uwaga na hamulce! Stellantis ogłasza pilną akcję serwisową dla marek Peugeot, Citroën, DS i Opel

    1639 udostępnienia
    Udostepnij 656 Tweet 410
  • Ile kosztuje nowy Renault Captur 2025? Nowe ceny, wersje, wyposażenie i technologie, LPG

    4037 udostępnienia
    Udostepnij 1615 Tweet 1009
  • Nowy Fiat Multipla 2027. Znienawidzony model w nowej odsłonie jako rywal SUV-a typu Dacia Bigster

    12014 udostępnienia
    Udostepnij 4806 Tweet 3004

Testy samochodów

Nowa Dacia Duster 2022
Testy

Test: Dacia Duster 1.3 TCe 150 KM z automatem. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2022-02-26
renault kangoo electric 2022 2 Wiadomości
Wiadomości

Test: Renault Kangoo Van E-Tech Electric. Jaki zasięg ma elektryczny samochód dostawczy zimą? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy

autor Małgorzata Kozikowska
2022-12-14
08. Peugeot Rifter w wersji 7 osobowej Wiadomości
Testy

Test: Peugeot Rifter 1.5 blueHDi 130 KM w wersji 7-osobowej Long. Komfortowo z lwem. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2019-07-08
peugeot partner lodowka 5 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot Partner 1.5 HDi 100 KM izoterma – z lodówką po Polsce. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2019-09-23
24. Dacia Duster II phase II Wiadomości
Testy

Test: Dacia Duster II 2021 po faceliftingu – raport z jazd nowym wcieleniem popularnego SUV-a. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-09-05

Najnowsze komentarze

  • edek - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Anonimowo - Rozczarowanie w Le Mans: ambitna strategia Peugeot nie wystarczyła, by powalczyć o czołówkę
  • Anonimowo - Nowy Citroën C3 Aircross 2025: Komfort tak kuszący, że nie oprze mu się nawet niedźwiedź
  • Barti - PILNE: Luca de Meo odchodzi z Renault! Wiemy dokąd, ogromne zaskoczenie
  • Andrzej - PILNE: Luca de Meo odchodzi z Renault! Wiemy dokąd, ogromne zaskoczenie
  • Roman - Rozczarowanie w Le Mans: ambitna strategia Peugeot nie wystarczyła, by powalczyć o czołówkę
  • Barti - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA

Zobacz też

Rajd Lotos zakończony – Bouffier na pudle!

Fuzja koncernów Fiat i Renault – co na to szef Grupy PSA?

Stellantis przedstawił swoje plany. 100% wzrost przychodów

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz