Używany Peugeot 407 z trwałym i niezawodnym dwulitrowym silnikiem benzynowym to wygodne i komfortowe auto klasy średniej. Po wielu latach eksploatacji nadal daje wiele satysfakcji z jazdy i jest niedrogi w serwisowaniu. Silnik 2.0 o mocy 140 KM dobrze znosi też LPG.
Samochody Peugeot słyną z wygody oraz dobrych właściwości jezdnych. Są przy tym niedrogie w eksploatacji, zwykle dobrze wyposażone i oszczędne. Tak też było w przypadku Pana Antoniego, który od kilku lat i przeszło 60 tysięcy kilometrów użytkuje Peugeota 407 z benzynową jednostką 2.0.
Zobacz: Peugeot 508 II – najpiękniejszy nowy samochód klasy średniej w dobrej cenie
Peugeot swoją obecność w klasie średniej od dziesięcioleci zaznaczał dopracowanymi, praktycznymi i docenianymi przez kierowców modelami. Po uwielbianym przez kierowców taksówek modelu 406, słynącym z wysokiego komfortu jazdy i trwałości, przyszła pora na 407. Ta generacja godnego rywala niemieckich i japońskich modeli produkowana była od 2004 do 2011 roku, zdobywając wiele nagród, wyróżnień i wiernych klientów. Nic dziwnego, auto jest dopracowane i ma sporo zalet.
Największą popularnością cieszyły się wersje sedan i kombi, ale Peugeot wypuścił jeszcze przepiękne coupé, chwytającą za serce designem i drzwiami pozbawionymi ramek. Do dzisiaj jest to jedno z najpiękniejszych aut tego typu a ceny zadbanych używanych egzemplarzy pozostają dość wysokie.
Zobacz: Peugeot 407 za ponad pół miliona złotych?!
Peugeot 407 oferował nową jakość w klasie średniej. Wnętrze było praktyczne i dopracowane, wygodne, oferowało dużo miejsca z przodu. Gorzej było z tyłu, ze względu kształt nadwozia, problem stanowi mniejsza jak na segment D ilość miejsca na nogi i głowę. Bagażnik mieści 407 litrów bagażu w wersji sedan i 448 litrów w kombi. Przyspieszenie ze 140-konnym silnikiem to 9,5 s do setki.

Celem pana Antoniego był zakup egzemplarza z możliwie niskim, lecz prawdziwym przebiegiem, co udało się po trzech miesiącach poszukiwań. Bezwypadkowy 407 z 2005 roku posiadający pełną historię serwisową trafił do Łodzi. Kupił wersje z dość podstawowym wyposażeniem. Opisywany 407 na pokładzie ma jedynie elektrycznie sterowane szyby, podgrzewane fotele przednie, komputer pokładowy, radio z CD i jednostrefową automatyczną klimatyzację. Zabrakło często spotykanego tempomatu, obszytej skórą kierownicy, rozbudowanego zestawu audio czy chociażby listew ochronnych w kolorze nadwozia. Osobiście nadal nie spotkałem tak nisko wyposażonego egzemplarza. Samochód bronił się jednak doskonałym stanem mechaniki i wszystkich elementów wnętrza a mając klimatyzację spełniał założenia dotyczące jazdy latem.
Zobacz: Peugeot 407 Macarena – niezwykła wersja

Pierwszy serwis po zakupie ograniczył się do wymiany płynów eksploatacyjnych, zakupu nowych opon, wymiany zestawu rozrządu (800 złotych) i wymiany połamanej osłony pod silnikiem – koszt około 150 złotych razem z potrzebnymi spinkami montażowymi. Przez pierwszy rok użytkowania zużycie paliwa kształtowało się na poziomie 9-12 litrów w ruchu miejskim i 7-8 litrów w trasie. Próby uzyskania jeszcze niższego zużycia paliwa na drogach krajowych pozwalały przełamać barierę siedmiu litrów. Rosnące roczne przebiegi utwierdziły właściciela w decyzji o montażu instalacji gazowej. Wybór padł na sekwencyjną instalację firmy STAG ze zbiornikiem umieszczonym we wnęce koła zapasowego – wożenie pełnowymiarowego zapasu w bagażniku jeszcze bardziej ograniczyło jego przydatność. Spalanie gazu wynosi odpowiednio 10-14 litrów w mieście i około 10 poza terenem zabudowanym.
Zobacz: Peugeot 407 2.0 16V na taxi. Następny też będzie Peugeot!

Peugeot 407 oferuje wysoki komfort jazdy i jest to kolejna przewaga nad konkurencją. Producent zastosował wielowahaczowy układ z przodu jak i z tyłu, co wyróżnia ten model. Całość zestrojono wystarczająco komfortowo, ale też tak, aby nie zabierać kierowcy radości z angażującego pokonywania zakrętów.
Zobacz: Peugeot 407 Elixir coupe
Peugeot 407 jest też samochodem stosunkowo niezawodnym. Przy przebiegu 160 tysięcy kilometrów po polskich drogach interwencji wymagało zawieszenie. Wymienione zostały wahacze, stabilizatory i wszystkie elementy metalowo-gumowe przy przedniej i tylnej osi. Dostępne zestawy naprawcze zawierają pakiet potrzebnych części, ich ceny wahają się między 1.000-2.500 złotych za oś.

Warto mieć świadomość, że Peugeot 407 ma dość niski prześwit. Wynosi on, co 140 mm, co na trasie polepsza właściwości aerodynamiczne, ale w mieście, w połączeniu z długim zwisem z przodu, wymaga ostrożnego pokonywania krawężników i progów. Pan Antoni uszkodził dwie osłony pod silnikiem o wystające krawężniki na miejscach parkingowych i porysował dolną część zderzaka. Kolejna osłona pod silnikiem dokonała żywota po zderzeniu z sarną – co zaskakujące poza nią obyło się bez strat.
Zobacz: Peugeot 407 – ile ich jeździ po Polsce?
Wolnossący silnik 2.0 o mocy 136 KM to konstrukcja znana z wielu modeli koncernu PSA. Regularnie serwisowana nie sprawia żadnych trudności, jak w opisywanym przypadku. Wymiany oleju i filtrów dokonywane co 10 tysięcy kilometrów – jednocześnie przegląd przechodziła instalacja gazowa. Peugeot 407 Pana Antoniego regularnie pokonywał trasę z Łodzi na wybrzeże autostradą A1, co zdaniem mechanika opiekującego się tym egzemplarzem gwarantuje brak problemów z zaworem recyrkulacji spalin, korozją układu wydechowego i gromadzeniem się nagaru. Ponad 350 kilometrów pokonanych z maksymalną dozwoloną prędkością skutecznie „czyści silnik” (to optymalne warunki do jego pracy). Na autostradzie, w tym konkretnym egzemplarzu, może jedynie doskwierać brak tempomatu.

Prezentowany Peugeot 407 jest fabrycznie bardzo dobrze zabezpieczony przed warunkami pogodowymi. Karoseria jest niemal wolna od korozji. Rdzawy nalot pojawił się wyłącznie na progach, w miejscu gdzie miały kontakt z krawężnikami. Nietrwały okazał wyświetlacz radia i komputera pokładowego. Wymagał wymiany, ponieważ po nagrzaniu wnętrza stawał się nieczytelny. Używany kosztował 100 zł.
Właściciel jest zadowolony z decyzji o zakupie Peugeot 407. Precyzyjny i komfortowy układ jezdny daje wiele radości, okazuje się także dobrze znosić kontakt z nierównymi drogami. Wygodne wnętrze pozwala przyjemnie spędzać podróże a wolnossąca jednostka z instalacją gazową działa niezawodnie, podobnie jak sprzęgło – aktualny przebieg wynosi 190 tysięcy kilometrów. Minusem może być ubogie wyposażenie tego egzemplarza, ale była to świadoma decyzja zakupowa.
Aktualnie (9.12.2021 r) ceny używanych egzemplarzy z silnikiem benzynowym z tego rocznika oscylują między 9 a 14 tysięcy złotych.
Peugeot 407 2005 – dane techniczne
Peugeot 407 – podstawowe dane techniczne |
|
Długość |
4.676 mm |
Szerokość |
1.811 mm |
Rozstaw osi |
2.725 mm |
Prześwit |
140 mm |
Silnik |
2.0 |
Moc |
140 KM |
Maksymalny moment obrotowy |
200 Nm przy 4.000 obrotów |
Najnowsze komentarze