Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Partnerzy
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Peugeot - testy i opinie

Używany Peugeot 407 2005 2.0 140 KM z gazem – wrażenia użytkownika

Maciej Mokwiński autor Maciej Mokwiński
2021-12-09
w Peugeot - testy i opinie, Testy
Czas czytania 7 minut
2.8k 58
A A
14

Warto przeczytać!

Test: Citroën C3 Aircross 1.2 130 KM EAT6 – wielki miejski crossover. Opinie, spalanie, zalety i wady

Test: Peugeot 408 GT 1.2 130 KM – prawdopodobnie najlepszy samochód w swojej klasie. Opinie, spalanie, zalety i wady.

Test: Peugeot 308 SW BlueHDi 130 KM – ile pali na autostradzie i w mieście? Oszczędne kombi dla rodziny

Test: Citroën C5 X PHEV 225 Shine Pack – jazda majestatyczna

Używany Peugeot 407 z trwałym i niezawodnym dwulitrowym silnikiem benzynowym to wygodne i komfortowe auto klasy średniej. Po wielu latach eksploatacji nadal daje wiele satysfakcji z jazdy i jest niedrogi w serwisowaniu. Silnik 2.0 o mocy 140 KM dobrze znosi też LPG.

Samochody Peugeot słyną z wygody oraz dobrych właściwości jezdnych. Są przy tym niedrogie w eksploatacji, zwykle dobrze wyposażone i oszczędne. Tak też było w przypadku Pana Antoniego, który od kilku lat i przeszło 60 tysięcy kilometrów użytkuje Peugeota 407 z benzynową jednostką 2.0.

Zobacz: Peugeot 508 II – najpiękniejszy nowy samochód klasy średniej w dobrej cenie

Peugeot swoją obecność w klasie średniej od dziesięcioleci zaznaczał dopracowanymi, praktycznymi i docenianymi przez kierowców modelami. Po uwielbianym przez kierowców taksówek modelu 406, słynącym z wysokiego komfortu jazdy i trwałości, przyszła pora na 407. Ta generacja godnego rywala niemieckich i japońskich modeli produkowana była od 2004 do 2011 roku, zdobywając wiele nagród, wyróżnień i wiernych klientów. Nic dziwnego, auto jest dopracowane i ma sporo zalet.

Największą popularnością cieszyły się wersje sedan i kombi, ale Peugeot wypuścił jeszcze przepiękne coupé, chwytającą za serce designem i drzwiami pozbawionymi ramek. Do dzisiaj jest to jedno z najpiękniejszych aut tego typu a ceny zadbanych używanych egzemplarzy pozostają dość wysokie.

Zobacz: Peugeot 407 za ponad pół miliona złotych?! 

Peugeot 407 oferował nową jakość w klasie średniej. Wnętrze było praktyczne i dopracowane, wygodne, oferowało dużo miejsca z przodu. Gorzej było z tyłu, ze względu kształt nadwozia, problem stanowi mniejsza jak na segment D ilość miejsca na nogi i głowę. Bagażnik mieści 407 litrów bagażu w wersji sedan i 448 litrów w kombi. Przyspieszenie ze 140-konnym silnikiem to 9,5 s do setki.

Nowoczesny jak na 2005 rok kokpit – wiele wersji ma m.in. nawigację.

Celem pana Antoniego był zakup egzemplarza z możliwie niskim, lecz prawdziwym przebiegiem, co udało się po trzech miesiącach poszukiwań. Bezwypadkowy 407 z 2005 roku posiadający pełną historię serwisową trafił do Łodzi. Kupił wersje z dość podstawowym wyposażeniem. Opisywany 407 na pokładzie ma jedynie elektrycznie sterowane szyby, podgrzewane fotele przednie, komputer pokładowy, radio z CD i jednostrefową automatyczną klimatyzację. Zabrakło często spotykanego tempomatu, obszytej skórą kierownicy, rozbudowanego zestawu audio czy chociażby listew ochronnych w kolorze nadwozia. Osobiście nadal nie spotkałem tak nisko wyposażonego egzemplarza. Samochód bronił się jednak doskonałym stanem mechaniki i wszystkich elementów wnętrza a mając klimatyzację spełniał założenia dotyczące jazdy latem.

Zobacz: Peugeot 407 Macarena – niezwykła wersja

Stanowisko pracy kierowcy – wygoda na pierwszym miejscu

Pierwszy serwis po zakupie ograniczył się do wymiany płynów eksploatacyjnych, zakupu nowych opon, wymiany zestawu rozrządu (800 złotych) i wymiany połamanej osłony pod silnikiem – koszt około 150 złotych razem z potrzebnymi spinkami montażowymi. Przez pierwszy rok użytkowania zużycie paliwa kształtowało się na poziomie 9-12 litrów w ruchu miejskim i 7-8 litrów w trasie. Próby uzyskania jeszcze niższego zużycia paliwa na drogach krajowych pozwalały przełamać barierę siedmiu litrów. Rosnące roczne przebiegi utwierdziły właściciela w decyzji o montażu instalacji gazowej. Wybór padł na sekwencyjną instalację firmy STAG ze zbiornikiem umieszczonym we wnęce koła zapasowego – wożenie pełnowymiarowego zapasu w bagażniku jeszcze bardziej ograniczyło jego przydatność. Spalanie gazu wynosi odpowiednio 10-14 litrów w mieście i około 10 poza terenem zabudowanym.

Zobacz: Peugeot 407 2.0 16V na taxi. Następny też będzie Peugeot! 

Z tyłu trochę mniej miejsca niż u konkurencji, ale wygoda na wysokim poziomie.

Peugeot 407 oferuje wysoki komfort jazdy i jest to kolejna przewaga nad konkurencją. Producent zastosował wielowahaczowy układ z przodu jak i z tyłu, co wyróżnia ten model. Całość zestrojono wystarczająco komfortowo, ale też tak, aby nie zabierać kierowcy radości z angażującego pokonywania zakrętów.

Zobacz: Peugeot 407 Elixir coupe 

Peugeot 407 jest też samochodem stosunkowo niezawodnym. Przy przebiegu 160 tysięcy kilometrów po polskich drogach interwencji wymagało zawieszenie. Wymienione zostały wahacze, stabilizatory i wszystkie elementy metalowo-gumowe przy przedniej i tylnej osi. Dostępne zestawy naprawcze zawierają pakiet potrzebnych części, ich ceny wahają się między 1.000-2.500 złotych za oś.

Peugeot 407 może się podobać. Jego sylwetka jest niezwykle zgrabna, ma świetne proporcje.

Warto mieć świadomość, że Peugeot 407 ma dość niski prześwit. Wynosi on, co 140 mm, co na trasie polepsza właściwości aerodynamiczne, ale w mieście, w połączeniu z długim zwisem z przodu, wymaga ostrożnego pokonywania krawężników i  progów. Pan Antoni uszkodził dwie osłony pod silnikiem o wystające krawężniki na miejscach parkingowych i porysował dolną część zderzaka. Kolejna osłona pod silnikiem dokonała żywota po zderzeniu z sarną – co zaskakujące poza nią obyło się bez strat.

Zobacz: Peugeot 407 – ile ich jeździ po Polsce?

Wolnossący silnik 2.0 o mocy 136 KM to konstrukcja znana z wielu modeli koncernu PSA. Regularnie serwisowana nie sprawia żadnych trudności, jak w opisywanym przypadku. Wymiany oleju i filtrów dokonywane co 10 tysięcy kilometrów – jednocześnie przegląd przechodziła instalacja gazowa. Peugeot 407 Pana Antoniego regularnie pokonywał trasę z Łodzi na wybrzeże autostradą A1, co zdaniem mechanika opiekującego się tym egzemplarzem gwarantuje brak problemów z zaworem recyrkulacji spalin, korozją układu wydechowego i gromadzeniem się nagaru. Ponad 350 kilometrów pokonanych z maksymalną dozwoloną prędkością skutecznie „czyści silnik” (to optymalne warunki do jego pracy). Na autostradzie, w tym konkretnym egzemplarzu, może jedynie doskwierać brak tempomatu.

Dynamiczny, niezawodny, lubi LPG – silnik 2.0 to dobry wybór

Prezentowany Peugeot 407 jest fabrycznie bardzo dobrze zabezpieczony przed warunkami pogodowymi. Karoseria jest niemal wolna od korozji. Rdzawy nalot pojawił się wyłącznie na progach, w miejscu gdzie miały kontakt z krawężnikami. Nietrwały okazał wyświetlacz radia i komputera pokładowego. Wymagał wymiany, ponieważ po nagrzaniu wnętrza stawał się nieczytelny. Używany kosztował 100 zł.

Właściciel jest zadowolony z decyzji o zakupie Peugeot 407. Precyzyjny i komfortowy układ jezdny daje wiele radości, okazuje się także dobrze znosić kontakt z nierównymi drogami. Wygodne wnętrze pozwala przyjemnie spędzać podróże a wolnossąca jednostka z instalacją gazową działa niezawodnie, podobnie jak sprzęgło – aktualny przebieg wynosi 190 tysięcy kilometrów. Minusem może być ubogie wyposażenie tego egzemplarza, ale była to świadoma decyzja zakupowa.

Aktualnie (9.12.2021 r) ceny używanych egzemplarzy z silnikiem benzynowym z tego rocznika oscylują między 9 a 14 tysięcy złotych.

Peugeot 407 2005 – dane techniczne

Peugeot 407 – podstawowe dane techniczne
Długość
4.676 mm
Szerokość
1.811 mm
Rozstaw osi
2.725 mm
Prześwit
140 mm
Silnik
2.0
Moc
140 KM
Maksymalny moment obrotowy
200 Nm przy 4.000 obrotów

 


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3.9 8 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 407Peugeotużywane
Udostepnij994Tweet621Udostepnij174
Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński. Od dziecka fan motoryzacji, w szczególności francuskich samochodów i starych motocykli. Obecnie szczęśliwy posiadacz Peugeota 508 SW i 32-letniej CZK, od dekady związany z dziennikarstwem motoryzacyjnym.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

14 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
14
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.