Peugeot 407 Macarena – arcydzieło, które nigdy nie trafiło do produkcji

7 11 474

Piękne, oryginalne pojazdy budzą zachwyt tłumów, ale potem często następuje brutalne zderzenie z rzeczywistością i projekty trafiają do szuflady. Peugeot 407 Macarena, który jest dziełem firmy Heuliez miał wielki potencjał, ale nigdy nie doczekał się seryjnej produkcji.

Peugeot 407 zadebiutował wiosną 2004 roku i był pierwszym sedanem zaprojektowanym przez wewnętrzne studio designu po latach owocnej współpracy z Pininfariną. Pojazd był elegancki, lekko sportowy, z pewną dawką trzeźwości. Początkowo zaprezentowano model w wersji sedan, a następnie dołączyły warianty kombi i coupe. Peugeot nie zdecydował się dodać do swojego portfolio 407 z otwieranym dachem. Próby opracowania kabrioletu i to w dodatku ze znakomitym skutkiem, podjęła się firma Heuliez. Powstał prototyp pełen nowinek technicznych.

polecamy

naklejki 3D "Francuz płakał jak sprzedawał"

seria limitowana - kto pierwszy ten lepszy. Tylko na Allegro.

Peugeot nie zamierzał produkować 407 w wersji kabrio, ale nie zabronił producentowi nadwozi prac nad stworzeniem czegoś wyjątkowego. Dział projektowy Heuliez szybko przeszedł od szkicu do makiety w skali 1:1 wykonanej z polistyrenu. Wreszcie powstało nadwozie służące do testów mechanizmu zadaszenia. Pomysłowość firmy Heuliez poskutkowała imponującą liczbą patentów związanych z systemami otwierania i zamykania sztywnych dachów kabrioletów oraz prawdziwym arcydziełem.

407 zmodyfikowany przez firmę Heuliez miał sztywny dach złożony z trzech elementów, które podczas otwierania poruszały się płynnie niczym w tańcu Macarena. Stąd właśnie narodziła się nazwa prototypu. Szklane panele można było rozsunąć niczym w klasycznym szyberdachu.Peugeot 407 Macarena

Przednia szyba została wydłużona zapewniając pasażerom większy komfort podczas jazdy. W porównaniu do oryginalnego 407 podniesiono linię boczną samochodu i jednocześnie zmniejszono wielkość bocznych szyb. Zwiększono również rozmiar bagażnika, który musiał pomieścić dach. Oficjalna prezentacja modelu 407 Macarena odbyła się podczas salonu samochodowego w Genewie w 2006 roku. My mieliśmy przyjemność obejrzeć go rok później we Frankfurcie. Prototyp wykończono metalicznym lakierem o złoto-brązowym odcieniu, który wspaniale komponował się z wnętrzem obitym beżową skórą.

Peugeot 407 Macarena niestety nigdy nie uzyskał od Peugeota zielonego światła do produkcji, prawdopodobnie ze względu na złożoność konstrukcji i końcowy koszt samochodu. Wspaniały Peugeot 407 Macarena pozostał zatem prototypem, który w 2012 roku został sprzedany na aukcji za około 25.000 euro.

Źródło: Peugeot

Galeria

Może ci się spodobać również
avatar
1 Wątki komentarzy
6 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
7 Autorzy komentarzy
Pio307BolekYetiBeataJanusz Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Franc
Gość
Franc

Arcydzieło, wielki potencjał, bzdura!
Ile sztuk tego auta mogłoby się sprzedać? 15? Wszystkie jako turystyczne taksówki na południu Francji.

Prawda
Gość
Prawda

no właśnie dużo – nawet obecnie kozacko wygląda. Ale Ty wolisz „Dacię Duster”, więc po co ten komentarz – pisz w temacie, który Cię podnieca pozytywnie…

Janusz
Gość
Janusz

PIĘKNA bryczka !!!

Beata
Gość
Beata

Mam czarną 407 ,chętnie zamieniłabym na to cudo

Bolek
Gość
Bolek

Mam 15 letnie auto za 10k zł. Zamienię je na takie z otwieranym dachem, żeby jeździć non stop z zamkniętym. Prawie zawsze jak widzę 206cc czy 306cc to z zamkniętym dachem.

Pio307
Gość
Pio307

306 CC – serio? Widzisz takie? Co bierzesz, dla kolegi pytam

Yeti
Gość
Yeti

Jeszcze na Capri, tam jeżdżą Fiaty Marea – pewnie było by kilku klientów.