Piękne, oryginalne pojazdy budzą zachwyt tłumów, ale potem często następuje brutalne zderzenie z rzeczywistością i projekty trafiają do szuflady. Peugeot 407 Macarena, który jest dziełem firmy Heuliez miał wielki potencjał, ale nigdy nie doczekał się seryjnej produkcji.
Peugeot 407 zadebiutował wiosną 2004 roku i był pierwszym sedanem zaprojektowanym przez wewnętrzne studio designu po latach owocnej współpracy z Pininfariną. Pojazd był elegancki, lekko sportowy, z pewną dawką trzeźwości. Początkowo zaprezentowano model w wersji sedan, a następnie dołączyły warianty kombi i coupe. Peugeot nie zdecydował się dodać do swojego portfolio 407 z otwieranym dachem. Próby opracowania kabrioletu i to w dodatku ze znakomitym skutkiem, podjęła się firma Heuliez. Powstał prototyp pełen nowinek technicznych.
Peugeot nie zamierzał produkować 407 w wersji kabrio, ale nie zabronił producentowi nadwozi prac nad stworzeniem czegoś wyjątkowego. Dział projektowy Heuliez szybko przeszedł od szkicu do makiety w skali 1:1 wykonanej z polistyrenu. Wreszcie powstało nadwozie służące do testów mechanizmu zadaszenia. Pomysłowość firmy Heuliez poskutkowała imponującą liczbą patentów związanych z systemami otwierania i zamykania sztywnych dachów kabrioletów oraz prawdziwym arcydziełem.
407 zmodyfikowany przez firmę Heuliez miał sztywny dach złożony z trzech elementów, które podczas otwierania poruszały się płynnie niczym w tańcu Macarena. Stąd właśnie narodziła się nazwa prototypu. Szklane panele można było rozsunąć niczym w klasycznym szyberdachu.
Przednia szyba została wydłużona zapewniając pasażerom większy komfort podczas jazdy. W porównaniu do oryginalnego 407 podniesiono linię boczną samochodu i jednocześnie zmniejszono wielkość bocznych szyb. Zwiększono również rozmiar bagażnika, który musiał pomieścić dach. Oficjalna prezentacja modelu 407 Macarena odbyła się podczas salonu samochodowego w Genewie w 2006 roku. My mieliśmy przyjemność obejrzeć go rok później we Frankfurcie. Prototyp wykończono metalicznym lakierem o złoto-brązowym odcieniu, który wspaniale komponował się z wnętrzem obitym beżową skórą.
Peugeot 407 Macarena niestety nigdy nie uzyskał od Peugeota zielonego światła do produkcji, prawdopodobnie ze względu na złożoność konstrukcji i końcowy koszt samochodu. Wspaniały Peugeot 407 Macarena pozostał zatem prototypem, który w 2012 roku został sprzedany na aukcji za około 25.000 euro.
Źródło: Peugeot
Najnowsze komentarze