We Francji trwają przygotowania do złożenia pozwu zbiorowego przeciwko grupie Stellantis. Chodzi o problemy z silnikiem 1.2 PureTech, w którym dochodzi m.in. do degradacji paska rozrządu i zatykania się układu olejowego, co w konsekwencji prowadzi do zatarcia jednostki napędowej. Sprawę ma prowadzić ta sama kancelaria, która z sukcesem doprowadziła do pozwania Renault za silniki 1.2 TCe.
Sprawę przeciwko Stellantis zamierza poprowadzić Christophe Lèguevaques. Jest on pomysłodawcą i autorem sukcesu w przypadku silników 1.2 TCe firmy Renault. Udało mu się m.in. doprowadzić do uzyskania dokumentów, które potwierdzały odpowiedzialność producenta.
Jaki dodatek stosować do paliwa w przypadku 1.2 PureTech?
Lèguevaques, który zbiera obecnie informacje oraz wstępne zgłoszenia od poszkodowanych klientów twierdzi, że skala pozwu w przypadku PureTech 1.2 może być znacznie większa niż w ta dotycząca Renault. Silnik ten montowano m.in. w samochodach Citroën, Peugeot i Opel a wielu klientów doświadczyło problemów, związanych z założeniami projektowymi, takimi jak praca paska rozrządu w oleju. W przypadku częstych jazd na krótkich odcinkach, w jednostce PureTech dochodzi do przedostawania się benzyny do oleju, który traci swoje właściwości i zaczyna rozpuszczać pasek, co powoduje, że w układzie olejowym pojawiają się cząstki zatykające go. W najgorszym przypadku może dojść do zatarcia silnika.
Nowy silnik 1.2 PureTech 136 KM na łańcuchu rozrządu
Producent kilkukrotnie zmieniał stosowany pasek, przygotował też nowe zalecenia eksploatacyjne i serwisowe (wkrótce o nich szerzej napiszemy). Prowadził również kampanię kontrolną paska w serwisach i wymieniał go oraz czyścił, jeśli stwierdzono odstępstwa od normy. Francuski prawnik twierdzi jednak, że to zdecydowanie za mało i zamierza najpierw uzyskać nakaz sądowy, który pozwoli pozyskać ze Stellantis dokumenty, dotyczące silnika 1.2 a potem złożyć pozew.
UWAGA! Jeśli posiadasz samochodów marek Citroën, Peugeot i Opelz silnikiem 1.2 PureTech eksploatowany w warunkach miejskich na krótkich trasach, bezwzględnie należy wymieniać olej co 10 tysięcy km, wskazane jest również korzystanie z benzyny PB98 oraz stosowanie dodatku Tunap Microflex do benzyny. Zalecamy również wizytę w ASO w celu kontroli stanu paska a także aktualizację danych kontaktowych w przypadku prowadzenia akcji serwisowej.
Wkrótce opublikujemy szerszy materiał na temat zalecanych olejów do tego silnika.
źródło: Caradisiac, własne
Najnowsze komentarze