Już wkrótce w samochodach marek Citroën, DS Automobiles, Fiat, Opel czy Peugeot pojawi się zupełnie nowa jednostka napędowa. Będzie to trzecia generacja silnika PureTech, wyposażona w szereg ciekawych rozwiązań zwiększających trwałość, zmniejszających zużycie paliwa i pozwalająca na osiągnięcie większych mocy.
Najważniejszą zmianą jest zastąpienie paska rozrządu przez łańcuszek. W ten sposób trwałość rozrządu zostanie znacząco zwiększona. Głowica została przeprojektowana a paliwo wtryskiwane będzie pod ciśnieniem 350 bar a część elementów zostanie pokryta powłoką na bazie węgla, ograniczającą ścieranie się tulei cylindra.
W silniku zostanie wykorzystany tak zwany cykl Millera, w którym zawór ssący pozostaje otwarty przez pewien czas po przekroczeniu przez tłok dolnego położenia. Dzięki temu część pobranego przez silnik powietrza wraca do kolektora dolotowego, a proces sprężania wymaga mniejszej energii. Stopień rozprężania po zapłonie jest większy niż stopień sprężania przed zapłonem.
Silnik będzie produkowany w kilku w tym jako miękka hybryda MHEV ale także PHEV, w wersjach 48V i 320V o różnych mocach. Podstawowa jednostka będzie miała 136 KM, powstaną też zapewne wersje o niższych mocach dla mniejszych samochodów miejskich.
Nowy silnik powinien zadebiutować już w przyszłym roku. Będzie stosowany we wszystkich samochodach marek koncernu Stellantis, m.in. Citroën, DS Automobiles, Fiat, Opel czy Peugeot. W podobnym czasie pojawi się też nowa 7-biegowa skrzynia automatyczna Punch Powertrain.
Najnowsze komentarze