Citroën kontynuuje ofensywę na rodzimym rynku. W ciągu pierwszych pięciu miesięcy bieżącego roku zarejestrowano nad Sekwaną blisko 122.000 samochodów tej marki. W porównaniu z analogicznym okresem roku 2017 oznacza to wzrost o 1,4%. I choć z danych, z którymi się Państwo za chwilę zapoznają wynikać może coś innego, to jednak ogólny wzrost Citroëna był właśnie taki.
Co spowodowało uwagę sprzed chwili? Otóż dane, które za chwilę podam, wyglądać będą bardzo optymistycznie. Kilka modeli zanotowało znaczące wzrosty sprzedaży, skąd więc tylko 1,4-procentowy wzrost dla całego Citroëna? Cóż – kilka modeli wypadło z oferty. Nie można już zamówić C5, nie ma też praktycznie C4. I jeśli nawet ich sprzedaż w ubiegłym roku nie była jakaś wysoka, to teraz brak aut w ofercie odbija się na całej sprzedaży.
Ale do rzeczy. Na rynku samochodów osobowych najlepiej sprzedającym się modelem pozostaje trzecia generacja C3. Wzrost sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego wyniósł dlatego modelu aż 11,2%. Drugim najlepiej sprzedającym się we Francji Citroënem pozostaje C3 Aircross. Jeśli weźmiemy pod uwagę tylko maj, to w tym roku sprzedaż tych aut osobowych notuje dwucyfrowe wzrosty.
Przez pierwszych pięć miesięcy br. we Francji zarejestrowano blisko 90.000 osobowych Citroënów. Na C3 przypadło ponad 32.500 rejestracji. Na C3 Aircrossa, wprowadzonego na rodzimy rynek w październiku 2017 roku, przypada przeszło 16.400 rejestracji. Tylko te dwa modele odpowiadają za 55% francuskiej sprzedaży Citroëna! Dobrze sprzedaje się też najmniejszy w gamie C1 – wzrost sprzedaży wynosi tu 6,7%.
Złożone w maju zamówienia dobrze prognozują na kolejne miesiące. Ich zrost w stosunku do zamówień z maja 2017 roku również jest dwucyfrowy.
W gamie lekkich samochodów użytkowych na Citroëna przypadło przez tych pięć miesięcy we Francji ponad 32.000 rejestracji. Rynek tych aut urósł w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku o 5,4%, ale wzrost Citroëna sięgnął trzykrotnie wyżej – aż 16,3%! Tym samym francuska marka zdobyła o 1,5 punktu procentowego udział w rynku i ma dziś 16,6% rodzimego rynku aut dostawczych.
Ten sukces, to w dużej mierze zasługa Nowego C3 Société (+86,3%). Ale i w dostawczakach jest dobrze – wszystkie zanotowały dwucyfrowe wzrosty sprzedaży! Berlingo o 19,6%, Jumpy o 13%, a Jumper o 22,3%.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Citroën
Najnowsze komentarze