Odświeżonego Renault Captur już widzieliśmy i w dodatku poznaliśmy jego cenę na polskim rynku, przyszła kolej na kuzyna z Japonii. Mitsubishi ASX po face liftingu zadebiutuje w Polsce już jesienią 2024 roku. Co się zmieniło?
Mitusbishi ASX podąża za zmianami wprowadzonymi do Captura. Japoński producent chwali się, że pojazd otrzymał charakterystyczny dla marki język projektowania podążający za modelem Colt, ale wprawne oko zauważy wspólne cechy z gamą Renault. Nowy ASX powstał na platformie CMF-B Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi. W gamie napędów znajdziemy silniki spalinowe, pełną hybrydę (HEV) oraz instalację Mild Hybrid.
Najważniejszym elementem stylistycznym nowego Mitsubishi ASX jest przednia część pojazdu nazywana przez markę “Dynamic Shield”. Japoński producent odnowił reflektory, które zarówno z przodu jak i z tyłu korzystają z technologii LED i proponuje 17- lub 18-calowe obręcze kół w zależności od wersji. Tył pojazdu wykończono emblematem oznaczającymi model i trójwymiarowym napisem Mitsubishi na drzwiach przestrzeni bagażowej.
Zobacz także: Nowy Renault Captur ma już polski cennik. Ile kosztuje? Jest zaskoczenie
Nowy crossover będzie oferowany w pięciu kolorach do wyboru. Są to metalizowane odcienie: Crystal White, Sunrise Red, Onyx Black, Royal Blue i Steel Grey. W wersjach wyposażenia Intense i Instyle można zestawić lakiery nadwozia z dachem w odcieniu Onyx Black.
Asystent Google i Google Maps
Największy postęp w rozwoju ASX-a to cyfryzacja i łączność. Podróżując crossoverem Mitsubishi, podobnie jak Renault Captur będzie teraz można korzystać z usług Google: Google Maps i innych aplikacji ze sklepu Google Play bezpośrednio w kabinie ASX. Do pracy zaprzęgnięto też Asystenta Google, co oznacza, że asystent głosowy natychmiast uruchamia funkcje po wydaniu polecenia “Hey Google”.
System multimedialny obsługujemy za pomocą 10,4-calowego ekranu a za kierownicą zobaczymy cyfrowy wyświetlacz o przekątnej 7-, lub 10-cali. Konfigurowany ekran wskaźników umożliwia między innymi wyświetlanie wskazówek systemu nawigacyjnego.
Pełna czy miękka hybryda?
Mitsubishi pożyczyło od Renault także gamę jednostek napędowych. Pod maską znajdziemy trzycylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1 litra, który generuje 91 KM mocy i 160 Nm momentu obrotowego. Jednostka współpracuje z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Wyżej w ofercie znajdziemy 1,3-litrowy turbodoładowany motor z bezpośrednim wtryskiem i miękką hybrydą w wersji o mocy 140 lub 158 KM. Klienci będą mogli wybrać ASX-a także z pełną hybrydą, która łączy 1,6-litrową jednostkę benzynową z dwoma silnikami elektrycznymi i przekładnią automatyczną. Moc pojazdu w tej wersji wynosi 143 KM.
Mitsubishi wzbogaciło swojego crossovera o nowe systemy bezpieczeństwa. W najlepiej wyposażonych wersjach z automatyczną przekładnią, nowy ASX otrzyma system MI-PILOT (Mitsubishi Intelligent – PILOT), który łączy w sobie adaptacyjny tempomat (ACC) i asystenta centrowania na pasie ruchu (LCA).
Nowy Mitsubishi ASX zadebiutuje w Polsce już jesienią 2024 roku.
Najnowsze komentarze