W Salonie Citroëna czeka wystawa zachęcająca szeroką publiczność do poznania modeli, które na przestrzeni lat wielkiej sportowej przygody zbudowały legendę Citroëna.
Sezon C_Sport! prezentacja legendy wielkiej Sportowej Przygody
Po pierwszym sezonie, który upłynął pod hasłem ciągłej innowacji, salon C_42 zmienia wystrój zapraszając do poznania wielkiej Sportowej Przygody.
Na ośmiu ekspozycjach C_42 można zobaczyć modele, które wpisały się do historii samochodowej przygody Citroëna .
Od pojazdu półgąsienicowego B2, który pokonał w 1923 roku Saharę, po C4 WRC, którym Sébastien Loeb i Daniel Elena po raz czwarty z rzędu odnieśli zwycięstwo w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Na wszystkich poziomach C_42 są wystawione samochody, które umożliwiły marce Citroën przeżycie tej wielkiej samochodowej przygody.
Sport – „firmowy” znak Citroëna
Sportowa przygoda tkwi w genach Citroëna od czasów ekspedycji „Croisières”, zapoczątkowanych przez André Citroën w latach 1930. Zaangażowanie marki w sport, potwierdzone sukcesami w Rajdach Wyprawowych, nigdy nie osłabło, czego dowodzą dzisiejsze inwestycje i sukcesy w rajdowych mistrzostwach świata.
Cała firma żyje w rytmie wyczynów rajdowych marki: od inżynierów po pracowników salonów, od mechaników po sprzedawców. Sukces sportowy budzi prawdziwą dumę z przynależności do marki, ducha zespołowego działania.
Ponadto jest doskonałym dowodem niezawodności samochodów marki i jej zdolności do innowacji, nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach.
Dla marki Citroën jest to nie tylko sport, ale również wyjątkowa przygoda. Dążenie do wyczynów i przekraczanie granic własnych możliwości stanowi podstawę filozofii marki Citroën.
C_Sport!: 8 mitycznych samochodów…
Pojazd półgąsienicowy B2
Pojazdy półgąsienicowe opracowane przez dział pojazdów gąsienicowych utworzony w 1920 przez André Citroëna i inżyniera Kégresse’a, pokonywały problemy słabej przyczepności i przeprawy w trudnym terenie.
W 1923 r. wzmocniony pojazd B2 dał podwaliny legendzie pokonując Saharę. Został ochrzczony mianem „Złotego skarabeusza” i podczas ekspedycji był pojazdem dowódcy Georges-Marie Haardta. Była to pierwsza samochodowa wyprawa transsaharyjska łącząca Algierię z francuską Afryką Zachodnią.
2 CV6 «Rajd Afryki»
Ten model 2CV, zaprojektowany pod kątem wymagań technicznych rajdów wyprawowych, posiadał specjalną osłonę pod silnikiem i skrzynią biegów oraz dodatkowy zbiornik paliwa o pojemności 65 litrów.
Wystawiony model 2CV należał do kierownika ekspedycji podczas rajdu Afryki w listopadzie 1973. Trasa rajdu liczy 8000 km i łączy Abidżan z Tunisem przebiegając przez pustynie Tenere i góry Hoggar. Ze względu na trudności terenowe ilość zespołów była ograniczona do 50…
Coupe DS 21 – Prototyp
DS odnosił liczne sportowe sukcesy w najtrudniejszych międzynarodowych rajdach. Brał między innymi udział w rajdach Monte-Carlo, Akropolu, Korsyki, Maroka, a za jego kierownicą siedzieli tak wybitni kierowcy jak Paul Coltelloni, René Trautmannn czy Robert Neyret.
Prototyp coupé DS został opracowany na bazie DS 21 skróconego o 60 cm i był napędzany silnikiem SM Maserati. W 1972 r. ukończył Zimowy Rajd Chamonix z drugą lokatą po pokonaniu końcowego odcinka na trzech oponach… czwarta spadła z obręczy przedniego koła na zakręcie.
ZX Rallye Raid
W latach 1990 – 1997, Citroën odniósł 36 zwycięstw w 42 rajdach, w których startował model ZX Rallye Raid. W latach 1993-1997 marka nieustannie zwyciężała w mistrzostwach świata w długodystansowych rajdach terenowych w klasyfikacji konstruktorów.
Eksponowany samochód brał udział w 1992 r. w pierwszym rajdzie Paryż – Moskwa – Pekin, najtrudniejszym z kiedykolwiek organizowanych. Był to rajdowy maraton na trasie 16 054 km, w tym 7 355 km stanowiły odcinki specjalne. Zwyciężyła w nim załoga Pierre Lartigue-Michel Perin, udowadniając tym samym wysoki poziom technologiczny Citroëna.
Xsara WRC
Sébastien Loeb i jego pilot Daniel Elena w 2001 roku wystartowali po raz pierwszy Citroënem Xsara WRC w rajdzie San Remo. Zakończyli rajd na drugim miejscu w klasyfikacji generalnej. W 2003 r. Citroën wystartował we wszystkich rajdach mistrzostw świata i ukończył sezon zdobywając tytuł mistrza świata konstruktorów WRC. W latach 2004 i 2005, Citroën i załoga Loeb/Elena zdobyli tytuły mistrzów świata kierowców i konstruktorów WRC.
W 2006 załoga ponownie zdobyła tytuł mistrza świata kierowców za kierownicą tego auta.
C4 By Loeb
C4 By Loeb to seryjne coupé C4, opracowane przez Citroëna dla klientów, którzy chcą łączyć pasję motoryzacyjną z przyjemnością codziennej jazdy samochodem.
Cechujące się mocnym i oryginalnym stylem C4 By Loeb posiada wyjątkowe zalety aerodynamiczne oraz wybitnie sportowy charakter.
C4 WRC
C4 WRC, następca XSARY WRC, został opracowany, aby umożliwić marce kolejne zwycięstwa w rajdowych mistrzostwach świata.
C4 WRC jest dłuższe od XSARY, dzięki czemu zgodnie z regulaminem może mieć szersze podwozie, co teoretycznie zapewnia większą stabilność na zakrętach.
Cel został osiągnięty – za kierownicą tego właśnie samochodu zespół Loeb / Elena zwyciężył w grudniu 2007 w rajdowych mistrzostwach świata FIA.
C2 Super 1600
Opracowane na bazie samochodu koncepcyjnego zaprojektowanego w 2003 r., C2 Super 1600 zastąpiło Saxo Super 1600. C2 Super 1600 odniosło natychmiastowy sukces: trzecie miejsce w mistrzostwach Europy w 2004 r., tytuł rajdowego mistrza świata juniorów FIA w 2005 r., zwyciężyło również w mistrzostwach Hiszpanii i Włoch w 2006 r.
W 2007 r. za jego kierownicą Simon Jean-Joseph i Jack Boyère zdobyli tytuł mistrza Europy FIA.
Źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze