Dacia Duster do niedawna była tańsza w wersji benzynowej niż z silnikiem wysokoprężnym. Teraz benzyna jest droższa od diesla. Jaka to różnica?
Dacię Duster w wersji z napędem na wszystkie koła można kupić od środkowej wersji wyposażenia Journey.
Najtańsza Dacia Duster 4×4 w wersji Journey posiada silnik 1.5 dCi o mocy 115 KM oraz 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jej cena to 102.800 zł. Z silnikiem benzynowym 150 KM i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego kosztuje 105.300 zł. W standardzie posiada ona m.in. przyciemniane tylne szyby, nawigację, kamerę cofania, 3 letnią subskrypcję map, centralny zamek, elektryczne szyby i lusterka, fotel kierowcy z regulacją wysokości, automatyczne światła i wycieraczki, system kontroli zjazdu ze wzniesień HDC, czujniki parkowania oraz klimatyzację automatyczną. Dostarczany jest w kolorze białym, pozostałe wymagają dopłaty 2.500 zł, poza pomarańczowym, za który dopłaca się 2.700 zł.
Zobacz: Testy samochodów Dacia. Jak się sprawowały, ile palą, jakie mają wady?
Z kolei najwyższa wersja wyposażenia, czyli SL Extreme 4×4, kosztuje odpowiednio 105.900 zł za wersję z dieslem oraz 108.400 zł za wersję z silnikiem benzynowym. W porównaniu do wersji Journey, SL Extreme zawiera m.in. rozszerzoną mapę Europy Wschodniej, bezkluczykowy dostęp czy pakiet 4 kamer.
Zobacz: nowe samochody Dacia
Skąd ta zmiana w cenie? Zapotrzebowanie na silniki benzynowe na rynku bardzo mocno wzrosło, natomiast zainteresowanie dieslem spada. Stąd prawdopodobnie zmiana polityki cenowej wobec modeli z silnikami wysokoprężnymi. Różnica cenowa pomiędzy silnikami w przypadku obu wersji wyposażenia wynosi 2.500 zł.
Dacia Duster jest jednym z najpopularniejszych samochodów w Europie. W Polsce to numer jeden wśród klientów indywidualnych.
Najnowsze komentarze