Aby znaleźć się w tym gronie samochód musi wejść do produkcji w roku 2010 najpóźniej do połowy 2011 roku trafić do sprzedaży na minimum dwóch kontynentach. Konkurs jest organizowany przez siedem głównych europejskich czasopism motoryzacyjnych: włoskie „Auto”, brytyjski „Autocar”, hiszpańską „Autopistę”, holenderski „Autovisie”, francuski „L’Automobile Magazine”, niemieckiego „Sterna” oraz szwedzki „Vi Bilägare”.
59 jurorów konkursu reprezentuje 23 europejskie kraje. Ich liczba jest zależna od wielkości rynku motoryzacyjnego i najwięcej – po sześciu – reprezentuje Francję, Niemcy, Wielką Brytanię, Włochy i Hiszpanię. W edycji 2011 jury obradować będzie pod przewodnictwem Hakana Matsona z „Dagens Industri” (Szwecja), wiceprezesem został Sergio Piccioni z „El Mundo” (Hiszpania), a sekretarzem generalnym Frank Janse ze „Sterna” (Niemcy).
Mamy nadzieję, że Dacia odniesie w omawianym konkursie duży sukces przypieczętowując tym samym już znakomite wyniki handlowe na większości rynków europejskich, na których jest obecna.
KG
Najnowsze komentarze