Renault od ponad 110 lat oferuje innowacyjne rozwiązania, dzięki którym wysokiej jakości produkty i usługi koncernu wyprzedzają swoją epokę: są pomysłowe, atrakcyjne, przystępne cenowo i cechują się niską emisją CO2.
Nowe hasło Renault wyraża najgłębsze wartości związane z kulturą firmy – entuzjazm, innowacyjność, bliskość – podkreślając przełom w projektowaniu i sposobie korzystania z samochodów.
PRZEŁOM W PROJEKTOWANIU I SPOSOBIE KORZYSTANIA Z SAMOCHODÓW
Według Międzynarodowej Agencji Energetycznej do roku 2050 emisja CO2 wzrośnie więcej niż dwukrotnie, a już w roku 2010 ilość samochodów jeżdżących po naszej planecie osiągnie miliard. W 1956 roku było to jedynie 100 mln pojazdów.
Renault stawia czoła temu wyzwaniu, opierając się na dwóch kierunkach działań: usprawnieniu istniejących technologii i wprowadzeniu nowych generacji silników o niskiej emisji CO2 oraz na przełomowym programie Zerowej Emisji. W ramach tego programu na salonie frankfurckim zostały zaprezentowane cztery elektryczne samochody koncepcyjne, stanowiące zapowiedź przyszłej gamy pojazdów Renault o zerowej emisji. Ich wprowadzenie do sprzedaży jest zaplanowane na rok 2011. Ambicją Renault i Nissana jest zdobycie pozycji lidera w masowej sprzedaży samochodów o zerowej emisji.
Jednoczesna prezentacja nowego hasła Renault i czterech concept-carów na salonie we Frankfurcie podkreśla silne i kompleksowe zaangażowanie Renault w nowy kierunek działania, wyznaczający prawdziwy przełom w przemyśle motoryzacyjnym.
PONAD 110 LAT INNOWACJI W SŁUŻBIE CZŁOWIEKA
Od momentu swojego powstania w 1898 do dnia dzisiejszego firma Renault zawsze oferowała produkty i usługi wyprzedzające swoją epokę. Wystarczy kilka wymownych przykładów:
– W 1898 r. Louis Renault skonstruował automobil wyposażony w dwa innowacyjne rozwiązania, mające znaczący wpływ na przyszłość tego środka transportu: układ przeniesienia napędu z wałem kardana oraz rewolucyjną skrzynię biegów z bezpośrednim przełożeniem. W 1902 roku firma Renault opatentowała układ doładowania, który kilkadziesiąt lat później umożliwił powstanie turbosprężarki.
– Wprowadzony w 1946 roku samochód 4 CV stał się symbolem podwójnej odbudowy: Francji i Renault. W 1961 roku firma Renault powtórzyła ten wyczyn wprowadzając R4, już wówczas uznany za samochód zapewniający pełnię życia, a następnie w roku 1972 – R5, pierwszy samochód miejski. W 1984 roku Espace wylansował modę na samochody jednobryłowe w Europie, a 12 lat później pojawił się Scenic, pierwszy kompaktowy van. Oba modele całkowicie zmieniły podejście do samochodów rodzinnych. W 1993 roku wprowadzono do sprzedaży Twingo – auto o nowatorskiej koncepcji, stanowiące alternatywę dla tradycyjnych małych samochodów. W 2004 roku firma Renault zapoczątkowała nowy styl konsumpcji samochodowej, oferując gamę Entry (Logana i Sandero).
– Na koniec 2008 roku Grupa Renault uplasowała się w pierwszej trójce producentów samochodowych pod względem niskiego zużycia paliwa i emisji CO2. Program Renault eco2 uwzględnia wszystkie etapy w cyklu życia samochodu, od produkcji po wycofanie pojazdu z eksploatacji i recykling.
– Renault jest również liderem pod względem bezpieczeństwa – od momentu kiedy w 2001 roku Laguna II jako pierwsza zdobyła 5 gwiazdek już aż 12 samochodów marki otrzymało maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach Euro NCAP.
– W kwestii jakości produktów i usług, w najnowszych badaniach obejmujących wielu producentów, Renault i najnowsze modele marki (Megane III, Clio III, Twingo II, Laguna III, Kangoo III) plasują się wśród trzech najlepszych pod względem jakości w wielu krajach Europy.
Źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze