Zwycięzca otrzyma wyścigowe auto Clio Cup 2014.
Nowoczesny i wymagający tor Motorland Aragon w pobliżu Alcañiz w Hiszpanii będzie gospodarzem pożegnania serii Clio III, które odbędzie się w najbliższy weekend: 2. i 3. listopada br. Impreza ta poprzedzi debiut czwartej generacji samochodu Clio Cup w Krajowych Mistrzostwach Renault Sport 2014.
Specjalny finał Pucharu Dunlop Clio będzie pojedynkiem pomiędzy zwycięzcami wyścigów z całego świata. Pięciu najlepszych kierowców z imprez krajowych stanie do walki, w której nagrodą będzie sygnowany przez Dunlop samochód wyścigowy Clio Cup, przygotowany zgodnie z nową specyfikacją Pucharu Clio na 2014 rok.
Dunlop dostarcza opony zawodnikom Pucharu Clio na całym świecie, w tym do mistrzostw Francji, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Włoch, Holandii i Szwecji, a także do Mistrzostw Bohemii, organizowanych na Słowacji, w Czechach, Niemczech i Austrii.
Finał w Hiszpanii będzie ważnym wyścigiem, ponieważ jest to ostatnia impreza w serii Renault Sport Clio Cup III, która rozpoczęła się w 2006 roku.
Kończący karierę Clio Cup jest jednym z najbardziej utytułowanych samochodów w sporcie motorowym. Oddział Renault Sport wyprodukował setki sztuk tego modelu na potrzeby krajowych i międzynarodowych imprez na całym świecie. W przyszłym roku zastąpi go auto wyścigowe najnowszej generacji, zbudowane na bazie imponującego, nowego samochodu drogowego Clio Renaultsport 200 Turbo EDC.
Najnowsze wyścigowe Clio posiada silnik o mocy 220 KM, wyposażony w turbinę. Silnik jest dostrajany przez Oreca Magny-Cours i plombowany w fabryce. Samochód ma również sześciobiegową, sekwencyjną skrzynię sterowaną łopatkami oraz wyścigowe sprzęgło AP Racing. Samochody wyścigowe jeżdżą na oponach Dunlop Sport Maxx Slick and Wet, a auto standardowe jest wyposażone w opony drogowe high-performance Dunlop Sport Maxx RT.
„Nowy samochód na cały sezon to wspaniała nagroda dla każdego kierowcy wyścigowego, dlatego z tym większą satysfakcją wspólnie z Renault Sport dostarczymy jeden z pierwszych pojazdów Clio Cup nowej generacji na potrzeby mistrzostw krajowych. Samo zakwalifikowanie się do wyścigu Aragon będzie wymagało od zwycięzcy pokonania mocnych konkurentów, zatem możemy być pewni, że wygra jeden z najlepszych kierowców aut produkcyjnych w Europie. Współpraca Dunlopa z Renault Sport układa się znakomicie, dlatego z dumą rozszerzamy ją na finał Dunlop Clio. Jestem pewien, że weekendowy wyścig będzie jednym z najbardziej ekscytujących w tym roku” – powiedział Jean-Felix Bazelin, Dyrektor generalny Dunlop Motorsport w Europie.
Dunlop, marka należąca do The Goodyear Tire & Rubber Company, jest jednym z wiodących światowych producentów opon klasy high i ultra high performance, z imponującą historią sukcesów i rekordów w sportach motorowych. Bogate doświadczenie firmy w dziedzinie wyścigów opiera się na ciągłym rozwoju innowacyjnych technologii projektowania i produkcji opon do codziennej jazdy.
W 2013 r. przypada 125. rocznica powstania firmy Dunlop i przedstawienia przez jej założyciela opony pneumatycznej. Więcej informacji na temat Dunlopa można znaleźć na stronie www.dunlop.pl oraz www.motorsport.dunlop.eu.
Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 52 zakładach w 22 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Dwa ośrodki innowacji – w Akron w stanie Ohio i Colmar-Berg w Luksemburgu rozwijają najnowocześniejsze produkty i usługi, które wyznaczają branżowe standardy w dziedzinie technologii i parametrów. Goodyear zatrudnia ok. 69.000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.
Dunlop partnerem Renault Sport w finale Pucharu Clio
źródło: Goodyear Polska
Najnowsze komentarze