W czwartek wieczorem, 25 kwietnia, w Nowym Jorku, podczas uroczystej gali uznawanej za „najważniejszy wieczór w reklamie” w USA, sześciu ikon branży reklamowej oraz jeden honorowy laureat korporacyjny zostało oficjalnie wprowadzonych do 2024 AAF Advertising Hall of Fame. Wśród wyróżnionych znalazł się Olivier Francois, globalny dyrektor ds. marketingu Stellantis.
Nagrodę Francois wręczył dr Orville „Shaggy” Burrell, którego poznał i z którym zaprzyjaźnił się podczas sesji zdjęciowej marki FIAT w 2013 roku. Od tego czasu stali się przyjaciółmi, uczestnicząc w swoich ślubach i współpracując przy różnych projektach.
„Kiedy po raz pierwszy dowiedziałem się o tym zaszczycie w listopadzie ubiegłego roku, wyraziłem wdzięczność moim niesamowitym kolegom i współspiskowcom, a także siłom kultowych marek, które napędzają rozwój Stellantis” – powiedział Olivier Francois, globalny dyrektor ds. marketingu w Stellantis. „Gdy prawie 14 lat temu objąłem stanowisko dyrektora ds. marketingu, od momentu, gdy wysiadłem z samolotu w Motor City i wszedłem do świata amerykańskiej reklamy, nie mając tak naprawdę pojęcia, co ją napędza, miałem ogromne szczęście być wspieranym przez kulturę myślenia lateralnego, którą najpierw promował Sergio Marchionne, a teraz Carlos Tavares.”
Wysoce cenione kampanie pod kierownictwem Francois obejmują zdobywcę nagrody Primetime Emmy „Imported from Detroit” z Eminemem, „Farmer” z legendarnym radiowcem Paulem Harveyem, nominowaną do Primetime Emmy „Halftime in America” z Clintem Eastwoodem, nominowaną do Primetime Emmy „Groundhog Day” z Billem Murrayem oraz „The Middle” z udziałem Bruce’a Springsteena.
Nagroda przypadła Francoisowi w momencie, gdy wprowadza on na nowo na rynek północnoamerykański całkowicie nowego, elektrycznego Fiata 500e w ramach nowej kampanii „Italy in America” z udziałem Spike’a Lee i Giancarlo Esposito.
73. doroczne wydarzenie odbyło się w Cipriani Wall Street w Nowym Jorku, przyciągając ponad 750 liderów z branży reklamowej, marketingowej, medialnej i technologicznej. Zaszczyt ten został po raz pierwszy ogłoszony w listopadzie ubiegłego roku podczas ceremonii zamknięcia na Giełdzie Papierów Wartościowych w Nowym Jorku.
Najnowsze komentarze