Groupe PSA – 1,9 mln pojazdów sprzedanych na świecie w pierwszej połowie 2019 r.

2 742

Wzmocnienie pozycji w Europie dzięki zwiększeniu udziału w rynku o 0,3 p.p.

Uruchomienie produkcji w zakładach w Kenitrze[1] w celu wsparcia ofensywy handlowej na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Elektryfikacja gamy i dziewięć[2] zelektryfikowanych modeli w przygotowaniu.

Mimo spadków na globalnych rynkach motoryzacyjnych w pierwszej połowie tego roku naszym zespołom handlowym udało się zwiększyć udział w rynku w kilku krajach, zwłaszcza w Europie i Afryce. Rygorystyczne wdrażanie naszych strategii Core Model i Core Techno ma decydujące znaczenie dla osiągania rentowności sprzedaży i podnoszenia poziomu zadowolenia klientów” — mówi Carlos Tavares, prezes zarządu Groupe PSA.

Ofensywa elektryfikacyjna – w pełni zelektryfikowana[3] gama modelowa od 2025 roku

Groupe PSA zamierza zostać liczącym się podmiotem na rynku elektrycznej mobilności. Wszystkie jej nowo wprowadzane modele będą dostępne również jako hybrydy plug‑in lub wersje w pełni elektryczne: DS 3 CROSSBACK E‑TENSE, Peugeot e‑208 i e-2008 oraz Opel Corsa‑e jako samochody w 100% elektryczne oraz DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4X4, Peugeot 3008 HYbrid i HYbrid4, Peugeot 508 i 508 SW HYbrid, Opel Grandland X Hybrid4 i Citroën C5 Aircross SUV Hybrid jako hybrydy plug‑in.

Grupa przygotowuje także pełną elektryfikację lekkich pojazdów użytkowych do 2025 roku, począwszy od Citroëna Berlingo i Peugeot Partnera, które już są dostępne w wersji elektrycznej. Nowa, zelektryfikowana generacja samochodów dostawczych marek Peugeot, Citroën oraz Opel/Vauxhall będzie dostępna najpóźniej w 2021 roku. W kwietniu Grupa zaprezentowała prototypowe zelektryfikowane wersje Peugeot Boxera i Citroëna Jumpera podczas salonu samochodów użytkowych Birmingham Commerical Vehicle Show. Na 2020 rok zapowiedziała również zelektryfikowane wersje furgonów średniej wielkości.

W ciągu najbliższych dwóch lat wprowadzonych zostanie aż 14 nowych zelektryfikowanych pojazdów.

Europa: rentowny wzrost

Na kurczącym się rynku w pierwszej połowie roku (-2,4%) Grupa wzmocniła swoją pozycję, osiągając 17,4% udziału w rynku i odnotowując poprawę pod tym względem na głównych rynkach, w tym w szczególności we Włoszech (+1,1 p.p.), Francji (+0,7 p.p.), w Wielkiej Brytanii (+0,2 p.p.), Niemczech (+0,1 p.p.) i Hiszpanii (+0,1 p.p.).

Jest to zasługa doskonale radzącego sobie Citroëna z rekordowym wynikiem sprzedaży od ośmiu lat i najwyższą stopą wzrostu wśród 12 najlepszych marek. Marka ta zwiększyła swój udział w rynku europejskim o 0,3 punktu procentowego, głównie dzięki sukcesowi modeli sportowo-użytkowych (C5 Aircross i C3 Aircross).

Opel Vauxhall kontynuował dobrą passę od jesieni ubiegłego roku i minimalnie zwiększył swój udział w rynku. Udział ten wzrósł między innymi we Francji (0,2 p.p.), w Wielkiej Brytanii (+0,2 p.p.) i we Włoszech (+0,7 p.p.), przy czym marka w dalszym ciągu koncentrowała się na rozwijaniu rentownej sprzedaży. Największy wkład w wyniki Opla i Vauxhalla miały Combo, Crossland X i Grandland X. Siostrzane marki zyskają również na wprowadzeniu nowej Corsy w drugiej połowie roku.

Udział Peugeota w rynku europejskim jest stabilny. Oprócz cieszących się niesłabnącym powodzeniem SUV‑ów 3008/5008 dobrze rozwija się także nagradzana rodzina 508, czyli nowo wprowadzony 508 SW oraz zajmujący 1. miejsce pod względem popularności we Francji 508 sedan. W pierwszym półroczu Peugeot pobił też swój poprzedni rekord sprzedaży lekkich pojazdów użytkowych.

Marka DS Automobiles kontynuuje zrównoważony wzrost (+1,7% w por. z I poł. 2018 r. oraz +16% w II kw. w por. z II kw. 2018 r.). DS 7 CROSSBACK jest liderem segmentu SUV premium we Francji w pierwszej połowie roku, a DS 3 CROSSBACK, wprowadzony na francuski rynek w maju, już w następnym miesiącu zajął 1. miejsce we francuskim rankingu liczby rejestracji SUV‑ów premium.

Groupe PSA utrzymuje również pozycję lidera w segmencie lekkich pojazdów użytkowych z udziałem w rynku wynoszącym 24,7%.

Bliski Wschód i Afryka: powiększanie bazy produkcyjnej

Groupe PSA odnotowała wzrost udziału na swoich głównych rynkach: Maroko (+4,7 p.p.), Egipt (+3,5 p.p.), Algieria (+2,7 p.p.) i Turcja (+0,5 p.p.). Wpływ na wyniki sprzedaży miało wycofanie się z Iranu[4] oraz spadek na rynku tureckim (-44,8%).

Po uruchomieniu zakładów w Kenitrze w Maroku, Grupa będzie mogła produkować modele spełniające oczekiwania klientów i realizować swoje komercyjne ambicje w regionie.

Chiny i Azja Południowo-Wschodnia: racjonalizacja modelu biznesowego w Chinach

Na kurczącym się chińskim rynku sprzedaż spadła o 62,1%. DS Automobiles utrzymał swój udział w rynku. Grupa wspólnie z partnerami opracowuje plany działań, które pozwolą odpowiedzieć na bieżące wyzwania i obniżyć próg rentowności spółek joint-venture.

Trwa elektryczna ofensywa zakładająca wprowadzenie modeli Peugeot 508L PHEV oraz BEV Peugeot 2008 i DS 3 CROSSBACK w 2020.

Malezyjski hub NAM[5] rozpoczyna właśnie eksport modeli Peugeot 3008 i 5008.

Ameryka Łacińska: wyzwania w Argentynie

Sprzedaż pojazdów Grupy w Ameryce Łacińskiej zmniejszyła się o 29,3%, na co istotny wpływ miały spadki na rynku argentyńskim (-50,3%). Dzięki sukcesom sportowo-użytkowego C4 Cactus oraz ofensywie w segmencie lekkich pojazdów użytkowych udało się natomiast ustabilizować udział w rynku brazylijskim. Pozycja Grupy nie zmieniła się w Chile, a w Meksyku poprawiła się mimo spadków na rynku. Marka Opel zrobiła znaczne postępy w w regionie, zwiększając swój udział w rynku.

Zachęcające trendy mają swoje źródła w sukcesie SUV‑ów oraz ostatnich premierach rynkowych: Citroën C5 Aircross i Peugeot 2008 oraz nowości: Citroën C4, Peugeot Rifter, a wkrótce także DS 3 CROSSBACK. Trwa również ofensywa w segmencie lekkich samochodów dostawczych, który reprezentują wprowadzone niedawno Peugeot Partner, Citroën Berlingo i Opel Combo.

Indie i Kraje Pacyfiku: wzrost sprzedaży o 2,3%

Grupa kontynuuje sukces w Japonii, zwiększając sprzedaż o 16%. Kolejnym ważnym kamieniem milowym dla Groupe PSA była kwietniowa zapowiedź wprowadzenia marki Citroën do Indii i uruchomienie produkcji skrzyń biegów (zakłady w Hosurze) wspólnie z partnerem AVTEC Ltd (CK Birla Group Co.).

Eurazja: przygotowania do powrotu marki Opel

W związku z trendem spadkowym na rynku rosyjskim (-2,4%) udział Groupe PSA w tamtejszym rynku również nieznacznie się zmniejszył – (0,2 p.p.). Grupa wprowadza markę DS Automobiles na Ukrainie, gdzie pierwszy DS Store zostanie otwarty w lipcu. Grupa przygotowuje także powrót marki Opel do Rosji — jako pierwsze, już za kilka miesięcy, będą tam dostępne Zafira Life i Grandland X.

 

SKONSOLIDOWANA SPRZEDAŻ NA ŚWIECIE wg regionów

 

Informacje o Groupe PSA

Groupe PSA zapewnia użytkownikom wyjątkowe doznania za kierownicą i dostarcza innowacyjne rozwiązania w zakresie mobilności, spełniając oczekiwania klientów na całym świecie. Oprócz samochodów pięciu marek — Peugeot, Citroën, DS, Opel i Vauxhall — Grupa oferuje szeroki zakres usług związanych z mobilnością i inteligentnym zarządzaniem, dostępnych pod marką Free2Move. Jej plan strategiczny „Push to Pass” stanowi pierwszy krok w realizacji wizji Grupy, która chciałaby stać się „globalnym producentem samochodów, dysponującym przewagą konkurencyjną wynikającą z efektywności, a także czołowym dostawcą rozwiązań w zakresie mobilności, utrzymującym bezterminowe relacje z lojalnymi klientami”. Jako pionierski innowator w dziedzinie samochodów autonomicznych i połączonych z internetem Groupe PSA jest również zaangażowana w sektor usług finansowych poprzez Banque PSA Finance oraz w produkcję wyposażenia do pojazdów poprzez spółkę Faurecia.

 

 

źródło: DS Automobiles Polska

[1] W Maroku

[2] 4 samochody elektryczne z zasilaniem akumulatorowym (BEV): DS 3 CROSSBACK E-TENSE + e-208 + e-2008 + Corsa-e i 5 modeli hybrydowych (PHEV): 3008 HYbrid i HYbrid4 + 508 i 508 SW HYbrid + Grandland Hybrid4 + DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4

[3] Samochody w pełni elektryczne lub hybrydy z możliwością doładowania z zewnętrznego źródła prądu (plug-in)

[4] Produkcja w Iranie nie jest uwzględniana w skonsolidowanych wynikach sprzedaży od 1 maja 2018 r.

[5] Naza Automotive Manufacturing

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
1 Wątki komentarzy
1 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
2 Autorzy komentarzy
PiotrRoman Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Roman
Gość
Roman

Może jednak najlepiej sytuację PSA w świecie oddaje tabela tzw. skonsolidowanej sprzedaży na świecie wg regionów w pierwszym półroczu 2019 r wobec danych za pierwsze półrocze 2018 r. Niestety obraz jaki się z tego daje odczytać nie może napawać optymizmem. Szczególnie kiepska sytuacja jest dla wiodącej marki w koncernie czyli Peugeot. Odnotowano poważny spadek sprzedaży w skali globalnej bo aż o prawie 24%. Mimo wszelkich zapowiedzi ofensywy produktowej, planu Push to Pass spadek sprzedaży w skali globalnej w tak dużej skali może być bardzo trudny do odrobienia w drugiej połowie roku. Znamienne, że nawet w Europie Peugeot odnotował spadek sprzedaży,… Czytaj więcej »

Piotr
Gość
Piotr

Myślę, że twoja opinia jest błędna. Po pierwsze to wynik finansowy świadczy o kondycji grupy a nie wielkość sprzedaży (Opel czy Ford przez ostatnie 10 lat były w pierwszej piątce ilości sprzedanych aut w Europie, a mimo to przynosiły straty, z resztą podobnie jak PSA jeszcze nie dawno), a ten właśnie wynik (a zwłaszcza rentowność) jest coraz lepszy. Spadki poza Europą to głównie skutek spadków sprzedaży samochodów na tamtejszych rynkach (Iran -40%, Argentyna -50%, na pozostałych mniej, ale spadki). Problemem pozostają Chiny, ale tam spadki osiągają 20-30 %, jednak są większe wśród marek popularnych (bardzo mocna konkurencja ze strony lokalnych… Czytaj więcej »