piątek, 27 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Peugeot

Test: Blondynka porównuje, Peugeot 3008 kontra Renault Kadjar

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2019-07-03
w Peugeot, Peugeot - testy i opinie, Renault, Renault - testy i opinie
Czas czytania 6 minut
294 3
4
276
UDOSTĘPNIEŃ
849
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Jaki samochód z dostawą do 6 miesięcy? Dacia Duster, Jogger i modele Renault

Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu

Renault wprowadza usługę samochodu na abonament dla firm czyli Mobilize. Ruszają pierwsze testy dla korporacji taksówek

Nie tak dużo czasu minęło od ostatniego testu Peugeota 308 GTi, a szacowny Naczelny znów zadzwonił z informacją o kolejnym teście: Peugeot 3008. Bardzo mnie to ucieszyło. Ostatnio, dzięki uprzejmości Francuskie.pl użytkuję Renault Kadjar w wersji Life dlatego będzie to świetna okazja do porównania dwóch kompaktowych SUV-ów.

Z niecierpliwością oczekiwałam dnia testu. Gdy przyszedł upragniony dzień, chciałam jak najszybciej otrzymać kluczyki do samochodu dlatego w Redakcji zjawiłam się dużo przed umówioną godziną. Jest to swego rodzaju ryzyko, bo Naczelny nie wypił jeszcze kawy ;-) Tym co śledzą nasze „blondynkowe” testy, nie muszę mówić, że mój outfit w postaci letniej sukienki został bacznie zlustrowany, ale jedyne pytanie jakie padło, to: buty Sparco są? No są, odpowiedziałam, co skwitowane zostało dźwiękiem w stylu uff ;-) Po tych niecodziennych formalnościach mogłam w końcu zostać sam na sam z Peugeot 3008, który na pierwszy rzut oka wygląda naprawdę świetnie. Bryłą może trochę przypominać Range Rovera Evoque, szczególnie w tylnej części, ale jest to duży plus, ponieważ dla mnie Evoque jest jednym z piękniejszych SUV-ów na rynku.

Biały Renault Kadjar prezentuje się na tle czarnej 3008-ki jak brat na sterydach. To wrażenie dają nam poszerzone i wypukłe nadkola oraz masywna maska. Peugeot wabi zaciętym, nieco agresywnym charakterem. Są to jednak tak dwa różne samochody i trudno będzie wybrać ładniejszy. Wszystko zależy od gustu.

Renault Kadjar jeździ na 16 calowych stalowych felgach, testowany Peugeot ubrany został w 18 calowe felgi ze stopu metali lekkich, co w dużym stopniu dodaje mu urody, mniej więcej tak, jak kosmetyki kobiecie ;-) Renault jest zdecydowanie bardziej „okrągły”, nie znajdziemy tu zbyt wiele ostrych krawędzi, w Peugeot 3008 wręcz odwrotnie, czyli znowu: kto, co lubi.

Wnętrze: prostota kontra bajery

Do testów otrzymałam Renault Kadjar w wersji Life, czyli tej najbardziej podstawowej, dlatego w tym akapicie więcej plusów zbierze znacznie bogatszy Peugeot, który posiada naprawdę dużo „bajerów”. Technologia w tym aucie potrafi uprzyjemnić każdą podróż. Mamy tu oczywiście słynny Peugeotowy i-Cockpit, Apple CarPlay, system nagłośnieniowy Focal, ale również coś, z czym dotąd się nie spotkałam… Auto posiada system rozpylania perfum i to naprawdę ładnego zapachu. Nie mniej jednak podczas codziennej jazdy cenię sobie również prostotę monochromatycznego wykończenia SUV-a Renault. Samochód jest łatwy w obsłudze, a nadmierna ilość światełek nie męczy oczu w trakcie jazdy nocą.

Totalnym zaskoczeniem była dla mnie tapicerka w Peugeocie – na pierwszy rzut oka wyglądała na jeans, ale okazało się, że jest to inna, bardzo przyjemna w dotyku tkanina. Szyberdach i boki drzwi są podświetlane wąskim, niebieskim LED-owym paskiem świetlnym i wygląda to naprawdę odlotowo. Mam nadzieję, że przy dłuższej jeździe kolor nie okaże się męczący.

Kierownica Renault Kadjar to dosyć duży owal, natomiast klasyką już w Peugeocie jest niewielki wieniec lekko spłaszczony, z bardzo wygodnymi wgłębieniami na kciuki. Układ kierowniczy działa delikatnie i kobieco. Bardzo łatwo i z lekkością można manewrować w mieście, ale wchodząc w ciasny zakręt trzeba się trochę nakręcić.

Osobiście kierownica Peugeota odpowiada mi bardziej, czuję się trochę jak za sterami bolidu F1. 3008 wygrywa również pod kątem wyglądu deski rozdzielczej i wyświetlaczy, a charakterystyczne dla tej marki „pianinko” ułatwia obsługę funkcji pojazdu.

Wnętrze Renault Kadjar to minimalistyczna elegancja, ale powinno przypaść do gustu mało wymagającym kierowcom i tym, którzy szukają oszczędności. Po za tym nic nie rozprasza nas podczas jazdy. Bogatsza wersja pojazdu pewnie mogłaby skuteczniej zawalczyć o zwycięstwo, ale kategorię wnętrze wygrywa Peugeot.

Silniki: mocniejszy znaczy lepszy?

Porównywane SUV-y są napędzane silnikami benzynowymi. Renault Kadjar pod maską posiada motor o pojemności 1.3 litra, który generuje 140 KM mocy i jest połączony z manualną 6-biegową skrzynia biegów. Peugeot 3008 został wyposażony w mocniejszy 180-konny silnik 1.6, który połączono z automatem EAT8. Lew ma także mój ulubiony guziczek SPORT :-)

Renault Kadjar prowadzi się bardzo dobrze, jest zrywny, dobrze trzyma się zakrętów. Spalanie pojazdu wyniosło 7,6 l/100 km. Jeśli chodzi o mój dzień zabawy z Peugeotem to powiem, że apetyt na paliwo był nieco większy, ale to głównie za sprawą wspomnianego sportowego trybu, który wykorzystywałam, gdy tylko nadarzyła się okazja. Jak jeździ się w takim trybie? Bardzo przyjemnie. Z głośników słyszymy dźwięki co najmniej silnika V8 i dodaje to smaczku podczas prowadzenia. Zauważalnie usztywnia się układ kierowniczy, a samochód szybciej odpowiada na naciśnięcie pedału gazu.

A jak jeździ konkurent? Renówka również prowadzi się dobrze i mimo mniejszej mocy fajnie przyspiesza i świetnie radzi sobie w zakrętach.

Gdybym musiała wybrać jeden model, skłaniałabym się w kierunku 3008. Ma ciekawszą bryłę i bardziej futurystyczny wygląd wnętrza, ale czar jakby nieco prysł, gdy spojrzałam do cennika obu samochodów. Renault Kadjar w wersji Life kosztuje w polskich salonach 72.900 zł. Peugeot 3008 z silnikiem 1.6 180 KM to znacznie większy wydatek rzędu 124.900 zł, a za dodatkowe bajery jeszcze trzeba dopłacić i to sporo. Serce podpowiada więc Peugeot 3008, ale rozsądek wybiera Renault.

 

 

Autor: Joanna

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 3008KadjarPeugeotRenault
Udostepnij123Tweet64Udostepnij18
Poprzedni

Nowy Opel Insignia 2020 po faceliftingu już wkrótce

Następny

Oto nowy Renault Captur! Piękne wnętrze, technologia i napęd hybrydowy

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny
Nowy Renault Captur

Oto nowy Renault Captur! Piękne wnętrze, technologia i napęd hybrydowy

Peugeot Partner Najlepszym Autem Użytkowym w Niemczech

Peugeot we Francji po pierwszym półroczu 2019

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
4 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Inny Anonimowy - Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • Inny Anonimowy - Najlepiej wyposażony SUV Peugeot 3008 w Polsce! 300-konna hybryda z noktowizorem
  • Inny Anonimowy - Najlepiej wyposażony SUV Peugeot 3008 w Polsce! 300-konna hybryda z noktowizorem
  • Inny Anonimowy - Alfa Romeo Tonale zdobywa nagrodę „Najpiękniejszego samochodu w Sieci” w 2022 roku
  • Inny Anonimowy - Już 400.000 sztuk Fiata Mobi wyprodukowano w fabryce w Betim
  • auu - Jaki samochód z dostawą do 6 miesięcy? Dacia Duster, Jogger i modele Renault
  • Zen Kenobi - Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Zen Kenobi - Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Zeną - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Piter - Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Jaki samochód z dostawą do 6 miesięcy? Dacia Duster, Jogger i modele Renault
  • Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Salon samochodowy w Paryżu 1930: Citroën sensacją z zaskakującego powodu
  • Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dacia wprowadzi hybrydowy napęd w modelu Jogger. I tylko w nim, przynajmniej na razie
  • Renault wprowadza usługę samochodu na abonament dla firm czyli Mobilize. Ruszają pierwsze testy dla korporacji taksówek
  • Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid
  • UOKiK: Opel Crossland X do serwisu


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
4
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.