vigoroux citroen Wiadomości
Wiadomości

La Croisière Verte: elektryczna podróż przez Afrykę w duchu marki Citroën

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-18
citroen c3 4 Wiadomości
Wiadomości

Nowy Citroën C3 CNG – oszczędność paliwa, wersje, silnik i wyposażenie. Debiut w Indiach

autor Tomasz Nowicki
2025-05-16
citroen c3 cargo jednak trafia takze na polski rynek 2 Wiadomości
Testy

Citroën e-C3 – opinie po jeździe: „Jego styl, komfort czynią z niego ciekawego gracza w miejskim segmencie”

autor Grzegorz Traczewski
2025-05-17
Renault Master
Wiadomości

250 sztuk Renault Master do transportu pacjentów. Nowe zamówienie firmy EMED

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-19
Peugeot 508 SW II
Wiadomości

Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

autor Gabi Rusek
2025-05-18
ds n4 11 Wiadomości
Wiadomości

Nowy luksusowy DS N°4 zaprezentowany! Nowy rozdział francuskiej elegancji i zaawansowanej technologii

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-14
renault kardian projekt Wiadomości
Wiadomości

Renault rozbudowuje swoje centrum projektowe RDCL 2027. Tu powstał model Kardian

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14

Najnowsze komentarze

  • Jaca - Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025
  • Sergiusz - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Anonimowo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • tommo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości Renault

Test i porównanie: Peugeot 3008 kontra Renault Kadjar. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2019-07-03
w Renault, Peugeot - testy i opinie, Renault - testy i opinie, Peugeot
Czas czytania 6 minut
869
A A
4
Clipboard01 1 Wiadomości

Nie tak dużo czasu minęło od ostatniego testu Peugeota 308 GTi, a szacowny Naczelny znów zadzwonił z informacją o kolejnym teście: Peugeot 3008. Bardzo mnie to ucieszyło. Ostatnio, dzięki uprzejmości Francuskie.pl użytkuję Renault Kadjar w wersji Life dlatego będzie to świetna okazja do porównania dwóch kompaktowych SUV-ów.

Z niecierpliwością oczekiwałam dnia testu. Gdy przyszedł upragniony dzień, chciałam jak najszybciej otrzymać kluczyki do samochodu dlatego w Redakcji zjawiłam się dużo przed umówioną godziną. Jest to swego rodzaju ryzyko, bo Naczelny nie wypił jeszcze kawy ;-) Tym co śledzą nasze „blondynkowe” testy, nie muszę mówić, że mój outfit w postaci letniej sukienki został bacznie zlustrowany, ale jedyne pytanie jakie padło, to: buty Sparco są? No są, odpowiedziałam, co skwitowane zostało dźwiękiem w stylu uff ;-) Po tych niecodziennych formalnościach mogłam w końcu zostać sam na sam z Peugeot 3008, który na pierwszy rzut oka wygląda naprawdę świetnie. Bryłą może trochę przypominać Range Rovera Evoque, szczególnie w tylnej części, ale jest to duży plus, ponieważ dla mnie Evoque jest jednym z piękniejszych SUV-ów na rynku.

Biały Renault Kadjar prezentuje się na tle czarnej 3008-ki jak brat na sterydach. To wrażenie dają nam poszerzone i wypukłe nadkola oraz masywna maska. Peugeot wabi zaciętym, nieco agresywnym charakterem. Są to jednak tak dwa różne samochody i trudno będzie wybrać ładniejszy. Wszystko zależy od gustu.

Renault Kadjar jeździ na 16 calowych stalowych felgach, testowany Peugeot ubrany został w 18 calowe felgi ze stopu metali lekkich, co w dużym stopniu dodaje mu urody, mniej więcej tak, jak kosmetyki kobiecie ;-) Renault jest zdecydowanie bardziej „okrągły”, nie znajdziemy tu zbyt wiele ostrych krawędzi, w Peugeot 3008 wręcz odwrotnie, czyli znowu: kto, co lubi.

Warto przeczytać!

PureTech 130

Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

2025-05-19
Nowy Peugeot 208

Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025

2025-05-19

Test: Nissan Juke 1.6 Hybrid 143 N-Sport, czyli crossover z pomysłem i na sportowo. 1000 km za nami

2025-05-19

Polski cennik Renault z roku 2000. Twingo za 29.900 zł, Espace V6 za 191.950 zł

2025-05-19
Wnętrze: prostota kontra bajery

Do testów otrzymałam Renault Kadjar w wersji Life, czyli tej najbardziej podstawowej, dlatego w tym akapicie więcej plusów zbierze znacznie bogatszy Peugeot, który posiada naprawdę dużo „bajerów”. Technologia w tym aucie potrafi uprzyjemnić każdą podróż. Mamy tu oczywiście słynny Peugeotowy i-Cockpit, Apple CarPlay, system nagłośnieniowy Focal, ale również coś, z czym dotąd się nie spotkałam… Auto posiada system rozpylania perfum i to naprawdę ładnego zapachu. Nie mniej jednak podczas codziennej jazdy cenię sobie również prostotę monochromatycznego wykończenia SUV-a Renault. Samochód jest łatwy w obsłudze, a nadmierna ilość światełek nie męczy oczu w trakcie jazdy nocą. Clipboard03 Wiadomości

Totalnym zaskoczeniem była dla mnie tapicerka w Peugeocie – na pierwszy rzut oka wyglądała na jeans, ale okazało się, że jest to inna, bardzo przyjemna w dotyku tkanina. Szyberdach i boki drzwi są podświetlane wąskim, niebieskim LED-owym paskiem świetlnym i wygląda to naprawdę odlotowo. Mam nadzieję, że przy dłuższej jeździe kolor nie okaże się męczący.

Kierownica Renault Kadjar to dosyć duży owal, natomiast klasyką już w Peugeocie jest niewielki wieniec lekko spłaszczony, z bardzo wygodnymi wgłębieniami na kciuki. Układ kierowniczy działa delikatnie i kobieco. Bardzo łatwo i z lekkością można manewrować w mieście, ale wchodząc w ciasny zakręt trzeba się trochę nakręcić.

Osobiście kierownica Peugeota odpowiada mi bardziej, czuję się trochę jak za sterami bolidu F1. 3008 wygrywa również pod kątem wyglądu deski rozdzielczej i wyświetlaczy, a charakterystyczne dla tej marki „pianinko” ułatwia obsługę funkcji pojazdu.

Wnętrze Renault Kadjar to minimalistyczna elegancja, ale powinno przypaść do gustu mało wymagającym kierowcom i tym, którzy szukają oszczędności. Po za tym nic nie rozprasza nas podczas jazdy. Bogatsza wersja pojazdu pewnie mogłaby skuteczniej zawalczyć o zwycięstwo, ale kategorię wnętrze wygrywa Peugeot.Clipboard02 Wiadomości

Silniki: mocniejszy znaczy lepszy?

Porównywane SUV-y są napędzane silnikami benzynowymi. Renault Kadjar pod maską posiada motor o pojemności 1.3 litra, który generuje 140 KM mocy i jest połączony z manualną 6-biegową skrzynia biegów. Peugeot 3008 został wyposażony w mocniejszy 180-konny silnik 1.6, który połączono z automatem EAT8. Lew ma także mój ulubiony guziczek SPORT :-)

Renault Kadjar prowadzi się bardzo dobrze, jest zrywny, dobrze trzyma się zakrętów. Spalanie pojazdu wyniosło 7,6 l/100 km. Jeśli chodzi o mój dzień zabawy z Peugeotem to powiem, że apetyt na paliwo był nieco większy, ale to głównie za sprawą wspomnianego sportowego trybu, który wykorzystywałam, gdy tylko nadarzyła się okazja. Jak jeździ się w takim trybie? Bardzo przyjemnie. Z głośników słyszymy dźwięki co najmniej silnika V8 i dodaje to smaczku podczas prowadzenia. Zauważalnie usztywnia się układ kierowniczy, a samochód szybciej odpowiada na naciśnięcie pedału gazu.

A jak jeździ konkurent? Renówka również prowadzi się dobrze i mimo mniejszej mocy fajnie przyspiesza i świetnie radzi sobie w zakrętach.

Gdybym musiała wybrać jeden model, skłaniałabym się w kierunku 3008. Ma ciekawszą bryłę i bardziej futurystyczny wygląd wnętrza, ale czar jakby nieco prysł, gdy spojrzałam do cennika obu samochodów. Renault Kadjar w wersji Life kosztuje w polskich salonach 72.900 zł. Peugeot 3008 z silnikiem 1.6 180 KM to znacznie większy wydatek rzędu 124.900 zł, a za dodatkowe bajery jeszcze trzeba dopłacić i to sporo. Serce podpowiada więc Peugeot 3008, ale rozsądek wybiera Renault.

 

 

Autor: Joanna

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Clipboard01 1 WiadomościClipboard02 WiadomościClipboard03 Wiadomości
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 3008KadjarPeugeotRenault
Udostepnij338Tweet198Udostepnij56
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
4 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • PureTech 130

    Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

    2192 udostępnienia
    Udostepnij 877 Tweet 548
  • Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

    1493 udostępnienia
    Udostepnij 597 Tweet 373
  • Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

    3298 udostępnienia
    Udostepnij 1319 Tweet 825
  • Nowy Peugeot 2008 III generacji już w przygotowaniu. Kiedy go zobaczymy w salonach?

    494 udostępnienia
    Udostepnij 198 Tweet 124

Testy samochodów

01. Piec tygodni na gruszkach czyli znowu jezdzilem Xantia Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: używany Citroën Xantia – pięć tygodni na gruszkach, czyli znowu jeździłem księżniczką (cz. II)

autor Krzysztof Gregorczyk
2020-10-26
peugeot 508 rxh 1 1024x683 1 Wiadomości
Testy

Peugeot 508 RXH 2016 2.0 HDi 180 KM – najoszczędniejszy samochód kombi? Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Tomasz Nowicki
2016-04-19
renault koleos 185 dci diesel 2022 6 Wiadomości
Testy

Test: Renault Koleos 4×4 185 KM dCi – bardzo oszczędny SUV. Opinie po 1,5 tysiąca kilometrów. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2022-06-20
megane renault 2012 gt Wiadomości
Testy

Test: Renault Megane GT 2.0 TCe 180 KM 2012 – sportowy kompakt z odrobiną szaleństwa. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2012-07-26
Opel Insignia face lifting
Testy

Test: Opel Insignia 2.0 174 KM – zupełnie inny, ale czy lepszy niż Peugeot 508? Pierwsza jazda

autor Małgorzata Kozikowska
2020-11-28

Najnowsze komentarze

  • Jaca - Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025
  • Sergiusz - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Anonimowo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • tommo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

Zobacz też

Citroën oferuje 5 lat gwarancji klientom… w RPA

Jacy są kierowcy, którzy zabierają pasażerów

Czy fabryka skrzyń biegów Stellantis w Metz zostanie zamknięta? 900 miejsc pracy zagrożonych

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
4
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz