Peugeot 508 SW II
Wiadomości

Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

autor Gabi Rusek
2025-05-18
Dacia Bigster Euro NCAP
Wiadomości

Nowa Dacia Bigster zdobywa 3 gwiazdki w testach EuroNCAP. Budżetowy samochód bez zbędnych dodatków

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-21
renault koleos 2025 02 Wiadomości
Wiadomości

Nowy hybrydowy Renault Koleos 241 KM 2025 debiutuje na wybranych rynkach

autor Tomasz Nowicki
2025-05-23
vigoroux citroen Wiadomości
Wiadomości

La Croisière Verte: elektryczna podróż przez Afrykę w duchu marki Citroën

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-18
PureTech 130
Wiadomości

Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-19
Dacia Bigster
Wiadomości

Rynek motoryzacyjny w Polsce – pierwsze 20 dni maja 2025 r.

autor Tomasz Nowicki
2025-05-23
peugeot 208 01 Wiadomości
Wiadomości

Rynek samochodów elektrycznych w Polsce rozwija się bardzo wolno – najnowszy raport kwiecień 2025

autor Tomasz Nowicki
2025-05-23

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: nowy Peugeot 508 SW 1.5 BlueHDi 130 KM EAT8. Najoszczędniejsze i najpiękniejsze kombi klasy średniej na świecie? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2021-11-06
w Testy, Peugeot - testy i opinie
Czas czytania 9 minut
8.2k
A A
63
Nowy Peugeot 508 SW

Jeśli istnieje jakiś samochód klasy średniej w wersji kombi, który może się podobać, to jest nim Peugeot 508 SW. Samochód ma niską, przysadzistą sylwetkę i patrząc na niego, czy to z przodu, czy to z tyłu sportowy wygląd od razu rzuca się w oczy.

peugeot 508 sw hdi 8 scaled Wiadomości

Do testów otrzymaliśmy wersję Allure, wyposażoną m.in. innymi w elektryczną klapę bagażnika, dwustrefową klimatyzację, w pełni cyfrowy i-Cockpit (uwielbiamy to!), aktywny tempomat, utrzymanie na pasie ruchu i oczywiście automatyczną skrzynię biegów EAT8. W tej konfiguracji cena na dzisiaj to 168.600 zł, ale po dodaniu lakieru za 3.800 zł (biały Nacre) cena wzrasta 172.400 zł. W zamian otrzymujemy świetnie wyglądający samochód, oferujący niskie koszty użytkowania, wysoki komfort jazdy i design cieszący oczy, którego za żadne pieniądze nie znajdziemy u konkurencji.

peugeot 508 sw hdi 24 scaled Wiadomości

Jeśli chcecie czegoś mocniejszego, to jest bardzo udana wersja GT o mocy 225 KM. 130-konny diesel posłuży do spokojniejszych, ale niekoniecznie wolnych przejazdów a odwdzięczy się bardzo niskim zużyciem paliwa.

peugeot 508 sw hdi 7 scaled Wiadomości

Zobacz: konfigurator Peugeot 508 SW. Diesel, benzyna i hybryda.

Peugeot 508 SW ma 4780 mm długości, 1859 mm szerokości i 1420 mm wysokości. Rozstaw osi 2793 mm. Wymiary zwiastują sporo przestrzeni, prawda? Do tego jeszcze wrócimy. Bagażnik z otwieraną elektrycznie klapą ma 530 litrów pojemności, po złożeniu tylnych foteli uzyskujemy 1780 litrów.

peugeot 508 sw hdi 23 scaled Wiadomości

Kilka dni, które w redakcji spędziliśmy z tym autem wyposażonym w 130-konny silnik Diesla pokazało, że jest to auto warte swojej ceny, oszczędne i wygodne a przy tym oferujące spójny design nie tylko na zewnątrz, ale i w środku. Dobrej jakości materiały wykończeniowe, wygodne fotele, szerokie możliwości regulacji – po prostu nie chce się wysiadać.

peugeot 508 sw hdi 9 scaled Wiadomości

Zobacz: Test Peugeot 508 SW GT – piękne luksusowe kombi z dużą dawką komfortu. 

Oto zapis wrażeń z testu, spalanie, opinie o poszczególnych elementach auta i podkreślenie najważniejszych zalet i niewielu wad.

Serce Peugeot 508 SW: silnik 1.5 HDi ze skrzynią EAT8

 Silnik BlueHDi o mocy 130 KM jest wyjątkowo oszczędny. W mieście, w najgorszych warunkach użytkowania, czyli na krótkich trasach, palił 7,5 litra na 100 km. W trasie potrafił zejść poniżej 5 litrów. W kabinie trochę słychać, że to diesel, szczególnie przy zimnym rozruchu, ale to praca miękka, kulturalna. Dynamika dzięki 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego jest zadowalająca, dopiero przy dużych prędkościach zaczyna trochę brakować większej pojemności. Ale do jazdy na polskiej autostradzie jest świetny.

peugeot 508 sw hdi 4 scaled Wiadomości
Peugeot 508 SW może się podobać.

Zawieszenie

Zawieszenie oferuje dużą dawkę komfortu, przynajmniej w porównaniu do niemieckiej czy japońskiej konkurencji. Pracuje cicho, sprężyście, auto chętnie słucha kierowcy, lubi dynamiczną jazdę po zakrętach. Peugeot 508 SW bardzo przyjemnie się prowadzi.

Uwaga tylko na prześwit: 125 mm. To konsekwencja sportowej sylwetki i proporcji nadwozia.

peugeot 508 sw hdi 19 scaled Wiadomości
Ponad 4,7m długości robi wrażenie.

Na siedzeniu kierowcy

Peugeot w swojej nowej linii samochodów zaprojektował przepiękny kokpit, który otula kierowcę i sprawia, że jest jakby otoczony całą tą technologią. Bardzo wygodny fotel, w tej wersji z przedłużanym siedziskiem, wszechstronna regulacja, łącznie z elektryczną regulacją wysokości przodu siedziska. Fotel można dopasować do swoich wymagań.

peugeot 508 sw hdi 6 scaled Wiadomości

Genialne rozwiązanie i-Cockpit, które bardzo lubię i ciężko potem przesiadać się do zwykłego samochodu. Nieco mniejsza kierownica, zegary nad nią. Cyfrowe. Nowa generacja ekranu wysokiej rozdzielczości, klawisze szybkiego dostępu. Wszystko to jest zaprojektowane ze smakiem, nie ma tutaj elementów przypadkowych. Tworzywa wysokiej jakości.

peugeot 508 sw hdi 14 scaled Wiadomości
Ekran i klawisze fortepianu. Ładne i praktyczne

Na siedzeniu pasażera z przodu

Peugeot mocno zabudował kokpit i ma się wrażenie, że człowiek otoczony jest tymi wszystkimi elementami. Miejsca na nogi, pasażer ma bardzo dużo. Szeroka półeczka przed ozdobnym wzorem. Dwa nawiewy.

peugeot 508 sw hdi 5 scaled Wiadomości
Miejsce wypoczynku pasażera. Przednia część siedziska jest tu elektrycznie regulowana góra-dół

W wersji Allure być może nieco rzuca się w oczy czarne tworzywo, nie pasujące do eleganckiego materiału wyżej. Siedzenia są bardzo wygodne, podobnie jak podłokietnik. Nad głową dużo miejsca. Pasażer z przodu ma do dyspozycji duży schowek w drzwiach, miejsce na kubki w konsoli środkowej.

peugeot 508 sw hdi 12 scaled Wiadomości
Szeroki tunel środkowy kryje m.in. schowek i dwa uchwyty na kubki. Wszystko podświetlane

Istotne są wrażenia z jazdy. Spokój, dobre wyciszenie, jeden z cichszych samochodów jakim jeździłem, mimo diesla. Bardzo dobra amortyzacja, wygoda. Ogólnie poczucie komfortu. Wrażenie z obcowania z jakością. Tu również wyraźnie widać grubość drzwi, są wyjątkowo masywne.

peugeot 508 sw hdi 2 scaled Wiadomości
Z perspektywy pasażera 508 wygląda zjawiskowo

Linie deski są bardzo nowoczesne, projekt i-Cockpitu z perspektywy pasażera wygląda świetnie. Duża zaleta Peugeot 508 SW. Ta spójność stylistyczna dotyczy całego samochodu.

Na tylnej kanapie

Pod względem ilości miejsca w środku Peugeot 508 SW ma kilka cech, na które warto zwrócić uwagę. Sylwetka jest niska i szeroka, wyraźnie widać tutaj sportowe proporcje, które powodują, że auto tak świetnie wygląda. Z tyłu bez problemu zmieszczą się dwie wysokie osoby, do 190 cm nie będzie problemu z wysokością nad głową, ani z szerokością siedzenia.

peugeot 508 sw hdi 11 scaled Wiadomości
Tył jest wygodny, siedzi się wyżej niż z przodu. Uwaga na wsiadanie – krawędź poprowadzono dość nisko.

Dużym plusem 508, na które mało kto zwraca uwagę, jest fakt, że z tyłu siedzi się wyżej niż z przodu, co ułatwia pasażerom rozglądanie się do przodu i na boki. Kanapa z tyłu jest bardzo wygodna i w wersji, którą testowaliśmy, dysponuje też szerokim podłokietnikiem, dwie osoby nie będą tu walczyć o miejsce na swoje łokcie.

peugeot 508 sw hdi 15 scaled Wiadomości

Zmierzyliśmy też odległość od siedziska do dachu, w najniższym miejscu jest to 94 centymetry, a więc naprawdę sporo i nie można i na ten parametr narzekać. Warto też zauważyć, że jeśli fotel przed nami opuszczony jest na sam dół, to zostanie mniej miejsca, by wsunąć tam stopy. Wystarczy jednak trochę go unieść, by problem zniknął.

peugeot 508 sw hdi 17 scaled Wiadomości

Komfort jazdy z tyłu jest całkiem wysoki. Zaskakuje bardzo dobre wyciszenie, mimo, że jest to kombi. Jest tutaj subiektywnie dużo ciszej niż np. w takich autach jak Skoda Superb, czy Toyota Camry. Na tylnej kanapie nie odczuwa się również wstrząsów nadwozia, podróż jest po prostu przyjemna i kilkaset kilometrów drogi nie będzie uciążliwe. Jest tu wentylacja na tunelu środkowym i dwa złącza USB do ładowania swojej elektroniki i w zasadzie jedyna uwaga do tego to fakt, że zamontowano je tuż przy podłodze, żeby coś włączyć trzeba się mocno schylić – na szczęście to miejsce jest podświetlane. W przydatnych rzeczy mamy jeszcze uchwyt na kubki w podłokietniku i niedużą kieszeń w drzwiach. Nad drzwiami z kolei są uchwyty do powieszenia ubrań i lampki LED. W kanapie są dwa uchwyty ISOFIX, na skrajnych pozycjach.

peugeot 508 sw hdi 16 scaled Wiadomości

Na koniec tej części dodam, że wsiadając i wysiadając z tyłu widać jak szerokie (wewnętrzna szerokość to aż 17 cm) i solidne drzwi ma Peugeot 508 a oko cieszy też bezramkowa szyba. Te dwa elementy z miejsca przywodzą na myśl samochody znacznie wyższej klasy.

Peugeot 508 SW – jazda w 5 osób? 

Jazda w pięć osób jest możliwa, ale raczej na krótkich odcinkach. Pośrodku kanapy jest wąskie podwyższenie (w najwęższym miejscu 25 cm, w najszerszym 37 cm) i traktowałbym to raczej jako rozwiązanie awaryjne, zwłaszcza że przez środek auta biegnie niewysoki (7 cm), ale jednak tunel.

peugeot 508 sw hdi 13 scaled Wiadomości
Z tyłu dwie osoby siedzą wygodnie, ale trzy? Tylko na krótkich dystansach

Bagażnik

Bagażnik Peugeot 508 SW jest płaski, przestronny szerokość 112 cm, długość 104 cm, do rolety 47 cm, wysokość w najwyższym punkcie 69 cm. Elektryczna klapa bardzo się przydaje.  Pojemność deklarowana 530 litrów. W praktyce można sporo przewieźć.

peugeot 508 sw hdi 18 scaled Wiadomości

Podsumowanie

Na pytanie „jaki samochód kombi kupić” w tej klasie bez wahania wskazałbym na Peugeot 508 SW.  Oferuje świetny sportowy wygląd, ciche, bardzo nowoczesne i spójne stylistycznie wnętrze, zbudowane z wysokiej jakości tworzyw, z dieslem w wersji 130-konnej o bardzo niskim zużyciu paliwa. Może to być również ostatni moment, by taki silnik kupić. Docelowo wszyscy producenci w Europie będą oferowali przecież hybrydy i elektryki.

peugeot 508 sw hdi 26 scaled Wiadomości

Cechy samochodu, które mogą się niektórym osobom nie spodobać to mocno zabudowany kokpit i sam sposób wsiadania do niskiego dosyć auta. Warto zwrócić uwagę na prześwit: 125 mm.

Peugeot 508 SW na drodze wygląda świetnie. Jeździ się nim wyjątkowo przyjemnie. Warto więc wybrać się do salonu Peugeot go obejrzeć i jeśli szukacie auta kombi, to jazda testowa moim zdaniem jest obowiązkowa. 508 SW dobrze się sprawdzi w roli pięknego a jednocześnie wygodnego i oszczędnego rodzinnego kombi, o ile taki typ nadwozia dzisiaj Was interesuje. W tej klasie nie ma innego tak spójnie, sportowo zaprojektowanego kombi.

Dziękujemy Peugeot Polska za udostępnienie samochodu do testu.

 

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

peugeot 508 sw hdi 26 Wiadomościpeugeot 508 sw hdi 12 Wiadomościpeugeot 508 sw hdi 11 Wiadomościpeugeot 508 sw hdi 10 Wiadomościpeugeot 508 sw hdi 9 Wiadomościpeugeot 508 sw hdi 8 Wiadomościpeugeot 508 sw hdi 7 Wiadomościpeugeot 508 sw hdi 6 Wiadomościpeugeot 508 sw hdi 5 Wiadomościpeugeot 508 sw hdi 4 WiadomościNowy Peugeot 508 SWpeugeot 508 sw hdi 2 Wiadomościpeugeot 508 sw hdi 13 Wiadomościpeugeot 508 sw hdi 14 Wiadomościpeugeot 508 sw hdi 25 Wiadomościpeugeot 508 sw hdi 24 Wiadomościpeugeot 508 sw hdi 23 Wiadomościpeugeot 508 sw hdi 22 Wiadomościpeugeot 508 sw hdi 21 Wiadomościpeugeot 508 sw hdi 20 Wiadomościpeugeot 508 sw hdi 19 Wiadomościpeugeot 508 sw hdi 18 Wiadomościpeugeot 508 sw hdi 17 Wiadomościpeugeot 508 sw hdi 16 Wiadomościpeugeot 508 sw hdi 15 Wiadomościpeugeot 508 sw hdi 1 Wiadomości
3.1 40 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

nowy Peugeot 5008 1.6 THP 165 KM EAT6

Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?

2025-05-23
Renault 4 E-Tech EuroNCAP

Renault 4 E-Tech zdobywa 4 gwiazdki w testach EuroNCAP

2025-05-23

Peugeot 3008 i 5008 w testach zderzeniowych EuroNCAP. Ile gwiazdek zdobyły francuskie SUV-y?

2025-05-23

Żaden chińczyk, tylko nowa Dacia Sandero 2025 króluje w Hiszpanii. Rekordowa sprzedaż

2025-05-23
Tagi: Peugeot508
Udostepnij3040Tweet1900Udostepnij532
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
63 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Peugeot 508

    Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    3540 udostępnienia
    Udostepnij 1416 Tweet 885
  • Dacia jest tańsza od najtańszych chińczyków. Europejska marka bije je ceną na głowę

    1832 udostępnienia
    Udostepnij 733 Tweet 458
  • Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

    1427 udostępnienia
    Udostepnij 571 Tweet 357
  • Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    3320 udostępnienia
    Udostepnij 1328 Tweet 830

Testy samochodów

1008 44 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 807 2.2 HDi 170 KM – oszczędny duży samochód dla sporej rodziny.Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2009-01-11
DS 3 Crossback
Testy

Test: luksusowy DS 3 Crossback 1.2 130 KM w wielkim mieście. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-07-10
hanna golunska 2 Wiadomości
DS - testy i opinie

Test: DS 7 Crossback 1.6 225 KM – francuski luksusowy SUV oczami kobiety. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-07-22
zegary peugeot 3008 iii 1 3 Wiadomości
Testy

Ile pali nowy Peugeot 3008 136 KM na autostradzie? Rzetelny test zużycia paliwa

autor Małgorzata Kozikowska
2024-09-14
Citroen C4 Grand Picasso 2009 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 Picasso 2.0 HDi 150 KM 2011 – przestronny i komfortowy samochód, oszczędny i niezawodny silnik diesla. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2011-07-03

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

Zobacz też

Zespół DS Virgin Racing rozpoczyna tournée po Ameryce Łacińskiej

Rusza ofensywa na rzecz bezpieczeństwa w szkołach

Z Ferrari do Alpine. Capucine Lorenzi dołącza do zespołu jako dyrektor ds. zakupów

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
63
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz