Wiadomości

Modele marki Jeep z otwartym dachem – od normy do wyjątku

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-20
Wiadomości

Ile kosztuje Peugeot 5008 z nowym silnikiem mHEV 136 KM w Polsce? Cennik 2023

autor Tomasz Nowicki
2023-09-20
Wiadomości

Mechanik przestrzega przed wilgocią w kabinie. To duży problem dla samochodu

autor Maciej Mokwiński
2023-09-23
Wiadomości

Stellantis zadowolony ze swoich wyników po 8 miesiącach 2023 r.

autor Tomasz Nowicki
2023-09-24
Wiadomości

Citroën 2CV coraz droższy. Ile kosztuje dzisiaj używana kaczka? Przegląd ofert

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-22
Wiadomości

Dacia Up&Go wybrana przez ponad 100.000 klientów! Rekordowe zamówienia

autor Tomasz Nowicki
2023-09-20
Wiadomości

Polski rynek nowych samochodów rośnie. Dane po 20 dniach września 2023 r.

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-21

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Peugeot wprowadza nowy silnik hybrydowy 100 KM w modelu 208 w Polsce. Znamy jego cenę!
  • khan - Używane Renault Zoe po 10 latach eksploatacji. Czy to w ogóle jeszcze jeździ?
  • Anonimowo - Peugeot wprowadza nowy silnik hybrydowy 100 KM w modelu 208 w Polsce. Znamy jego cenę!
  • KORWiN 1 - AdBlue powoduje liczne problemy. Klienci mają tego dość
  • Anonimowo - Andre Citroën uhonorowany przez miasto Paryż
  • Maestro - Opel Astra Sports Tourer, Corsa Electric i Experimental. Nowości marki IAA 2023
  • Bodzio - Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy DS - testy i opinie

Test: Nowy DS 4 E-Tense Hybrid 225 KM już na polskich drogach! Niezawodny, dynamiczny i bardzo komfortowy luksus. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2022-01-22
w DS - testy i opinie, Testy
Czas czytania 9 minut
2.1k 135
A A
14
Nowy DS 4 E-Tense 225 KM La Premiere 2022

Receptura DS Automobiles na samochód premium to mieszanka oryginalnego designu, komfortu oraz nowoczesnych rozwiązań. Czy połączenie wszystkich tych składników da nam godny uwagi samochód? Sprawdziliśmy podczas pierwszej jazdy nowym modelem DS 4.

DS 4 korzysta z tej samej podstawy technologicznej co Peugeot 308, ale po pierwszej jeździe zarówno jednym, jak i drugim, muszę przyznać, że to dwa zupełnie różne samochody zarówno pod względem stylistyki, jak i odczuć, jakie towarzyszą podczas prowadzenia. Peugeot z niską pozycją na przednich siedzeniach oraz niewielkim kołem kierowniczym, to krok w kierunku bardziej sportowych doznań, z kolei zajmując miejsce w DS 4 już właściwie nie będzie nam się chciało z niego wysiadać. Jazda francuskim kompaktem to czysty relaks i nie chodzi tylko o to, że zamykając za sobą drzwi odizolowaliśmy się od zimnej, wietrznej i wyjątkowo nieprzyjemnej aury, która panowała w dniu testu. Tu chodzi o coś znacznie więcej.

Zobacz także: Nowy luksusowy DS 4 z silnikiem 1.5 BlueHDi 130. Czy warto wybrać wersję z dieslem?ds 4 - pierwsza jazda

Genialne fotele

Jeśli miałabym wybrać jeden element, który cudownym trafem mógłby zostać przeniesiony z DS 4 do 308 byłby to fotel kierowcy i nie dlatego, że w Peugeocie jest z nim coś nie tak. Po prostu kuzyn premium podniósł poprzeczkę w tej kategorii wyjątkowo wysoko. Pozycja w DS-ie jest nieco bardziej wyprostowana i daje więcej komfortu a same fotele są obszerne i miękkie, ale bez efektu zapadania się. Szybko zapomnimy o nieprzyjaznych warunkach na zewnątrz z pomocą podgrzewania oraz wybranej opcji masażu. Fotele dają poczucie elegancji dzięki skórzanej tapicerce oraz motywie bransolety zegarka, który znamy z DS 7 Crossback.

Jeśli już jesteśmy przy przenoszeniu elementów z jednego kompaktu Stellantis do drugiego, to model DS 4 mógłby otrzymać wirtualne wskaźniki 308, choć jest to tylko pierwsze wrażenie. 7 cali wydaje się dosyć skromnym rozmiarem przy i-Cockpicie z zegarami o przekątnej 10-cali. W  dodatku, Peugeot dodał efekt 3D, którego nie znajdziemy w marce DS Automobiles. Przy bliższym poznaniu auta okazuje się, że większe zegary niekończenie są nam aż tak bardzo potrzebne. Braki rekompensuje znakomity ekran Head-Up, który z jednej strony robi duże wrażenie wizualne, a z drugiej powoduje, że na wirtualną tarczę będziemy spoglądać rzadziej, a nawet wcale. Obraz znajdujący się przed kierowcą przekazuje wszystkie niezbędne informacje od aktualnej prędkości, przez ograniczenia, wskazówki komputera pokładowego, czy multimedia aż po dużą i wyraźną nawigację, która zadba o to, by kierowca nie przegapił zbliżającego się skrętu. Wskazówki ustawionej trasy znajdują się więc tam, gdzie powinny być i tam, gdzie są najlepiej widoczne, czyli na drodze, 4 m przed pojazdem.

DS 4: 7-calowy wyświetlacz wskaźnikówZobacz także: Luksusowy DS 7 Crossback 180 KM EAT8 2021: pierwsze 15.000 kilometrów za nami

Na liście ekranów znajdziemy jeszcze dwie pozycje. W centralnej części deski rozdzielczej znalazł się 10-calowy tablet (dostępny w standardzie), który zadowala zarówno szybkością reakcji, jak i możliwościami personalizacji. Podczas komponowania własnego profilu oraz zestawu widżetów spędzimy w samochodzie dłuższą chwilę, ale zaowocuje to później szybszym dostępem do najpotrzebniejszych funkcji.

DS 4 Smart Touch
DS Smart Touch

Marka DS Automobiles dodała jeszcze nie tyle ekran, co ekranik systemu Smart Touch, który początkowo wydawał mi się tylko efektownie wyglądającym i niezbyt potrzebnym gadżetem. Podczas jazdy zyskał w moich oczach. System wywołuje zapamiętane skróty bez konieczności odrywania ręki od podłokietnika oraz wzroku od drogi. Wystarczy przytrzymać palec na gładkiej powierzchni, by dostać się do własnego menu.

Bo fantazja jest od tego…

Wnętrze DS 4 na wielu płaszczyznach różni się od konkurencyjnych samochodów na rynku. Stylistom DS Automobiles zdecydowanie fantazji nie brakowało, o czym przekonamy się spoglądając na gładkie, faliście poprowadzone powierzchnie deski rozdzielczej, czy wymyślny uchwyt do zamykania drzwi, który jednocześnie pełni rolę schowka. Miłośników mało skomplikowanych, odrysowanych od linijki kształtów musimy odesłać do konkurencji.

W DS 4 cieszą przyjemne w dotyku materiały oraz drobiazgi takie jak rzeźbienia przycisków i pokręteł. Marka DS Automobiles pokazuje, że nawet tak banalny element, jak nawiewy można zaprojektować z pomysłem. W DS-ie zostały ukryte w desce rozdzielczej, by nie burzyć harmonii artystycznego wnętrza francuskiego auta.

Luksusowy DS 4 2022 - wnętrze
Wnętrze DS 4 łączy przyjemne, miękkie wykończenia i elegancję

W kabinie miejsca nie brakuje, nawet wysoki kierowca nie powinien mieć problemu ze znalezieniem właściwej pozycji za kółkiem DS 4. Z tyłu przestrzeń jest przeciętna. Marka DS Automobiles zwiększyła ergonomię w stosunku do innych swoich modeli poprzez przeniesienie przycisków do otwierania szyb z konsoli środkowej na drzwi oraz umieszczenie kontrolek tempomatu na kierownicę. Do gustu przypadła mi także lokalizacja pokrętła do regulacji głośności, który podobnie jak panel Smart Touch znajduje się w zasięgu prawej ręki. W kabinie nie brakuje dużych zamykanych schowków, znajdziemy tu także cztery gniazda USB typu C (dwa z przodu i dwa z tyłu), ładowarkę indukcyjną oraz gniazdo 12V.

Zobacz także: Nowy Peugeot 308: ile pali hybryda o mocy 225 KM?

Bagażnik jest większy niż w Peugeot 308, jego pojemność w wersji hybrydowej wynosi 390 litrów i to jest jak najbardziej w porządku. Tylna klapa jest otwierana bezdotykowo i unosi się nad głowę osoby o przeciętnym wzroście. Jeśli złożymy oparcia tylnych foteli, uzyskamy 1240 litry pojemności oraz regularną powierzchnię.DS 4 - bagażnik

Jazda nastawiona na komfort

Do testu otrzymaliśmy DS 4 E-Tense w wersji La Premiere z napędem hybrydowym plug-in o mocy 225 KM, który składa się z jednostki benzynowej o pojemności 1,6 litra oraz silnika elektrycznego. Układ łatwo skłonić do dynamicznej jazdy i wystarczy raz docisnąć pedał gazu do podłogi, by zapomnieć o istnieniu wersji z silnikiem benzynowym, czy dieslem. Elektryczny napęd dodaje jeździe zwinności, zwłaszcza przy rozpędzaniu auta a 8-biegowa przekładnia działa poprawnie, z lekkim ociąganiem przy wyczerpanym akumulatorze.

Odczucia za kierownicą są dalekie od sportowej, nawet jeśli włączymy tryb Sport i brzmienie silnika z głośników. Pojazd zapewnia przede wszystkim dużo komfortu poprzez bezgłośne ruszanie, lekkość pracy układu kierowniczego, doskonałe wyciszenie wnętrza, czy łagodne pokonywanie nierówności. Kiedy oddawaliśmy DS 4 do salonu DS Store w Krakowie, pojazdowi przyglądał się zaciekawiony klient, który pytał, czy model ma tę lekkość jazdy starych Citroenów. „Pływania po drodze”, z jakiego znane są modele z hydropneumatyką DS nie uzyskał, ale jest blisko i miłośnicy francuskiej miękkości powinni być zadowoleni.Nowy DS 4

Aktywne zawieszenie zainstalowane w DS 4 jest sterowane przy pomocy kamery znajdującej się w górnej części przedniej szyby i muszę przyznać, że rozwiązanie zdaje egzamin. Izolowanie od nierówności jest znakomite, nawet w zestawie z 20-calowymi kołami, które dały o sobie znać dopiero na remontowanym odcinku ul. Opolskiej w Krakowie, tuż przy zjeździe do DS Store.

Zobacz także: Wywiad z Beatrice Foucher. DS Automobiles to coś znacznie więcej niż samochód

Ile kosztuje DS 4?

Cenniki DS 4 startują z poziomu 119.900 zł za wersję Bastille napędzaną 130-konnym silnikiem benzynowym 1.2 PureTech. Klient ma do wyboru trzy wersje: DS 4, Performance Line+ oraz Cross a każda z nich jest podzielona na listę poziomów wyposażenia. Można się trochę pogubić w rozbudowanej ofercie DS Automobiles. Nie brakuje oczywiście opcji dodatkowych, które niestety do tanich nie należą. W wyposażeniu oprócz standardów zarezerwowanych dla limitowanej wersji La Premiere znalazł się: system DS Night Vision (5500 zł), lakier metalizowany Lacquered Grey (3000 zł), 20-calowe obręcze aluminiowe Sydney (4000 zł), otwierany szyberdach (4500 zł) oraz system Hi-fi Focal Electra (4500 zł). Demonstracyjny egzemplarz został wyceniony wraz ze wszystkim, co posiada na pokładzie na sumę 250.900 zł.

Czy warto? DS 4 ma w sobie wiele elementów, które sprawiają, że model jest inny niż wszystkie. Z zewnątrz jest to design z reflektorami w kształcie litery L i dużym czarnym grillem, w środku przyjemne, eleganckie wykończenia oraz nietypowo poprowadzone powierzchnie, które dodają pojazdowi klasy. Kompakt powstał dla osób, dla których samochód taki jak inne, to zdecydowanie za mało. DS 4 E-Tense ma wszystko, co jest potrzebne do tego, by zwracać na siebie uwagę, i wszystko, by wpasować się w klasę premium: komfort, nowoczesną technologię i dynamiczny napęd. Całość wyceniono dosyć wysoko, ale nikt nie mówił przecież, że segment premium ma mieć przystępny poziom.

Dziękujemy salonowi DS Store w Krakowie za udostępnienie samochodu do testu. 

Czytaj nas w Google News:

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Nowy DS 4 E-Tense 225 KM La Premiere 2022DS 4: 7-calowy wyświetlacz wskaźnikówNowy DS 4ds 4 - pierwsza jazdaDS 4 - bagażnikDS 4: wirtualne zegaryDS 4 Smart TouchLuksusowy DS 4 2022 - wnętrze
2.3 3 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Peugeot 405 Style – seria limitowana. „Izolacja akustyczna jest wyrafinowana”

2023-09-25

Gdzie produkowane są elektryczne samochody Renault i Stellantis?

2023-09-23

Nowy Peugeot 208 już w konfiguratorze marki. Jak wygląda polski cennik?

2023-09-23

Nowy Peugeot E-2008 jedzie w podróż dla klimatu. Co to za pomysł?

2023-09-23
Tagi: 3087 CrossbackDS 4DS AutomobilesDS Store KrakówPeugeot
Udostepnij772Tweet483Udostepnij135
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

14 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • AdBlue powoduje liczne problemy. Klienci mają tego dość

    7523 udostępnienia
    Udostepnij 3009 Tweet 1881
  • Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!

    1618 udostępnienia
    Udostepnij 647 Tweet 405
  • Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł

    1288 udostępnienia
    Udostepnij 515 Tweet 322
  • Dacia przygotowuje zupełnie nowy model: Minister. Celem jest Jeep Avenger

    3311 udostępnienia
    Udostepnij 1324 Tweet 828

Testy samochodów

Renault - testy i opinie

Test: Renault Kadjar 1.7 dCi 150 KM 4×4 – diesel z napędem na wszystkie koła. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-06-24
Renault - testy i opinie

Test: Renault Captur 1.2 TCe 120 KM – dandys XXI wieku. Opinie, spalanie, awaryjność, jazda.

autor Krzysztof Gregorczyk
2014-08-28
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 308 GT Pack 1.2 130 KM. Solidny wybór i konkurent takich aut jak Volkswagen Golf, Ford Focus czy Toyota Corolla. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2021-01-30
Renault - testy i opinie

Test: Renault Megane GT Line TCe 160 KM. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2019-04-17
Testy

Test: Renault Express Van dCi i TCe – najtańszy samochód dostawczy? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2022-09-23

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Peugeot wprowadza nowy silnik hybrydowy 100 KM w modelu 208 w Polsce. Znamy jego cenę!
  • khan - Używane Renault Zoe po 10 latach eksploatacji. Czy to w ogóle jeszcze jeździ?
  • Anonimowo - Peugeot wprowadza nowy silnik hybrydowy 100 KM w modelu 208 w Polsce. Znamy jego cenę!
  • KORWiN 1 - AdBlue powoduje liczne problemy. Klienci mają tego dość
  • Anonimowo - Andre Citroën uhonorowany przez miasto Paryż
  • Maestro - Opel Astra Sports Tourer, Corsa Electric i Experimental. Nowości marki IAA 2023
  • Bodzio - Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł

Zobacz też

Nowy Peugeot 2008 w Polsce! Wszystko byłoby pięknie, gdyby nie ta cena

Citroen Kar-a Sutra – mnóstwo pomysłów na wykorzystanie wnętrza

Używane Renault Mégane III coupé cabrio. Ile kosztuje i czy warto kupić?

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
14
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.