środa, 29 czerwca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości DS

Nowy luksusowy DS 4 z silnikiem 1.5 BlueHDi 130. Czy warto wybrać wersję z dieslem?

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2022-01-02
w DS, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
1.2k 49
7
DS 4 2022
1.1k
UDOSTĘPNIEŃ
3.6k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Duży awans Peugeota w brytyjskim badaniu satysfakcji kierowców Driver Power 2022

Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis

Citroën AMI, ë-Berlingo i ë-C4 dla wyspy La Maddalena. Policja pojedzie na prąd

W porównaniu hybrydą, DS 4 z silnikiem Diesla charakteryzuje się niższą ceną, rozsądniejszym spalaniem w trasie i lepszym przystosowaniem do podróżowania na dalekich odcinkach. Francuski portal motoryzacyjny L’argus przetestował DS 4 z jednostką 1.5 BlueHDi o mocy 130 KM pod maską. Jak się spisał?

Diesel nie jest dostępny w podstawowej wersji Bastille. DS 4 z silnikiem 1.5 BlueHDi o mocy 130 KM i automatyczną skrzynią EAT8 zamówimy od drugiego poziomu wyposażenia Bastille+ za kwotę 132.900 zł. Cena jest o 7 tys. zł wyższa niż modelu napędzanego jednostką benzynową 1.2 PureTech 130. Oprócz standardowych udogodnień (m.in. 2 strefowa klimatyzacja, 10-calowy ekran dotykowy, cyfrowy zestaw wskaźników i pakiet bezpieczeństwa) pojazd otrzymał 17-calowe aluminiowe felgi i wspomaganie parkowania tyłem. Portal L’argus miał do dyspozycji wersję Performance Line +, za którą w polskich salonach DS Automobiles zapłacimy 164.900 zł.

Zobacz także: Luksusowy DS 7 Crossback 180 KM EAT8 2021: pierwsze 15.000 kilometrów za nami

Sportowy charakter i wielki komfort

Czarna osłona chłodnicy, alkantara przeszyta czerwono złotymi szwami oraz karbonowa wstawka na kierownicy sprawiają, że samochód bardziej kojarzy się z modelem sportowym niż elegancją. Już od pierwszych metrów dominuje jednak komfort. Jest to zasługa miękkiej tapicerki, łagodnego układu kierowniczego i nie mniej komfortowego zawieszenia.

Opcjonalny system DS Active Scan, który wykorzystuje kamerę do przewidywania deformacji drogi, dostosowuje siłę tłumienia do nawierzchni przed nami. Dzięki temu pokonuje większość przeszkód niczym latający dywan. DS 4 BlueHDi 130 z 19-calowymi kołami zdołał znacznie bardziej uwieść dziennikarzy L’argus niż wersja PureTech 225, w której 20-calowe felgi potęgowały drżenie przy niskich prędkościach. W wersji z dieslem, niczego takiego nie doświadczono.

W niektórych przypadkach (rozruch na zimno, wysokie prędkości) można słyszeć dudnienie diesla, ale przez większość testu silnik pozostał dyskretny. Nawet ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów pracowała sprawniej niż z silnikami benzynowymi PureTech o mocy 130 i 225 KM, w których zdarzały się drobne szarpnięcia.

Zobacz test: Luksusowy DS 9 1.6 225 KM 2021 od DS Automobiles. Komfort, wyrafinowanie i finezja

Izolacja akustyczna

Zdaniem magazynu L’argus, DS 4 z silnikiem wysokoprężnym najlepiej sprawdza się podczas długich podróży. Osiągi nie są oszałamiające, ale wystarczają, zwłaszcza że mamy do dyspozycji moment obrotowy 300 Nm. Chociaż samochód nie jest za bardzo dynamiczny, zapewnia skuteczną izolację akustyczną od szumów powietrza i hałasu otoczenia. Powodem do zadowolenia może być również zużycie paliwa. Przy prędkości 130 km/h na pagórkowatej autostradzie wyniosło 6,1 l/100 km i według francuskiego portalu trudno jest przekroczyć 7 l/100 km przy zwykłej jeździe.

L’argus podsumowuje test wspominając, że szkodliwy wizerunek diesla i groźby nałożenia zakazów wjazdu w obszarach miejskich mogą skutecznie odciągnąć klientów od wersji z silnikiem 1.5 Blue HDi, ale niższe zużycie paliwa, duża autonomia i przyjemności z jazdy są bardzo przekonujące. Do tego dochodzą inne zalety DS 4 jak wygoda i cisza podczas dalekich podróży.

Źródło: L’argus 

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

DS 4 2022
2.7 3 głosy
Ocena artykułu
Tagi: DS 4DS Automobiles
Udostepnij428Tweet267Udostepnij75
Poprzedni

DS Automobiles na siódmym miejscu wśród samochodowych marek premium w Hiszpanii. Sukces DS 7 Crossback

Następny

Nowy Opel Insignia już wkrótce. Uff! Nie będzie SUV-em

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny
Nowy Opel Insignia 2024

Nowy Opel Insignia już wkrótce. Uff! Nie będzie SUV-em

Dacia Duster 4x4 uratowała wielką ciężarówkę [FILM]

Ikony Motoryzacji: Renault Clio V6, Alpine A110 oraz inne super samochody w Fabryce Norblina w Warszawie

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
7 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • grz - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Piotr001 - Nowy Peugeot 408 zaprezentowany! Kiedy konkurent Arkany pojawi się w salonach?
  • Tomek - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • Piotr001 - Nowy Peugeot 408 zaprezentowany! Kiedy konkurent Arkany pojawi się w salonach?
  • Piotr001 - Nowy Peugeot 408 zaprezentowany! Kiedy konkurent Arkany pojawi się w salonach?
  • Tomasz - Dlaczego kierowcy Audi i BMW jeżdżą jak idioci? Nowe wyniki badań zachowań za kółkiem zaskakują
  • Anonimowo - Dlaczego kierowcy Audi i BMW jeżdżą jak idioci? Nowe wyniki badań zachowań za kółkiem zaskakują
  • Jdm - Citroën AMI, ë-Berlingo i ë-C4 dla wyspy La Maddalena. Policja pojedzie na prąd
  • Marcin ( ten co go kasują) - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Jdm - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Duży awans Peugeota w brytyjskim badaniu satysfakcji kierowców Driver Power 2022
  • Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Citroën AMI, ë-Berlingo i ë-C4 dla wyspy La Maddalena. Policja pojedzie na prąd
  • Dlaczego kierowcy Audi i BMW jeżdżą jak idioci? Nowe wyniki badań zachowań za kółkiem zaskakują
  • Nowy Fiat Uno nadjeżdża? Nowy model będzie crossoverem klasy B
  • Renault chce uzyskać oszczędności rzędu 200 mln euro rocznie ze zbierania danych
  • Akcjonariusze Nissana odrzucają propozycję uznania Renault za podmiot dominujący
  • Jaki samochód najmniej pali? Citroën i ciekawe wyniki przedwojennego konkursu na oszczędność paliwa
  • Peugeot Partner I – oszczędne rozwiązanie dla firmy i dla wymagającej przestrzeni rodziny. Tani diesel
  • Nowa Dacia Duster po tuningu Carpoint mieni się kolorami w słońcu


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
rekl[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
7
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.