• Najnowsze

Test: Nowy Peugeot 508 SW GT 225 KM – piękne luksusowe kombi z dużą dawką komfortu

2021-02-13
Peugeot 308 SW

Nowy Peugeot 308 SW na wizualizacji. Kombi z kłami drapieżnika

2021-03-02
Renault Arkana

Nowe Renault Arkana już we Francji! Dostawy do dealerów rozpoczęte

2021-03-01

Citroën C3 Aircross i Renault Captur to dobre miejskie SUV-y. Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 09/2021

2021-03-01
Renault logo 2021

Renault zmienia logo! Marka idzie w kierunku retro tak, jak Peugeot

2021-03-01

Jakie są najdroższe płatne drogi na świecie? Autostrada A2 w Top 10

2021-03-01
Opel logo, Mokka

Opel Polska ma nowego dyrektora, wcześniej był szefem Mitsubishi

2021-03-01

Peugeot 208 i 2008 wybrane przez kobiety. Zwycięzcy Women’s World Car of the Year 2021

2021-03-01

Zapłacisz więcej. Rząd planuje zmiany w sprawie mandatów dla kierowców

2021-03-01

Produkcja w fabryce Dacii wstrzymana na kilka dni. Będą opóźnienia w dostawach?

2021-03-01

Nowy Peugeot 308 crossover coupé nadjedzie w 2022. Stylizacja nawiązująca do Lamborghini Aventador

2021-03-01
wtorek, 2 marca, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Peugeot - testy i opinie

Test: Nowy Peugeot 508 SW GT 225 KM – piękne luksusowe kombi z dużą dawką komfortu

Tomasz Nowicki Tomasz Nowicki
2021-02-13
w Peugeot - testy i opinie, Testy
Czas czytania7min
450 29
33
546
UDOSTĘPNIEŃ
1.4k
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Test: nowy Renault Koleos 2019 FL Blue dCi 190 X-Tronic 4×4 – duży komfortowy SUV klasy biznes

Test: Nowy Opel Mokka robi duże wrażenie i nie chodzi tylko o wygląd (pierwsza jazda)

Citroën C5 Exclusive 2.7 HDi – najbardziej komfortowy samochód klasy D?

Nowy Peugeot 508 SW GT szybki i piękny samochód dla kogoś, kto dużo wymaga od samochodu w sferze designu i wyjątkowości. Obcowanie z nim na co dzień daje po prostu dużo satysfakcji, wynikającej z posiadania czegoś, co wyróżnia się na drodze i wyróżnia się wnętrzem.

Nowego 508 bardzo szczegółowo opisał już Krzysiek Gregorczyk, więc tym razem skupię się na najważniejszych sprawach, unikalnych dla tej wersji.

Jeździłem nowym 508 wiele razy i za każdym razem gdy go widzę i wsiadam do wnętrza mam nieodparte wrażenie, że odkrywam go na nowo. Nie da się przejść obok niego obojętnie, nie da się znudzić tym pięknym, świetnie zaprojektowanym wnętrzem. Konkurencja jest tutaj daleko z tyłu pod bardzo wieloma względami. Bo nowy Peugeot 508 SW to przede wszystkim dzieło sztuki użytkowej i tak go trzeba rozpatrywać. Świetnie jeździ, ma komfortowe zawieszenie, materiały, z których go wykonano są wysokiej jakości, ale oprócz tego wszystkiego naprawdę dobrze wygląda i w środku i na zewnątrz. A w wersji, którą miałem przyjemność kilka dni pojeździć po prostu zachwyca.

I być może jego cena jest jak na polskie przyzwyczajenia wysoka, być może nie każdemu odpowiada oryginalny styl, ale nie znam nikogo, kto przechodziłby obok niego obojętnie. W tym teście postaram się Wam przybliżyć kilka cech 508, które najbardziej mi się spodobały i kilka rzeczy, które mi się nie podobają, zachęcając jednocześnie do wizyty w salonie i przekonania się samemu, dlaczego jest to jeden z najciekawszych wyborów motoryzacyjnych naszych czasów.

Po pierwsze komfort 

Przesiadając się do 508 SW GT pierwsze na co zwróciłem uwagę to komfort zawieszenia. Konkurencyjny model innej marki, który oddawałem do parku prasowego był zdecydowanie gorszy pod tym względem. W tej wersji 508 ma regulowane nastawy, wybierane przyciskiem na tunelu środkowym i chociaż najbardziej dynamicznie zachowuje się w trybie Sport, to właśnie pozycja Komfort była dla mnie najbardziej odpowiednia. Komfortowo nie oznacza jednak przesadnie miękko. Komfortowi sprzyjają doskonałe fotele.

Po drugie dynamika

508 SW GT jest samochodem wyjątkowo sprawnie poruszającym się po drogach. Silnik nie męczy się w żadnej sytuacji a w połączeniu z automatyczną skrzynią EAT8 zachowuje się, jak to zapisałem we wrażeniach w czasie jazd, z łagodną drapieżnością. Można nim jechać szybko i agresywnie, do czego skłania sportowa kierownica i przyjemnie funkcjonujący układ kierowniczy, a można po prostu rozkoszować się jazdą i przyciskać tylko wtedy, gdy wymaga tego sytuacja na drodze.   Mocny silnik daje pewność, chociaż jestem bardzo ciekaw porównania wersji z 300-konną hybrydą.

Po trzecie bezwysiłkowa jazda

Na pokładzie miałem do dyspozycji system, który sprawia, że 508 w zasadzie sam jeździ. Wystarczy nacisnąć guzik i ustawić tempomat, by samochód był w stanie sprawnie pokonywać kilometry w zasadzie bez udziału kierowcy. Trzeba tylko trzymać ręce na kierownicy, ale zarówno w korku w mieście jak i na trasie, auto jedzie samo. Samo się też zatrzyma, wtedy jednak trzeba już nacisnąć pedał gazu lub guzik tempomatu by ruszyć. System działa sprawnie gdy na drodze jest odpowiednie oznakowanie poziome, zarówno w dzień jak w i nocy. To bardzo ułatwia poruszanie się i zmniejsza obciążenie kierowcy.

Po czwarte noktowizor – bezpieczeństwo w nocy

Jak genialny jest to wynalazek, przekonałem się gdy pojechałem wieczorem w trasę drogami kategorii raczej trzeciej, gdzieś w okolice Gdańska. Fatalna pogoda, deszcz, mgły, nieoświetlone ulice i ludzie chodzący ubrani na czarno, których w ogóle nie widać. Tutaj noktowizor, sprzężony z komputerem ostrzegającym o pieszych sprawdza się genialnie. Samochód podświetla ludzkie sylwetki zielonymi prostokątami a jeśli ktoś podchodzi zbyt blisko lub wygląda tak, jakby miał zaraz wejść na jezdnie, pojawia się czerwona ramka i dźwięk ostrzegawczy. Jak to działa, możecie zobaczyć na poniższym filmie. Pieszego jeszcze nie widać, a na wyświetlaczu już się pojawia. Taki system powinien być montowany w samochodach w standardzie!

www.francuskie.pl Jedna z bardziej przydatnych w taką pogodę funkcji w nowym 508 GT – ludzi jeszcze nie widać a samochód już ich pokazuje. #peugeot #508 #peugeot508

Gepostet von Francuskie.pl am Dienstag, 26. November 2019

Po piąte design

O tym pisałem już na wstępie. Ten samochód wygląda po prostu obłędnie! I w środku i na zewnątrz jest dopracowany do perfekcji. Mimo, że od premiery już trochę upłynęło czasu, nadal budzi mój zachwyt. Nie chodzi tylko o sam projekt, ale też dopracowanie szczegółów, jakość montażu i jakość materiałów. Jest bardzo wysoki poziom. Świetnie prezentują się też bezbramkowe szyby.

Ogromny bagażnik daje duże możliwości przewozowe a pomimo, że jest to kombi, to nadal pozostaje on kombi pięknym.

No i te obłędne, czerwone fotele. Ciężko przesiadać się do innego auta po obcowaniu z tym wnętrzem!

 

Jest kilka minusów

Wsiadanie i wysiadanie z tego samochodu nie jest tak wygodne jak w modnych dzisiaj SUVach. Niektóre elementy wnętrza nie pasują do ogólnego wrażenia wysokiej jakości, mnie osobiście bardzo drażniła lampka podświetlenia wnętrza schowka – jest taka… zwykła i odstaje wyglądem od reszty elementów. Gniazdo USB schowano z przodu tak, że ciężko je wypatrzeć, trzeba raczej na czuja szukać. To jednak drobiazgi, które nie przesłaniają całościowego odbioru tego auta.

Cena nowego Peugeot 508 SW GT 225 KM EAT8 – powyżej 200 tysięcy

Konfiguracja takiego samochodu na stronie Peugeot.pl ujawnia, jakie kwoty producent życzy sobie za samochód tej klasy. Sam lakier wymaga dopłaty 3.500 złotych. Dodajmy do tego bezdotykowe otwieranie bagażnika za 2.400, podgrzewaną przednią szybę za 400, szklany otwierany podświetlany dach za 6.000, deskę wykończoną drewnem za 700, dwukolorowe 19″ felgi za 3.200, pakiet drive Assist za 1.850, night vision za 7.000  i pakiet city ułatwiający poruszanie się po mieście – sięgamy wtedy sumarycznie kwoty 214.850 złotych brutto.

Podsumowanie

Świetnie wygląda, zapewnia komfortową i bezwysiłkową jazdę, wyróżnia się na ulicy – czego chcieć więcej? Chyba jedynie dobrej oferty finansowania i większej promocji. W Polsce nowe 508 pojawiły się na ulicach, ale chyba w ilości zbyt małej jak na to co auto naprawdę oferuje. To auto zasługuje na dużo większą uwagę. Wyróżnia się z tłumu i daje sporo radości w obszarach, w których inni mają jeszcze wiele do zrobienia.

 

Galeria

Newsletter

Originally posted 2019-12-06 22:07:40.

0 0 głos
Ocena artykułu
Tagi: 508Peugeot
Udostepnij300Tweet103Udostepnij29
Poprzedni

Citroën C4 Grand Picasso 1.6 THP – „nigdy więcej francuskiego samochodu”

Następny

Nowa Dacia Logan MCV 2022 przyłapana w czasie jazd próbnych?

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Nowa Dacia Logan MCV 2022 przyłapana w czasie jazd próbnych?

Naprawa samochodu: długie kolejki do niezależnych warsztatów

Peugeot 308 III nadjeżdża: premiera już 18 marca

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
33 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Czerwiec 2021
Cze 04 - 06 2021

Amicale Citroën Pologne: zlot i parada klasyków nad morzem

Koszalin
Lipiec 2021
Lip 09 - 10 2021

Piknik Rodzinny Miłośników Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 11 2021

XIX Wystawa Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 15 - 18 2021

XIII Zlot Citroen Oldtimer Club Polska

Sierpień 2021
Sie 26 - 29 2021

VII Ogólnopolski Zlot Dacii

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Łukasz o Nowe Renault Arkana już we Francji! Dostawy do dealerów rozpoczęte
    • Wz o Dacia Duster 1.5 dCi 4×4 kontra Audi Q7 3.0 TDi Quattro. Kto wygrał?
    • Jacek o Renault zmienia logo! Marka idzie w kierunku retro tak, jak Peugeot
    • Sergiusz o Nowe Renault Arkana już we Francji! Dostawy do dealerów rozpoczęte
    • Anonimowo o Jakie są najdroższe płatne drogi na świecie? Autostrada A2 w Top 10
    • aaa o Nowy Nissan Qashqai w wersji Premiere Edition – ile kosztuje?
    • Texas910Gus o Nowy Peugeot Rifter z silnikiem elektrycznym od e-208
    • Moritz o Produkcja w fabryce Dacii wstrzymana na kilka dni. Będą opóźnienia w dostawach?
    • Moritz o Zapłacisz więcej. Rząd planuje zmiany w sprawie mandatów dla kierowców
    • mctk o Citroën C5 Exclusive 2.7 HDi – najbardziej komfortowy samochód klasy D?


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Nowy Peugeot 308 SW na wizualizacji. Kombi z kłami drapieżnika
    • Nowe Renault Arkana już we Francji! Dostawy do dealerów rozpoczęte
    • Citroën C3 Aircross i Renault Captur to dobre miejskie SUV-y. Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 09/2021
    • Renault zmienia logo! Marka idzie w kierunku retro tak, jak Peugeot
    • Jakie są najdroższe płatne drogi na świecie? Autostrada A2 w Top 10
    • Opel Polska ma nowego dyrektora, wcześniej był szefem Mitsubishi
    • Peugeot 208 i 2008 wybrane przez kobiety. Zwycięzcy Women’s World Car of the Year 2021
    • Zapłacisz więcej. Rząd planuje zmiany w sprawie mandatów dla kierowców
    • Produkcja w fabryce Dacii wstrzymana na kilka dni. Będą opóźnienia w dostawach?
    • Nowy Peugeot 308 crossover coupé nadjedzie w 2022. Stylizacja nawiązująca do Lamborghini Aventador


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    33
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.