wtorek, 28 czerwca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Peugeot - testy i opinie

Test: Nowy Peugeot 508 SW GT 225 KM – piękne luksusowe kombi z dużą dawką komfortu

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2021-02-13
w Peugeot - testy i opinie, Testy
Czas czytania 7 minut
835 53
33
897
UDOSTĘPNIEŃ
2.5k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Nowy Peugeot 308 SW Hybrid – pierwsza jazda. Opinie, spalanie, dynamika. Kombi dla rodziny i dla biznesu

Renault Koleos 4×4 185 KM dCi – bardzo oszczędny SUV. Opinie po 1,5 tysiąca kilometrów, ile pali naprawdę?

Test: Peugeot 308 SW III PureTech 130 EAT8 GT – wyraziste i funkcjonalne kombi

Nowy Peugeot 508 SW GT szybki i piękny samochód dla kogoś, kto dużo wymaga od samochodu w sferze designu i wyjątkowości. Obcowanie z nim na co dzień daje po prostu dużo satysfakcji, wynikającej z posiadania czegoś, co wyróżnia się na drodze i wyróżnia się wnętrzem.

Nowego 508 bardzo szczegółowo opisał już Krzysiek Gregorczyk, więc tym razem skupię się na najważniejszych sprawach, unikalnych dla tej wersji.

Jeździłem nowym 508 wiele razy i za każdym razem gdy go widzę i wsiadam do wnętrza mam nieodparte wrażenie, że odkrywam go na nowo. Nie da się przejść obok niego obojętnie, nie da się znudzić tym pięknym, świetnie zaprojektowanym wnętrzem. Konkurencja jest tutaj daleko z tyłu pod bardzo wieloma względami. Bo nowy Peugeot 508 SW to przede wszystkim dzieło sztuki użytkowej i tak go trzeba rozpatrywać. Świetnie jeździ, ma komfortowe zawieszenie, materiały, z których go wykonano są wysokiej jakości, ale oprócz tego wszystkiego naprawdę dobrze wygląda i w środku i na zewnątrz. A w wersji, którą miałem przyjemność kilka dni pojeździć po prostu zachwyca.

I być może jego cena jest jak na polskie przyzwyczajenia wysoka, być może nie każdemu odpowiada oryginalny styl, ale nie znam nikogo, kto przechodziłby obok niego obojętnie. W tym teście postaram się Wam przybliżyć kilka cech 508, które najbardziej mi się spodobały i kilka rzeczy, które mi się nie podobają, zachęcając jednocześnie do wizyty w salonie i przekonania się samemu, dlaczego jest to jeden z najciekawszych wyborów motoryzacyjnych naszych czasów.

Po pierwsze komfort 

Przesiadając się do 508 SW GT pierwsze na co zwróciłem uwagę to komfort zawieszenia. Konkurencyjny model innej marki, który oddawałem do parku prasowego był zdecydowanie gorszy pod tym względem. W tej wersji 508 ma regulowane nastawy, wybierane przyciskiem na tunelu środkowym i chociaż najbardziej dynamicznie zachowuje się w trybie Sport, to właśnie pozycja Komfort była dla mnie najbardziej odpowiednia. Komfortowo nie oznacza jednak przesadnie miękko. Komfortowi sprzyjają doskonałe fotele.

Po drugie dynamika

508 SW GT jest samochodem wyjątkowo sprawnie poruszającym się po drogach. Silnik nie męczy się w żadnej sytuacji a w połączeniu z automatyczną skrzynią EAT8 zachowuje się, jak to zapisałem we wrażeniach w czasie jazd, z łagodną drapieżnością. Można nim jechać szybko i agresywnie, do czego skłania sportowa kierownica i przyjemnie funkcjonujący układ kierowniczy, a można po prostu rozkoszować się jazdą i przyciskać tylko wtedy, gdy wymaga tego sytuacja na drodze.   Mocny silnik daje pewność, chociaż jestem bardzo ciekaw porównania wersji z 300-konną hybrydą.

Po trzecie bezwysiłkowa jazda

Na pokładzie miałem do dyspozycji system, który sprawia, że 508 w zasadzie sam jeździ. Wystarczy nacisnąć guzik i ustawić tempomat, by samochód był w stanie sprawnie pokonywać kilometry w zasadzie bez udziału kierowcy. Trzeba tylko trzymać ręce na kierownicy, ale zarówno w korku w mieście jak i na trasie, auto jedzie samo. Samo się też zatrzyma, wtedy jednak trzeba już nacisnąć pedał gazu lub guzik tempomatu by ruszyć. System działa sprawnie gdy na drodze jest odpowiednie oznakowanie poziome, zarówno w dzień jak w i nocy. To bardzo ułatwia poruszanie się i zmniejsza obciążenie kierowcy.

Po czwarte noktowizor – bezpieczeństwo w nocy

Jak genialny jest to wynalazek, przekonałem się gdy pojechałem wieczorem w trasę drogami kategorii raczej trzeciej, gdzieś w okolice Gdańska. Fatalna pogoda, deszcz, mgły, nieoświetlone ulice i ludzie chodzący ubrani na czarno, których w ogóle nie widać. Tutaj noktowizor, sprzężony z komputerem ostrzegającym o pieszych sprawdza się genialnie. Samochód podświetla ludzkie sylwetki zielonymi prostokątami a jeśli ktoś podchodzi zbyt blisko lub wygląda tak, jakby miał zaraz wejść na jezdnie, pojawia się czerwona ramka i dźwięk ostrzegawczy. Jak to działa, możecie zobaczyć na poniższym filmie. Pieszego jeszcze nie widać, a na wyświetlaczu już się pojawia. Taki system powinien być montowany w samochodach w standardzie!

www.francuskie.pl Jedna z bardziej przydatnych w taką pogodę funkcji w nowym 508 GT – ludzi jeszcze nie widać a samochód już ich pokazuje. #peugeot #508 #peugeot508

Gepostet von Francuskie.pl am Dienstag, 26. November 2019

Po piąte design

O tym pisałem już na wstępie. Ten samochód wygląda po prostu obłędnie! I w środku i na zewnątrz jest dopracowany do perfekcji. Mimo, że od premiery już trochę upłynęło czasu, nadal budzi mój zachwyt. Nie chodzi tylko o sam projekt, ale też dopracowanie szczegółów, jakość montażu i jakość materiałów. Jest bardzo wysoki poziom. Świetnie prezentują się też bezbramkowe szyby.

Ogromny bagażnik daje duże możliwości przewozowe a pomimo, że jest to kombi, to nadal pozostaje on kombi pięknym.

No i te obłędne, czerwone fotele. Ciężko przesiadać się do innego auta po obcowaniu z tym wnętrzem!

 

Jest kilka minusów

Wsiadanie i wysiadanie z tego samochodu nie jest tak wygodne jak w modnych dzisiaj SUVach. Niektóre elementy wnętrza nie pasują do ogólnego wrażenia wysokiej jakości, mnie osobiście bardzo drażniła lampka podświetlenia wnętrza schowka – jest taka… zwykła i odstaje wyglądem od reszty elementów. Gniazdo USB schowano z przodu tak, że ciężko je wypatrzeć, trzeba raczej na czuja szukać. To jednak drobiazgi, które nie przesłaniają całościowego odbioru tego auta.

Cena nowego Peugeot 508 SW GT 225 KM EAT8 – powyżej 200 tysięcy

Konfiguracja takiego samochodu na stronie Peugeot.pl ujawnia, jakie kwoty producent życzy sobie za samochód tej klasy. Sam lakier wymaga dopłaty 3.500 złotych. Dodajmy do tego bezdotykowe otwieranie bagażnika za 2.400, podgrzewaną przednią szybę za 400, szklany otwierany podświetlany dach za 6.000, deskę wykończoną drewnem za 700, dwukolorowe 19″ felgi za 3.200, pakiet drive Assist za 1.850, night vision za 7.000  i pakiet city ułatwiający poruszanie się po mieście – sięgamy wtedy sumarycznie kwoty 214.850 złotych brutto.

Podsumowanie

Świetnie wygląda, zapewnia komfortową i bezwysiłkową jazdę, wyróżnia się na ulicy – czego chcieć więcej? Chyba jedynie dobrej oferty finansowania i większej promocji. W Polsce nowe 508 pojawiły się na ulicach, ale chyba w ilości zbyt małej jak na to co auto naprawdę oferuje. To auto zasługuje na dużo większą uwagę. Wyróżnia się z tłumu i daje sporo radości w obszarach, w których inni mają jeszcze wiele do zrobienia.

 

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Originally posted 2019-12-06 22:07:40.

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 508Peugeot
Udostepnij440Tweet190Udostepnij53
Poprzedni

Citroën C4 Grand Picasso 1.6 THP – „nigdy więcej francuskiego samochodu”

Następny

Nowa Dacia Logan MCV 2022 przyłapana w czasie jazd próbnych?

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Nowa Dacia Logan MCV 2022 przyłapana w czasie jazd próbnych?

Naprawa samochodu: długie kolejki do niezależnych warsztatów

Peugeot 308 III nadjeżdża: premiera już 18 marca

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
33 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Duster1 - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • Jan - Renault prezentuje model Zoe 2023
  • Abi - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • gosc - Nowa Dacia Duster Extreme: ruszyły zamówienia na polskim rynku
  • Piotr - Renault Kadjar TCe 160 – jak wypadł na długim dystansie? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 25/2022
  • jarek - Dacia musi wstrzymać produkcję na 7 dni. Co jest powodem?
  • gosc - Nowa Dacia Duster Extreme: ruszyły zamówienia na polskim rynku
  • gosc - Nowa Dacia Duster Extreme: ruszyły zamówienia na polskim rynku
  • fiti - Jaki używany samochód kupić: Renault Mégane, Ford Focus czy Hyundai i30? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 23-24/2022
  • Expert - Citroën C4 X zostanie zaprezentowany już jutro. Pokazano film z fragmentem auta, widać tył!


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Renault na Le Mans Classic 2022
  • Citroën C4 X zostanie zaprezentowany już jutro. Pokazano film z fragmentem auta, widać tył!
  • Jak klimatyzacja wpływa na zużycie paliwa? Otwarte okno kontra klimatyzowanie
  • Renault prezentuje model Zoe 2023
  • GreenWay przejmuje sieć stacji ładowania Revnet
  • Duży wzrost zamówień na Renault Trafic. Fabryka zwiększa zatrudnienie
  • Renault Kadjar TCe 160 – jak wypadł na długim dystansie? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 25/2022
  • Opel Crossland sukcesem. Z linii montażowych zjechało już 500.000 egzemplarzy
  • Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • 100 klasycznych Peugeot na 100-lecie dealera pod Paryżem


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
33
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.