Test: Nowy Peugeot 508 SW GT 225 KM – piękne luksusowe kombi z dużą dawką komfortu

21 3 098

Nowy Peugeot 508 SW GT szybki i piękny samochód dla kogoś, kto dużo wymaga od samochodu w sferze designu i wyjątkowości. Obcowanie z nim na co dzień daje po prostu dużo satysfakcji, wynikającej z posiadania czegoś, co wyróżnia się na drodze i wyróżnia się wnętrzem.

Nowego 508 bardzo szczegółowo opisał już Krzysiek Gregorczyk, więc tym razem skupię się na najważniejszych sprawach, unikalnych dla tej wersji.

Jeździłem nowym 508 wiele razy i za każdym razem gdy go widzę i wsiadam do wnętrza mam nieodparte wrażenie, że odkrywam go na nowo. Nie da się przejść obok niego obojętnie, nie da się znudzić tym pięknym, świetnie zaprojektowanym wnętrzem. Konkurencja jest tutaj daleko z tyłu pod bardzo wieloma względami. Bo nowy Peugeot 508 SW to przede wszystkim dzieło sztuki użytkowej i tak go trzeba rozpatrywać. Świetnie jeździ, ma komfortowe zawieszenie, materiały, z których go wykonano są wysokiej jakości, ale oprócz tego wszystkiego naprawdę dobrze wygląda i w środku i na zewnątrz. A w wersji, którą miałem przyjemność kilka dni pojeździć po prostu zachwyca.

I być może jego cena jest jak na polskie przyzwyczajenia wysoka, być może nie każdemu odpowiada oryginalny styl, ale nie znam nikogo, kto przechodziłby obok niego obojętnie. W tym teście postaram się Wam przybliżyć kilka cech 508, które najbardziej mi się spodobały i kilka rzeczy, które mi się nie podobają, zachęcając jednocześnie do wizyty w salonie i przekonania się samemu, dlaczego jest to jeden z najciekawszych wyborów motoryzacyjnych naszych czasów.

Po pierwsze komfort 

Przesiadając się do 508 SW GT pierwsze na co zwróciłem uwagę to komfort zawieszenia. Konkurencyjny model innej marki, który oddawałem do parku prasowego był zdecydowanie gorszy pod tym względem. W tej wersji 508 ma regulowane nastawy, wybierane przyciskiem na tunelu środkowym i chociaż najbardziej dynamicznie zachowuje się w trybie Sport, to właśnie pozycja Komfort była dla mnie najbardziej odpowiednia. Komfortowo nie oznacza jednak przesadnie miękko. Komfortowi sprzyjają doskonałe fotele.

Po drugie dynamika

508 SW GT jest samochodem wyjątkowo sprawnie poruszającym się po drogach. Silnik nie męczy się w żadnej sytuacji a w połączeniu z automatyczną skrzynią EAT8 zachowuje się, jak to zapisałem we wrażeniach w czasie jazd, z łagodną drapieżnością. Można nim jechać szybko i agresywnie, do czego skłania sportowa kierownica i przyjemnie funkcjonujący układ kierowniczy, a można po prostu rozkoszować się jazdą i przyciskać tylko wtedy, gdy wymaga tego sytuacja na drodze.   Mocny silnik daje pewność, chociaż jestem bardzo ciekaw porównania wersji z 300-konną hybrydą.

Po trzecie bezwysiłkowa jazda

Na pokładzie miałem do dyspozycji system, który sprawia, że 508 w zasadzie sam jeździ. Wystarczy nacisnąć guzik i ustawić tempomat, by samochód był w stanie sprawnie pokonywać kilometry w zasadzie bez udziału kierowcy. Trzeba tylko trzymać ręce na kierownicy, ale zarówno w korku w mieście jak i na trasie, auto jedzie samo. Samo się też zatrzyma, wtedy jednak trzeba już nacisnąć pedał gazu lub guzik tempomatu by ruszyć. System działa sprawnie gdy na drodze jest odpowiednie oznakowanie poziome, zarówno w dzień jak w i nocy. To bardzo ułatwia poruszanie się i zmniejsza obciążenie kierowcy.

Po czwarte noktowizor – bezpieczeństwo w nocy

Jak genialny jest to wynalazek, przekonałem się gdy pojechałem wieczorem w trasę drogami kategorii raczej trzeciej, gdzieś w okolice Gdańska. Fatalna pogoda, deszcz, mgły, nieoświetlone ulice i ludzie chodzący ubrani na czarno, których w ogóle nie widać. Tutaj noktowizor, sprzężony z komputerem ostrzegającym o pieszych sprawdza się genialnie. Samochód podświetla ludzkie sylwetki zielonymi prostokątami a jeśli ktoś podchodzi zbyt blisko lub wygląda tak, jakby miał zaraz wejść na jezdnie, pojawia się czerwona ramka i dźwięk ostrzegawczy. Jak to działa, możecie zobaczyć na poniższym filmie. Pieszego jeszcze nie widać, a na wyświetlaczu już się pojawia. Taki system powinien być montowany w samochodach w standardzie!

Jedna z bardziej przydatnych w taką pogodę funkcji w nowym 508 GT – ludzi jeszcze nie widać a samochód już ich pokazuje. #peugeot #508 #peugeot508

Gepostet von Francuskie.pl am Dienstag, 26. November 2019

Po piąte design

O tym pisałem już na wstępie. Ten samochód wygląda po prostu obłędnie! I w środku i na zewnątrz jest dopracowany do perfekcji. Mimo, że od premiery już trochę upłynęło czasu, nadal budzi mój zachwyt. Nie chodzi tylko o sam projekt, ale też dopracowanie szczegółów, jakość montażu i jakość materiałów. Jest bardzo wysoki poziom. Świetnie prezentują się też bezbramkowe szyby.

Ogromny bagażnik daje duże możliwości przewozowe a pomimo, że jest to kombi, to nadal pozostaje on kombi pięknym.

No i te obłędne, czerwone fotele. Ciężko przesiadać się do innego auta po obcowaniu z tym wnętrzem!

 

Jest kilka minusów

Wsiadanie i wysiadanie z tego samochodu nie jest tak wygodne jak w modnych dzisiaj SUVach. Niektóre elementy wnętrza nie pasują do ogólnego wrażenia wysokiej jakości, mnie osobiście bardzo drażniła lampka podświetlenia wnętrza schowka – jest taka… zwykła i odstaje wyglądem od reszty elementów. Gniazdo USB schowano z przodu tak, że ciężko je wypatrzeć, trzeba raczej na czuja szukać. To jednak drobiazgi, które nie przesłaniają całościowego odbioru tego auta.

Cena nowego Peugeot 508 SW GT 225 KM EAT8 – powyżej 200 tysięcy

Konfiguracja takiego samochodu na stronie Peugeot.pl ujawnia, jakie kwoty producent życzy sobie za samochód tej klasy. Sam lakier wymaga dopłaty 3.500 złotych. Dodajmy do tego bezdotykowe otwieranie bagażnika za 2.400, podgrzewaną przednią szybę za 400, szklany otwierany podświetlany dach za 6.000, deskę wykończoną drewnem za 700, dwukolorowe 19″ felgi za 3.200, pakiet drive Assist za 1.850, night vision za 7.000  i pakiet city ułatwiający poruszanie się po mieście – sięgamy wtedy sumarycznie kwoty 214.850 złotych brutto.

Podsumowanie

Świetnie wygląda, zapewnia komfortową i bezwysiłkową jazdę, wyróżnia się na ulicy – czego chcieć więcej? Chyba jedynie dobrej oferty finansowania i większej promocji. W Polsce nowe 508 pojawiły się na ulicach, ale chyba w ilości zbyt małej jak na to co auto naprawdę oferuje. To auto zasługuje na dużo większą uwagę. Wyróżnia się z tłumu i daje sporo radości w obszarach, w których inni mają jeszcze wiele do zrobienia.

 

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
3 Wątki komentarzy
18 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
8 Autorzy komentarzy
bartek pawłowskiPiterPiterMarekKrzysztof Gregorczyk Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Slawo
Gość
Slawo

Auta już mogą aspirować do premium, czas teraz na poprawę obsługi klienta. Niestety tu Peugeot wypada gorzej od Renault, właśnie zostałem klientem i słabo to wygląda. Banalny temat aktywacji fotoradarów w nowych modelach, jest problemem chyba nie do przejścia dla ASO. Część odsyła mnie do TomToma, który odsyła do Peugeota, reszta prosi o telefon i nie oddzwania już, a najlepsze jest przerzucanie się „telefonem” z działu do działu bo „ja się tym nie zajmuję” :D Od 3 lat funkcjonuje nowy model nawigacji, ale jak widać dalej to „nowość” dla Peugeota. Na głównej stronie sprzeczne informacje, instrukcje odsyłają do aplikacji w… Czytaj więcej »

krzysiek
Gość
krzysiek

fakt, u mnie też to nie działa

Jan
Gość
Jan

Kiedy kupiłem p308, to okazało się, że pomimo abonamentu na informacje o korkach na 3 lata usługa ta nie działa. Kombinowałem i nic. Napisałem do centrali peugeota w tej sprawie. Poinformowano mnie, że przy kuponie sprzedawca powinien wprowadzić informację o samochodzie do systemu. Kobieta, która sprzedawała samochód, powiedziała, że zapomniała to zrobić. Udało się to wreszcie uruchomić. Natomiast informacja o radarach nie działała i nadal nie działa. No ale jest janosik a w Europie radarbot.

Slawo
Gość
Slawo

Gdyby ktoś się kiedyś zastanawiał – usługę „Strefy Niebezpieczne” można wykupić na stronie: https://services-store.peugeot.pl/ : 1 rok – 422zł, 3 lata – 848zł. Tymczasem usługa fotoradarów w TomTomie kosztuje… 85zł na rok. Cenami to faktycznie już marka „premium” :(

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Tylko że w Peugeocie faktycznie jakość jest wysoka, materiały wykończeniowe szlachetne, a design znakomity. Volkswagen i Skoda nie oferują nic specjalnego, chyb, że w topowych i jeszcze doposażonych wersjach, których ceny przeskakują to, co trzeba zapłacić za P508.

Marek
Gość
Marek

A co takiego Peugeot oferuje w podstawie świetnego?

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Design. Którego w VW nie ma choćby za dopłatą :-)

Marek
Gość
Marek

Wygląd kwestia gustu… Ja uważam że Arteon wyglada obłędnie. Też nie można porównać Arteona z 508. Gdyż Peugeot oferuje słabsze silniki… Bo do czego przyrównać 2.0 272km 4×4? Bo z takim napędem kupię Volkswagena w cenie 508 no i jednak Peugeot jest bardziej awaryjny

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Na jakiej podstawie twierdzi Pan, że Peugeot jest bardziej awaryjny? Opierając się na niemieckich rankingach, czy może ma Pan jakieś inne źródło? Zwłaszcza, że mowa tu o modelu segmentu D, Nowym 508, a nie o całej marce. Bo zauważyłem, że Pan lubi sobie dobierać to, na podstawie czego robi Pan zarzuty, niezależnie od początku dyskusji. Stąd wyskok z Touaregiem na przykład.

bartek pawłowski
Gość
bartek pawłowski

Jako, że jeździłem 4 latka Passatem z 2015 w TDI a dosłownie miesiąc temu odebrałem nowego 508 w HDI z automatem mogę coś chyba wnieść do dyskusji. 508 jest jednak wykonany lepiej od Volkswagena, pod paroma względami przewyższa poziom Audi. W porównaniu do VW Peugeot jest też cichszy i ma lepszy zawias na nasze drogi, wygląd zajebisty. w trybie sport jest dość dynamiczny, normal nie polecam. Furkę wziąłem w leasingu na działalność, zniżka na tyle duża, że VW nie miało nawet startu do tej oferty, chociaż się starali (pozdrawiam sprzedawcę z R&W), kupowałem samochód zarejestrowany z placu. Jeszcze jedno, Volkswagena… Czytaj więcej »

Marek
Gość
Marek

Chociażby Volkswagen lepszej jakości wykończenie, mocniejsze silniki większa pojemność, lepsza obluga w serwisach itp

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Wykończenie??? Czy Pan w ogóle siedział w Nowym 508???

Piter
Gość
Piter

Panie Krzysztofie ja osobiscie siedziałem w P508, a czy Pan siedział w Audi A6. Cena podobna, różnica kosmiczna. Wiem, że z racji forum musimy chwalić auta na F, ale obiektywnie należy powiedzieć…. P jest autem za drogim, i nie praktycznym. W klasie aut rodzinnych – strzał w kolano i nic tego zmieni.

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Owszem, siedziałem.
Cena podobna? Wejściowa w Audi pewnie tak, ale przy podobnej konfiguracji też? I ta kosmiczna różnica na korzyść Audi? W czym się przejawia wyższość niemieckiego samochodu w kwestii materiałów, wykończenia i designu? Poważnie pytam.

Piter
Gość
Piter

Jakość, spasowanie materiałów itp. Tu nawet nie ma pola do dyskusji. Sam mam P308 SW, z auta jestem zadowolony, ale cena 508 jest nieakceptowalna. Za kosmicznym desing nie idzie funkcjonalność. W cenie 220 tyś mamy A6 z wyposażeniem optymalnym dla większości kierowców. Proszę mnie poprawić ale z tego co pamietam to chyba przednie szyby bez ramek nie opuszczają sie do końca. W moim P308 klamki są pokryte jakąś folią która lub odpadać. Tunel środkowy też do nacichszych nie należy. Gdyby P508 był większy i w cenie 110-150, czemu nie. W cenie 220tyś z punktu racjonalnego wydawania własnych pieniędzy zakup kompletnie… Czytaj więcej »

Slawo
Gość
Slawo

@Piter chyba nigdy nie konfigurowałeś Audi, za 220k to A4 co najwyżej, nadające się do jazdy. Każda wersja standardowa jest koszmarnie beznadziejna. Proponuję udać się do salonu i przetestować, zawieszenie jak w Polonezie, szmaciane stołki nie lepsze, bo fotelami trudno je nazwać. „Legenda premium” skusiła mnie do salonu, po jeździe testowej szybko mi przeszło :D Ale ludzie nadal ślepo wierzą w mity i bzdury w gazetkach :D

Krzysztof Gregorczyk
Editor

I nie, nie muszą Państwo chwalić samochodów francuskich w komentarzach. Oczekuję jednak konkretów, a nie rzucania ogólnikami.

Marek
Gość
Marek

Nic nie mam do Peugeot ale to jest zupełnie inny poziom niż Volkwagen… To są zupełnie dwie różne marki i bez sensu je porównywać. Peugeot można porównać do Skody. Chociaż i Skoda ma mocniejsze silniki w ofercie niż 1.6 benzyna… Kiedy 1.6 w PSA to flagowy silnik

Krzysztof Gregorczyk
Editor

To prawda – VW i Peugeot to zupełnie inne marki. Niemiecka może się schować.

Marek
Gość
Marek

Volkswagen Touareg 3.0 340km… Panie Krzysztofie jakiego Peugeota można porównać do tego auta?

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Mowa była o segmencie D. A nie o całej gamie.