Nowy Peugeot 508 SW GT szybki i piękny samochód dla kogoś, kto dużo wymaga od samochodu w sferze designu i wyjątkowości. Obcowanie z nim na co dzień daje po prostu dużo satysfakcji, wynikającej z posiadania czegoś, co wyróżnia się na drodze i wyróżnia się wnętrzem.
Nowego 508 bardzo szczegółowo opisał już Krzysiek Gregorczyk, więc tym razem skupię się na najważniejszych sprawach, unikalnych dla tej wersji.
Jeździłem nowym 508 wiele razy i za każdym razem gdy go widzę i wsiadam do wnętrza mam nieodparte wrażenie, że odkrywam go na nowo. Nie da się przejść obok niego obojętnie, nie da się znudzić tym pięknym, świetnie zaprojektowanym wnętrzem. Konkurencja jest tutaj daleko z tyłu pod bardzo wieloma względami. Bo nowy Peugeot 508 SW to przede wszystkim dzieło sztuki użytkowej i tak go trzeba rozpatrywać. Świetnie jeździ, ma komfortowe zawieszenie, materiały, z których go wykonano są wysokiej jakości, ale oprócz tego wszystkiego naprawdę dobrze wygląda i w środku i na zewnątrz. A w wersji, którą miałem przyjemność kilka dni pojeździć po prostu zachwyca.
I być może jego cena jest jak na polskie przyzwyczajenia wysoka, być może nie każdemu odpowiada oryginalny styl, ale nie znam nikogo, kto przechodziłby obok niego obojętnie. W tym teście postaram się Wam przybliżyć kilka cech 508, które najbardziej mi się spodobały i kilka rzeczy, które mi się nie podobają, zachęcając jednocześnie do wizyty w salonie i przekonania się samemu, dlaczego jest to jeden z najciekawszych wyborów motoryzacyjnych naszych czasów.
Po pierwsze komfort
Przesiadając się do 508 SW GT pierwsze na co zwróciłem uwagę to komfort zawieszenia. Konkurencyjny model innej marki, który oddawałem do parku prasowego był zdecydowanie gorszy pod tym względem. W tej wersji 508 ma regulowane nastawy, wybierane przyciskiem na tunelu środkowym i chociaż najbardziej dynamicznie zachowuje się w trybie Sport, to właśnie pozycja Komfort była dla mnie najbardziej odpowiednia. Komfortowo nie oznacza jednak przesadnie miękko. Komfortowi sprzyjają doskonałe fotele.
Po drugie dynamika
508 SW GT jest samochodem wyjątkowo sprawnie poruszającym się po drogach. Silnik nie męczy się w żadnej sytuacji a w połączeniu z automatyczną skrzynią EAT8 zachowuje się, jak to zapisałem we wrażeniach w czasie jazd, z łagodną drapieżnością. Można nim jechać szybko i agresywnie, do czego skłania sportowa kierownica i przyjemnie funkcjonujący układ kierowniczy, a można po prostu rozkoszować się jazdą i przyciskać tylko wtedy, gdy wymaga tego sytuacja na drodze. Mocny silnik daje pewność, chociaż jestem bardzo ciekaw porównania wersji z 300-konną hybrydą.
Po trzecie bezwysiłkowa jazda
Na pokładzie miałem do dyspozycji system, który sprawia, że 508 w zasadzie sam jeździ. Wystarczy nacisnąć guzik i ustawić tempomat, by samochód był w stanie sprawnie pokonywać kilometry w zasadzie bez udziału kierowcy. Trzeba tylko trzymać ręce na kierownicy, ale zarówno w korku w mieście jak i na trasie, auto jedzie samo. Samo się też zatrzyma, wtedy jednak trzeba już nacisnąć pedał gazu lub guzik tempomatu by ruszyć. System działa sprawnie gdy na drodze jest odpowiednie oznakowanie poziome, zarówno w dzień jak w i nocy. To bardzo ułatwia poruszanie się i zmniejsza obciążenie kierowcy.
Po czwarte noktowizor – bezpieczeństwo w nocy
Jak genialny jest to wynalazek, przekonałem się gdy pojechałem wieczorem w trasę drogami kategorii raczej trzeciej, gdzieś w okolice Gdańska. Fatalna pogoda, deszcz, mgły, nieoświetlone ulice i ludzie chodzący ubrani na czarno, których w ogóle nie widać. Tutaj noktowizor, sprzężony z komputerem ostrzegającym o pieszych sprawdza się genialnie. Samochód podświetla ludzkie sylwetki zielonymi prostokątami a jeśli ktoś podchodzi zbyt blisko lub wygląda tak, jakby miał zaraz wejść na jezdnie, pojawia się czerwona ramka i dźwięk ostrzegawczy. Jak to działa, możecie zobaczyć na poniższym filmie. Pieszego jeszcze nie widać, a na wyświetlaczu już się pojawia. Taki system powinien być montowany w samochodach w standardzie!
https://www.facebook.com/francuskiepl/videos/548573515932009/
Po piąte design
O tym pisałem już na wstępie. Ten samochód wygląda po prostu obłędnie! I w środku i na zewnątrz jest dopracowany do perfekcji. Mimo, że od premiery już trochę upłynęło czasu, nadal budzi mój zachwyt. Nie chodzi tylko o sam projekt, ale też dopracowanie szczegółów, jakość montażu i jakość materiałów. Jest bardzo wysoki poziom. Świetnie prezentują się też bezbramkowe szyby.
Ogromny bagażnik daje duże możliwości przewozowe a pomimo, że jest to kombi, to nadal pozostaje on kombi pięknym.
No i te obłędne, czerwone fotele. Ciężko przesiadać się do innego auta po obcowaniu z tym wnętrzem!
Jest kilka minusów
Wsiadanie i wysiadanie z tego samochodu nie jest tak wygodne jak w modnych dzisiaj SUVach. Niektóre elementy wnętrza nie pasują do ogólnego wrażenia wysokiej jakości, mnie osobiście bardzo drażniła lampka podświetlenia wnętrza schowka – jest taka… zwykła i odstaje wyglądem od reszty elementów. Gniazdo USB schowano z przodu tak, że ciężko je wypatrzeć, trzeba raczej na czuja szukać. To jednak drobiazgi, które nie przesłaniają całościowego odbioru tego auta.
Cena nowego Peugeot 508 SW GT 225 KM EAT8 – powyżej 200 tysięcy
Konfiguracja takiego samochodu na stronie Peugeot.pl ujawnia, jakie kwoty producent życzy sobie za samochód tej klasy. Sam lakier wymaga dopłaty 3.500 złotych. Dodajmy do tego bezdotykowe otwieranie bagażnika za 2.400, podgrzewaną przednią szybę za 400, szklany otwierany podświetlany dach za 6.000, deskę wykończoną drewnem za 700, dwukolorowe 19″ felgi za 3.200, pakiet drive Assist za 1.850, night vision za 7.000 i pakiet city ułatwiający poruszanie się po mieście – sięgamy wtedy sumarycznie kwoty 214.850 złotych brutto.
Podsumowanie
Świetnie wygląda, zapewnia komfortową i bezwysiłkową jazdę, wyróżnia się na ulicy – czego chcieć więcej? Chyba jedynie dobrej oferty finansowania i większej promocji. W Polsce nowe 508 pojawiły się na ulicach, ale chyba w ilości zbyt małej jak na to co auto naprawdę oferuje. To auto zasługuje na dużo większą uwagę. Wyróżnia się z tłumu i daje sporo radości w obszarach, w których inni mają jeszcze wiele do zrobienia.
Originally posted 2019-12-06 22:07:40.
Najnowsze komentarze