Wiadomości

Vauxhall Corsa i Mokka najlepiej sprzedającymi się samochodami elektrycznymi w swoich segmentach w 2023 roku w UK

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-06-07
Wiadomości

Kosiarka pod maską Dacii Duster? Przejedź się takim 1.0, zanim zaczniesz krytykować

autor Tomasz Nowicki
2023-06-04
Wiadomości

Maj 2023 – Grupa Renault i koncern Stellantis na największym samochodowym rynku Europy

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-06-09
Wiadomości

Nowy Fiat Strada znów pokonał rywali. Lider rynku brazylijskiego

autor Małgorzata Kozikowska
2023-06-03
Wiadomości

Rejestracje nowych aut w Polsce po 5 miesiącach 2023 roku

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-06-05
Wiadomości

Renault świętuje 800 tysięcy sprzedanych samochodów w Indiach

autor Tomasz Nowicki
2023-06-03
Wiadomości

Supersamochody w Polsce i kierowca bez wyobraźni. Pędził ponad 200 km/h po zatłoczonej autostradzie A1

autor Tomasz Nowicki
2023-06-04
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Sześć generacji Renault Espace: legendarna praktyczność, przestrzeń i przyjemność podróżowania

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2023-01-25
w Wiadomości, Renault
Czas czytania 7 minut
574 18
A A
5
GAMME

GAMME

Renault Espace jest legendą. Trzecia i czwarta generacja tego modelu to samochody ciągle obecne na naszych ulicach i bardzo chętnie wybierane przez osoby szukającego dużego, wygodnego i praktycznego samochodu dla rodziny. W przeciwieństwie do japońskiej czy niemieckiej konkurencji Espace jest nie tylko ogromny ale też oferuje styl, komfort i przyjemność z jazdy oraz świetne wyposażenie. Z okazji zbliżającej się premiery szóstej generacji Renault przypomina historię tego modelu.

W 1983 roku Renault zaprezentowało coś, co można uznać za pierwszy tego typu duży samochód dla rodziny. Otrzymał on nową, emblematyczną nazwę, która wpisała się w historię nazw Renault: Espace. Czterdzieści lat później szósta generacja tego modelu nadal ucieleśnia tę samą koncepcję, której głównymi filarami są komfort, przestrzeń i najwyższej klasy wyposażenie. Podróżowanie w Espace zawsze było wyjątkowym doświadczeniem. Dlaczego tak jest? Bo z każdą generacją pojazd dostosowywał się do czasów, nie wypierając się swojego DNA długodystansowca.

„Espace jest szeroko znaną nazwą we Francji i na świecie. Stał się on dziś niemal określeniem, które weszło do języka powszechnego! ” – Sylvia dos Santos, Naming Manager, Renault.

1983: Espace I, „droga do innowacji

Renault Espace I – dzisiaj to cenny klasyk

W 1983 roku Renault wstrząsnęło europejskim krajobrazem motoryzacyjnym, prezentując pierwszy duży rodzinny pojazd MPV. Nadając nazwę temu „URO” (unidentified rolling object), Renault zerwało ze swoją ówczesną strategią stosowania nazw alfanumerycznych. Wybrano nazwę „Espace”. „Z semantycznego punktu widzenia Espace jest bardzo ciekawym słowem, ponieważ jest ściśle przetłumaczone na kilka języków, co sprawia, że jest łatwe do zrozumienia dla największej liczby osób” – wyjaśnia Sylvia dos Santos. „Ma miękkie brzmienie, harmonijną fonetykę i natychmiast przywołuje komfort, wzbogacone życie na pokładzie i technologię” – mówi.

Ówczesne hasło reklamowe „Renault Espace, droga do innowacji” nawiązuje do jego oryginalnego kształtu unibody, przypominającego pierwsze TGV, które narodziło się nieco wcześniej. Wprowadzone na rynek w 1984 roku Renault Espace to pojazd, jakiego jeszcze nie było. Niezwykła jest modułowość: fotele są wymienne i zdejmowane. Dwa przednie fotele można odwrócić, aby stworzyć salon, a pięć tylnych siedzeń można wyjąć, aby otrzymać dużą pojemność bagażnika… Pierwszy!

Dzięki dużej powierzchni okien i doskonałemu doświetleniu wnętrza przedział pasażerski sprawia wrażenie jeszcze bardziej przestronnego i komfortowego. Dzięki właściwościom jezdnym porównywalnym z samochodami osobowymi i najmocniejszym silnikom dostępnym w ofercie Renault, Espace jest wtedy pozycjonowany jako samochód rodzinny najwyższej klasy. Wszystkie te innowacyjne cechy miały wejść do DNA Renault Espace przez kolejne pokolenia. Innowacyjne i udane, przyczyniają się do siły nazwy Espace na całym świecie.

Modułowość Espace pierwszej generacji jest niezwykła i budzi uznanie dziennikarzy i oczywiście klientów: fotele są wymienne, wyjmowane. Dwa przednie fotele można odwrócić, aby stworzyć salonik.

1991: Espace II, „nigdy nie było nam tak wygodnie na Ziemi, jak w Kosmosie”.

Renault Espace staje się fenomenem społecznym. Szaleństwo na punkcie samochodu koncepcyjnego ogarnia świat motoryzacji. Nazwa zyskuje sławę, podczas gdy drugie pokolenie na dojrzałości. Na zewnątrz bardziej obłe kształty i lusterka wsteczne zaprojektowane w jednej linii z górną częścią maski poprawiają aerodynamikę. To już zapowiedź nowego trendu projektowania – lata 90-te. Wnętrze wzbogaca się o wyrafinowaną prezentację i wykończenie. Dodano nowe schowki wewnętrzne i poprawiono praktyczność.

Renault Espace II

Renault Espace przesuwa się na szczyt gamy Renault dzięki wprowadzeniu wersji z napędem na wszystkie koła „Quadra” i silnikowi V6 (2,8-litrowy V6 PRV o mocy 153 KM) pod maską. Słowo Espace kojarzy się z komfortem i spokojem, co doskonale podkreśla wzbogacone właściwości wnętrza Renault Espace. Ta spójność jest źródłem inspiracji dla ówczesnego hasła reklamowego „nigdy nie było nam tak wygodnie na Ziemi jak w Espace”. Francuski komfort i wygoda to podstawa!

Druga generacja Espace zadbała o swoją aerodynamikę dzięki lusterkom zaprojektowanym w linii z górną częścią maski. Ten szczegół stylistyczny miał być kontynuowany w trzeciej generacji.

1996: Espace III, „i jeśli prawdziwy luksus był Espace

Wciąż lider w stworzonym przez siebie segmencie i ultra popularny, Renault Espace stał się niemal określeniem, które weszło do języka potocznego. Dostępne są dwa style nadwozia: wersja 5-miejscowa oraz 7-miejscowy „Grand Espace”, który jest dłuższy o 27 cm.

Komfort i przestrzeń – Espace rozpieszcza pasażerów!

Miękka stylistyka łuków tej generacji znajduje swoje echo w innowacyjnym układzie wnętrza: prędkościomierz został przeniesiony na środek i wykorzystuje technologię LCD, a moduły ogrzewania/klimatyzacji zostały zainstalowane po obu stronach pojazdu. Deska rozdzielcza jest czysta a przy okazji niezwykle estetyczna.

W 1997 roku hasło reklamowe „a gdyby prawdziwy luksus był przestrzenią” nadal opiera się na przywołaniu nazwy Espace, aby zilustrować pozycjonowanie Renault Espace z najwyższej półki, którego wykończenie Initiale pokrywa wnętrze skórą i szlachetnymi materiałami. Nazwa Espace nabiera coraz większego znaczenia i emocji. Układ wnętrza Espace trzeciej generacji jest jeszcze bardziej innowacyjny. Przestrzeń, elegancja, komfort i nowoczesność!

2002: Espace IV, ostatni MPV

Czwarta generacja Espace IV jest nadal wzorcowym MPV, z większym rozstawem kół i większymi wymiarami zewnętrznymi oraz mocniejszym wyglądem zewnętrznym, który dobrze prezentuje się nawet dzisiaj. Dostępne są dwie wersje, 5- i szczególnie rodzinna 7-miejscowa Grand Espace. Nazwa Espace idealnie pasuje do tego samochodu z najlepszą przestrzenią wewnętrzną na rynku. Podróż w Espace to czysta przyjemność.

Renault Espace IV – dopracowana wygodna konstrukcja

W najbardziej luksusowym wykończeniu, „Initiale Paris”, wyposażonym w szklany dach o powierzchni 2,16 m², Espace jest prawdziwym „salonem na kółkach” i przestrzenią o niezrównanym komforcie. Nazwa Espace ma silne odniesienia. Szerszy i dłuższy, Espace IV oferuje jeszcze więcej przestrzeni wewnętrznej i objętości niż poprzednie generacje.

Espace V w 2015 roku: „czas jest twój”

Espace V – zmieniają się trendy i oczekiwania klientów

Odsłonięta podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w 2014 roku, nowa generacja dostosowała się do ewolucji „życia razem”. Hasło reklamowe „czas jest Twój” towarzyszy promocji tego auta, które stało się 7-miejscowym crossoverem – znak czasów. Każdy pasażer ma swoją własną przestrzeń. Wyposażenie jest bardzo technologiczne: tablet z ekranem dotykowym, ustawienia MULTI-SENSE, układ kierowniczy z 4 kołami 4CONTROL.

Po 30-letniej karierze, Espace nadal ewoluuje i wprowadza innowacje. Wierny swojemu DNA, swoim historycznym cechom, swojemu powołaniu jako pojazd rodzinny i przywołaniu swojej nazwy, pozostaje Espace.

Cztery generacje Espace razem

Espace V staje się SUV-em z bardzo zaawansowanym technologicznie wnętrzem. Nieco mniejszy niż poprzednicy, ale nadal odwołuje się do najlepszych tradycji marki.

Espace VI, „nowy wielki SUV do mieszkania” – zapowiedź modelu

Nowe Renault Espace to rodzinny SUV z 5 i 7 miejscami  do wyboru. Otwiera nowy rozdział, w którym będzie nosił geny odnowy marki Renault, pozostając jednocześnie wierny tradycji poprzednich generacji: komfortowej, innowacyjnej i celującej w górę segmentu. Na pokładzie, odniesienia przywołane przez nazwę Espace są bardziej aktualne niż kiedykolwiek. Nowy Espace to nadal idealny pojazd na długie podróże.

Nowe Renault Espace to rodzinny SUV z 5 i 7 miejscami 

W tradycji rodzinnych samochodów do życia, Renault Espace zawsze zajmowało szczególne miejsce. Jako samochód rodzinny z maksymalnie siedmioma miejscami zawsze wyznaczał standardy w zakresie komfortu, przestronności, najwyższej klasy wyposażenia i właściwości jezdnych. Renault Espace dowodzi, że wprowadzanie innowacji z każdą generacją, ewoluowanie w sposób spójny i z konkretną korzyścią dla klientów, generuje długą żywotność. Tak dobrze spełnia swoją nazwę, że saga o Espace trwa nadal!

Zobacz informacje o VI generacji Espace.


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Renault Espace
3 2 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Czerwiec jednym z najbardziej niebezpiecznych miesięcy

2023-06-08

Ponad 2000 osób złożyło pozew przeciwko Renault we Francji. Chodzi o silnik 1.2 TCe, montowany także w samochodach Dacia, Nissan i Mercedes

2023-06-08

Renault ogłasza utworzenie nowej spółki w Maroku. Czym będzie się zajmować?

2023-06-08

Dacia sprzedała tu w 2023 r. pięć razy więcej samochodów niż Toyota. Rynek samochodów w Rumunii

2023-06-07
Tagi: EspaceRenault
Udostepnij203Tweet127Udostepnij35
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Dacia spodziewa się dużego wzrostu zamówień po premierze trzeciej generacji Dustera

    2289 udostępnienia
    Udostepnij 916 Tweet 572
  • Napis na tylnej klapie tego Citroëna C3 wzbudził uśmiechy kierowców. Za kierownicą siedział mężczyzna

    1871 udostępnienia
    Udostepnij 748 Tweet 468
  • Dacia Dokker 1.6 z LPG przejechała 800 tysięcy km. „Zrobi nawet milion albo więcej”

    915 udostępnienia
    Udostepnij 366 Tweet 229
  • Dacia na LPG: ile kosztują najtańsze wersje z fabryczną instalacją gazową? Maj 2023

    517 udostępnienia
    Udostepnij 207 Tweet 129

Testy samochodów

Renault - testy i opinie

Test: Renault Master 2.3 dCi 165 KM – prawdziwy mistrz ładowności. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2014-09-10
DS - testy i opinie

Test: DS 5 Be Chic 2.0 BlueHDi 180 EAT6. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-10-20
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C6 2.7 HDi V6 208 KM biturbo 2006 – komfortowa francuska limuzyna. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2006-05-20
Dacia - testy i opinie

Test: Dacia Duster 1.6 105 KM benzyna. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Karolina Piekarska
2021-07-20
Peugeot 308 SW 1.6 Blue HDi
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM – ekspert od dalekich niedrogich podróży

autor Małgorzata Kozikowska
2017-05-26

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Dacia spodziewa się dużego wzrostu zamówień po premierze trzeciej generacji Dustera
  • Anonimowo - Ponad 2000 osób złożyło pozew przeciwko Renault we Francji. Chodzi o silnik 1.2 TCe, montowany także w samochodach Dacia, Nissan i Mercedes
  • Voldzwagen Derby - Dacia Dokker 1.6 z LPG przejechała 800 tysięcy km. „Zrobi nawet milion albo więcej”
  • Anonimowo - Czy i która marka w koncernie Stellantis będzie pełnić rolę Dacii?
  • Michał - Wnuk Andre Citroëna sceptyczny wobec elektromobilności. „Będzie nas to drogo kosztować”
  • Anatolly - Dacia Dokker 1.6 z LPG przejechała 800 tysięcy km. „Zrobi nawet milion albo więcej”
  • Krzysztof Gregorczyk - Dacia Dokker 1.6 z LPG przejechała 800 tysięcy km. „Zrobi nawet milion albo więcej”

Zobacz też

Żadnych nowych modeli Renault do 2007 roku

Renault Wind – ucieleśnienie fantazji. Opinie, eksploatacja, awarie

Stronniczy przegląd prasy: „Motor” nr 49/2008

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
5
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.