Renault zostało pozwane przez grupę klientów w sprawie silnika 1.2 TCe, który zamontowano w 600.000 samochodów marek Renault, Dacia, Mercedes oraz Nissan w Europie. Paryski sąd wydał właśnie ważną decyzję w tej sprawie.
W wyniku decyzji sądu grupa Renault została zobowiązana do przekazania dokumentacji związanej z tymi silnikami: procedur wewnętrznych, notatek, informacji o awariach oraz wyników audytów i dokumentów technicznych.
Czego dotyczy problem w 1.2 TCe?
Zobacz: Test najmocniejszej wersji Dacia Duster 1.3 150 KM
Problem dotyczy m.in. zwiększonego zużycia oleju, co ma prowadzić m.in. do osadzania się nagaru oraz zacierania się silników na skutek utraty smarowania i występuje po osiągnięciu przebiegu 60.000. Awaria skutkująca unieruchomieniem silnika występuje najczęściej w czasie szybkiej jazdy. Zdaniem kancelarii, reprezentującej poszkodowanych, w samej Francji wystąpiło co najmniej kilkadziesiąt tysięcy awarii, które producent bagatelizował – stąd właśnie pozew zbiorowy.
Zobacz: Problemy z silnikiem 1.2 PureTech. Jak eksploatować tą jednostkę?
W jakich samochodach montowano silnik 1.2 TCe?
Silnik 1.2 TCe o którym mowa w pozwie, produkowany był w latach 2012-2018 i montowano go w takich markach i modelach jak:
- Dacia Duster,
- Dacia Lodgy,
- Dacia Dokker,
- Renault Kangoo,
- Renault Megane,
- Renault Scenic,
- Renault Grand Scenic,
- Mercedes Citan,
- Nissan Juke,
- Nissan Qashqai,
- Nissan Pulsar.
Francuskie stowarzyszenie UFC-Que Choisir wezwało producenta do wycofania wszystkich pojazdów, których dotyczy problem.
Zobacz: W USA powstał ranking najgorszych samochodów. Na liście jest Toyota, Jeep i Nissan.
Pozew zbiorowy we Francji
Pozew zbiorowy we Francji gromadzi obecnie 1700 osób, ale nie jest wykluczone, że dołączą kolejni, mają bowiem na to czas do 30 czerwca. Dalszy ciąg procesu we Francji będzie toczył się po analizie dokumentacji, którą dostarczy producent.
Dalsze losy pozwu i działania producenta
Renault, Dacia, Nissan i Mercedes znają problem z silnikami 1.2 TCe. Na dzień dzisiejszy nie ma decyzji o wymianie. Każdy przypadek jest indywidualnie analizowany w ASO a decyzje podejmowane są w zależności od historii danego egzemplarza, w tym regularności serwisu.
źródło: Quest France
Najnowsze komentarze