Toyota C-HR okazuje się być najgorszym samochodem na świecie, wynika z zestawienia przygotowanego na podstawie badania konsumentów po zakupie samochodu Consumer Reports 2022 w USA.
„Zakup samochodu może być ekscytującym doświadczeniem, ale jest to również znacząca inwestycja, która wymaga dokładnego rozważenia. Wybór odpowiedniego auta jest kluczowy dla zapewnienia satysfakcji z zakupu. Niestety, wielu nabywców pojazdów zostaje z uczuciem rozczarowania i żalu z powodu swojej decyzji. W tym materiale, w oparciu o wyniki corocznego badania satysfakcji Consumer Reports z 2022 roku, przeanalizujemy 10 najgorzej ocenionych aut, które spowodowały wyrzuty sumienia u kupującego.” – piszą autorzy zestawienia 10 najgorszych samochodów, przygotowanego na podstawie raportu.
Osoby, które kupiły Toyotę C-HR, mają najwięcej zastrzeżeń i najbardziej żałują tego zakupu: z badań wynika, że właściciele tego auta są najmniej skłonni do jego ponownego zakupu. Na co narzekali właściciele? Główne zarzuty wobec Toyoty to bardzo słabe przyspieszenie, hałas silnika nawet przy niskich obrotach, bardzo słaba widoczność i ciasnota we wnętrzu. Wyjątkowo nisko oceniono też wyposażenie. W Polsce Toyota jest z kolei znana z ogromnych problemów z rdzą.
Ford Ecosport został skrytykowany przez klientów za niską przyjemność z jazdy, wygląd, projekt wnętrza oraz problemy techniczne.
Na amerykańskiej liście znalazły się też samochody marek Jeep, Chevrolet, Infinity, Nissan, Jeeep, Cadillac i Kia.
Lista 10 najgorszych samochodów wg. Consumer Reports 2022
- Toyota C-HR
- Ford Ecosport
- Chevrolet Tracks
- Infinity Q50
- Nissan Rouge Sport
- Jeep Compass
- Infinity QX 50
- Jeep Renegade
- Cadillac XT4
- Kia Forte
Ranking powstał na bazie ankiet klientów w USA, dlatego nie zawiera samochodów marek europejskich, nieobecnych na tym rynku.
Consumer Reports (CR), dawniej Consumers Union (CU), jest amerykańską organizacją konsumencką typu non-profit, zajmującą się niezależnym testowaniem produktów, dziennikarstwem śledczym, badaniami zorientowanymi na konsumenta, edukacją publiczną, jest też rzecznikiem konsumentów.
Założona w 1936 roku, CR została stworzona, aby służyć jako źródło informacji, które konsumenci mogliby wykorzystać do pomocy w ocenie bezpieczeństwa i wydajności produktów. Od tego czasu CR kontynuuje testowanie i analizę produktów i usług, a także stara się być rzecznikiem konsumenta w obszarach legislacyjnych i tworzenia przepisów. Wśród reform, w których CR odegrał rolę, było pojawienie się przepisów dotyczących pasów bezpieczeństwa, ujawnienie niebezpieczeństw związanych z papierosami a ostatnio wzmocnienie ochrony finansów konsumentów i zwiększenie dostępu konsumentów do wysokiej jakości opieki zdrowotnej. Consumer Reports Advocacy często wspiera sprawy związane z ochroną środowiska, w tym zwiększenie regulacji dotyczących producentów samochodów.
Strona internetowa i magazyn Consumer Reports publikuje recenzje i porównania produktów i usług konsumenckich w oparciu o raporty i wyniki z wewnętrznego laboratorium testowego i centrum badań ankietowych. CR nie przyjmuje żadnych reklam, płaci za wszystkie produkty, które testuje, a jako organizacja non-profit nie ma akcjonariuszy. Publikuje również ogólne i ukierunkowane przewodniki zakupu produktów/usług.
Siedziba organizacji, w tym jej 50 laboratoriów testowych, znajduje się w Yonkers w Nowym Jorku, natomiast jej tor testowy dla branży motoryzacyjnej znajduje się w East Haddam w Connecticut. CR jest finansowana z subskrypcji swojego magazynu i strony internetowej, a także z niezależnych dotacji i darowizn.
źródło: Consumer Reports
Najnowsze komentarze