Testy
- Test: Alpine A110 GT – wiosna przyszła w tym roku dynamicznie!
- Test: Alpine A110 GT – 300 KM zwinnej radości Grand Touring. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.
- Test: Przez tydzień jeździłem Alpine A110 1.8 TCe 252 KM. Z tego supersamochodu nie chce się wysiadać. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.
- Test: Alpine A110 1.8 TCe 252 KM – niekończąca się przyjemność. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.
Aktualności
- Alpine wjeżdża do Turcji – otwarcie salonu w Stambule
- Alpine A110 w unikalnych barwach US Racing 2023 po raz pierwszy na świecie i w Polsce
- Wyniki sprzedaży Grupy Renault za rok 2023 w Szwajcarii
- Alpine otwiera swój 147. punkt sprzedaży na świecie. Nowy salon w Rouen
- Alpine świętuje produkcję 20.000 egzemplarzy A110
- Alpine Pietrzak oficjalnym dostawcą floty Alpine A110 na ekskluzywny event marki Gordon Murray Automotive
- Zmiany w gamie Alpine A110 na rok 2024. Ceny we Francji i w Polsce!
- Solidne wyniki zawodników Alpine Challenge w Hot Hatch Cup 2023
- Alpine Challenge powered by Alpine Pietrzak kończy pierwszy sezon!
- 19. października 2023 Alpine trafia do kolejnego kraju
- 4. runda Alpine Challenge za nami
- II Międzynarodowy Zlot Alpine za nami!
- Supersamochody na II Międzynarodowym Zlocie Alpine we Wrocławiu!
- Przed nami II Międzynarodowy Zlot Alpine we Wrocławiu!
- Alpine będzie konkurować z Porsche. Na celowniku modele Macan i Cayenne
Legenda wróciła – Alpine A110 urzeka kierowców tak jak w latach 60 i 70. ubiegłego wieku. Historia zatoczyła koło i kultowa francuska marka znów imponuje efektownym wyglądem i osiągami.
Coupe z umieszczonym centralnie silnikiem jest napędzane za pomocą czterocylindrowego silnika benzynowego o pojemności 1,8 litra, który generuje 252 KM mocy oraz 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka napędowa współpracuje z 7-biegową skrzynią DTC Getrag z mokrym sprzęgłem.
Alpine A110 – powrócił mistrz Rajdu Monte Carlo
Próby ożywienia mitu – szczególnie w motoryzacji, bywają trudne. W przypadku Alpine A110 udało się to doskonale. Nowy model najbardziej zbliżony jest do słynnego A110 Berlinette, który zwyciężył w Rajdzie Monte Carlo w 1973 roku.
Alpine to elegancki i ponadczasowy design, trwała, lekka konstrukcja oraz dynamiczny silnik. Model mierzy 4178 mm długości i 1798 mm szerokości z kolei rozstaw osi pojazdu wynosi 2419 mm. Dla projektantów Alpine ważne było podkreślenie wszystkich najważniejszych cech modelu z lat 60., co udało się osiągnąć w imponującym stylu. Mimo nawiązania do legendy nie ma wątpliwości, że jest auto nowoczesne, które wpisuje się w dzisiejsze trendy.
Renault Alpine – historia marki
Marka Alpine powstała w 1955 roku, jej założycielem był Jean Rédélé, mechanik, który początkowo hobbystycznie zajmował się przeróbkami seryjnych modeli Renault. Startował również w rajdach, a zwycięstwa pozwoliły mu zaznaczyć swoją obecność w świecie sportów motorowych. Wreszcie, Jean Rédélé uruchomił warsztat małoseryjnych aut zlokalizowany w Dieppe, który w późniejszym czasie został przekształcony w oficjalnego producenta samochodów sportowych marki Renault. W latach 70. produkcja osiągnęła 70.500 egzemplarzy.
W roku 1995 marka Alpine zakończyła działalność, ale odrodziła się na nowo w roku 2017.
Alpine A110 – kultowy model
Nowy model w wersji Premiere Edition zadebiutował podczas salonu samochodowego w Genewie w 2017 roku. Premierowa seria została wyprodukowana w zaledwie 1955 egzemplarzach. Liczba samochodów nawiązywała do roku założenia marki Alpine a wszystkie pojazdy zostały wyprzedane w zaledwie kilka dni.
Powrót Alpine – ogólne informacje o modelu A110
Po modelu Premiere Edition zadebiutowały seryjne wersje Pure oraz Legend. Pure jest bardziej sportowym modelem, z kolei Legend zapewnia więcej komfortu na pokładzie. A110 przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,5 sekundy, z kolei prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Do znakomitych osiągów przyczyniła się niska masa własna pojazdu, która wynosi zaledwie 1080 kg. Alpine A110 ze zwinnością i lekkością prowadzi się na trudnych, krętych, alpejskich drogach.
Alpine A110 – wnętrze auta
Alpine A110 nie ma w sobie nic z przeciętności – wręcz przeciwnie, wymyka się wszelkim standardom. Wnętrze wykończono znakomitej jakości materiałami takimi jak: miękka, naturalna skóra licowa, aluminiowe elementy konstrukcyjne i włókna węglowe. Fotele kubełkowe marki Sabelt zapewniają zarówno dobre trzymanie przy szybszej jeździe, w ostrych zakrętach, jak i komfort na co dzień. Na desce rozdzielczej zainstalowano 7-calowy wyświetlacz dotykowy. Do dyspozycji kierowcy są trzy tryby jazdy: Normal, Sport oraz Track. W każdym z tych trybów zmieniają się parametry silnika, skrzyni biegów, układu kierowniczego, systemu ESC oraz dźwięku pracy układu wydechowego.
Nowy Alpine A110 – podsumowanie
Nowy Alpine A110 imponuje niską masą własną, lekkością prowadzenia i dynamiką. Samochód jest doskonałym przykładem na to, że powrót legendarnego modelu jest możliwy, a francuskie coupe zrobiło to w naprawdę wielkim stylu.
https://www.youtube.com/watch?v=CwiXMn94cII
Najnowsze komentarze