Testy
- Test: Alpine A110 GT – wiosna przyszła w tym roku dynamicznie!
- Test: Alpine A110 GT – 300 KM zwinnej radości Grand Touring. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.
- Test: Przez tydzień jeździłem Alpine A110 1.8 TCe 252 KM. Z tego supersamochodu nie chce się wysiadać. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.
- Test: Alpine A110 1.8 TCe 252 KM – niekończąca się przyjemność. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.
Aktualności
- Zapraszamy na Warsaw Motor Show 2024
- Grupa Renault notuje wzrost w III kwartale i utrzymuje prognozy na rok 2024
- Alpine A390_β, czyli A110 na sterydach. Seryjny model stawi czoła Tesli i Porsche w 2025 roku
- Alpine A110 R Ultime, najbardziej wydajny samochód produkcyjny A110, jaki kiedykolwiek stworzyła firma Alpine
- Nowy Alpine A390_β na pierwszych zdjęciach. Sportowy fastback zadebiutuje w Paryżu
- To trzeba przeżyć osobiście! Pod Warszawą otwarto Alpine Driving Experience Center
- Alpine i Sébastien Loeb zdobywają szczyt Mont-Blanc
- Alpine A390 przechodzi testy. Sportowy SUV-coupe zadebiutuje w 2025 roku
- Alpine A290: ruszyły zamówienia na elektrycznego hot-hatcha. Ile kosztuje?
- Alpine A110 GT w nowym filmie „Largo Winch: cena pieniądza”. Szalony pościg
- Renault i Dacia: sprzedaż samochodów na świecie w I półroczu 2024
- Alpine A290 debiutuje na Festiwalu Prędkości w Goodwood
- Sébastien Loeb pojedzie Alpine A110 Rallye GT+ w Rajdzie Mont-Blanc
- Ravage Gr.4 – zmodyfikowane Alpine w hołdzie samochodom wyścigowym sprzed lat
- A$AP Rocky ze wsparciem Alpine przy premierze jego nowej kolekcji AWGE, American Sabotage w Paryżu
Legenda wróciła – Alpine A110 urzeka kierowców tak jak w latach 60 i 70. ubiegłego wieku. Historia zatoczyła koło i kultowa francuska marka znów imponuje efektownym wyglądem i osiągami.
Coupe z umieszczonym centralnie silnikiem jest napędzane za pomocą czterocylindrowego silnika benzynowego o pojemności 1,8 litra, który generuje 252 KM mocy oraz 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka napędowa współpracuje z 7-biegową skrzynią DTC Getrag z mokrym sprzęgłem.
Alpine A110 – powrócił mistrz Rajdu Monte Carlo
Próby ożywienia mitu – szczególnie w motoryzacji, bywają trudne. W przypadku Alpine A110 udało się to doskonale. Nowy model najbardziej zbliżony jest do słynnego A110 Berlinette, który zwyciężył w Rajdzie Monte Carlo w 1973 roku.
Alpine to elegancki i ponadczasowy design, trwała, lekka konstrukcja oraz dynamiczny silnik. Model mierzy 4178 mm długości i 1798 mm szerokości z kolei rozstaw osi pojazdu wynosi 2419 mm. Dla projektantów Alpine ważne było podkreślenie wszystkich najważniejszych cech modelu z lat 60., co udało się osiągnąć w imponującym stylu. Mimo nawiązania do legendy nie ma wątpliwości, że jest auto nowoczesne, które wpisuje się w dzisiejsze trendy.
Renault Alpine – historia marki
Marka Alpine powstała w 1955 roku, jej założycielem był Jean Rédélé, mechanik, który początkowo hobbystycznie zajmował się przeróbkami seryjnych modeli Renault. Startował również w rajdach, a zwycięstwa pozwoliły mu zaznaczyć swoją obecność w świecie sportów motorowych. Wreszcie, Jean Rédélé uruchomił warsztat małoseryjnych aut zlokalizowany w Dieppe, który w późniejszym czasie został przekształcony w oficjalnego producenta samochodów sportowych marki Renault. W latach 70. produkcja osiągnęła 70.500 egzemplarzy.
W roku 1995 marka Alpine zakończyła działalność, ale odrodziła się na nowo w roku 2017.
Alpine A110 – kultowy model
Nowy model w wersji Premiere Edition zadebiutował podczas salonu samochodowego w Genewie w 2017 roku. Premierowa seria została wyprodukowana w zaledwie 1955 egzemplarzach. Liczba samochodów nawiązywała do roku założenia marki Alpine a wszystkie pojazdy zostały wyprzedane w zaledwie kilka dni.
Powrót Alpine – ogólne informacje o modelu A110
Po modelu Premiere Edition zadebiutowały seryjne wersje Pure oraz Legend. Pure jest bardziej sportowym modelem, z kolei Legend zapewnia więcej komfortu na pokładzie. A110 przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,5 sekundy, z kolei prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Do znakomitych osiągów przyczyniła się niska masa własna pojazdu, która wynosi zaledwie 1080 kg. Alpine A110 ze zwinnością i lekkością prowadzi się na trudnych, krętych, alpejskich drogach.
Alpine A110 – wnętrze auta
Alpine A110 nie ma w sobie nic z przeciętności – wręcz przeciwnie, wymyka się wszelkim standardom. Wnętrze wykończono znakomitej jakości materiałami takimi jak: miękka, naturalna skóra licowa, aluminiowe elementy konstrukcyjne i włókna węglowe. Fotele kubełkowe marki Sabelt zapewniają zarówno dobre trzymanie przy szybszej jeździe, w ostrych zakrętach, jak i komfort na co dzień. Na desce rozdzielczej zainstalowano 7-calowy wyświetlacz dotykowy. Do dyspozycji kierowcy są trzy tryby jazdy: Normal, Sport oraz Track. W każdym z tych trybów zmieniają się parametry silnika, skrzyni biegów, układu kierowniczego, systemu ESC oraz dźwięku pracy układu wydechowego.
Nowy Alpine A110 – podsumowanie
Nowy Alpine A110 imponuje niską masą własną, lekkością prowadzenia i dynamiką. Samochód jest doskonałym przykładem na to, że powrót legendarnego modelu jest możliwy, a francuskie coupe zrobiło to w naprawdę wielkim stylu.
https://www.youtube.com/watch?v=CwiXMn94cII
Najnowsze komentarze