Testy
- Test: Alpine A110 GT – 300 KM zwinnej radości Grand Touring. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.
- Test: Przez tydzień jeździłem Alpine A110 1.8 TCe 252 KM. Z tego supersamochodu nie chce się wysiadać. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.
- Test: Alpine A110 1.8 TCe 252 KM – niekończąca się przyjemność. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.
Aktualności
- Alpine A110S w teście łosia. Czy ustanowi nowy rekord?
- Alpine A110 San Remo 73: nowa edycja dla uczczenia pasji do rajdów
- Alpine Track Day 2023! Otwarcie sezonu torowego na Silesia Ring już 30.03.
- Kolejny udany sezon Gosi Rdest i ELF
- Renault i Alpine na Retromobile 2023 – relacja własna
- Alpine zamierza wejść na rynek amerykański. Docelowo marka będzie sprzedawać 150.000 aut rocznie!
- Alpine – wzrost sprzedaży w Austrii w roku 2022. Sportowe samochody w modzie
- Alpine A110 R już dostępne w Szwajcarii. Ile kosztuje?
- Alpine zapowiada nowe modele m.in. w segmencie D i E
- Alpine A110 R Fernando Alonso – 32 unikatowe egzemplarze trafią na rynek
- Alpenglow i co jeszcze? Co Alpine pokazuje na Paris Mondial de l’Automobile 2022? Relacja własna z targów w Paryżu
- Ostatni weekend wyścigowy Gosi Rdest upłynął pod znakiem walki na torze i w garażu
- Przed Gosią Rdest ostatnia runda pucharu Alpine Elf Europa Cup
- Trzy nowe modele Alpine. Zapowiedź rewolucji we francuskiej marce
- Nowe Alpine A110 R: „radykalna” wersja inspirowana wyścigami
Legenda wróciła – Alpine A110 urzeka kierowców tak jak w latach 60 i 70. ubiegłego wieku. Historia zatoczyła koło i kultowa francuska marka znów imponuje efektownym wyglądem i osiągami.
Coupe z umieszczonym centralnie silnikiem jest napędzane za pomocą czterocylindrowego silnika benzynowego o pojemności 1,8 litra, który generuje 252 KM mocy oraz 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka napędowa współpracuje z 7-biegową skrzynią DTC Getrag z mokrym sprzęgłem.
Alpine A110 – powrócił mistrz Rajdu Monte Carlo
Próby ożywienia mitu – szczególnie w motoryzacji, bywają trudne. W przypadku Alpine A110 udało się to doskonale. Nowy model najbardziej zbliżony jest do słynnego A110 Berlinette, który zwyciężył w Rajdzie Monte Carlo w 1973 roku.
Alpine to elegancki i ponadczasowy design, trwała, lekka konstrukcja oraz dynamiczny silnik. Model mierzy 4178 mm długości i 1798 mm szerokości z kolei rozstaw osi pojazdu wynosi 2419 mm. Dla projektantów Alpine ważne było podkreślenie wszystkich najważniejszych cech modelu z lat 60., co udało się osiągnąć w imponującym stylu. Mimo nawiązania do legendy nie ma wątpliwości, że jest auto nowoczesne, które wpisuje się w dzisiejsze trendy.
Renault Alpine – historia marki
Marka Alpine powstała w 1955 roku, jej założycielem był Jean Rédélé, mechanik, który początkowo hobbystycznie zajmował się przeróbkami seryjnych modeli Renault. Startował również w rajdach, a zwycięstwa pozwoliły mu zaznaczyć swoją obecność w świecie sportów motorowych. Wreszcie, Jean Rédélé uruchomił warsztat małoseryjnych aut zlokalizowany w Dieppe, który w późniejszym czasie został przekształcony w oficjalnego producenta samochodów sportowych marki Renault. W latach 70. produkcja osiągnęła 70.500 egzemplarzy.
W roku 1995 marka Alpine zakończyła działalność, ale odrodziła się na nowo w roku 2017.
Alpine A110 – kultowy model
Nowy model w wersji Premiere Edition zadebiutował podczas salonu samochodowego w Genewie w 2017 roku. Premierowa seria została wyprodukowana w zaledwie 1955 egzemplarzach. Liczba samochodów nawiązywała do roku założenia marki Alpine a wszystkie pojazdy zostały wyprzedane w zaledwie kilka dni.
Powrót Alpine – ogólne informacje o modelu A110
Po modelu Premiere Edition zadebiutowały seryjne wersje Pure oraz Legend. Pure jest bardziej sportowym modelem, z kolei Legend zapewnia więcej komfortu na pokładzie. A110 przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,5 sekundy, z kolei prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Do znakomitych osiągów przyczyniła się niska masa własna pojazdu, która wynosi zaledwie 1080 kg. Alpine A110 ze zwinnością i lekkością prowadzi się na trudnych, krętych, alpejskich drogach.
Alpine A110 – wnętrze auta
Alpine A110 nie ma w sobie nic z przeciętności – wręcz przeciwnie, wymyka się wszelkim standardom. Wnętrze wykończono znakomitej jakości materiałami takimi jak: miękka, naturalna skóra licowa, aluminiowe elementy konstrukcyjne i włókna węglowe. Fotele kubełkowe marki Sabelt zapewniają zarówno dobre trzymanie przy szybszej jeździe, w ostrych zakrętach, jak i komfort na co dzień. Na desce rozdzielczej zainstalowano 7-calowy wyświetlacz dotykowy. Do dyspozycji kierowcy są trzy tryby jazdy: Normal, Sport oraz Track. W każdym z tych trybów zmieniają się parametry silnika, skrzyni biegów, układu kierowniczego, systemu ESC oraz dźwięku pracy układu wydechowego.
Nowy Alpine A110 – podsumowanie
Nowy Alpine A110 imponuje niską masą własną, lekkością prowadzenia i dynamiką. Samochód jest doskonałym przykładem na to, że powrót legendarnego modelu jest możliwy, a francuskie coupe zrobiło to w naprawdę wielkim stylu.