Grupa Renault
W ubiegłym roku Grupa Renault sprzedała w Szwajcarii ogółem 21.485 pojazdów (16.674 samochodów osobowych i 4.811 pojazdów użytkowych), co oznacza wzrost o 2.927 aut, czyli +16%. Udział Grupy w rynku wyniósł 7,43% (+0,22 pkt.) z całkowitego szwajcarskiego rynku obejmującego 289.059 pojazdów, co oznacza wzrost o +12%. Dla porównania: wyniki ubiegłorocznej sprzedaży w Polsce.
Renault – samochody osobowe i lekkie samochody dostawcze: wzrost wolumenu o 20%, udziału w rynku 4,63%
W 2023 roku w Szwajcarii zarejestrowano ogółem 13.391 nowych pojazdów Renault, co oznacza wzrost o 20% i udział w rynku na poziomie 4,63% (+0,31 pkt).
Renault – samochody osobowe: sukces w zakresie nowych pojazdów elektrycznych i w pełni hybrydowych: wzrost wolumenu o 14%
Marka Renault była w stanie zwiększyć sprzedaż samochodów osobowych w Szwajcarii do 8.584 sztuk, a tym samym o 1.072 samochody, czyli +14% (szwajcarski rynek samochodowy wzrósł w tym czasie o 12%). Nowy Austral był bestsellerem w gamie Renault Suisse z 1.189 egzemplarzami, z czego 80% stanowiły w pełni hybrydowe modele E-Tech.
W 2023 roku w 100% elektryczny Megane E-Tech Electric został zarejestrowany przez klientów w Szwajcarii 1.179 razy.
Clio sprzedało się w 1.175 egzemplarzach (57% z w pełni hybrydowym napędem E-Tech), Captur znalazł 1.031 nabywców (44% z w pełni hybrydowym napędem E-Tech), a Arkana 816 klientów (w tym 53% z w pełni hybrydowym napędem E-Tech).
Claudia Meyer, dyrektor generalna Renault Suisse SA, powiedziała: „Projekt Nouvelle Vague-Design i skupienie się Renault na samochodach elektrycznych i zelektryfikowanych modelach w pełni hybrydowych zostały dobrze przyjęte w Szwajcarii: po Australu, Megane, Clio i Espace, w tym roku na ich czele podążać będą Scenic E-Tech Electric, R5 E-Tech Electric i inne innowacje. Nasi klienci doceniają naszą podwójną strategię: 25% już decyduje się na samochody w pełni elektryczne, a kolejne 32% decyduje się na zelektryfikowane samochody w pełni hybrydowe, dzięki którym mogą jeździć po mieście na napędzie elektrycznym nawet przez 80% czasu i nie muszą podłączać ich do ładowania„.
W 2024 roku ta strategia w Renault będzie kontynuowana: na rynek trafią Scenic E-Tech Electric, w pełni hybrydowy Rafale E-Tech i hybrydowy typu plug-in, a także gorąco oczekiwany Renault 5 E-Tech Electric oraz dwa kolejne nowe modele.
Lekkie samochody użytkowe Renault: wzrost wolumenu o 33%, nr 1 w segmencie elektrycznych samochodów dostawczych w Szwajcarii
Na szwajcarskim rynku pojazdów użytkowych Renault sprzedało w minionym roku 4.811 aut, co przekłada się na wzrost o 33% rok do roku. W efekcie francuska marka w 2023 roku zajęła drugie miejsce w rankingu marek z imponującym udziałem w rynku wynoszącym 13,05%.
Marka nadal była numerem 1 na rynku użytkowych pojazdów elektrycznych, sprzedając 713 jednostek czysto elektrycznych, co oznacza wzrost o 240 sztuk, czyli +51%.
Ogółem 14,7% sprzedanych nowych pojazdów użytkowych Renault było w 100% napędzanych energią elektryczną.
Bestsellerem wśród lekkich samochodów dostawczych Renault jest Trafic z 1.918 sprzedanymi egzemplarzami, wyprzedzający w 100% elektryczne modele Master i Master E-Tech z łączną sprzedażą 1.677 egzemplarzy.
Kangoo i Kangoo E-Tech w 100% Electric znalazły nabywców na 872 egzemplarze, a Express sprzedał się w Szwajcarii w 2023 roku w liczbie 367 aut.
W szwajcarskim rankingu modeli lekkich pojazdów elektrycznych Kangoo i Master zajmują trzecie i czwarte miejsce: Kangoo Van E-Tech w 100% elektryczny z 353 jednostkami, Master E-Tech w 100% elektryczny z 308 jednostkami.
Nowy Master pojawi się na rynku w drugiej połowie roku w wersji benzynowej, wysokoprężnej i w 100% elektrycznej z technologią E-Tech.
Samochody osobowe Dacia: marka staje się czwartą najsilniejszą marką popularną wśród klientów prywatnych w Szwajcarii
Dacia sprzedała w Szwajcarii w minionym roku 7.961 samochodów i tym samym osiągnęła udział w rynku na poziomie 3,16%. Oznacza to wzrost o 9%, czyli o 657 aut. Bestsellerem pozostaje nadal Sandero z 3.075 egzemplarzami. Wśród klientów indywidualnych ten model osiągnął drugie miejsce w segmencie B.
Popularny Duster został sprzedany w Szwajcarii w 2.586 egzemplarzach (+51 sztuk w porównaniu z 2022 rokiem).
Osiągnął także drugie miejsce w swoim segmencie wśród klientów prywatnych (segment B-SUV). Jogger sprzedał się w Szwajcarii w 1.800 sztukach (+754 w porównaniu do 2022 roku), zajmując 4. miejsce w segmencie klientów prywatnych C (bez SUV-ów C). Całkowicie elektryczną Dacię Spring zakupiło 500 klientów i wśród klientów prywatnych zajęła ona drugie miejsce w segmencie A-EV.
Claudia Meyer, dyrektor generalna Renault Suisse SA powiedziała o Dacii: „Mała marka stała się duża w Szwajcarii i dzięki udziałowi w rynku detalicznym na poziomie 4,57% staje się czwartą najsilniejszą marką głównego nurtu w sprzedaży do klientów prywatnych. Rebranding marki został dobrze przyjęty, a sukces znalazł odzwierciedlenie w wynikach sprzedaży. Marka i jej wartości odpowiadają duchowi naszych czasów, polegającemu na koncentrowaniu się na tym, co najważniejsze, jeśli chodzi o konsumpcję”.
W 2024 roku Dacia skupi się na zupełnie nowej wersji Dacii Duster.
Alpine
W zeszłym roku Alpine sprzedało w Szwajcarii 129 egzemplarzy A110, co oznacza wzrost o 5%. Oczekuje się, że pod koniec bieżącego roku na rynek trafi model A290, który będzie pierwszym samochodem elektrycznym tej marki samochodów sportowych.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Grupa Renault
Najnowsze komentarze