Zespół PEUGEOT TotalEnergies rozpocznie sezon 2024 Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA dwoma wersjami PEUGEOT 9X8 z 2023 r. w dniach 24 i 25 lutego oraz na 1812 km Kataru w Lusail 2 marca. Drugi regularny sezon zespołu rozpoczyna się w obiecującym roku, który zapowiada się ekscytująco z silną konkurencją i dodatkowym ósmym wyścigiem w harmonogramie.
Zespół PEUGEOT TotalEnergies rozpocznie sezon 2024 Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA 24 i 25 lutego oraz 2 marca na 1812 km Kataru w Lusail dwoma wersjami PEUGEOT 9X8 z 2023 roku.
Celem samochodu #93, prowadzonego przez Mikkela Jensena, Nico Müllera i Jean-Erica Vergne’a, oraz samochodu #94, prowadzonego przez Paula Di Restę, Loïca Duvala i Stoffela Vandoorne’a, będzie wyciągnięcie wniosków z poprzedniego sezonu i jak najlepsze wykorzystanie PEUGEOT 9X8 z 2023 r., zanim zostanie on zastąpiony wersją z 2024 r. podczas następnego wyścigu w Imola (21 kwietnia).
Zobacz: nowe samochody Peugeot. Promocje
Trwający około dziesięciu godzin wyścig na torze Lusail International Circuit (5,38 km), otwierający sezon 2024 FIA WEC, będzie dużym wyzwaniem. Jest to drugie najdłuższe wydarzenie sezonu i ustępuje jedynie 24-godzinnemu wyścigowi Le Mans. Wyścig wystawi na próbę nie tylko kierowców i samochody, ale także opony ze względu na upalne warunki pogodowe, których nie należy lekceważyć. Poza sezonem zespół stanął przed podwójnym wyzwaniem: dalszym rozwojem PEUGEOT 9X8 na 2023 r. i spełnieniem wymagającego harmonogramu PEUGEOT 9X8 na 2024 r., aby być gotowym na Imolę w kwietniu. W rezultacie zespół przygotowuje się do otwarcia sezonu w Katarze z bardzo zdeterminowanym nastawieniem.
Zobacz: Aktualności o Peugeot. Codziennie
„Spodziewamy się trudnego wyścigu”, potwierdza Olivier Jansonnie, dyrektor techniczny PEUGEOT Sport. „Niezawodność będzie kluczowym czynnikiem, ale mamy tę przewagę, że wiemy, że PEUGEOT 9X8 2023 to sprawdzony samochód, który okazał się niezawodny pod koniec ubiegłego roku w Fuji i Bahrajnie. Musimy pokazać czysty i bezbłędny występ pod względem kierowców, niezawodności i strategii. Jeśli nam się to uda, będziemy mogli w pełni wykorzystać okoliczności. Mamy do dyspozycji kilka nowych metod i narzędzi, aby jeszcze bardziej poprawić nasze wyniki na torze. W każdym razie jesteśmy zdeterminowani, aby osiągnąć jak najlepszy wynik”.
Chociaż tor będzie nowy dla wielu zawodników, wszyscy będą mieli okazję zapoznać się z nim i wrócić do rutyny podczas inauguracji sezonu przed jego prawdziwym rozpoczęciem. PEUGEOT Sport umożliwi również członkom zespołu przygotowanie się do nowego sezonu w symulatorze, w którym za kierownicą zasiądzie na zmianę wszystkich sześciu kierowców. Kierowcy będą mieli okazję zapoznać się z zawiłościami toru i PEUGEOT 9X8 po przerwie zimowej, podczas gdy inżynierowie będą mogli popracować nad ustawieniami samochodu i zaplanować kilka potencjalnych sytuacji wyścigowych, aby zespół mógł szybko reagować na wszelkie ewentualności na torze.
Zobacz: testy samochodów Peugeot. Opinie, pomiary, spalanie
Ostatnią niewiadomą jest BoP, czyli równowaga osiągów między różnymi samochodami na starcie. „Przed pierwszym wyścigiem zostaną wprowadzone nowe poprawki do Balance of Performance” – powiedział Jean-Marc Finot, starszy wiceprezes Stellantis Motorsport. „PEUGEOT 9X8, który pojawi się na starcie w Katarze, jest identyczny z samochodem, który był używany w ostatnich wyścigach sezonu 2023. BoP powinien zatem zbliżyć PEUGEOT 9X8 do osiągów najlepszych konkurentów. Chcemy więc spróbować powalczyć o najwyższe pozycje”. Takie podejście odzwierciedla determinację, z jaką Team PEUGEOT TotalEnergies rozpoczyna nowy sezon.
„Katar zapowiada się na intensywny i ekscytujący wyścig, zwłaszcza że niedługo wcześniej odbywa się otwarcie sezonu. Wszyscy ciężko pracowaliśmy przez zimę i każdy w zespole jest bardzo zmotywowany. Nie możemy się już doczekać startu. Z fizycznego punktu widzenia moje przygotowanie było bardzo dobre i czuję się jeszcze silniejszy niż wcześniej. Mam nadzieję, że pokażę to także w PEUGEOT 9X8, którego będę teraz dzielił z Jean-Ericiem i Mikkelem. Bardzo dobrze dogaduję się ze wszystkimi w zespole. Decyzja o zmianie składu zespołów dotyczyła głównie preferencji ustawień związanych z naszym stylem jazdy, tak abyśmy musieli iść na jak najmniej kompromisów pod względem osiągów. W każdym razie myślę, że między naszą trójką będzie silna dynamika. Pozostali dwaj są bardzo szybcy, a także są świetnymi zawodnikami i myślę, że jest to dobra mieszanka pod względem osobowości” – mówi Nico Müller z zespołu PEUGEOT 9X8 #93.
„Nie mogę się doczekać rozpoczęcia nowego sezonu. To będzie mój pierwszy pełny sezon w zespole PEUGEOT TotalEnergies. Będę jeździł z Paulem i Loïcem, z którymi bardzo dobrze się dogaduję. W Katarze zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby jak najlepiej wykorzystać PEUGEOT 9X8 2023 w jego ostatnim wyścigu. Naszą zaletą jest to, że dobrze znamy i rozumiemy ten samochód. Nigdy wcześniej się tu nie ścigałem, ale otwarcie sezonu pomoże mi się odnaleźć. Spodziewam się, że będzie to trudny fizycznie wyścig, ponieważ panują tu bardzo wysokie temperatury, a tor jest również bardzo szybki. Radzenie sobie z oponami będzie niewątpliwie wyzwaniem, ale przygotowaliśmy się na to” – dodaje Stoffel Vandoorne – PEUGEOT 9X8 #94.
Najnowsze komentarze