Citroën – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Peugeot 508 – 2.0 BlueHDi 180 KM EAT8. Pierwsze wrażenia z jazdy. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2019-02-28
w Testy, Peugeot - testy i opinie
Czas czytania 7 minut
1.2k
A A
54
peugeot 508 Testy

Nowy Peugeot 508 jest stylowy, komfortowy, szybki i świetnie wyciszony. Jego zalety można było docenić podczas jazd próbnych, zorganizowanych przez Peugeot Polska. Na zapoznanie się z samochodami mieliśmy dwa dni, spędzone na prezentacjach, rozmowach i na drodze. Sprzyjała nam pogoda a do dyspozycji mieliśmy wszystkie możliwe rodzaje dróg oprócz autostrad. Zamiast niej wystarczyć musiała nowa „eska” Olsztynek – Olsztyn.

peugeot 508 bluehdi 2019 102 Testy

Diesel mocny, oszczędny i łagodny

Zanim przejdę do wyglądu nowego Peugeot 508 i wrażeniach z nim związanych, chce się skupić na silniku. Nasz pierwszy testowy nowy Peugeot 508 2.0 HDi miał pod maską silnik o mocy 180 KM. Jest to jednostka znana i bardzo ceniona przez klientów. Pracuje miękko i cicho, oferując bardzo dobre osiągi przy umiarkowanym zużyciu paliwa. Silnik osiąga 400 Nm przy 2.000 obrotów a Peugeot 508 z tą jednostką do setki przyspiesza w nieco ponad 8 sekund. I napędza samochód wyjątkowo sprawnie. Jak sprawował się pod maską nowego 508? Pierwsze uruchomienie zimnego silnika po całej nocy było dla nas zaskakujące, bo przez kilka minut wyraźnie dawał odczuć, że to diesel. Dopiero potem twardo brzmiący odgłos zamienił się w miękki i bardzo przyjemny pomruk – i taki pozostał do końca.

Peugeot 408 – reklama

Ultrakomfortowy sedan klasy D

Pierwsze wrażenie z jazdy – jak to wszystko miękko, przyjemnie pracuje. Nie ma żadnej nerwowości, gwałtownych reakcji, jest płynność, spokój i moc. Auto przyspiesza równo od zera do 140 kilometrów na godzinę bez najmniejszego oporu, miękko przerzucając biegi i dając kierowcy poczucie, że jest jeszcze sporo mocy w zapasie.

https://www.facebook.com/francuskiepl/videos/325777928074432/?__xts__[0]=68.ARA4_DMXO7UZ2VRAT46rW8IIP8RSueZkwnU0k2TDl1Hk67iFHXB3edpy-nY7_Yjko4TwJXyLUDNoQb5XoYlfu1UzYYcGOxzkFeitYzDDFMwYm5-6P4J3TazBI-Ygwq3EtKk3cqsTC8dxAk1bMHnPudr5sN8_9goUqZiL0yW8vdyFHIqluozfMUrzDSp4F0huULVVL1lJgreRzGF1dXhQByJa856vu2efDGGhsF2jHxs2F-sUlhPlonZ6q1j6j4wnBLjkaZbiPzV4Alt52jdBgI0oe57Zg1PJ3GvANCL4irQsydKhYlXmCkW0meMtXAiWImrG1uiWADKV_9qqhCqqAu4-yHMAgzTpb41T5Q&__tn__=-R

Elegancki sedan nowej generacji

Samochód z zewnątrz wygląda niezwykle elegancko, ale jego wielkość można ocenić dopiero podchodząc bliżej do nadwozia albo w sytuacji, w której obok stoi inne auto. Nowy Peugeot 508 jest niski, szeroki, bardzo muskularny i sportowy. Wrażenie robią drzwi – kiedy je się otworzy, widać jak są szerokie. Dużo uroku dodają nadwoziu bezramkowe szyby. Pierwsze wrażenie z bliska – elegancja, klasa. Tył, z jego czarnym pasem i lampami to również małe dzieło sztuki.

peugeot 508 bluehdi 2019 104 Testy

Peugeot zaprojektował ten samochód od zera i to widać. Ale o ile projekt zewnętrzny przyciąga wzrok, szczególnie w wyższych wersjach to…

… środek to kosmos!

peugeot 508 bluehdi 2019 109 Testy

W środku pierwsze co zaskakuje to projekt deski rozdzielczej. Jest nowoczesna, zbudowana ze świetnej jakości materiałów. Przednie fotele niezwykle wygodne, potem w czasie jazdy okazuje się, że mają dobre trzymanie boczne. Ale ich priorytetem jest wygoda i komfort, na długich trasach i na krótkich. Wszystko dobrze dopasowane. Widać, że nowy 508 to spójność stylistyczna. Nie ma przypadkowych elementów. Podłokietnik jest wygodny i praktyczny, z dużym schowkiem. Schowek przed pasażerem jest łatwo dostępny. Każdy element mamy w zasięgu ręki. Mała sportowa kierownica jest łatwa w ustawieniu i zwiększa odczucie, że mamy do czynienia z autem sportowym.

peugeot 508 bluehdi 2019 114 Testy

Sedan – miejsce w środku

Wiele Waszych pytań i komentarzy dotyczy ilości miejsca w środku. Z przodu, co oczywiste, jest bardzo wygodnie. Zaskakuje ilość miejsca na szerokość. Tak obszernego wnętrza dawno nie widziałem. A jeśli chodzi o tył? Jest lepiej, niż można się spodziewać, ale są też minusy. Przy ustawieniu fotela tak, aby kierowca o wzroście 188 centymetrów miał wygodne stanowisko pracy, z tyłu osoba o podobnym wzroście usiądzie z jednym zastrzeżeniem. O ile miejsca nad głową będzie wystarczająco (mimo szyberdachu, który mieliśmy w naszej wersji) to zaskakuje nieduża ilość miejsca nad stopami. Ilość miejsca przy bardzo pochylonym przednim fotelu dobrze ilustruje poniższe zdjęcie.

peugeot 508 bluehdi 2019 115 Testy

Zarówno fotele z przodu jak i kanapa z tyłu oferuje komfortowe warunki podróżowania. Podróż z tyłu uprzyjemnia podłokietnik, który ma w sobie jeszcze uchwyty na kubki.

peugeot 508 bluehdi 2019 108 Testy

Genialne wyciszenie i zawieszenie

A sama jazda? To przede wszystkim komfort i wygoda. Zawieszenie jest sprężyste, doskonale tłumiło wszystkie niepokojące ruchy nadwozia i było ciche. Mazurskie drogi, szczególnie te boczne, są przecież pełne nierówności i dziur. Jednak docenić zawieszenie mogłem jednak dopiero wtedy, kiedy dostałem inny samochód klasy premium by porównać pracę zawieszenia. Różnica była ogromna – na korzyść Peugeota – co przyznawali wszyscy, którzy mieli okazję takie porównanie zrobić. Nawet w trybie sport nowy 508 okazywał się lepszy, gdy w trybie komfort było prawie doskonale.

peugeot 508 bluehdi 2019 120 Testy

Podobnie jeśli chodzi o wyciszenie. Producent wykonał ogromną pracę w tym zakresie. Szum powietrza do 140 km/h w ogóle nie występuje, pojawia się – z okolic lusterek – grubo powyżej dozwolonego na polskich drogach limitu.

Dostęp do silnika

Długa maska otwiera się bardzo łatwo dzięki teleskopowym siłownikom.

peugeot 508 bluehdi 2019 117 Testy

Bagażnik – ustawny, płaski, z niskim progiem

Nowy Peugeot 508 ma bagażnik o pojemności 478 litrów. Dostęp u niego ułatwia niski próg. Miejsca jest pod dostatkiem. W naszej wersji samochodu była do dyspozycji elektryczna klapa bagażnika, drobny ale przydatny choćby na zakupach element. Fotele tylne składa się w łatwy sposób, co znacznie powiększa przestrzeń ładunkową.

peugeot 508 bluehdi 2019 124 Testy

Podsumowanie

Nowy Peugeot 508 na nowo definiuje klasę średnią – i w tym twierdzeniu nie ma przesady. Jest komfortowy i świetnie zaprojektowany. Do największych plusów zaliczam wyciszenie, komfort jazdy i fantastyczny wygląd.

peugeot 508 bluehdi 2019 111 Testy

Więcej zdjęć znajduje się w galerii pod artykułem.

Dziękujemy firmie Peugeot Polska za zaproszenie na premierę i umożliwienie jazd testowych.


google news Testy
google preferowane Testy

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

peugeot 508 bluehdi 2019 100 Testypeugeot 508 bluehdi 2019 104 Testypeugeot 508 bluehdi 2019 103 Testypeugeot 508 bluehdi 2019 102 Testypeugeot 508 bluehdi 2019 101 Testypeugeot 508 bluehdi 2019 105 Testypeugeot 508 bluehdi 2019 115 Testypeugeot 508 bluehdi 2019 114 Testypeugeot 508 bluehdi 2019 113 Testypeugeot 508 bluehdi 2019 112 Testypeugeot 508 bluehdi 2019 111 Testypeugeot 508 bluehdi 2019 110 Testypeugeot 508 bluehdi 2019 109 Testypeugeot 508 bluehdi 2019 108 Testypeugeot 508 bluehdi 2019 106 Testypeugeot 508 bluehdi 2019 107 Testypeugeot 508 bluehdi 2019 116 Testypeugeot 508 bluehdi 2019 126 Testypeugeot 508 bluehdi 2019 127 Testypeugeot 508 bluehdi 2019 124 Testypeugeot 508 bluehdi 2019 125 Testypeugeot 508 bluehdi 2019 123 Testypeugeot 508 bluehdi 2019 122 Testypeugeot 508 bluehdi 2019 121 Testypeugeot 508 bluehdi 2019 120 Testypeugeot 508 bluehdi 2019 119 Testypeugeot 508 bluehdi 2019 118 Testypeugeot 508 bluehdi 2019 117 Testypeugeot 508 Testy
3.7 3 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Nowy Peugeot Polugon

Peugeot zaszalał. Polygon Concept pokazuje innowacje dla nowego 208? Prowadzenie wchodzi na wyższy poziom

2025-11-12
Peugeot Polygon Concept 2025

Nowy Peugeot Polygon Concept w grze Fortnite. Jak odwiedzić wirtualną wyspę Polygon City?

2025-11-12

Akcja promocyjna Peugeota zakończona sukcesem. Ponad 1000 zamówień w tydzień

2025-11-12

Polska – rejestracje nowych aut w październiku 2025 r.

2025-11-11
Tagi: Peugeot508
Udostepnij547Tweet261Udostepnij73
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
54 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • bigster dacia pgd Testy

    To najdroższa Dacia Bigster oferowana od ręki w Polsce, ale nadal tańsza niż podstawowa Toyota RAV4

    5097 udostępnienia
    Udostepnij 2039 Tweet 1274
  • 2.0 HDi – prawdopodobnie najlepszy silnik świata wciąż godny uwagi

    23671 udostępnienia
    Udostepnij 9468 Tweet 5918
  • Nowa Dacia Bigster królową oszczędności wg ADAC. Jest lepsza niż Skoda Octavia

    1251 udostępnienia
    Udostepnij 500 Tweet 313
  • Polski promocyjny cennik nowych samochodów Dacia – listopad 2025.

    8717 udostępnienia
    Udostepnij 3487 Tweet 2179

Testy samochodów

citroen evasion Testy
Citroen - testy i opinie

Test: Używany Citroën Evasion 2.0 HDi 109 KM 2000 – sześć pełnowymiarowych miejsc i mnóstwo przestrzeni. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2007-04-16
Nowa Dacia Spring
Testy

Test: nowa Dacia Spring po pierwszej jeździe. Czy najtańszy elektryk wkrótce opanuje ulice dużych miast?

autor Małgorzata Kozikowska
2021-04-18
0890 13 Testy
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C5 Exclusive 2.7 HDi 207 KM – najbardziej komfortowy samochód klasy D? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2008-08-31
UOKiK 496 Citroënów C Crosser do serwisu Testy
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C-Crosser 2.2 HDi – pierwsza jazda. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2014-07-30
jeep renegade rubicon 2 scaled Testy
Testy

Test: Jeep Wrangler Rubicon 2.0 Turbo 4×4: Król bezdroży w nowoczesnej odsłonie. Zalety i wady

autor Małgorzata Kozikowska
2024-12-15

Najnowsze komentarze

  • Anonim - Silnik 1.2 PureTech: jest nowa procedura naprawcza zwiększonego zużycia oleju
  • Inny Anonimowy - Fiat wprowadza limitowaną edycję „600 Hybrid Nero Cinema”
  • Mayor - Nie pójdziesz do więzienia za samo przekroczenie prędkości
  • Anonim - Ile kosztuje najtańsza nowa Dacia z automatem?
  • Jan - Polska – rejestracje nowych aut w październiku 2025 r.
  • Paweł - Fiat wprowadza limitowaną edycję „600 Hybrid Nero Cinema”
  • Roman - Nowy Alpine A390 wchodzi na rynek. Cena ujawniona

Zobacz też

Francja przekroczyła poziom miliona samochodów elektrycznych!

Szef Renault zainteresowany ogniwami wodorowymi

Citroën C4 Picasso doceniony

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
54
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz