renault scenic 1 Renault
Renault

Polski cennik Renault z roku 2000. Twingo za 29.900 zł, Espace V6 za 191.950 zł

autor Tomasz Nowicki
2025-05-19
opel 01 1 Renault
Wiadomości

Opel Frontera Hybrid rockuje Nürburgring – debiut SUV-a na Rock am Ring 2025

autor Tomasz Nowicki
2025-05-13
dacia bigster Renault
Wiadomości

Nowa Dacia Bigster dostępna z silnikiem diesla 1.5 dCi 115 KM, ale nie w Europie

autor Tomasz Nowicki
2025-05-15
citroen zegrze 2025 9 Renault
Wiadomości

Nowy Citroën C5 Aircross w już w Polsce! Pierwsza prezentacja za nami, opinie i wrażenia

autor Grzegorz Traczewski
2025-05-13
policja 01 Renault
Wiadomości

Policja nie ma prawa nazywać zlotów i spotkań miłośników motoryzacji nielegalnymi

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14
1.2 PureTech Łańcuch
Wiadomości

Dlaczego Stellantis odrzuca wnioski o rekompensatę w sprawie silników 1.0 i 1.2 PureTech?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-15
renault scenic Renault
Wiadomości

Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17

Najnowsze komentarze

  • Jaca - Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025
  • Sergiusz - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Anonimowo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • tommo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Peugeot 508 – 2.0 BlueHDi 180 KM EAT8. Pierwsze wrażenia z jazdy. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2019-02-28
w Testy, Peugeot - testy i opinie
Czas czytania 7 minut
1.1k
A A
54
peugeot 508 Renault

Nowy Peugeot 508 jest stylowy, komfortowy, szybki i świetnie wyciszony. Jego zalety można było docenić podczas jazd próbnych, zorganizowanych przez Peugeot Polska. Na zapoznanie się z samochodami mieliśmy dwa dni, spędzone na prezentacjach, rozmowach i na drodze. Sprzyjała nam pogoda a do dyspozycji mieliśmy wszystkie możliwe rodzaje dróg oprócz autostrad. Zamiast niej wystarczyć musiała nowa „eska” Olsztynek – Olsztyn.

peugeot 508 bluehdi 2019 102 Renault

Diesel mocny, oszczędny i łagodny

Zanim przejdę do wyglądu nowego Peugeot 508 i wrażeniach z nim związanych, chce się skupić na silniku. Nasz pierwszy testowy nowy Peugeot 508 2.0 HDi miał pod maską silnik o mocy 180 KM. Jest to jednostka znana i bardzo ceniona przez klientów. Pracuje miękko i cicho, oferując bardzo dobre osiągi przy umiarkowanym zużyciu paliwa. Silnik osiąga 400 Nm przy 2.000 obrotów a Peugeot 508 z tą jednostką do setki przyspiesza w nieco ponad 8 sekund. I napędza samochód wyjątkowo sprawnie. Jak sprawował się pod maską nowego 508? Pierwsze uruchomienie zimnego silnika po całej nocy było dla nas zaskakujące, bo przez kilka minut wyraźnie dawał odczuć, że to diesel. Dopiero potem twardo brzmiący odgłos zamienił się w miękki i bardzo przyjemny pomruk – i taki pozostał do końca.

Ultrakomfortowy sedan klasy D

Pierwsze wrażenie z jazdy – jak to wszystko miękko, przyjemnie pracuje. Nie ma żadnej nerwowości, gwałtownych reakcji, jest płynność, spokój i moc. Auto przyspiesza równo od zera do 140 kilometrów na godzinę bez najmniejszego oporu, miękko przerzucając biegi i dając kierowcy poczucie, że jest jeszcze sporo mocy w zapasie.

https://www.facebook.com/francuskiepl/videos/325777928074432/?__xts__[0]=68.ARA4_DMXO7UZ2VRAT46rW8IIP8RSueZkwnU0k2TDl1Hk67iFHXB3edpy-nY7_Yjko4TwJXyLUDNoQb5XoYlfu1UzYYcGOxzkFeitYzDDFMwYm5-6P4J3TazBI-Ygwq3EtKk3cqsTC8dxAk1bMHnPudr5sN8_9goUqZiL0yW8vdyFHIqluozfMUrzDSp4F0huULVVL1lJgreRzGF1dXhQByJa856vu2efDGGhsF2jHxs2F-sUlhPlonZ6q1j6j4wnBLjkaZbiPzV4Alt52jdBgI0oe57Zg1PJ3GvANCL4irQsydKhYlXmCkW0meMtXAiWImrG1uiWADKV_9qqhCqqAu4-yHMAgzTpb41T5Q&__tn__=-R

Elegancki sedan nowej generacji

Samochód z zewnątrz wygląda niezwykle elegancko, ale jego wielkość można ocenić dopiero podchodząc bliżej do nadwozia albo w sytuacji, w której obok stoi inne auto. Nowy Peugeot 508 jest niski, szeroki, bardzo muskularny i sportowy. Wrażenie robią drzwi – kiedy je się otworzy, widać jak są szerokie. Dużo uroku dodają nadwoziu bezramkowe szyby. Pierwsze wrażenie z bliska – elegancja, klasa. Tył, z jego czarnym pasem i lampami to również małe dzieło sztuki.

peugeot 508 bluehdi 2019 104 Renault

Peugeot zaprojektował ten samochód od zera i to widać. Ale o ile projekt zewnętrzny przyciąga wzrok, szczególnie w wyższych wersjach to…

… środek to kosmos!

peugeot 508 bluehdi 2019 109 Renault

W środku pierwsze co zaskakuje to projekt deski rozdzielczej. Jest nowoczesna, zbudowana ze świetnej jakości materiałów. Przednie fotele niezwykle wygodne, potem w czasie jazdy okazuje się, że mają dobre trzymanie boczne. Ale ich priorytetem jest wygoda i komfort, na długich trasach i na krótkich. Wszystko dobrze dopasowane. Widać, że nowy 508 to spójność stylistyczna. Nie ma przypadkowych elementów. Podłokietnik jest wygodny i praktyczny, z dużym schowkiem. Schowek przed pasażerem jest łatwo dostępny. Każdy element mamy w zasięgu ręki. Mała sportowa kierownica jest łatwa w ustawieniu i zwiększa odczucie, że mamy do czynienia z autem sportowym.

peugeot 508 bluehdi 2019 114 Renault

Sedan – miejsce w środku

Wiele Waszych pytań i komentarzy dotyczy ilości miejsca w środku. Z przodu, co oczywiste, jest bardzo wygodnie. Zaskakuje ilość miejsca na szerokość. Tak obszernego wnętrza dawno nie widziałem. A jeśli chodzi o tył? Jest lepiej, niż można się spodziewać, ale są też minusy. Przy ustawieniu fotela tak, aby kierowca o wzroście 188 centymetrów miał wygodne stanowisko pracy, z tyłu osoba o podobnym wzroście usiądzie z jednym zastrzeżeniem. O ile miejsca nad głową będzie wystarczająco (mimo szyberdachu, który mieliśmy w naszej wersji) to zaskakuje nieduża ilość miejsca nad stopami. Ilość miejsca przy bardzo pochylonym przednim fotelu dobrze ilustruje poniższe zdjęcie.

peugeot 508 bluehdi 2019 115 Renault

Zarówno fotele z przodu jak i kanapa z tyłu oferuje komfortowe warunki podróżowania. Podróż z tyłu uprzyjemnia podłokietnik, który ma w sobie jeszcze uchwyty na kubki.

peugeot 508 bluehdi 2019 108 Renault

Genialne wyciszenie i zawieszenie

A sama jazda? To przede wszystkim komfort i wygoda. Zawieszenie jest sprężyste, doskonale tłumiło wszystkie niepokojące ruchy nadwozia i było ciche. Mazurskie drogi, szczególnie te boczne, są przecież pełne nierówności i dziur. Jednak docenić zawieszenie mogłem jednak dopiero wtedy, kiedy dostałem inny samochód klasy premium by porównać pracę zawieszenia. Różnica była ogromna – na korzyść Peugeota – co przyznawali wszyscy, którzy mieli okazję takie porównanie zrobić. Nawet w trybie sport nowy 508 okazywał się lepszy, gdy w trybie komfort było prawie doskonale.

peugeot 508 bluehdi 2019 120 Renault

Podobnie jeśli chodzi o wyciszenie. Producent wykonał ogromną pracę w tym zakresie. Szum powietrza do 140 km/h w ogóle nie występuje, pojawia się – z okolic lusterek – grubo powyżej dozwolonego na polskich drogach limitu.

Dostęp do silnika

Długa maska otwiera się bardzo łatwo dzięki teleskopowym siłownikom.

peugeot 508 bluehdi 2019 117 Renault

Bagażnik – ustawny, płaski, z niskim progiem

Nowy Peugeot 508 ma bagażnik o pojemności 478 litrów. Dostęp u niego ułatwia niski próg. Miejsca jest pod dostatkiem. W naszej wersji samochodu była do dyspozycji elektryczna klapa bagażnika, drobny ale przydatny choćby na zakupach element. Fotele tylne składa się w łatwy sposób, co znacznie powiększa przestrzeń ładunkową.

peugeot 508 bluehdi 2019 124 Renault

Podsumowanie

Nowy Peugeot 508 na nowo definiuje klasę średnią – i w tym twierdzeniu nie ma przesady. Jest komfortowy i świetnie zaprojektowany. Do największych plusów zaliczam wyciszenie, komfort jazdy i fantastyczny wygląd.

peugeot 508 bluehdi 2019 111 Renault

Więcej zdjęć znajduje się w galerii pod artykułem.

Dziękujemy firmie Peugeot Polska za zaproszenie na premierę i umożliwienie jazd testowych.

Czytaj nas w Google News:
google news Renault

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

peugeot 508 Renaultpeugeot 508 bluehdi 2019 107 Renaultpeugeot 508 bluehdi 2019 116 Renaultpeugeot 508 bluehdi 2019 126 Renaultpeugeot 508 bluehdi 2019 127 Renaultpeugeot 508 bluehdi 2019 124 Renaultpeugeot 508 bluehdi 2019 125 Renaultpeugeot 508 bluehdi 2019 123 Renaultpeugeot 508 bluehdi 2019 122 Renaultpeugeot 508 bluehdi 2019 121 Renaultpeugeot 508 bluehdi 2019 120 Renaultpeugeot 508 bluehdi 2019 119 Renaultpeugeot 508 bluehdi 2019 118 Renaultpeugeot 508 bluehdi 2019 106 Renaultpeugeot 508 bluehdi 2019 108 Renaultpeugeot 508 bluehdi 2019 109 Renaultpeugeot 508 bluehdi 2019 100 Renaultpeugeot 508 bluehdi 2019 104 Renaultpeugeot 508 bluehdi 2019 103 Renaultpeugeot 508 bluehdi 2019 102 Renaultpeugeot 508 bluehdi 2019 101 Renaultpeugeot 508 bluehdi 2019 105 Renaultpeugeot 508 bluehdi 2019 115 Renaultpeugeot 508 bluehdi 2019 114 Renaultpeugeot 508 bluehdi 2019 113 Renaultpeugeot 508 bluehdi 2019 112 Renaultpeugeot 508 bluehdi 2019 111 Renaultpeugeot 508 bluehdi 2019 110 Renaultpeugeot 508 bluehdi 2019 117 Renault
3.7 3 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

PureTech 130

Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

2025-05-19
Nowy Peugeot 208

Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025

2025-05-19

Części samochodu, które kosztują majątek. Naprawa lub wymiana może poważnie nadszarpnąć budżet

2025-05-19

Czym jeździ prezydent? Różne wybory francuskich głów państwa na przestrzeni lat

2025-05-18
Tagi: Peugeot508
Udostepnij515Tweet241Udostepnij68
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
54 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • PureTech 130

    Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

    2084 udostępnienia
    Udostepnij 834 Tweet 521
  • Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

    1487 udostępnienia
    Udostepnij 595 Tweet 372
  • Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

    3293 udostępnienia
    Udostepnij 1317 Tweet 823
  • Ile kosztuje najdroższa nowa Dacia Bigster z fabryczną instalacją LPG? Dwukolorowe nadwozie oraz szyberdach, maj 2025

    4528 udostępnienia
    Udostepnij 1811 Tweet 1132

Testy samochodów

Citroen C3 Aircross Oriigns
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C3 Aircross Origins 1.2 PureTech EAT6 – oryginał z przestronnym wnętrzem. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-11-16
renault captur 1 Renault
Testy

Test: Renault Captur Esprit Alpine mild hybrid 1.3 TCe 160 KM. „Do twarzy Ci w tym Kapturku”

autor Grzegorz Traczewski
2025-05-09
IMG 1300 Renault
Testy

Test: Dacia Sandero 1.0 SCe 75 KM – tani i pojemny samochód z oszczędnym silnikiem

autor Małgorzata Kozikowska
2021-07-18
citroen c3 2010 Renault
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C3 1.4 VTi 75 KM 2010 – oszczędny benzynowy silnik i doskonała widoczność. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2010-12-23
renault kadjar 1 3 tce life 2019 2 scaled Renault
Testy

Test: Renault Kadjar 1.3 TCe 140 KM po roku eksploatacji: 20.000 kilometrów za nami. Długodystansowy test. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2021-03-24

Najnowsze komentarze

  • Jaca - Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025
  • Sergiusz - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Anonimowo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • tommo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

Zobacz też

Fiat i Strada wciąż liderami – styczeń 2025 w Brazylii

Dwumasowe koło zamachowe – czy faktycznie jest tak nietrwałe i kosztowne?

Nowy Citroën C5 X miał świetny debiut w Chinach. Ponad 6000 zamówień

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
54
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz