Test: Nowy Peugeot 508 – 2.0 BlueHDi 180 KM EAT8. Pierwsze wrażenia z jazdy

52 52

Nowy Peugeot 508 jest stylowy, komfortowy, szybki i świetnie wyciszony. Jego zalety można było docenić podczas jazd próbnych, zorganizowanych przez Peugeot Polska. Na zapoznanie się z samochodami mieliśmy dwa dni, spędzone na prezentacjach, rozmowach i na drodze. Sprzyjała nam pogoda a do dyspozycji mieliśmy wszystkie możliwe rodzaje dróg oprócz autostrad. Zamiast niej wystarczyć musiała nowa „eska” Olsztynek – Olsztyn.

Diesel mocny, oszczędny i łagodny

Zanim przejdę do wyglądu nowego Peugeot 508 i wrażeniach z nim związanych, chce się skupić na silniku. Nasz pierwszy testowy nowy Peugeot 508 2.0 HDi miał pod maską silnik o mocy 180 KM. Jest to jednostka znana i bardzo ceniona przez klientów. Pracuje miękko i cicho, oferując bardzo dobre osiągi przy umiarkowanym zużyciu paliwa. Silnik osiąga 400 Nm przy 2.000 obrotów a Peugeot 508 z tą jednostką do setki przyspiesza w nieco ponad 8 sekund. I napędza samochód wyjątkowo sprawnie. Jak sprawował się pod maską nowego 508? Pierwsze uruchomienie zimnego silnika po całej nocy było dla nas zaskakujące, bo przez kilka minut wyraźnie dawał odczuć, że to diesel. Dopiero potem twardo brzmiący odgłos zamienił się w miękki i bardzo przyjemny pomruk – i taki pozostał do końca.

Ultrakomfortowy sedan klasy D

Pierwsze wrażenie z jazdy – jak to wszystko miękko, przyjemnie pracuje. Nie ma żadnej nerwowości, gwałtownych reakcji, jest płynność, spokój i moc. Auto przyspiesza równo od zera do 140 kilometrów na godzinę bez najmniejszego oporu, miękko przerzucając biegi i dając kierowcy poczucie, że jest jeszcze sporo mocy w zapasie.

508

Opublikowany przez Francuskie.pl Czwartek, 28 lutego 2019

Elegancki sedan nowej generacji

Samochód z zewnątrz wygląda niezwykle elegancko, ale jego wielkość można ocenić dopiero podchodząc bliżej do nadwozia albo w sytuacji, w której obok stoi inne auto. Nowy Peugeot 508 jest niski, szeroki, bardzo muskularny i sportowy. Wrażenie robią drzwi – kiedy je się otworzy, widać jak są szerokie. Dużo uroku dodają nadwoziu bezramkowe szyby. Pierwsze wrażenie z bliska – elegancja, klasa. Tył, z jego czarnym pasem i lampami to również małe dzieło sztuki.

Peugeot zaprojektował ten samochód od zera i to widać. Ale o ile projekt zewnętrzny przyciąga wzrok, szczególnie w wyższych wersjach to…

… środek to kosmos!

W środku pierwsze co zaskakuje to projekt deski rozdzielczej. Jest nowoczesna, zbudowana ze świetnej jakości materiałów. Przednie fotele niezwykle wygodne, potem w czasie jazdy okazuje się, że mają dobre trzymanie boczne. Ale ich priorytetem jest wygoda i komfort, na długich trasach i na krótkich. Wszystko dobrze dopasowane. Widać, że nowy 508 to spójność stylistyczna. Nie ma przypadkowych elementów. Podłokietnik jest wygodny i praktyczny, z dużym schowkiem. Schowek przed pasażerem jest łatwo dostępny. Każdy element mamy w zasięgu ręki. Mała sportowa kierownica jest łatwa w ustawieniu i zwiększa odczucie, że mamy do czynienia z autem sportowym.

Sedan – miejsce w środku

Wiele Waszych pytań i komentarzy dotyczy ilości miejsca w środku. Z przodu, co oczywiste, jest bardzo wygodnie. Zaskakuje ilość miejsca na szerokość. Tak obszernego wnętrza dawno nie widziałem. A jeśli chodzi o tył? Jest lepiej, niż można się spodziewać, ale są też minusy. Przy ustawieniu fotela tak, aby kierowca o wzroście 188 centymetrów miał wygodne stanowisko pracy, z tyłu osoba o podobnym wzroście usiądzie z jednym zastrzeżeniem. O ile miejsca nad głową będzie wystarczająco (mimo szyberdachu, który mieliśmy w naszej wersji) to zaskakuje nieduża ilość miejsca nad stopami. Ilość miejsca przy bardzo pochylonym przednim fotelu dobrze ilustruje poniższe zdjęcie.

Zarówno fotele z przodu jak i kanapa z tyłu oferuje komfortowe warunki podróżowania. Podróż z tyłu uprzyjemnia podłokietnik, który ma w sobie jeszcze uchwyty na kubki.

Genialne wyciszenie i zawieszenie

A sama jazda? To przede wszystkim komfort i wygoda. Zawieszenie jest sprężyste, doskonale tłumiło wszystkie niepokojące ruchy nadwozia i było ciche. Mazurskie drogi, szczególnie te boczne, są przecież pełne nierówności i dziur. Jednak docenić zawieszenie mogłem jednak dopiero wtedy, kiedy dostałem inny samochód klasy premium by porównać pracę zawieszenia. Różnica była ogromna – na korzyść Peugeota – co przyznawali wszyscy, którzy mieli okazję takie porównanie zrobić. Nawet w trybie sport nowy 508 okazywał się lepszy, gdy w trybie komfort było prawie doskonale.

Podobnie jeśli chodzi o wyciszenie. Producent wykonał ogromną pracę w tym zakresie. Szum powietrza do 140 km/h w ogóle nie występuje, pojawia się – z okolic lusterek – grubo powyżej dozwolonego na polskich drogach limitu.

Dostęp do silnika

Długa maska otwiera się bardzo łatwo dzięki teleskopowym siłownikom.

Bagażnik – ustawny, płaski, z niskim progiem

Nowy Peugeot 508 ma bagażnik o pojemności 478 litrów. Dostęp u niego ułatwia niski próg. Miejsca jest pod dostatkiem. W naszej wersji samochodu była do dyspozycji elektryczna klapa bagażnika, drobny ale przydatny choćby na zakupach element. Fotele tylne składa się w łatwy sposób, co znacznie powiększa przestrzeń ładunkową.

Podsumowanie

Nowy Peugeot 508 na nowo definiuje klasę średnią – i w tym twierdzeniu nie ma przesady. Jest komfortowy i świetnie zaprojektowany. Do największych plusów zaliczam wyciszenie, komfort jazdy i fantastyczny wygląd.

Więcej zdjęć znajduje się w galerii pod artykułem.

Dziękujemy firmie Peugeot Polska za zaproszenie na premierę i umożliwienie jazd testowych.

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
19 Wątki komentarzy
33 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
42 Autorzy komentarzy
klientRomanRomanRomannorbitek Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Talisman
Gość
Talisman

Parę dni temu mijałem nowe 508 w korku. Wygląda nieźle, ale gabarytowo przy moim Talismanie Grandtour, to jakaś mała popierdółka :) Szary kolor dodatkowo zmniejszał go optycznie. I jeszcze jedno – czy mi się wydaje, ale to chyba jednak nie jest klasyczny sedan? Tylna klapa unosi się jak w Superbie i Insigni?

ŁukaszWwa
Gość
ŁukaszWwa

Tak nowe 508 to liftback – co akurat uważam za zaletę. Sedan bywa upierdliwy ;)

cindar
Gość
cindar

Superb – twarda jak nieszczęście, siedzenia jak kamień, trzęsie się na każdej dziurze, bieda w środku, materiały klasy Dacii, cena jak za Volkswagena. Samochód od oszustów dla masochistów

Kubb
Gość
Kubb

Oczywiście wszystko co napisałeś to głupoty, ale tak zapytam : jakim superbem jeździłes że tak twierdzisz? Podaj proszę rok z silnik i wersję, bo superb jest tańszy, może być ZNACZNIE szybszy (272km), materiały ma bardzo dobre, zresztą chwalone przez chyba każdego kto przejechał się 3 generacja, no i jest też tańszy od 508 – który wizualnie bardzo mi się podoba ale moim zdaniem jest przeceniony. Konkrety plz

Slawo
Gość
Slawo

@guest_235194 ja testowałem wersję Sportline, kiepskie wyciszenie z tyłu, gorzej niż w Megane III – opinia syna i żony, ja prowadziłem. Zawieszenie jedynie w trybie Sport nadawało się do jazdy. Zwykłe wersje jak dla mnie zbyt „pływające”.

klient
Gość
klient

Jestem po jeździe próbnej Superbem w wersji Laurin & Klement 2.0 TDI z DSG. Tak źle wykonanego auta jeszcze nie widziałem. W środku twarde plastiki, zawias twardy i jakiś taki „drewniany”. Wyciszenie bardzo kiepskie – szczególnie z tyłu. Niewygodne siedzenia, mimo skóry. Słaby masaż. Wszystko jakieś takie toporne, drewniane.
Wolę swoje C5.

Kazik
Gość
Kazik

„Długa maska otwiera się bardzo łatwo dzięki teleskopowym siłownikom.”
To bardzo istotne, pomocne pseudo-pracownikom ASO, bo tam Peugoty trafiają często i tam zagląda się częście niż do bagażnika.
Jednak fabryka zadbała bardziej o BHP swoich pracowników niż jakość dostarczaną klientowi.
Przekaz nadwyraz klarowny.

texas910gus
Gość
texas910gus

pozdrawiam, dużo zdrowia życzę

Obywatel MK
Gość
Obywatel MK

W Dusterze II też mam podwójne siłowniki maski, czy to już oznacza, że jeżdżę autem premium?

Dodam
Gość
Dodam

Tak – jeździsz autem premium, tak – wszyscy Ci zazdroszczą, tak – masz super wypasionego SUV’a, tak – stawiasz na nowoczesność, tak – masz fantastyczny zmysł artystyczny, tak – laski na to lecą, tak – w stolycy będziesz uznany za krezusa. Twój sprzedawca z Dacii (i jak możesz to przyślij mi do salonu więcej wioskowych głupków).

Roman
Gość
Roman

Przecież w ulotkach w aso reklamują się: DBAMY O WRAŻENIA !!! Niczego nie kryją

Roman
Gość
Roman

40 lat…tyle im zajęło dotarcie i zastosowanie tego rozwiązania „premium”

texas910gus
Gość
texas910gus

piękny, i ten silnik

Maciej
Gość
Maciej

Z pewnością piękny, nowoczesny i porządnie (jeśli chodzi o wnętrze i design) wykonany samochód, ale z, bądź co bądź, dość wysokimi cenami i umiarkowanie przestronnym wnętrzem z tyłu… nie wiem, czy będzie mu łatwo zostać hitem sprzedaży.

ŁukaszWwa
Gość
ŁukaszWwa

Hitem w PL? Na pewno nie.
Hitem we FR? Na pewno tak – tam nawet poprzednia, leciwa 508 sprzedawała się nie gorzej od Talismana.
Hitem w pozostałych krajach? Umiarkowanym. Może przegoni w sprzedaży azjatycką konkurencję (Mazda 6, i40/Optima), ale wg mnie pozostanie daleko za Passerati, Superbem, Insignią i Mondeo.

Bee!
Gość
Bee!

A później test zrobi AŚ, i okaże się, że nowe 508 jest gorsze od Passata, niewiele lepsze od Fabi, a do Superb nie ma startu. Niektórzy nie zrozumieją, wiec uprzedzam – to jest ironia.

Nautilius
Gość
Nautilius

To jest prawda Auto Świat /Auto Bild jest niemiecka gazeta więc promują niemieckie auta i czeska z nazwy Skodę. Miałem peugeota 307 sw i naprawdę to bardzo wygodne auta i wspominam go bardzo dobrze. Kiedyś wrócę do francuza bo teraz jeżdżę włoskim autem.

cindar
Gość
cindar

Passat może lizać buty 508.

Obywatel MK
Gość
Obywatel MK

Szkoda tylko że to stary model w nowym opakowaniu, czyli te same silniki, te same skrzynie biegów i te same zespoły napędowe. Szkoda bo Peugeot mógł tak pocisnąć że pozostawiłby konkurencję w tyle, a tak jest tylko stylistyczny szał ma starych gratach.

cindar
Gość
cindar

Znowu te bzdury powtarzane po Pertynskim nieuku?
to jest całkowicie nowa platforma.

Grzegorz
Gość
Grzegorz

Stary model w nowym opakowaniu???
Proponuję pochylić się nad dokumentacją tego samochodu, poczytać, porównać rozwiązania, materiały itp zanim wypowie się coś równie niedorzecznego.
A gdyby nawet Peugeot zastosował jakieś sprawdzone już „starej” rozwiązania, to co w tym złego?
Czy inne marki tak nie robią?

Jerry
Gość
Jerry

Piszesz nieprawdziwe rzeczy Obywatelu … i bezsprzecznie mijasz się z prawdą. Skrzynie są nowe bo 8 biegowe. Stara 508 miała skrzynie 6 biegowe – mowa o automatach. Rosyjskim TRRolem jesteś?

Dario
Gość
Dario

Eeeee…panie !!!…ni ma to jak skłoda !!!!….panie !!!??????

Piotr
Gość
Piotr

Miałem okazję prowadzić 508. Komfort jazdy faktycznie zadawalający. Pakiet akustyczny – szyby robią robotę i jest cicho. Jak na diesla.
Jak dla mnie wrażeniem niesympatycznym było jednak niewystarczająca ilość komfortu z przodu. Mega szeroki kokpit środkowy robi wrażenie, ale kosztem miejsca. Siedząc z tyłu opieram kolanami się o przedni fotel. Eeee.
Ale najbardziej odrzucają mnie te klawisze pod ekranem dotykowym.
Kurde. Co to jest? Pianino???

Godot
Gość
Godot

Nie pianino, to awangarda. Niestety, wnętrza aut francuskich starzeją się niemożliwie szybko przez ich przekombinowanie. Ale to ich cecha narodowa ;) Dobrze chociaż, że ten samochód nie ma włosów pod pachami ;)

Jurgen
Gość
Jurgen

Przynajmniej jakiś czas pocieszysz się „futuryzmem”. W Grupie „wiadomo jakiej” już przy wyjeździe z salonu ma się uczucie posiadania kilkuletniego auta ;)

Marcin
Gość
Marcin

To nie sedan a liftback a miejsca z tyłu dla wysokich osób praktycznie nie ma. BEZ szyberdachu nie mieści się podoba o wzroście powyżej 180 cm więc z szyberdachem jest jeszcze gorzej

Slawo
Gość
Slawo

Nie przesadzaj, mam 186cm i się zmieściłem, co nie zmienia faktu, że miejsca jest mało.

Nowy
Gość
Nowy

mam 186 i nie wiem jakim cudem z tyłu wygodnie usiadłeś, bo ja nie wyobrażam sobie jazdy zgarbiony, bądź z pochyloną nienaturalnie głową, poza tym fotele z przodu są bardzo wąskie, za bradzo obejmują ciało

Grzegorz
Gość
Grzegorz

Wszystko zależy od tzw. wysokości siedzeniowej: osoby o takim samym wzroście (np. 183cm) mogą mieć różną wysokość siedzeniową z tego względu, że jeden ma dłuższe nogi a krótszy tułów, a drugi na odwrót. Jeden będzie zawadzał głową o podsufitkę a drugi obijał się kolanami o fotel kierowcy…
Parametr „wielkości miejsca” jest wysoce subiektywny.

kolo
Gość
kolo

Kup sobie Fiata Ducato

Myszon23
Gość
Myszon23

A ile czasu spedzacie na tylnej kanapie? Jak często z niej korzystacie? Ja zawsze prowadzę, więc gdzieś mam ilość miejsca z tyłu. Serio nie kupicie auta które oprócz „złej” (czytaj nie niemieckiej) w Pl marki ma mało miejsca z tyłu? Dla mnie to taki sam argument jak wielkość baku. Kolega właściciel Mondeo gdy wsiadł na tył do mojej c5 stwierdził że mniej miejsca. Tylko jego żona nie prowadzi. Jak ktoś chce to zawsze się do czegoś przyczepi.

Krampus
Gość
Krampus

Ja ani minuty. Ale pozostali w rodzinie (żona i syn – wciąż rośnie) tak. A że mają powyżej 170cm wzrostu to ilość miejsca z tyłu ma znaczenie. Ostatnio żona zaczęła narzekać na mało miejsca na nogi w „starej” 508 (mówimy o jazdach kilku godzinnych lub dłuższych). Z tego co czytam w nowej jest gorzej (mniej miejsca). Co dyskwalifikuje (prawdopodbnie) nową 508 jako następcę obecnej.

Marcinwek
Gość
Marcinwek

Szef Peugeot JP Imperato jasno odpowiedział na zarzuty dziennikarzy francuskich odnośnie miejsca z tyłu….”jeżeli szukacie przestrzeni w aucie to w swojej ofercie mamy model 5008 , który spełni państwa oczekiwania” . Przy tworzeniu nowej 508 nikt się nie silił na kompromisy,najważniejszy był styl i design…właśnie do takich odbiorców jest skierowany ten samochód, osób które ponad funkcjonalność cenią niebanalne rozwiązania stylistyczne, kupują auto oczami . Wydaje mi się że dyskusja odnośnie praktyczności tego auta jest bez sensu, wszyscy widzą że nie jest to auto rodzinne jak Passat czy Talizman więc po co bić pianę . Nie pasuje ,to się nie kupuje,… Czytaj więcej »

Krampus
Gość
Krampus

Pełna zgoda – kupujemy samochody pod własne potrzeby. Dla mnie Arteonto porażka stylistyczna. 508 zobaczyłem dziś pierwszy raz „na żywo” i tak, jest ładny (ale ciemny – czerwony mi się nie podoba :)). Natomiast z tyłu tylko dla małych dzieci (ustawiłem fotel pod siebie – 180cm i posadziłem żonę – 171cm z tyłu). Więc dla mnie odpada. Ale korzystając z obecności żony w salonie przymierzyliśmy się do 3008, 5008 i Riftera :). 5008 zaakceptowany więc kto wie, może w 2021 roku obecna 508 zostanie zastąpiona przez 5008. A jak już młody się wyprowadzi na swoje to wrócimy do 508 (SW… Czytaj więcej »

Slawo
Gość
Slawo

Jak się nie ma rodziny, to się pewnych spraw nie rozumie.

Myszon23
Gość
Myszon23

Tak się składa że mam żonę i 2 dzieci :)
Chodzi o to że 508 ma konkurować z np serią 3, a tam priorytetem na pewno nie jest ilość miejsca z tyłu czy wielkość bagażnika.

Kamil
Gość
Kamil

Tak się składa, że ten kto myśli o bmw serii 3 bierze pod uwagę Mercedesa czy Audi ale raczej nie Peugeota.

Jurgen
Gość
Jurgen

Przepiękny! Szkoda tylko, że nie wybraliście wersji benzynowej, ale może jeszcze będzie okazja ;)

Jurgen
Gość
Jurgen

Ciiii! Tutaj się o nim nie wspomina :P

Oskar
Gość
Oskar

Jezu jak usłyszałem na tym filmiku jak ta skrzynia zmienia biegi to się nie dziwię że to ma taki słaby wynik do 100… Boże.. No tak nie powinien działać automat w 2019r.. Słabo i to bardzo

Grzegorz
Gość
Grzegorz

A miałeś okazje takim jeździć? Ja przejechałem się C5 Aircrossem z takim zestawem silnik/skrzynia. EAT8 działał płynnie i bez zarzutu jak na klasyka – nie wiem do czego kolega pije – może jakieś nawiązania do DSG??

Piotr M
Gość
Piotr M

Pozostaje czekać na nowe 308, może będzie mniej awangardowy a bardziej praktyczny. Klasa D w której jest 508 jest kupowana jako pojazd rodzinny, a tu 508 nie powalczy. Osobiście wolę wygodnego i obszernego Superb, niż cisnąć się w awangardzie.

Red
Gość
Red

Warto wspomnieć, że obecny Peugeot 508 jest rekordzistą, jeśli chodzi o manewr ISO 3888-2 – inaczej zwany Testem łosia. 77 kph bez ingerencji ESP i 80 kph z ingerencją ESP. I ten test robi naprawdę w imponującym stylu.

Dla porównania, VW Arteon osiąga kres możliwości przy 74kph i przy tej próbie wygląda po prostu rozpaczliwie.

Na razie jeszcze Peugeot szaleje z cenami, ale myślę, że za rok, dwa, będzie historia podobna do Talismana, gdzie ceny transakcyjne są naprawdę świetne.

Piotr001
Gość
Piotr001

W tym teście nawet Cactus bije Arteona.

Slawo
Gość
Slawo

@Red patrząc na ceny 3008, niestety nie ma co liczyć na obniżki.

Jacek T
Gość
Jacek T

Mialem okazje przejechac sie tym samochodem. Wyglada swietnie i bardzo nowoczesnie. Materialy wykonczeniowe na wysokim poziomie. Zawieszenie jest przyjemne ale zestaw diesel z automatem eat8 traca myszka w samochodzie za 200 tysiecy – wersja GT. Porownywanie tego samochodu do segmentu premium z silnikami 1.6, bez napedu 4×4 i wlasciwosciami trakcyjnymi to drobne nieporozumienie. 508 jest bardzo ladnym samochodem, ktory niestety pozostanie niszowym produktem i to nie ze wzgledu na cene. Koszt miesieczny najmu lub abonamentu jest minimalnie nizszy niz dla samochodow, ktore zawsze beda synonimem klasy premium. Rozumiem, ze technologia i materialy kosztuja sporo ale bilans za i przeciw dla… Czytaj więcej »

Godot
Gość
Godot

Szum powietrza wyciszony pięknie… ale od kół, jak to w samochodach opartych na EMP2 już sobie pięknie hałasuje…

norbitek
Gość
norbitek

Wstąpiłem do salonu aby sprawdzić ten nowy 508 i porównać z moim 308 i niestety jak dla mnie to jest samochód ciasny i klaustrofobiczny. Z przodu mocno zabudowany z tyłu sam za sobą nie byłem w stanie wysiedzieć (mam 183). To nie jest samochód rodzinny. O wiele większy i przestronniejszy jest 308.

Roman
Gość
Roman

Rozumiem, że laurka jest formą podziękowania dla PP. Spędziłem weekend z tym autem i cóż….na pewno nie jest genialnie cichy! Zarówno praca silnika, dynamika oraz wyciszenie-szczególnie z tyłu pozostawia WIELE DO ŻYCZENIA. Chyba że punktem odniesienia jest 301 w Dieslu. Ale to już nie ten przedział cenowy. W tym budżecie należy oczekiwać lepszej jakości wyciszenia.