Wczoraj zakończyły się targi Techno-Classica 2018 w Essen. To największa na świecie i najliczniej odwiedzana impreza związana z klasycznymi samochodami. Nie zabrakło na niej – po raz kolejny – klubów miłośników Citroënów.
Techno-Classica 2018 przyciągnęła około 1.250 wystawców z ponad 30 krajów. Nie zabrakło wśród nich niemieckich klubów zrzeszających miłośników czy to Citroënów, czy też wybranych modeli francuskiej marki. Pojawiły się na niej:
Amicale Citroën & DS Niemcy (ACI D): https://amicale-citroen.de
André Citroën Club (ACC): www.andre-citroen-club.de
Citroën Veterans Club e.V. (CVC): www.cvc-club.de
Citroën DS-Club Germany e.V. (DS): dsclub.de
Citroën SM Club Germany e.V. (SM): www.citroensmclub.de
Citroën Club Rhine Ruhr e.V. (CCRR): https://ccrr.de
Citroën CX-Club Germany e.V. (CX): www.cx-club.de
Traction Avant IG (TAVIG): www.tavig.de
Citroën XM IG (XM): www.xm-ig.de
W tym roku odbyła się już trzydziesta edycja tej wspaniałej imprezy. Ekspozycja Citroëna została zorganizowana pod przewodnictwem organizacji Amicale Citroën & DS Deutschland. Na stoisku w hali 8.1 pojawił się szereg aut francuskiego producenta. Wszystkie zgromadzono pod hasłem Innowacyjne technologie – superlatywy Citroëna. Nie zabrakło tam obchodzącego w tym roku 70. rocznicę prezentacji Citroëna 2CV. Auto zadebiutowało na Salonie Samochodowym w Paryżu w roku 1948, choć prace nad nim prowadzono jeszcze przed II wojną światową.
Do Niemiec Citroën 2CV trafił jednak dopiero w roku 1958, czyli dziesięć lat po paryskiej premierze. Dlaczego? Powodem był ogromny popyt na rodzimy rynku i dla Niemców zwyczajnie brakowało samochodów. Mimo to do dziś 2CV pozostaje najlepiej sprzedającym się Citroënem w Niemczech – żaden następny model nie pobił dotychczas rekordu sprzedaży „kaczki”.
Na Techno-Classica 2018 pokazano także inne modele. Nie mogło zabraknąć słynnego SM-a uznawanego przez wielu za cud techniki. Auto miało zawieszenie hydropneumatyczne, zależna od prędkości siłę wspomagania układu kierowniczego i skrętne światła mijania. Było najszybszym przednionapędowym autem coupé touring w swoich czasach. Dzięki 182-konnemu silnikowi pochodzącemu od Maserami osiągało prędkość 235 km/h.
Na targach w Essen nie zabrakło też Citroënów XM, CX, dwóch egzemplarzy 11CV, DS 21 Pallas oraz DS 20 Break. Był też Traction Avant, który brał udział w Rajdzie Monte Carlo w roku 1953.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze