Fiat Toro sprzedawany jest teraz wysokoprężnym silnikiem 2.2. Turbo, co już anonsowaliśmy. Są kraje, gdzie taka oferta jest jak najbardziej możliwa. Mowa oczywiście o Brazylii, gdzie marka odnosi liczne sukcesy – m.in. dzięki bogatej ofercie modeli i napędów.
Fiat Toro, jedna z najbardziej pożądanych pickupów w Brazylii i lider swojego segmentu, właśnie stała się jeszcze mocniejsza, bardziej wytrzymała i oszczędna. Wprowadzenie nowego silnika MultiJet 2.2 Turbodiesel, który zasila wersje Ranch i Volcano, podniosło poprzeczkę w kategorii wydajności. Nowa jednostka napędowa generuje 200 KM mocy i 450 Nm momentu obrotowego, co oznacza wzrost o 18% w zakresie mocy oraz imponujące 29% więcej momentu obrotowego. Dzięki temu model łączy w sobie dynamikę, osiągi i niższe zużycie paliwa.
Dynamiczne osiągi i bezpieczeństwo na drodze
Nowa jednostka napędowa znacząco poprawia osiągi modelu Toro. W wersji Volcano przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje jedynie 9,6 sekundy, podczas gdy Ranch osiąga ten wynik w 9,8 sekundy. Równie imponujące są czasy elastyczności – przyspieszenie od 60 do 100 km/h w wersji Volcano wynosi zaledwie 6,0 sekund, a od 80 do 120 km/h – 7,8 sekundy. Dla wersji Ranch wartości te wynoszą odpowiednio 6,1 oraz 7,9 sekundy. Takie parametry zapewniają większe bezpieczeństwo podczas wyprzedzania oraz sprawność w każdym terenie.
Zaawansowana technologia silnika
Silnik MultiJet 2.2 Turbodiesel to nowoczesna jednostka, opracowana globalnie i dostosowana do warunków brazylijskich. Wyposażono go w głowicę aluminiową, podwójny wałek rozrządu, kolektor dolotowy o zmiennej geometrii oraz system wtrysku wysokociśnieniowego (2 000 bar). Kluczowe elementy to także turbosprężarka o zmiennej geometrii z elektrycznym sterowaniem wastegate, intercooler powietrze-woda oraz podwójny obieg chłodzenia silnika. Wszystkie te rozwiązania zapewniają optymalne osiągi, niskie spalanie i trwałość.
Udoskonalona skrzynia biegów i oszczędność paliwa
Nowy silnik to nie jedyna zmiana w modelu Toro – inżynierowie poświęcili szczególną uwagę skrzyni biegów. Automatyczna, dziewięciobiegowa przekładnia została wyposażona w nowy konwerter momentu obrotowego oraz zmienioną kalibrację, a także otrzymała dłuższe o 14% przełożenie główne. Dzięki tym zmianom samochód stał się bardziej dynamiczny i oszczędniejszy. Nowe wartości spalania wynoszą 10,5 l/100 km w mieście i 13,6 l/100 km na autostradzie, co zapewniło modelowi Toro 2.2 Turbodiesel najwyższą ocenę „A” w Programie Brazylijskiej Etykiety Pojazdów (PBEV).
„Dzięki nowej konfiguracji, Toro oferuje unikalne wrażenia z jazdy. Model może osiągać maksymalną prędkość 201 km/h, a przy 120 km/h silnik pracuje na obrotach poniżej 1 500 rpm, co zapewnia wyjątkowy komfort i oszczędność paliwa” – podkreśla Frederico Battaglia, wiceprezes marki Fiat na Amerykę Południową.
Zmiany w zawieszeniu i układzie hamulcowym
Wprowadzenie nowego silnika wymusiło również zmiany w zawieszeniu, które dostosowano do większej mocy i momentu obrotowego. Nowe nastawy zawieszenia poprawiły komfort jazdy, a większe, przednie tarcze hamulcowe (z 305 mm na 330 mm) zapewniają jeszcze skuteczniejsze hamowanie.
Nowoczesny design i funkcjonalność
Wersje wyposażone w silnik 2.2 Turbodiesel zachowały swoje charakterystyczne elementy stylistyczne. Model Ranch wyróżnia się atrapą chłodnicy z brązowymi akcentami (Premium Brown) oraz trójwymiarowymi wstawkami nadającymi jej bardziej masywny wygląd. Z kolei wersja Volcano oferuje chromowaną atrapę oraz poszerzone nadkola, które podkreślają jej terenowy charakter.
Sukces rynkowy i bogate wyposażenie
Fiat Toro jest produkowany w zakładach w Goianie (Pernambuco) i jest jedną z najbardziej utytułowanych pickupów w Brazylii, zdobywając ponad 30 nagród krajowych i międzynarodowych w kategoriach designu, jakości i wartości rezydualnej. Model jest liderem rynku w ponad 70% brazylijskiego terytorium.
Oprócz doskonałych osiągów i stylistyki, Toro oferuje bogate wyposażenie, w tym nowoczesny system multimedialny, pełną łączność Connect////Me oraz zaawansowane funkcje zdalnej obsługi. Samochód wyposażono także w pełne oświetlenie LED, światła do jazdy dziennej DRL, 18-calowe felgi oraz skórzane fotele z elektryczną regulacją.
źródło: Fiat Brazylia
Najnowsze komentarze