DS Automobiles wprowadza napędy hybrydowe. Nowy zelektryfikowany układ napędowy jest już dostępny w samochodach DS 3 i DS 4. Nazwany HYBRID, zapewnia komfort i wszechstronność dzięki samoładującemu się akumulatorowi, co oznacza możliwość spędzenia ponad 50% podróży w mieście bez emisji spalin. HYBRID oferuje niższą emisję CO2 i zmniejszenie zużycia paliwa nawet o prawie 20%.
DS Automobiles prezentuje nowe hybrydowego napędu dla swoich modeli premium DS 3 oraz DS 4. Dzięki HYBRID klienci DS Automobiles mogą skorzystać z technologii hybrydowej, która jest lepsza pod względem komfortu i efektywności energetycznej, a także kosztów eksploatacji. Zarządzanie akumulatorem jest w pełni zautomatyzowane, ładowanie i rozładowywanie odbywa się w zależności od sposobu jazdy, bez konieczności podłączania do sieci. Komfort bezproblemowej technologii. Szybko ruszysz, korzystając wyłącznie z energii elektrycznej, jeżdżąc bez emisji CO2, a silnik benzynowy włącza się, gdy potrzebna jest większa moc: HYBRID łączy dwie różne energie, zapewniając niezwykły komfort jazdy i wydajność.
Opcja jazdy wyłącznie z silnikiem elektrycznym zapewnia wyjątkowo cichą pracę, a także niezrównany komfort i naprawdę płynną jazdę. W przypadku kilkukilometrowej podróży po mieście, HYBRID umożliwia jazdę na napędzie elektrycznym przez ponad 50% czasu z oszczędnością do 40% w zużyciu paliwa. Silnik elektryczny zapewnia też dodatkowy moment obrotowy przy niskich obrotach, a w przypadku gwałtownego przyspieszenia, wzrost mocy, który pozwala cieszyć się lepszymi osiągami.
Automatyczne ładowanie akumulatora
Akumulator ładuje się automatycznie podczas jazdy dzięki silnikowi benzynowemu i hamowaniu, bez konieczności podłączania kabli i czekania. Ponieważ fazy hamowania są kontrolowane automatycznie w celu odzyskania energii, zużycie mechanicznego układu hamulcowego jest zmniejszone co oznacza niższe koszty eksploatacji samochodu. Bardzo cicha praca w mieście jest korzystna dla środowiska i mieszkańców oraz stanu powietrza. Co ważne, dla bezpieczeństwa pieszych, gdy samochód przejeżdża z prędkością do 30 km/h, emitowany jest delikatny dźwięk (system AVAS).
Niższe zużycie paliwa
W porównaniu z DS 3 PureTech 130 Automatic, w cyklu homologacji mieszanej WLTP, te postępy przekładają się na wzrost efektywności o prawie 20% (1,2 litra paliwa mniej potrzebne do przejechania 100 kilometrów) i zmniejszenie emisji CO2 o 27 gramów na kilometr (lub 19%) do 112 gramów na kilometr CO2. W mieście redukcja zużycia paliwa sięga 38%.
W przypadku DS 4 oszczędności mogą sięgać nawet 16% w zużyciu paliwa w stosunku do homologacji WLTP (1,1 litra paliwa mniej na przejechanie 100 kilometrów), przy 15% redukcji emisji CO2, czyli zmniejszeniu emisji CO2 o 21 gramów do minimum 116 gramów na kilometr. W mieście redukcja zużycia paliwa wynosi do 39% mniej.Zamontowane pod maską i w podłodze komponenty HYBRID nie wpływają na praktyczność i pojemność bagażnika, które są dokładnie takie same jak w wersji benzynowej.
Samoładująca się hybryda dla maksymalnego komfortu
Napęd HYBRID składa się z silnika benzynowego o mocy 136 KM / 230 Nm połączonego z nową sześciobiegową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów, która zawiera silnik elektryczny o mocy 21 kW (28 KM) i 55 Nm. Samoładujący się akumulator litowo-jonowy NMC o pojemności 0,9 kWh zasila układ elektryczny. Silnik benzynowy stanowi znaczną ewolucję poprzedniej oferty, ze specjalnym opracowaniem dla systemu HYBRID. Trzycylindrowy silnik o pojemności 1199 cm3 rozwija moc 136 KM i 230 Nm momentu obrotowego od 1750 obr.
Cykl Millera w silniku hybrydowym
Ta nowa wersja napędu działa w cyklu Millera, który zapewnia wyższą sprawność termodynamiczną, a tym samym znaczną redukcję zużycia paliwa i emisji CO2. Silnik jest również wyposażony w nowy łańcuch rozrządu i nową turbosprężarkę o zmiennej geometrii, aby zmaksymalizować trwałość i szybkość reakcji przy niskich obrotach.
Synchroniczny silnik elektryczny jest zintegrowany z nową sześciobiegową przekładnią dwusprzęgłową e-DCS6. Dzięki mocy 21 kW (28 KM) i maksymalnemu momentowi obrotowemu 55 Nm może on działać wyłącznie na mocy elektrycznej przy niskich prędkościach i umiarkowanych obciążeniach. Podczas zwalniania silnik elektryczny działa jak generator, odzyskując energię kinetyczną i zasilając akumulator o pojemności 0,9 kWh umieszczony pod podłogą.
System z łatwością dostarcza również moc do uruchomienia silnika benzynowego. Skrzynia biegów e-DCS6 również przyczynia się do większego komfortu i wydajności układu HYBRID, ponieważ ograniczając przerwy w momencie obrotowym, daje poczucie super płynnej jazdy. Silnik elektryczny, falownik i komputer są w niej zintegrowane, aby zaoszczędzić miejsce i masę.
Samochody można już zamawiać na stronie dsautomobiles.pl.
źródło: DS Automobiles
Najnowsze komentarze