Nowy Opel Corsa od pewnego czasu jest już dostępny na polskim rynku. Sprawdziliśmy co oferuje klientom bazowa wersja niemieckiego bliźniaka Peugeot 208 wyceniona na 49.990 zł.
Konfigurator na polskiej stronie Opla nie jest wprawdzie najszybciej działającym konfiguratorem, jaki można spotkać na rynku, ale w końcu udało nam się przebrnąć przez poszczególne opcje komponując najtańszą możliwą wersję nowego konkurenta Peugeot 208. Nowy Opel Corsa jest oferowany w czterech wersjach wyposażenia: Corsa, Edition, Elegance oraz GS-Line. Podstawowa wersja modelu jest dostępna z jednostką benzynową o pojemności 1.2 litra. Silnik generuje 75 KM mocy oraz maksymalny moment obrotowy o wartości 118 Nm dostępny przy 2.750 obr/min. Napęd jest przekazywany na przednie koła za pomocą 5-biegowej manualnej skrzyni biegów.
Za kwotę 49.990 zł otrzymamy Opla Corsę w barwie Szary Moonstone. W ofercie Peugeota jest więcej koloru, model w podstawowej wersji wykończono żółtym lakierem Faro. Opcja zamówienia Corsy z dachem w innym odcieniu niż nadwozie została zarezerwowane dla wyższych wersji wyposażenia. Pojazd stoi na stalowych 15-calowych kołach.
Gdy przeniesiemy się do wnętrza naszego nowego modelu usiądziemy w fotelach pokrytych czarną tapicerką Fresez. W wyposażeniu nie znajdziemy klimatyzacji, ta opcja wiąże się z dopłatą 4000 zł. Test to brakująca kwota do ceny bazowej Peugeot 208, który za 53.900 zł klimatyzację ma w standardzie. Jeśli zdecydujemy się na wyższy wariant Opla Corsy Edition, do obsługi multimediów posłuży 7-calowy kolorowy ekran dotykowy, w podstawie trzeba zadowolić się wyświetlaczem o przekątnej 5 cali.
Opel Corsa w wersji Corsa może korzystać z tempomatu, elektrycznie sterowanych szyb przednich oraz elektrycznych, podgrzewanych lusterek. Na pokładzie znajdziemy radio z łączami Bluetooth i USB nie zabrakło też systemów wspomagania prowadzenia. Jest rozpoznawanie znaków drogowych, system wykrywania pieszych przed pojazdem, system automatycznego hamowania przy niskich prędkościach, Corsa wykryje też kiedy kierowca potrzebuje przerwy w prowadzeniu pojazdu. W samochodzie znajdziemy system wspomagania ruszania na pochyłościach oraz układ ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu z układem utrzymania pasa ruchu.
Najnowsze komentarze