Nowy Peugeot 3008 z silnikiem hybrydowym o mocy 136 KM trafił w ręce dziennikarzy belgijskiego magazynu Vroom. Co napisali o SUVie z najnowszym napędem?
Peugeot 3008 136 Hybrid jest chwalony za niskie zużycie paliwa, które może wynosić około 6 litrów na 100 km, znakomite wykończenie i wysokiej jakości materiały oraz dobre połączenie komfortu z właściwościami jezdnymi. Minusem może być jednak cena, która jest znacznie wyższa niż w przypadku zwykłej wersji benzynowej.
Na kilka miesięcy przed premierą Peugeot 3008 trzeciej generacji producent wprowadził odświeżoną wersję z nowym hybrydowym silnikiem 136 KM, który współpracuje z 6-biegowym automatem. Powód tego działania wydaje się być oczywisty – to właśnie ten napęd ma być magnesem, który przyciąga klientów jeżdżących głównie po mieście. Przy ostrożnym operowaniu gazem można uzyskać w nim spalanie na poziomie 6 litrów na 100 km. Peugeot znakomicie odrobił też lekcję jeśli chodzi o zawieszenie, które jest przyjemnie sprężyste i zarówno dobrze tłumi nierówności jak i utrzymuje nadwozie SUVa w ryzach.
Wnętrze pozostaje wzorcem w swojej klasie, łącząc spójny design z wysokiej jakości materiałami i komfortem oraz przestrzenią. Kluczowy w tym modelu jest jednak napęd hybrydowy. To nowy silnik 1.2 z łańcuchem rozrządu, współpracy z 6-biegową skrzynią e-CDS. Ogeruje 136 KM mocy, 230 Nm maksymalnego momentu obrotowego i to już wystarcza, by sprawnie napędzam nawet tak spory samochód jak Peugeot 3008.
Producent obiecuje teoretyczne spalanie na poziomie 5,6 litra na 100 km i dziennikarzom udało się osiągnąć zbliżone wartości, na poziomie 6 litrów – przy delikatnym operowaniu gazem. Akumulator hybrydy ma zaledwie 0,5 kWh, więc nie ma tu mowy o długich przejazdach w trybie czysto elektrycznym, ale taką jazdę preferują komputery pojazdu.
Napęd hybrydowy jest około 1500 euro droższy niż sama benzyna. Tracimy też 8-biegowy automat na rzecz 6-biegowej nowej skrzyni e-DCS. Jeśli auto ma jeździć głównie w mieście, to sprawa jest warta rozważenia. Na trasie hybryda na wiele się nie przyda.
„Zmodernizowany Peugeot 3008 jest tak przekonujący jak zawsze: podobało nam się jego dobre wykończenie, przyjemne zachowanie na drodze i przyzwoita przestrzeń wewnętrzna jak na jego rozmiar. Jednak nowy silnik Hybrid 136 sprawił, że chcieliśmy więcej: podczas gdy ta niewielka elektryfikacja robi dużą różnicę na papierze, w praktyce nie sprawia, że samochód jest przyjemniejszy w prowadzeniu, a nawet bardziej ekonomiczny niż odpowiednik benzynowy… który jest oczywiście tańszy! ” – podsumowują redaktorzy Vroom. Plusem nowego napędu jest na pewno jego oszczędność w mieście oraz obecność łańcucha rozrządu, który powinien dobrze wpłynąć na trwałość jednostki napędowej.
źródło: Vroom.be
Najnowsze komentarze