Peugeot kontynuuje wymianę pokoleń modelu 3008. III generacja tuż przed świętami zadebiutowała na rynku portugalskim. Premierowa cena modelu wynosi 37.150 euro, czyli ok. 161 tys. zł, jest zatem nieco niższa w Polsce. Marka spod znaku lwa przy okazji premiery zapowiedziała również rozszerzenie katalogu o nowe napędy.
Nowy Peugeot 3008 to pierwszy samochód koncernu Stellantis, który korzysta z nowej platformy STLA-Medium zaprojektowanej z myślą o elektryfikacji oferty oraz pierwszy z nowym panoramicznym i-Cockpitem. Klienci w Portugalii podobnie jak w Polsce mają do wyboru dwie wersje wyposażenia: Allure i GT oraz dwa rodzaje napędu: miękką hybrydę oraz silnik elektryczny, ale Peugeot nie zamierza na tym poprzestać.
W 2024 roku w ofercie pojawi się wersja plug-in o mocy 195 KM, która zapewni 85 km zasięgu bez udziału silnika spalinowego. W następnym roku planowane jest wprowadzenie dwóch nowych, w pełni elektrycznych wersji kompaktowego SUV-a.
Najtańszy wariant nowego Peugeot 3008 Allure w Portugalii został wyceniony na 37.150 euro (ok. 161 tys. zł). Napęd pojazdu pochodzi od układu Hybrid o napięciu 48V, który generuje moc 136 KM oraz moment obrotowy 230 Nm. Cena wersji elektrycznej o mocy 210 KM wynosi 47.150 euro (ok. 205 tys. zł). Silnik powiązany jest z akumulatorem litowo-jonowym o pojemności użytkowej 73 kWh, który zapewnia zasięg do 527 km w cyklu mieszanym lub 656 km w cyklu miejskim WLTP.
Za Peugeot 3008 na polskim rynku trzeba zapłacić nieco więcej. Katalogowa cena wynosi w naszym kraju 169.900 zł dla Peugeot 3008 z napędem Hybrid 136 oraz 233.600 zł za elektryka (zobacz cennik).
Dostawy zamówionych pojazdów rozpoczną się w czerwcu 2024 roku.
Najnowsze komentarze