Dzięki zasięgowi do 460 km WLTP, nowe Renault Master E-Tech Electric stał się nowym punktem odniesienia dla elektrycznych samochodów dostawczych w Europie! Pojazd jest wyposażony w dwa zestawy akumulatorów, 40 kWh i 87 kWh, zoptymalizowane pod kątem pojemności, rozmiaru i masy, co zapewnia ogólną wydajność na szczycie kategorii. Osiągi te są możliwe dzięki konstrukcji „Aerovan” i nowej, w pełni zoptymalizowanej platformie, która pomaga zmniejszyć zużycie energii elektrycznej o ponad 27% w porównaniu z obecną generacją. Auto będzie miało też funkcję magazynu energii!
W nowym Masterze Renault wybrało dwa akumulatory zoptymalizowane pod względem pojemności, rozmiaru i masy, w połączeniu z dogłębną pracą nad aerodynamiką i całkowicie nową, innowacyjną platformą. Oferowane są dwie pojemności magazynowania energii: 40 kWh i 87 kWh. Te 2 pakiety są zintegrowane w jednej obudowie, aby zaspokoić potrzeby klientów w mieście i na przedmieściach, przy jednoczesnym zachowaniu ładowności pojazdu, co ma kluczowe znaczenie w tym segmencie.
Zobacz: Aktualności ze świata Renault. Codziennie
Optymalizacja zasięgu została oparta na 2 podstawowych zasadach: koncepcji „Aerovan” i platformie multi-energetycznej (silnik elektryczny, innowacyjne hamowanie dynamiczne i zarządzanie temperaturą akumulatora). To właśnie konstrukcja „Aerovan” zapewnia pojazdowi najlepszą wydajność w swojej kategorii, niezależnie od wykorzystywanej energii. Współczynnik SCx został obniżony o ponad 20%, co plasuje go w ścisłej czołówce segmentu.
Nowe Renault Master E-Tech electric zostało opracowane w tunelu aerodynamicznym. Sylwetka i każdy element zostały dopracowane w najdrobniejszych szczegółach. Przeprowadzono tysiące godzin badań rozwojowych w tunelu aerodynamicznym, a pojazd został certyfikowany w specjalistycznym tunelu aerodynamicznym.
Zobacz: Testy samochodów Renault. Opinie, pomiary, spalanie
Aby sprostać potrzebom wszystkich profesjonalnych zastosowań, możliwości układu napędowego zostały zwiększone dzięki silnikowi elektrycznemu o momencie obrotowym 300 Nm / 105 kW i skrzyni biegów o jednym z najwyższych przełożeń na rynku elektrycznych samochodów dostawczych o dużej ładowności. Nowa gama pojazdów elektrycznych Master E-Tech oferuje pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej do 4 t z niespotykaną w tym segmencie zdolnością holowania, a wszystko to bez kompromisów w zakresie użytkowania, w tym na szybkich trasach.
Zarządzanie temperaturą akumulatora oznacza, że temperatura może być stale kontrolowana, zwiększając wydajność i żywotność akumulatora. Klimatyzacja kabiny (w standardzie) jest również wykorzystywana do utrzymania optymalnej temperatury i maksymalnego zasięgu przez cały czas, zarówno latem, jak i zimą. Dynamiczne hamowanie, po raz pierwszy zastosowane w pojeździe użytkowym, zmniejsza liczbę komponentów zintegrowanych w komorze silnika, wykorzystując silnik elektryczny wewnątrz bloku do wspomagania hamowania.
Oprócz wzmocnienia, czas reakcji systemu poprawia aktywne bezpieczeństwo pojazdu. To właśnie odłączenie działań kierowcy od układu hamulcowego przekształca energię kinetyczną hamowania w energię elektryczną, która ładuje akumulator i zwiększa jego zasięg. Moc odzyskiwania energii wynosi do 95 kW. Wysiłki te znajdują konkretne odzwierciedlenie w zakresie efektywności energetycznej. Nowe Renault Master ma o 27% niższe zużycie energii elektrycznej niż obecna generacja i zasięg 460 km WLTP, zachowując przy tym dużą ładowność.
Nowe Renault Master E-Tech electric ma ładowność 1625 kg na licencji B i uciąg 2,5 tony. Zużycie paliwa pozostaje zmierzone, z wartością WLTP 21 kWh/100 km dla wersji wyposażonej w akumulator 87 kWh. Szybkie ładowanie prądem stałym o mocy 130 kW przywraca zasięg 252 km w 30 minut. W warunkach domowych ładowanie od 10% do 100% zajmuje mniej niż cztery godziny przy użyciu stacji Wallbox 22 kW AC.
Nowe Renault Master E-Tech electric oferuje dwie opcje silnika o mocy 96 kW lub 105 kW, każdy rozwijający moment obrotowy 300 Nm, z akumulatorem o pojemności odpowiednio 40 kWh (~200 km obecnego zasięgu WLTP) i 87 kWh (do 460 km zasięgu WLTP).
Nowe Renault Master E-Tech electric będzie oferować technologię V2X :
Vehicle To Load (V2L), z możliwością ładowania urządzeń zewnętrznych za pomocą gniazda w kabinie pasażerskiej lub w przestrzeni ładunkowej oraz za pomocą adaptera podłączanego do gniazda ładowania w celu podłączenia urządzeń nomadycznych (na przykład narzędzi, komputerów) lub sprzętu zintegrowanego z pojazdami przerobionymi przez producentów nadwozi (furgon chłodnia, elektryczne wyposażenie warsztatu, zmotoryzowana klapa tylna, autobus z dodatkowym ogrzewaniem/klimatyzacją itp.) bezpośrednio do akumulatora.
Vehicle To Grid (V2G) do integracji z siecią i dostarczania energii z akumulatorów (funkcja V2G, od pojazdu do sieci), dzięki dwukierunkowej ładowarce.
W wersjach elektrycznych, Nowe Renault Master E-Tech electric oferuje szereg specyficznych funkcji, z których wszystkie są częścią połączonego doświadczenia podobnego do tego ze smartfona.
Mapy Google uwzględniają preferencje użytkownika i sugerują odpowiednie trasy w celu optymalizacji podróży. Planer tras elektrycznych również ułatwia planowanie podróży pojazdem elektrycznym.
Nowe Renault Master E-Tech electric to zaawansowany technologicznie pojazd, który jest zawsze gotowy do pomocy, a aplikacja Moje Renault, z wieloma specjalnymi zdalnymi usługami elektrycznymi, umożliwia mu pozostanie w kontakcie z cyfrowym ekosystemem użytkownika.
Zobacz: Nowe samochody Renault. Promocje
Wreszcie, dostępny jest również szereg usług Mobilize, które upraszczają korzystanie z elektrycznych wersji Nowego Renault Master E-Tech electric.
Renault Master E-Tech electric jest jedynym pojazdem w swojej kategorii produkowanym we Francji z trzema źródłami napędu (spalinowym, elektrycznym i wodorowym), z całym nadwoziem montowanym na tej samej linii produkcyjnej w naszym zakładzie w Batilly.
Samochód trafi do sprzedaży wiosną 2024 roku.
Najnowsze komentarze