Nowy Renault Master jest już dostępny w sprzedaży na polskim rynku. Polski oddział marki spod znaku rombu rozpoczął przyjmowanie zamówień na IV generację, która przeszła zmiany wizualne i technologiczne. Cena konkurenta Fiata Ducato rozpoczyna się od 133.400 zł netto. Pierwsze dostawy rozpoczną się we wrześniu tego roku.
Od momentu debiutu rynkowego w 1980 roku sprzedano ponad trzy miliony egzemplarzy Renault Master, wyprodukowanych bez wyjątku we Francji, w zakładzie w Batilly w pobliżu Metz. Będący tradycyjnym liderem na rynku europejskim i polskim Nowy Master jest od debiutu rynkowego oferowany w szerokiej gamie wersji, aby zaspokoić wszelkie potrzeby transportowe użytkowników biznesowych w strefach miejskich i na długich dystansach.
Zobacz także: Nowy Renault Master przetestowany przez Euro NCAP. Jaki wynik?
W pełnej ofercie przewidzianych jest ponad 40 fabrycznych wersji nadwoziowych, wzbogaconych o nieograniczoną liczbę możliwych adaptacji. Samochód dostępny będzie z ładownością zwiększoną nawet do 2,4 tony i przestrzenią ładunkową o pojemności od 10,8 do 22 m3, w wersji przednio- i tylnonapędowej, z szerokością otworu załadunku i długością przestrzeni ładunkowej, które są jednymi z największych w segmencie. Ceny wersji podstawowej (z silnikiem Blue dCi 105) dla poziomu wyposażenia extra zaczynają się od 133 400 PLN netto.
Nowy Renault Master – cennik i poziomy wyposażenia![](https://cdn.statically.io/img/francuskie.pl/wp-content/uploads/2024/07/pobrane-5.png?quality=70&f=auto)
Nowy Master jest furgonem jest bogato wyposażony już w standardzie. Wybrane elementy wyposażenia podstawowego wersji extra:
- system multimedialny openR link 10″ z bezprzewodową replikacją smartfona
- światła mijania oraz do jazdy dziennej LED
- klimatyzacja sterowana manualnie
- czujniki parkowania tylne
- system automatycznego hamowania awaryjnego
- system utrzymania pasa ruchu
- regulator prędkości z ogranicznikiem
- fotel kierowcy z podłokietnikiem i regulacą odcinka lędźwiowego
- kanapa 2-miescowa typu „mobilne biuro” ze schowkiem.
Poprawa aerodynamiki
Nowy Master jest najbardziej efektywnym energetycznie samochodem w swojej klasie dzięki konstrukcji nadwozia typu „Aerovan” ze zmniejszonym o 20% współczynnikiem SCx i jedynym modelem w tej kategorii montowanym we Francji. Wszystkie wersje są produkowane na tej samej linii montażowej w zakładzie w Batilly, co zapewnia większą elastyczność w dostosowywaniu produkcji do popytu. Produkcja silników, skrzyń biegów oraz montaż akumulatorów również odbywa się we Francji, gdzie ma swoją siedzibę 84% dostawców.
Nowy Master jest dostępny z czterema wersjami wysokoprężnego silnika Blue dCi o mocy 105, 130, 150 i 170 KM, współpracującego z mechaniczną skrzynią biegów. Cechują się one znacznie obniżonym zużyciem paliwa (średnio o 1,5 l/100 km) i niższym (o 39 g/km) poziomem emisji CO2, pozwalającym utrzymać się poniżej granicy 200 g/km. Automatyczna, 9-stopniowa skrzynia biegów trafi do sprzedaży pod koniec bieżącego roku.
Zobacz najnowsze wiadomości ze świata motoryzacji
Elektryczna wersja E-Tech
Nowy Master, ustanawiający nowe standardy w segmencie elektrycznych furgonów w Europie, dostępny będzie w wersji E-Tech 100% electric z dwoma typami baterii trakcyjnych, o pojemności 40 kWh (z zasięgiem do jazdy miejskiej) bądź 87 kWh (na dłuższe trasy), pozwalającym zaspokoić wszelkie potrzeby z rekordowym zasięgiem nawet 460 km1.
Nowe Renault Master E-Tech 100% electric może poszczycić się imponującymi parametrami użytkowymi: ładownością 1625 kg (w wersjie DMC 4t) z prawem jazdy B, zasięgiem do 460 km w cyklu WLTP i możliwością holowania przyczepy o masie do 2,5 tony. Zużycie energii pozostaje umiarkowane i w wersji z akumulatorem o pojemności 87 kWh wynosi nawet jedynie 21 kWh/100 km w cyklu WLTP, dzięki innowacyjnemu systemowi regulacji temperatury. Szybkie ładowanie prądem stałym z terminali o mocy 130 kW pozwala odzyskać 229 km zasięgu w 30 minut. Ładowanie od 10% do 100% z domowych źródeł zasilania zajmuje mniej niż cztery godziny w przypadku terminala AC typu Wallbox 22 kW.
Testy nowych i używanych samochodów: Renault, Dacia, Peugeot
Wersje spalinowe z mechaniczną skrzynią biegów są już dostępne do zamawiania w Polsce, a pierwsze dostawy zostały zaplanowane na wrzesień br. Wersje elektryczne będzie można zamówić jeszcze tego lata. Natomiast wersje spalinowe z automatyczną skrzynią biegów powinny trafić do sprzedaży w ostatnim kwartale 2024 roku.
Wszystkie elementy wyposażenia są dostępne na stronie www.renault.pl
Najnowsze komentarze