niedziela, 29 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Citroen - testy i opinie

Citroën C1 Airscape automat: prawie jak kabriolet

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2016-02-12
w Citroen - testy i opinie, Testy
Czas czytania 8 minut
316 3
12
274
UDOSTĘPNIEŃ
912
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie

Test: DS 4 E-Tense 225 (PHEV) – luksusowy samochód kompaktowy, kwintesencja francuskości. Audi, BMW i Mercedes mają się czego obawiać.

Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM: spalanie, miejsce na tylnych siedzeniach, bagażnik

Podstawowy model w ofercie Citroëna nosi oznaczone C1. Jego nową wersję mogłem testować rok temu podczas wspólnej premiery z Cactusem. Wtedy do dyspozycji dziennikarzy oddano dość krótki odcinek testowy, który liczył kilkadziesiąt kilometrów. Dlatego teraz, gdy pojawiła się okazja przetestować C1 w bogato wyposażonej wersji Airscape z automatyczną skrzynią biegów, nie wahałem się ani chwili. Zwłaszcza, że test miał mieć miejsce na krętych i malowniczych drogach jednej z Wysp Kanaryjskich.

Citroen C1 – małe jest piękne!

Citroën C1 Airscape jest niewątpliwie samochodem małym. Jednak nieduże rozmiary to wielka zaleta. Szczególnie gdy trzeba stanąć w miejscu, gdzie o parking trudno. C1 potrzebuje naprawdę niewiele centymetrów, by się zmieścić. Mimo swoich rozmiarów, oferuje przyzwoitą przestrzeń w środku. Z przodu wysoki kierowca i pasażer usiądą wygodnie, a i z tyłu ciężko będzie narzekać, chyba, że zechcecie się wybrać w bardzo długie podróże po tysiąc i więcej kilometrów. Ale ten samochód został stworzony do czego innego. To zwierzę miejskie.

Citroën C1 budzi na twarzy uśmiech. Został stworzony do sprawiania radości, a radość ta zaczyna się od wyglądu. Brzmi jak fragment z katalogu reklamowego, prawda? Tyle, że tak jest w rzeczywistości. Postawcie C1 Airscape przy zwykłym małym aucie. Radość, kolory, energia w Citroënie kontra pudełkowy nudny kształt i czarne, nudne do bólu wnętrze. Zdecydowanie ten samochód ma sprawiać przyjemność. A kiedy dzieje się to na rajskiej słonecznej wyspie to radość jest podwójna. Szczególnie, że można otworzyć dach i cieszyć się każdym promieniem, padającym z nieba. Otwór w dachu ma wymiary 800 na 760 mm.

Citroen C1 Airscape jak kabriolet

A ten dach zbudowany jest z materiału. Odsuwa się elektrycznie i można go ustawić w dowolnej pozycji. Sterowanie dachem znajduje się po prawej stronie od lampki oświetlającej wnętrze. Po odsunięciu materiału i opuszczeniu bocznych szyb mamy do dyspozycji prawie kabriolet. Złudzenie jest doskonałe.

Dzisiaj skupimy się na samej jeździe. Pod maską mam trzycylindrowy i bardzo oszczędny silnik 1.2 litra o mocy 82 KM PureTech, który współpracuje ze zautomatyzowaną skrzynią biegów. Sterowanie tym zestawem jest proste. Mamy do dyspozycji jazdę do przodu, pozycję neutralną i wsteczny. Skrzynia ma pięć biegów. Oprócz działania w pełni automatycznego, możemy korzystać z łopatek zmiany biegów zlokalizowanych przy kierownicy oraz sterować przełożeniami poprzez drążek skrzyni biegów.

Bardzo podoba mi się pomysł na zautomatyzowaną skrzynię, bo jest dość prosta w budowie i sprawnie funkcjonuje. Przy tym nie kosztuje zbyt wiele. Zdaję sobie jednak sprawę, że dla niektórych osób może być za wolna czy za mało precyzyjna. Szczególnie dla tych, którzy już zdążyli się rozsmakować w szybkich skrzyniach dwusprzęgłowych. Mimo to stawiam dolary przeciw orzechom, że dla zdecydowanej większości klientów będzie to wygodne rozwiązanie. Szczególnie w ruchu miejskim automat sprawdza się bez dwóch zdań. Nawet taki uproszczony.

Pierwszy odcinek mojego testu to 100 kilometrów autostrady. Byłem bardzo ciekaw, jak Citroën C1 sobie tu poradzi. Czy mały silnik będzie wystarczająco dynamiczny? Czy  poradzi sobie z wyprzedzaniem? Co z hałasem w środku? Szczególnie, że mam odsuwany dach z materiału. To co, jedziemy?

Samochód rusza sprawnie. Biegi przełącza dość płynnie, nie można narzekać na pracę skrzyni. Nawet jeśli jadę najpierw po ostrych wzniesieniach, by wydostać się z zatłoczonych uliczek małego miasteczka na Teneryfie. Na autostradzie przyspieszam. Nie ma tu warunków, by sprawdzić prędkość maksymalną, jadę przepisowe 120 km/h. Podmuchy wiatru od morza nie robią przy takiej szybkości na aucie żadnego wrażenia. Mimo zamkniętego dachu słychać dość wyraźnie opory powietrza. Jego szum będzie mi towarzyszył przez całą podróż po malowniczej wyspie. Citroën C1 prowadzi się pewnie, silnika na autostradzie nie słychać. Na piątym, najwyższym biegu, obroty utrzymują się w granicach ekonomicznych 3 tysięcy. To oznacza małe spalanie.

Jak głośny jest Citroen C1?

Po otwarciu dachu hałas zaczyna oczywiście dominować. To cena, którą płacimy za samochód, który jest prawie kabrioletem. Wyprzedzanie, nawet przy tak małym silniku, nie sprawia żadnych problemów. Oczywiście warto pamiętać, że to nie wyścigówka i zachować pewien umiar w manewrach. Na szczęście na tutejszej autostradzie nikt się zbytnio nie spieszy. To nie Polska, gdzie część osób traktuje autostradę jako prywatny tor wyścigowy do testowania mocy silników.

Sto kilometrów autostrady mija bardzo szybko. Citroën C1 Aircscape został zaprojektowany do innych celów i ta wycieczka mi to uświadomiła. To samochód typowo do miasta i na podmiejskie wycieczki. Sprawdźmy więc, jak zachowuje się w mieście. Kręte uliczki, strome podjazdy, niewielkie parkingi – tutaj powinien się idealnie odnaleźć. 82 KM, które mamy pod maską wystarczają, by sprawnie pokonywać strome wzniesienia. I rzeczywiście tak jest. Podczas tych stromych podjazdów ujawniła się pewna słabość automatycznej skrzyni biegów. Zauważyłem, że lubi ona przetrzymywać niższy bieg dość długo, nawet gdy obroty przekraczają już poziom 5 tysięcy. Trzeba wtedy ręcznie włączyć wyższy bieg, chyba że lubicie zawodzenie jednostki napędowej

Citroen C1 Airscape to udana propozycja!

Podsumowując, Citroën C1 Airscape to propozycja do miasta, na pewno sprawdzi się jako drugi samochód. Sprawia wiele radości, wiosną czy latem, a nawet ciepłą jesienią poradzi sobie w roli kabrioletu. Będzie dobrym uzupełnieniem jako drugi, bądź nawet trzeci samochód w domu do szybkich i ekonomicznych wypadów na zakupy. Dobry samochód dla kobiety, no chyba, że owa kobieta lub ogromne zakupy, wtedy mały bagażnik może się nie sprawdzić ;-) Komfort jazdy stoi na wysokim poziomie, zawieszenie jest przyjemnie citroënowe, a kolorowe wnętrze ożywi podróż. Samochód będzie też budził (niestety!) zazdrość sąsiadów bo jest ładny, wyróżnia się z tłumu pudełek. Radość sprawi też przy tankowaniu, w ciągu 8 godzin intensywnych jazd nie udało się go zmusić do spalenia czegoś więcej niż 1/3 zbiornika. Auto powinno też być tanie w utrzymaniu dzięki niskiemu kosztowi przeglądów i części zamiennych. Część podzespołów dzieli z poprzednim modelem C1.

W Polsce Citroën C1 Airscape nie jest już aktualnie oferowany, wielbicielom małych aut tego typu pozostaje więc poszukanie ostatnich egzemplarzy w salonach lub import indywidualny.

Największe atrakcje Teneryfy

Wypożyczając samochód warto odwiedzić największe atrakcje na Teneryfie:

1. Wulkan Teide
Wizyta na wulkanie jest dużym przeżyciem. Emocje zaczynają się już w czasie dojazdu. Wąskie, kręte i bardzo malownicze drogi prowadzą do najwyższego szczytu Teneryfy. Prawie na wierzchołek zabierze Was kolejka linowa. Pozycja obowiązkowa i świetny sprawdzian umiejętności kierowcy.

2. Loro Park
Ogromny park z wieloma niezwykłymi zwierzętami. Do największych atrakcji należą pokazy umiejętności orek i delfinów. Jeśli jesteście na Teneryfie z dziećmi, to po prostu trzeba tam pojechać. Pozdrówcie pingwiny!

3. Siam Park
Park wodny z dziesiątkami fantastycznych atrakcji dla dorosłych i dla dzieci. Najodważniejsi mogą spróbować zjazdu z Tower of Power. Adrenalina gwarantowana.

Ważna informacja o planowaniu wyjazdu na Wyspy Kanaryjskie

Aktualnie, z uwagi na sytuację międzynarodową, Teneryfa i pozostałe Wyspy Kanaryjskie, przeżywają prawdziwy najazd turystów. Dlatego warto zaplanować pobyt, w tym wybór hotelu i samochodu odpowiednio wcześniej.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: C1Citroen
Udostepnij110Tweet69Udostepnij19
Poprzedni

Connected Energy i Renault współpracują w E-STOR

Następny

Peugeot Traveller: podróż w komforcie najwyższej klasy

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Peugeot Traveller: podróż w komforcie najwyższej klasy

208 i 308 wśród ulubionych modeli we Francji

Łukasz Pieniążek zdradza swoje rajdowe plany na rok 2016

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
12 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Michał - Peugeot 508 I kontra Peugeot 605: który okaże się lepszy?
  • Wojtek - Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Yaro - Citroën C4 Spacetourer zapalił się w czasie jazdy w Poznaniu. Auto zostało kompletnie zniszczone
  • ernest - DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika
  • Anonimowo - Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Duster1 - Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Roman - Używane: Citroën C5 czy Ford Mondeo? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 21/2022
  • Anonimowo - Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.
  • Grześ - Peugeot 307 z silnikiem 1.6 HDi przejechał milion kilometrów. Milionowy kilometr pod fabryką
  • Chip - Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Kolejne problemy Stellantis. Urzędnicy USA zbadają warunki pracy w jednej z fabryk koncern w Meksyku
  • Citroën C4 Spacetourer zapalił się w czasie jazdy w Poznaniu. Auto zostało kompletnie zniszczone
  • Alpine A110 Rédélé. Limitowana seria supersamochodu
  • BWT Alpine F1 Team przed Grand Prix Monako
  • Peugeot 307 z silnikiem 1.6 HDi przejechał milion kilometrów. Milionowy kilometr pod fabryką
  • Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.
  • Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
12
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.