dacia sandero 1 3 Wiadomości
Wiadomości

Ile kosztuje najdroższa nowa Dacia Sandero z LPG? Cena maj 2025

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-07
Renault Austral face lifting 2025
Wiadomości

Ile kosztuje nowy Renault Austral na polskim rynku? Ładniejszy, lepiej wyposażony i tańszy!

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-07
citroen xantia 5 Wiadomości
Wiadomości

Citroën Xantia 1.6 LX — propozycja dla flot?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-05
opel 01 Wiadomości
Wiadomości

Opel rośnie w siłę: imponujące wyniki sprzedaży w Niemczech w kwietniu 2025

autor Tomasz Nowicki
2025-05-06
citroen e c3 za 19900 euro promocja we wloszech rabat wynosi 4000 euro Wiadomości
Wiadomości

Citroën ë-C3 za 19.900 euro – promocja we Włoszech. Rabat wynosi 4.000 euro!

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-09
citroen c15 Wiadomości
Wiadomości

Citroën C15 robi furorę wśród młodych ludzi. Powrót do podstaw i bunt

autor Tomasz Nowicki
2025-05-11
Citroen XM kamper
Wiadomości

7 powodów, dla których nie możesz przegapić Warsaw Caravaning Festival 2025!

autor Tomasz Nowicki
2025-05-06

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Bartono - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Zbyszek - Leapmotor T03 z rekordem zasięgu. Aż 400 kilometrów na jednym ładowaniu!
  • Inny Anonimowy - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Sergiusz - Citroën dba o letni komfort kierowców – w Indiach rusza kampania „Citroën Summer Cruise 2025”
  • Inny Anonimowy - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Inny Anonimowy - Leapmotor C10 REEV w Polsce. Premierowy pokaz na Poznań Motorshow 2025
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy Citroen - testy i opinie

Citroën C1 1.0 VTI 68 KM Airscape automat: prawie jak kabriolet. Spalanie, wady, zalety, plusy i minusy.

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2016-02-12
w Citroen - testy i opinie, Testy
Czas czytania 8 minut
944
A A
12
citroen c1 2016 airscape 01 Wiadomości

Podstawowy model w ofercie Citroëna nosi oznaczone C1. Jego nową wersję mogłem testować rok temu podczas wspólnej premiery z Cactusem. Wtedy do dyspozycji dziennikarzy oddano dość krótki odcinek testowy, który liczył kilkadziesiąt kilometrów. Dlatego teraz, gdy pojawiła się okazja przetestować C1 w bogato wyposażonej wersji Airscape z automatyczną skrzynią biegów, nie wahałem się ani chwili. Zwłaszcza, że test miał mieć miejsce na krętych i malowniczych drogach jednej z Wysp Kanaryjskich.

Citroen C1 – małe jest piękne!

citroen c1 2016 airscape 12 WiadomościCitroën C1 Airscape jest niewątpliwie samochodem małym. Jednak nieduże rozmiary to wielka zaleta. Szczególnie gdy trzeba stanąć w miejscu, gdzie o parking trudno. C1 potrzebuje naprawdę niewiele centymetrów, by się zmieścić. Mimo swoich rozmiarów, oferuje przyzwoitą przestrzeń w środku. Z przodu wysoki kierowca i pasażer usiądą wygodnie, a i z tyłu ciężko będzie narzekać, chyba, że zechcecie się wybrać w bardzo długie podróże po tysiąc i więcej kilometrów. Ale ten samochód został stworzony do czego innego. To zwierzę miejskie.

Citroën C1 budzi na twarzy uśmiech. Został stworzony do sprawiania radości, a radość ta zaczyna się od wyglądu. Brzmi jak fragment z katalogu reklamowego, prawda? Tyle, że tak jest w rzeczywistości. Postawcie C1 Airscape przy zwykłym małym aucie. Radość, kolory, energia w Citroënie kontra pudełkowy nudny kształt i czarne, nudne do bólu wnętrze. Zdecydowanie ten samochód ma sprawiać przyjemność. A kiedy dzieje się to na rajskiej słonecznej wyspie to radość jest podwójna. Szczególnie, że można otworzyć dach i cieszyć się każdym promieniem, padającym z nieba. Otwór w dachu ma wymiary 800 na 760 mm.

Warto przeczytać!

citroen indie Wiadomości

Citroën dba o letni komfort kierowców – w Indiach rusza kampania „Citroën Summer Cruise 2025”

2025-05-11
citroen ami 1 Wiadomości

Czy mikrosamochody takie jak Citroën AMI zbawią świat motoryzacji?

2025-05-11

50 nowych samochodów – polski cennik maj 2025: Citroën, Dacia, Peugeot i Renault

2025-05-11

Luksusowy DS N°8 i Citroën 2CV na Dniach Klasyki w Berlinie. Jeszcze można je oglądać

2025-05-11

Citroen C1 Airscape jak kabriolet

A ten dach zbudowany jest z materiału. Odsuwa się elektrycznie i można go ustawić w dowolnej pozycji. Sterowanie dachem znajduje się po prawej stronie od lampki oświetlającej wnętrze. Po odsunięciu materiału i opuszczeniu bocznych szyb mamy do dyspozycji prawie kabriolet. Złudzenie jest doskonałe.

citroen c1 2016 airscape 15 WiadomościDzisiaj skupimy się na samej jeździe. Pod maską mam trzycylindrowy i bardzo oszczędny silnik 1.2 litra o mocy 82 KM PureTech, który współpracuje ze zautomatyzowaną skrzynią biegów. Sterowanie tym zestawem jest proste. Mamy do dyspozycji jazdę do przodu, pozycję neutralną i wsteczny. Skrzynia ma pięć biegów. Oprócz działania w pełni automatycznego, możemy korzystać z łopatek zmiany biegów zlokalizowanych przy kierownicy oraz sterować przełożeniami poprzez drążek skrzyni biegów.

Bardzo podoba mi się pomysł na zautomatyzowaną skrzynię, bo jest dość prosta w budowie i sprawnie funkcjonuje. Przy tym nie kosztuje zbyt wiele. Zdaję sobie jednak sprawę, że dla niektórych osób może być za wolna czy za mało precyzyjna. Szczególnie dla tych, którzy już zdążyli się rozsmakować w szybkich skrzyniach dwusprzęgłowych. Mimo to stawiam dolary przeciw orzechom, że dla zdecydowanej większości klientów będzie to wygodne rozwiązanie. Szczególnie w ruchu miejskim automat sprawdza się bez dwóch zdań. Nawet taki uproszczony.

Pierwszy odcinek mojego testu to 100 kilometrów autostrady. Byłem bardzo ciekaw, jak Citroën C1 sobie tu poradzi. Czy mały silnik będzie wystarczająco dynamiczny? Czy  poradzi sobie z wyprzedzaniem? Co z hałasem w środku? Szczególnie, że mam odsuwany dach z materiału. To co, jedziemy?

citroen c1 2016 airscape 06 WiadomościSamochód rusza sprawnie. Biegi przełącza dość płynnie, nie można narzekać na pracę skrzyni. Nawet jeśli jadę najpierw po ostrych wzniesieniach, by wydostać się z zatłoczonych uliczek małego miasteczka na Teneryfie. Na autostradzie przyspieszam. Nie ma tu warunków, by sprawdzić prędkość maksymalną, jadę przepisowe 120 km/h. Podmuchy wiatru od morza nie robią przy takiej szybkości na aucie żadnego wrażenia. Mimo zamkniętego dachu słychać dość wyraźnie opory powietrza. Jego szum będzie mi towarzyszył przez całą podróż po malowniczej wyspie. Citroën C1 prowadzi się pewnie, silnika na autostradzie nie słychać. Na piątym, najwyższym biegu, obroty utrzymują się w granicach ekonomicznych 3 tysięcy. To oznacza małe spalanie.

Jak głośny jest Citroen C1?

Po otwarciu dachu hałas zaczyna oczywiście dominować. To cena, którą płacimy za samochód, który jest prawie kabrioletem. Wyprzedzanie, nawet przy tak małym silniku, nie sprawia żadnych problemów. Oczywiście warto pamiętać, że to nie wyścigówka i zachować pewien umiar w manewrach. Na szczęście na tutejszej autostradzie nikt się zbytnio nie spieszy. To nie Polska, gdzie część osób traktuje autostradę jako prywatny tor wyścigowy do testowania mocy silników.

citroen c1 2016 airscape 10 WiadomościSto kilometrów autostrady mija bardzo szybko. Citroën C1 Aircscape został zaprojektowany do innych celów i ta wycieczka mi to uświadomiła. To samochód typowo do miasta i na podmiejskie wycieczki. Sprawdźmy więc, jak zachowuje się w mieście. Kręte uliczki, strome podjazdy, niewielkie parkingi – tutaj powinien się idealnie odnaleźć. 82 KM, które mamy pod maską wystarczają, by sprawnie pokonywać strome wzniesienia. I rzeczywiście tak jest. Podczas tych stromych podjazdów ujawniła się pewna słabość automatycznej skrzyni biegów. Zauważyłem, że lubi ona przetrzymywać niższy bieg dość długo, nawet gdy obroty przekraczają już poziom 5 tysięcy. Trzeba wtedy ręcznie włączyć wyższy bieg, chyba że lubicie zawodzenie jednostki napędowej

Citroen C1 Airscape to udana propozycja!

Podsumowując, Citroën C1 Airscape to propozycja do miasta, na pewno sprawdzi się jako drugi samochód. Sprawia wiele radości, wiosną czy latem, a nawet ciepłą jesienią poradzi citroen c1 2016 airscape 07 Wiadomościsobie w roli kabrioletu. Będzie dobrym uzupełnieniem jako drugi, bądź nawet trzeci samochód w domu do szybkich i ekonomicznych wypadów na zakupy. Dobry samochód dla kobiety, no chyba, że owa kobieta lub ogromne zakupy, wtedy mały bagażnik może się nie sprawdzić ;-) Komfort jazdy stoi na wysokim poziomie, zawieszenie jest przyjemnie citroënowe, a kolorowe wnętrze ożywi podróż. Samochód będzie też budził (niestety!) zazdrość sąsiadów bo jest ładny, wyróżnia się z tłumu pudełek. Radość sprawi też przy tankowaniu, w ciągu 8 godzin intensywnych jazd nie udało się go zmusić do spalenia czegoś więcej niż 1/3 zbiornika. Auto powinno też być tanie w utrzymaniu dzięki niskiemu kosztowi przeglądów i części zamiennych. Część podzespołów dzieli z poprzednim modelem C1.

W Polsce Citroën C1 Airscape nie jest już aktualnie oferowany, wielbicielom małych aut tego typu pozostaje więc poszukanie ostatnich egzemplarzy w salonach lub import indywidualny.

Największe atrakcje Teneryfy

Wypożyczając samochód warto odwiedzić największe atrakcje na Teneryfie:

1. Wulkan Teide
Wizyta na wulkanie jest dużym przeżyciem. Emocje zaczynają się już w czasie dojazdu. Wąskie, kręte i bardzo malownicze drogi prowadzą do najwyższego szczytu Teneryfy. Prawie na wierzchołek zabierze Was kolejka linowa. Pozycja obowiązkowa i świetny sprawdzian umiejętności kierowcy.

2. Loro Park
Ogromny park z wieloma niezwykłymi zwierzętami. Do największych atrakcji należą pokazy umiejętności orek i delfinów. Jeśli jesteście na Teneryfie z dziećmi, to po prostu trzeba tam pojechać. Pozdrówcie pingwiny!

3. Siam Park
Park wodny z dziesiątkami fantastycznych atrakcji dla dorosłych i dla dzieci. Najodważniejsi mogą spróbować zjazdu z Tower of Power. Adrenalina gwarantowana.

Ważna informacja o planowaniu wyjazdu na Wyspy Kanaryjskie

Aktualnie, z uwagi na sytuację międzynarodową, Teneryfa i pozostałe Wyspy Kanaryjskie, przeżywają prawdziwy najazd turystów. Dlatego warto zaplanować pobyt, w tym wybór hotelu i samochodu odpowiednio wcześniej.

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

citroen c1 2016 airscape 01 Wiadomościcitroen c1 2016 airscape 18 Wiadomościcitroen c1 2016 airscape 17 Wiadomościcitroen c1 2016 airscape 16 Wiadomościcitroen c1 2016 airscape 15 Wiadomościcitroen c1 2016 airscape 14 Wiadomościcitroen c1 2016 airscape 13 Wiadomościcitroen c1 2016 airscape 12 Wiadomościcitroen c1 2016 airscape 11 Wiadomościcitroen c1 2016 airscape 10 Wiadomościcitroen c1 2016 airscape 09 Wiadomościcitroen c1 2016 airscape 08 Wiadomościcitroen c1 2016 airscape 07 Wiadomościcitroen c1 2016 airscape 06 Wiadomościcitroen c1 2016 airscape 05 Wiadomościcitroen c1 2016 airscape 04 Wiadomościcitroen c1 2016 airscape 03 Wiadomościcitroen c1 2016 airscape 02 Wiadomościcitroen c1 2016 airscape 19 Wiadomości
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: CitroenC1Airscape
Udostepnij327Tweet204Udostepnij57
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
12 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • UOKiK Peugeoty 308 3008 508 5008 oraz Partner do serwisu Wiadomości

    Ile kosztuje używany Peugeot 3008 2.0 HDi 180 KM z niewielkim przebiegiem?

    4644 udostępnienia
    Udostepnij 1858 Tweet 1161
  • Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy

    2696 udostępnienia
    Udostepnij 1078 Tweet 674
  • Citroën C15 robi furorę wśród młodych ludzi. Powrót do podstaw i bunt

    1489 udostępnienia
    Udostepnij 596 Tweet 372
  • Nowy wymóg EuroNCAP: do samochodów wraca fizyczne sterowanie, ekrany w odwrocie.

    1424 udostępnienia
    Udostepnij 570 Tweet 356

Testy samochodów

01. Renault Megane Grandtour GT Line TCe 130 Wiadomości
Testy

Test: Renault Megane Grandtour GT Line TCe 130 – rodzinne kombi z benzyną. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-08-17
Dacia Logan 1.0 TCe LPG
Wiadomości

Test: Dacia Logan 1.0 TCe LPG – ile przejedzie na dwóch zbiornikach? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-05-23
DS 3 Crossback
DS - testy i opinie

Test: nowy DS 3 Crossback 1.2 PureTech 130 KM EAT8 oczami inżyniera. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-07-03
Opel Vivaro-e
Testy

Test: Czy nowy Opel Vivaro-e to przyszłość dostaw w mieście? Pierwsza jazda

autor Małgorzata Kozikowska
2021-01-19
308 sw francuskie pl 30 300x2001 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 308 SW – rodzinny mistrz klasy kompaktowej. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2014-04-30

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Bartono - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Zbyszek - Leapmotor T03 z rekordem zasięgu. Aż 400 kilometrów na jednym ładowaniu!
  • Inny Anonimowy - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Sergiusz - Citroën dba o letni komfort kierowców – w Indiach rusza kampania „Citroën Summer Cruise 2025”
  • Inny Anonimowy - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Inny Anonimowy - Leapmotor C10 REEV w Polsce. Premierowy pokaz na Poznań Motorshow 2025

Zobacz też

UOKiK: 863 Ople Movano B do serwisu

Dacia zbadała zakupy samochodów przez internet: 50% nabywców czuje się z tym pomysłem niekomfortowo!

Nowy model – DS 3 Givenchy Le Makeup: spotkanie dwóch kultowych marek

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
12
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz