W listopadzie Renault odnotował wzrost sprzedaży elektryków. Marka rozpoczęła swoją przygodę z samochodami elektrycznymi modelem Zoe już w 2012 roku. Właśnie wtedy to miejskie auto zostało zaprezentowane na targach w Genewie. W 2021 r. do gamy marki dołączył elektryczny Mégane a Dacia wprowadziła model Spring. Jak wygląda sprzedaż tych samochodów?
Zobacz: Nowe elektryczne Renault Mégane. Ile kosztuje w Polsce?
Mimo globalnych spadków sprzedaży, pojazdy elektryczne są coraz chętnie kupowane. Grupa Renault sprzedała w listopadzie 20212 roku 13.476 aut osobowych i dostawczych na prąd. W pełni elektryczne samochody stanowiły 11,5% całkowitej sprzedaży aut osobowych Renault na świecie oraz 21,8% w Europie a także 4,8% samochodów dostawczych i 5,7% w Europie – informuje serwis Insideevs.com. Stanowi to 8% wzrost w stosunku do poprzedniego okresu.
W listopadzie 2021 roku Renault sprzedało ponad 9.400 sztuk ZOE i 3.100 sztuk Twingo Z.E. Dostawcze Renault Kangoo Z.E. znalazło ponad 900 nabywców.
W roku 2021 z listopadem włącznie Renault sprzedało 96.893 samochodów elektrycznych, co oznacza spadek o 1% rok do roku, wynikający m.in. z braku dostępności podzespołów elektronicznicznych. W grupie Renault samochody BEV stanowią 7,1% całkowitej sprzedaży aut osobowych na świecie oraz 13,3% w Europie. Do tych liczb nie są wliczane modele Twizy oraz hybrydy plug-in.
Renault bardzo intensywnie rozwija segment EV, nowe Renault Mégane może skutecznie konkurować z konkurencją, choćby Volkswagenem, który miał liczne wpadki ze swoimi elektrycznymi modelami. Mégane bazuje w dużej mierze na wieloletnich doświadczeniach ZOE i wygląda na znacznie bardziej dopracowany, co postaramy się niedługo sprawdzić na pierwszych jazdach testowych.
Zobacz: Nowa Dacia Spring. Tani samochód elektryczny do miasta. Testujemy.
Z kolei należąca do Renault marka Dacia odnotowała trzeci z rzędu rekord sprzedaży modelu Dacia Spring w liczbie 5.906 sztuk. To ponad 15% jej sprzedaży samochodów osobowych w tym miesiącu. Łącznie w 2021 r. Dacia sprzedała 19.000 sztuk modelu Spring.
Dacia Spring jest, jak na polskie warunki, samochodem niedużym i uproszczonym. Mimo to również w naszym kraju znajduje odbiorców, głównie w car sharingu. Bardzo dużo tych samochodów zamówił m.in. Traficar.
Najnowsze komentarze