Solberg zaliczył już dwudniowe testy Xsarą w lasach regionu Finnskogen. Blisko 9-kilometrowy odcinek pozwolił na optymalne ustawienie auta. W stosunku do Subaru, którego twarzą Petter był przez ostatnich kilka lat, różnica jest diametralna. Jak przyznał sam kierowca Inny jest układ kierowniczy, inne zawieszenie, inne hamulce. Samochodem łatwo można atakować. Na testach poprawiliśmy ustawienia i fajnie byłoby pokonać kilka C4-ek! Xsara nie jest tak mocna jak Ford przy niskich obrotach, natomiast przy wyższych obrotach dobrze przyspiesza..
I właśnie charakterystyki silnika mechanicy Solberga zmieniać nie mogą. Jak informuje portal Autoklub.pl (z którego zacytowaliśmy powyższe słowa Pettera), Citroën dostarcza kilka map wtrysku do wyboru i to właśnie z tych ustawień kierowca dobiera najwłaściwsze dla siebie i są one wgrywane do komputera.
Czy Petter zamiesza w czołówce klasyfikacji generalnej Xsarą z aktywnymi dyferencjałami? Na pewno może sprawić spora niespodziankę. My zaś cieszymy się, że w stawce zaroiło się od Citroënów. Dodajmy, że w juniorskim teamie zobaczymy w Norwegii także Jewgienija Nowikowa, który także jest już po testach C4-ki – pokonał 330 oesowych kilometrów i na pewno bez walki się nie podda.
KG
Zdjęcia: strona internetowa Pettera Solberga
Najnowsze komentarze