Do gamy jednostek napędowych powinny trafić nowe trzycylindrowe silniki 1.0 i 1.2, choć uzupełniać będą jedynie ofertę znanych już motorów czterocylindrowych. Mówi się też o wersji 208 GTi napędzanym 200-konnym znakomitym motorem 1.6 THP opracowanym wspólnie z BMW i występującym m.in. w Peugeocie RCZ.
Oczywiście prym w batalii o najniższą emisję CO2 wiodły będą silniki trzycylindrowe, które trafią też do siostrzanego Citroëna C3. W aucie tym uzyskano ostatnio emisję 93 g/km, choć w samochodzie napędzanym silnikiem HDi. Chodzi oczywiście o wersję e-HDi, którą Citroën nazywa mikrohybrydą.
W przypadku Peugeota 208 nie tylko nowe silniki wpływać będą na uzyskanie znakomitych wyników w kwestii emisji dwutlenku węgla. Zdaniem GMotors następca 207-ki może być nawet o 100 kg lżejszy od aktualnego modelu! Pozytywnie odbije się to na spalaniu, a w efekcie także na wspomnianej emisji CO2.
Peugeot 208, którego premiera oczekiwana jest w marcu przyszłego roku na salonie samochodowym w Genewie, oferowany będzie jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback oraz kombi, tradycyjnie nazwane SW. Nieco później zostanie pewnie zaproponowane stylowe coupe-cabrio, a być może powstanie też nieduży crossover oparty o 208-kę.
Ceny nowego modelu nie powinny specjalnie odbiegać od tego, co trzeba aktualnie zapłacić za Peugeota 207.
KG
Najnowsze komentarze