Peugeot 408 otrzymuje nowy hybrydowy silnik 136 KM – informuje producent. Samochód można już zamawiać w Niemczech.
Ze skutkiem natychmiastowym Peugeot 408 jest dostępny na zamówienie z najnowszym silnikiem hybrydowym 48V. Najnowszy model marki idzie tym samym w ślady Peugeot 3008 i Peugeot 5008, które są już wyposażone w zaawansowaną technologię hybrydową. Peugeot 408 w wariancie z silnikiem hybrydowym 48V o mocy 100 kW (136 KM) jest dostępny w wersji wyposażenia Allure w cenie 38.800 euro w Niemczech.
„Dla Peugeot droga do stania się marką elektryczną jest kontynuowana poprzez wyposażenie naszego najnowszego modelu w nowoczesny system hybrydowy. Dzięki temu chcemy zaoferować naszym klientom jeszcze więcej możliwości, aby razem z nami uczynić mobilność bardziej przystępną i ekologiczną”. – mówi Christian Dietsch, dyrektor zarządzający Peugeot Niemcy.
Uderzający design i nowoczesne wyposażenie
Nowy Peugeot 408 wyróżnia się wyrazistymi liniami, szczególnie z tyłu, na końcu dachu, pokrywie bagażnika i u podstawy błotników. Nowy model marki spod znaku lwa jest wyposażony w najnowszą generację Peugeot i-Cockpit®, który koncentruje się na jakości wnętrza i łączności z najnowszymi technologiami, aby wrażenia z jazdy i podróżowania były jeszcze bardziej intuicyjne.
Modele Peugeot wyposażone w nowy 48-woltowy silnik hybrydowy posiadają specyficzne dla hybryd wyświetlacze w cyfrowym zestawie wskaźników. Wyświetlany jest 100% napęd elektryczny (niebieski wskaźnik prędkości), a także przepływ energii w systemie, stan naładowania akumulatora, stan pracy za pomocą miernika mocy (Charge, Eco, Power) oraz procent dystansu pokonanego w trybie elektrycznym w danym momencie lub na końcu podróży. Nie ma natomiast obrotomierza.
Nowy silnik hybrydowy 48V
Najnowszy silnik hybrydowy 48V zwiększa wydajność i łatwość użytkowania. Układ napędowy składa się z nowej generacji 1,2-litrowego silnika benzynowego PureTech o mocy 100 kW (136 KM) połączonego z nową zelektryfikowaną sześciobiegową przekładnią dwusprzęgłową. Podczas jazdy 48-woltowy akumulator ładuje się, a dzięki silnikowi elektrycznemu w skrzyni biegów zmniejsza zużycie paliwa nawet o 15 procent (emisja od 114 gramów CO2/km według WLTP w modelu Peugeot 408).
System hybrydowy umożliwia ruszanie, manewrowanie (np. podczas parkowania) i jazdę z niską prędkością w trybie całkowicie elektrycznym. W ruchu miejskim Peugeot 408 może jeździć przez ponad 50 procent czasu w bezemisyjnym trybie elektrycznym.
W Polsce napędy 1.2 136 KM jeszcze nie są dostępne.
źródło: Peugeot Niemcy
Najnowsze komentarze